Ono popravdě řečeno, britský Lotus už dávno nebyl výhradně britský. Už nějaký ten pátek patřil totiž Lotus malajsijské automobilce Proton (taktéž téměř z poloviny v rukou Geely), takže přesunem kontrolního podílu do Geely se zase tolik neposunul.
Tak či tak k akvizici skutečně došlo a čínská Geely si koupila za 65 milionů dolarů (1,4 miliardy korun) 51 % Lotusu. Ten zbytek pořád vlastní Malajsijci, konkrétně Etika Automobile.
Vyvstává samozřejmě otázka, co bude dál, a také obava, zda se máme o budoucnost Lotusu nějak bát. S největší pravděpodobností se ovšem nic strašného nestane. Geely se totiž nechalo slyšet, že v případě Lotusu aplikuje stejný systém, jako před několika lety u Volva. Společnost si tedy bude nadále žít zcela vlastním životem a čínský investor se nebude angažovat ani do vývoje, ani do výroby.
Lotus smí naopak využít macatých finančních prostředků na vývoj a Geely si jen tu a tam půjčí nějakou novou technologii či know-how. Když nad tím tak přemýšlíme, zdá se to být jako oboustranně výhodná situace.
Už teď má tedy Lotus ve vývoji zbrusu novou paletu modelů příští generace, které však pochopitelně naváží na směřování aktuální produkce. K lehkonohým sporťákům ovšem přesto přibyde i něco z jiného soudku, a konkrétně crossover. Ten má Lotus v plánu již dlouho a chce si s jeho pomocí vyrobit model, který by trochu nakopl prodeje a navýšil výrobní objemy.









