V dnešním světě plném SUV, crossoverů a čtyřdveřových kupé už se téměř zapomnělo, že kdysi existovala dvoudveřová auta, která neměla být sportovní. Zvláště Amerika jich byla plná a stroje jako božský Buick Riviera byly ideálním řešením pro každého, kdo chtěl komfort, výkon a prostor, ale zároveň nepotřeboval zadní dveře ani sportovní podvozek. Potom však tento typ aut kamsi zmizel a dnes něco podobného vyrábí snad jen Mercedes-Benz. Dokonce i Cadillac, ztělesnění amerického luxusu, je v současnosti spíše konkurentem pro BMW či Audi než výrobcem klasických korábů. Vezměte si třeba jeho v současnosti jediné kupé, model ATS. Pokud chcete pořádnou porci výkonu, nezbude vám, než sáhnout po vulgárně ospoilerovaném ATS-V.
Naštěstí tu ale zbývá ještě ‚důchodcovská‘ značka Buick. Ta nedávno představila stylový sedan Avenir a dnes na detroitském autosalonu NAIAS navázala dalším konceptem. Avista je kupé (možná bychom vzhledem k absenci B-sloupků mohli říct i ‚dvoudveřový hardtop‘) postavené na platformě Alpha, kterou tak sdílí s aktuálním Chevroletem Camaro a právě Cadillakem ATS-V. Pod kapotou se skrývá šestiválec o objemu tří litrů a výkonu 400 koní, pohánějící přes osmistupňový automat zadní kola. O komfort se starají osvědčené tlumiče MagneRide.
Koncept se zdá být velmi blízký potenciálnímu sériovému modelu, takže je šance, že se po letech konečně dočkáme zajímavého Buicku. A mohla by to být i naděje pro ty, kteří by si chtěli pořídit americké kupé klasické koncepce, ale nehledají sportovně střižené GT, jakým je Mustang, koňskou dávku retra v podobě Challengeru, buranský sporťák Camaro ani jako uprchlý okruháč vyhlížející ATS-V.
Co si o tom myslíte vy? Má Buick šanci udělat s tímhle autem díru do světa a znovu získat mladé zákazníky? A co kdyby se pro jednou obrátil tradiční proces sdílení a namísto Opelů přeznačených na Buicky by se z téhle věci stal třeba Opel Monza?




















bitner
11. 1. 2016, 15:41Autickari pomreli? Ne, ze bych si myslel, ze to zachranim, ale tohle je pekne vozitko. Uvnitr trochu hodne Startrek, ale proc ne.
X
11. 1. 2016, 16:40Neni to Miata, co si budem povidat...
Nezn.uživatel
11. 1. 2016, 19:21Sorry, ale kam se hrabe Miata na tohle krasny, elegantni coupe. Doufam, ze ho v nejaky rozumny podobe dotahnou do seriovy podoby a ze ho potom neznehodnoti tim, ze na to v Evrope nalepi znak Opelu.
JayK91
11. 1. 2016, 21:21radši znak oplu než automat
BobAsh
11. 1. 2016, 21:59Když se to bude jmenovat Opel Monza nebo Opel Diplomat, tak bych si to klidně i koupil. Ostatně Opel Diplomat víceméně Buick byl.
bubbi: Ke GT automat patří, to není sporťák.
JayK91
11. 1. 2016, 22:06pak je chyba v designu :D :D ja bych si tohle představil spíš jako luxusní sporťák než GT (ale to je asi podle každého gusta no) :) ;-)
btw i když je to uplně irelevantní nedá mi si neodpustit poznámku, že Ceed je taky "GT" a manuál má :)
BobAsh
11. 1. 2016, 22:08Že se něco jmenuje "GT" ještě neznamená, že to je vůz kategorie GT. cee'd GT je hot hatch. Nebo spíš warm hatch.
JayK91
11. 1. 2016, 22:10proto jsem tam psal že je to irelevantní, ale nedalo mi to nenapsat :) :D
Unnamed
11. 1. 2016, 22:27To je novy hyundai genesis coupe?