Když na svět poprvé přišlo Bugatti Veyron s výkonem 1000 koní, jednalo se o nejrychlejší a nejsilnější produkční auto světa. Jenže jeho prvenství bylo za 10 let výroby překonáno různými rivaly a Bugatti tak musí přijít s novým modelem, aby obhájilo svou pozici. 1500 koní by mohlo na nějakou chvíli zase stačit…
Abychom tedy byli zcela konkrétní, novinka Bugatti Chiron se svým mocným stádem prvenství v oblasti produkčních aut nezíská. To si totiž i nadále udrží strašidelně výkonný Koenigsegg Regera, kombinující výkon přeplňovaného osmiválce s trojicí elektromotorů. Jenže co se nehybridních aut týče, tady Bugatti nebude mít konkurenci.
A co že stojí za onou silou 1500 koní? Stejně jako u dosavadního Veyronu, jedná se o osmilitrový šestnáctiválec s uspořádáním do „W“, kterému dopomáhá ke štěstí ještě čtveřice turbodmychadel. Výsledkem je tedy 1500 koní v 6700 otáčkách a točivý moment 1600 Nm, dosahovaný v širokém rozsahu mezi 2000 a 6000 otáčkami. Síla se přenáší na všechna kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zrychlení z nuly na sto? Oficiálně jsme se tuto hodnotu zatím nedozvěděli, ale předchozí zprávy hovořily o 2.2 sekundách a asi není moc důvod tomu nevěřit. Možná více vypovídající je zde hodnota zrychlení z nuly na dvě stě za 6.5 sekundy, či z nuly na tři sta za 13.5 sekundy. Zásadním parametrem je pochopitelně i maximální rychlost, která se vyšplhala na 420 km/h. Šlo by i víc, ale tady už jde o gumy a tím pádem i o život.
O zastavení, starají se jak jinak než gigantické, karbon-keramické brzdy. Kotouče jsou osmipístkové na přední nápravě, šestipístkové na zadní a Bugatti uvádí, že brzdný účinek je neuvěřitelný. Ani tady není důvod jim nevěřit. Na každém ze čtyř kol pracuje kromě obří brzdy také vzduchový tlumič, dovolující špičkovou ovladatelnost, kombinovanou s nadstandardním komfortem a nastavitelnou světlou výškou. Volant je s předními koly propojen elektro-mechanickým posilovačem řízení, a aby bylo monstrum o výkonu 1500 koní skutečně plně řiditelné, je zde i zástup pomocníků. Elektronicky řízenému středovému diferenciálu sekunduje ještě zadní diferenciál s funkcí vektorování točivého momentu, který rozděluje sílu na různě velká kola (20 palců vpředu a 21 palců vzadu) obutá ve speciálně vyvinutých pneumatikách Michelin. Aktivní zadní spojler se pak sám reguluje v závislosti na jízdním režimu a umí sloužit i jako aerodynamická brzda.
Celá tato obdivuhodná mechanika je zabalena do karbonové karoserie, jejímž základem je monokok ze stejného materiálu, obestavěný okolo dvoumístného interiéru. Sendvičová podlaha je zde kvůli odhlučnění a vibracím, a jelikož je celé auto oproti Veyronu o pár centimetrů větší na každou stranu, je zde i víc místa pro nohy a nad hlavou. Materiály v interiéru jsou samozřejmě ty nejvybranější a vaše ruka tak může spočinout jedině na karbonu, kůži či leštěném kovu. Právě díky spoustě karbonových vláken, zadařilo se srazit hmotnost na 1995 kilogramů.
Produkce je striktně omezena na 500 kusů, přičemž na 150 z nich je v této chvíli už složená záloha. Čekáte na cenu? Inu, je naprosto zhovadilá, co byste koneckonců čekali. 65 milionů korun českých…













































Jarda
29. 2. 2016, 19:17Klíč jak ze čtyřkového golfu:) Ale asi lepší než nějaká aplikace... K autu není moc co dodat, prostě úchylárna v tom správném slova smyslu.
Viper
29. 2. 2016, 19:34Tak zrovna toho, že by byl ten klíč levně provedený, toho bych se nebál. Nicméně i kdyby, tak auto jako takové je naprostá bomba. Je to prostě klenot a technologický vrchol toho, čeho lze v současnou chvíli v této oblasti dosáhnout.
Nezn.uživatel
29. 2. 2016, 19:55Je to prehlidka tech nejvyspelejsich technologii soucasnosti. Totalni automobilovy hardcore. Jen mi to vzhledove prijde jeste hnusnejsi, nez ta prvni generace.
Pedro
29. 2. 2016, 20:01Tak z toho jsem si ujebal do gatí, hoši.
GanGreen
29. 2. 2016, 20:02nevim no pánové, mě přijdou jako technologickej vrchol spíš hybridní hypersporty... každopádně je to ošklivý stejně jako veyron, to že je to zajímavý (technologicky, výkonově, dignově) o tom neni pochyb, ale hezky auto to neni... :/ vim že je to jen subjektivní názor...
GanGreen
29. 2. 2016, 20:03*designově
Skipper
29. 2. 2016, 20:08Veyron se mi líbil - podle mně docela povedeně zachytil styl předválečných Bugatti. Tady se už jedná o docela těžkou modernu, ale musím smeknout, nemám výhrad! Hlavné tmavá barva mu moc sluší.
obdelnicek
29. 2. 2016, 20:30fiha... skoro 2 tuny... zajimalo by me, kolik vazi samotnej motor...
Liqid
29. 2. 2016, 20:57Kolik těch aut z celkové produkce se někdy pořádně projede? Asi jen málokteré.... Většina bude popojíždět od hotelu k hotelu s pánem v šatech za volantem. Třeba v Dubaji se top speed určitě hodí :D
Frenki190
29. 2. 2016, 21:04Mně tam vadí všude ty nápisy Chiron, nechal bych tam jenom znak Bugatti, ale když je na každý páčce stupidně napsáno Chiron tak mi to připomíná staré známé - čím víc pruhů, tím víc adidas :( Jinak odhlédnu-li od nepochybně špičkových technologií, auto se mi moc nelíbí, je takové vulgární... ale nějakej fotbalista si to určitě koupí....
bitner
29. 2. 2016, 21:45Idealni na dojizdeni do fabriky :-) Jeste by to teda chtelo nejaky tuning z Tesca a predelat to na LPG (nadrz by se musela dat na strechu, tezko rict, jestli to ma rezervu..)
briza
29. 2. 2016, 23:01Zrovna onehdá jsem si říkal, že hnusodesign Veyronu bude těžký překonat. Ale evidentně to zas takový problém není... :)
Unnamed
1. 3. 2016, 08:53Osobne dost nechapu kolika lidem se nelibi veyron.. Nerikam ze nejsou hezci auta, ale cernobily veyron targa (nebo kabrio nebo co to je) po faceliftu je PORNOOO :D dal nechapu jak to mohjli nazvat technologickym skvostem.. Motor z veyronu po chipu a maximalka neni vyssi nez u veyronu, a veyron jel pres 430 tak kde je problem ? Radsi meli udelat poradneho hybrida a udelat vsecko od zacatku, takto mi to pripada jako zoufalej pokus o FL at se prodaji vsecky dily co zustali na skladu po veyronu... A nelibi se mi to ani trochu!
Apache
1. 3. 2016, 10:56Prej nejvyspělejší technologie a podobný superlativa :-D. Jsem hodně zvědavej, kolik let jim zabere vnutit lidem těch 500 kusů a kolika super mega speciálníma verzema si k tomu budou muset pomáhat. Ale aspoň to neni už tak ošklivý, s těma světlama obšlehnutýma z SZ/RZ.
Josef
1. 3. 2016, 16:00"Výkon brzd je dle sdělení automobilky neuvěřitelný a není důvod tomu nevěřit." Přátelé, to je perla :-D
Beny
1. 3. 2016, 17:57Spíš ostmipístkový kotouče. :-)
liška
2. 3. 2016, 08:21Vy máte v redakci mistra Yodu? :D
O zastavení, starají se
Právě díky spoustě karbonových vláken, zadařilo se