načítám data...

BMW X4M40d: Dobrý sluha, dobrý pán

Odznáčky ///M na pětimetrovém SUV vyvolávají nemalé vášně, ale víte co? Vážně si myslím, že jsou oprávněné.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Naftové SUV se sníženým zavazadelníkem a kupou odznáčků M  je v mnoha očích svatokrádež. Ty oči většinou patří k peněženkám, které opravňují leda tak k návštěvě autobazaru, ale spíš až po krátké zastávce v peněžním ústavu. Ale notak, myslíte si to taky. To eMko tam prý nemá co dělat. Naštěstí mám výhodu psaného slova, tedy fakt, že mě v půlce rozhovoru nemůžete praštit rozpitým půlirem po hlavě. Já si totiž myslím, že se svět nejen nezbláznil, ale že si X4 to eMko zaslouží. Od dob M-paketů je totiž nemožné odlišit skutečného silničního predátora na vrcholu dopravního řetězce od obyčejného naftového dvoulitru z letištní půjčovny. Když budete chtít, bude vaše BMW vypadat jako nabroušené okruhové náčiní a vznětové kadlání budou v interiéru dovedně maskovat reproduktory. Tedy to bych zase bavorským motorům křivdil. Nekadlají ani studené, ale o tom ještě bude řeč. Pravdou je, že SUV vládnou trhu a i značky jako Maserati, Lamborghini či Rolls-Royce si mohou dovolit tradiční modely jen díky rozšíření nabídky o módní mastodonty.

X4 se na první pohled může zdát jako další ze zástupce nutného zla, ale v tomto případě zdání skutečně klame. Začněme rovnou tím nejlepším. Stejně jako v restauraci nejdříve nakrojím šťavnatý steak, než se pustím do přílohy, i v dnešním článku nejdříve nastartuji motor. Detailní způsob přeplňování dvěma dmychadly je vlastně docela podružný. Důležité jsou v tomto případě hodnoty 240 kW (320 koní) a především 680 Nm. Nedávno jsem se pod Honzovým článkem rozčiloval, že mi k luxusnímu SUV přefouklý dvoulitrový čtyřválec tak nějak nesedí a nezlobte se, tenhle názor už nemohu opustit. Zejména po seznámení s M40d. Vznětový motor zde působí prostě tak nějak plnotučně. Víte že tam je, víte že má zásobu výkonu a působí solidně, spolehlivě a více než adekvátně. Jeho naladění nejvíce připomíná benzínový osmiválec. Konečně špička výkonu ve 4 400 ot/min naznačuje na vznětovou jednotku nezvyklý průběh výkonu. Ani v nejnižších otáčkách se motor nedusí a ještě těsně před omezovačem srdnatě táhne. Takový příval energie mám spojený spíše s elektromotory nebo parními lokomotivami. A ten zvuk. V režimu sport mu sice přitakává umělé dunění ale kdyby na budíku nezářilo logo M40d, přesvědčilo by vás až hrdlo nádrže. Což mi připomíná: Většinou musím vozy, jejichž výkonu si naplno užívám, několikrát dotankovat. X4 se však pod mým vedením k pumpě nepodívala a když jsem ji po týdenním testování parkoval v podzemní garáži, skvěl se na displeji průměr 7,8 l/100km. A to jsem párkrát zkusil 0-200. Samozřejmě na Německu v autobahnu, nebo jak se to píše.

Jakkoliv může být motor skvělý, špatné sladění motoru s převodovkou dokáže pohřbít i tu nejnadějnější strojovnu. To se však testované X4 ani v nejmenším netýká. Na sametový šestiválec navazuje snad nejlepší převodovka, kterou dnes lze koupit. Vlastně úplně nejlepší, řekl bych. Osmistupňový hydroměničový automat od ZF je jedním slovem dokonalý. Řadí pohotově, nebrká o rychlosti a je neuvěřitelně univerzální. Jistě jste se už někdy setkali s přepínačem jízdních režimů, který po svém stisknutí udělá… většinou nic. Možná jen otravně ztuhne posilovač řízení. Stisknete-li v X4 tlačítko Sport, Comfort či snad Eco-Pro, odmění vás citelný rozdíl v chování. Největší zásluhu na tom má pávě převodovka, která ve sportovním režimu udržuje vyšší otáčky a řadí přímo telepaticky. Zkoušel jsem manuální mód, ale jen jsem tím zážitek a plynulost kazil. Naopak po přepnutí do Comfortu se auto citelně uvolní, motor surfuje na vlně krouticího momentu v nízkých otáčkách a adaptivní podvozek přestane hlásit výtluky. Eco režim pak výrazně snižuje spotřebu a častěji aktivuje start-stop. Pochválit pak musím auto-hold. Po zastavení se auto zabrzdí a i v poloze D se nerozjede dokud nepřidáte plyn, takže nemusíte držet brzdu na křižovatkách a před přejezdy. Logické? Běžné? Možná, ale natolik příjemné, že to zmínit musím.

Samotný podvozek je trochu kontroverzní téma. Pokud se rozhodnete jet opravdu ostře a zkoumat hranice adheze vozu, narazíte na jistou nervozitu. Zejména při snaze přehazovat ve střídavých zatáčkách rychle těžiště se dostavuje trochu zvláštní dojem nejistoty. Pocitově se totiž těžiště nepřesouvá kyvadlově po obloukové dráze ale nezvykle ‘v ploše’. Potlačení náklonů vysoké karoserie vzdáleně připomíná staší Citroeny s přídomkem Activa, vybavené hydropneumatickým zavěšením. Tehdy už vám ale do řízení skutečně zasahuje elektronika a snaží se i systém xDrive. Spolucestující v takových případech dokonce hlásili pocit mořské nemoci. Není divu. Na tachometru svítila trojmístná čísla. Ta věc je tak rychlá! A to opravdu hlásím jako překvapení. I když je pod kapotou přes třista koní, stále musejí bojovat se zvýšeným těžištěm a 1 970 kg kůže, jízdních asistentů a vysoko-pevnostní oceli. Přesto se auto dokáže svižně proplétat klikatými okreskami. Pravda nemáte při tom tak úplně pocit mrštnosti. Spíše cítíte, že mezi zatáčkami přeskakujete rovinky. Řízení působí stále sebejistě i když vnímáte, že by se téměř pětimetrové auto cítilo lépe jinde. Tedy po konstatování že jeho tempo je vražedné nezbývá, než jedním dechem dodat, že jeho revírem je dálnice. Trojmístné cifry rychlosti začínající jedničkou umí osmistupňový automat přeložit jako "někde kolem osmi na sto".

Za skvělým motorem a dokonale sladěnou převodovkou tedy musí následovat ona příloha v podobě zbytku auta. Podvozek jsem již nakousl. Testovaný vůz měl příplatkový M-adaptivní podvozek, který umí zázračně maskovat rychlost, potírat náklony vysoké stavby a dokonce projevit i příjemný komfort. Orientace na řidiče pak pokračuje i v interiéru. Doslova. Po vzoru legendárních předchůdců je středový panel natočený doleva, což mi přijde tak samozřejmé, až mi to v ostatních vozech najednou chybí. O mediálním systému iDrive již bylo napsáno snad všechno. Ne, pořád se v něm nevyznám, pořád v něm všechno složitě hledám a pořád jsem s tímhle problémem sám. Tady asi moc objektivní nebudu. Co do zpracování interiéru však svoje měřítka mohu opět oprášit. Za celý týden důkladného testovaní jsem našel jediný detail na celém voze, který mi nepřišel naprosto dokonalý a to nezakryté šroubky, které drží clonu kufru na pátých dveřích. Jsem rád kritický a občas i bezdůvodně ale tady prostě nelze nic vytknout. Točítka, tlačítka, kroutítka i mačkátka fungují precizně, bezchybně a navrch jsou vyrobeny z příjemných materiálů. Ačkoliv se do německých prémiových vozů (zejména koncernových) rád strefuji posměšky na téma ‘prafa echt německa kfalitat’, BMW pověst svého původu se ctí brání. Čalounění vozu pak bylo vyvedeno v sytě rudé kůži, což není vkusné snad ani ve Ferrari. Na druhou stranu je v nabídce celá řad velmi decentních odstínů, takže vše je na volbě zákazníka, a bude-li trvat na kombinaci růžového metalického laku a zelené kůže, program Individual je mu k službám.

Konečně je třeba zmínit vnější podobu vozu. Kříženec kupé-SUV se nelíbí snad žádnému motoristickému novináři. Vlastně se nelíbí skoro nikomu s jedinou světlou výjimkou. Líbí se zákazníkům BMW. Stejně jako se jim líbí bílá barva, dvacet dva odznáčků ///M a agresivní paket nárazníků. Můžeme se o smysluplnosti tohoto fenoménu přít, můžeme s ním nesouhlasit, ale to je asi tak jediné co se s tím dá dělat. Zákazníci to tak chtějí, zákazníci to tak kupují a v Mnichově by byli blázni, kdyby jim takové sportovní SUV neprodali. Co je mi na tom všem sympatické je, že když už teda musí taková X4 existovat, jezdí právě takhle.

Verdikt

Dojem z celého vozu mi trochu sráží celý koncept kategorie SUV. Sportovní vzhled je však pouze na ozdobu. Jde o pohodlný cestovní ingot, který na dálnici nezostudí naftová Octavia a neujede mu ani kdejaký petrolhedský sporťák v horských zákrutách. X4 je bezpečná a nenechá vás se zabít, ani když řídíte jako přemotivovaný bankéř s napudrovaným nosem a ve vší té hromadě oceli je neuvěřitelná technická dokonalost a konečně i pořádná dávka zábavy za volantem. Příjemný projev motoru a převodovky je pak tou pomyslnou třešničkou na dortu. Co se mi na testované X4 líbí ze všeho nejvíc je fakt, že by vlastně nemusela být tak dobrá. Moho by to být průměrné auto oplácané hodnotnými logy (zdravíme hvězdnou konkurenci), ale konstruktéři šli o kus dál a využili každé možnosti udělat z ní v rámci možností řidičsky zajímavý vůz se svým vlastním kouzlem. Jaký je tedy můj verdikt nad X4 M40d? Nechápu to, ale chci to!

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový řadový šestiválec 2 993 cm3
Výkon: 240 kW (326 k) v 4 400 ot./min
Točivý moment: 680 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová HDM
Provozní hmotnost: 1 970 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,9 s 
Průměrná spotřeba udávaná (v testu): 6,6 l (7,8)/100 km
Cena testované verze: 2 283 896 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
24. března 2019, 19:09
2

Tak nějak nemám nic proti. Ani proti tomu co je psáno. Jenom k tomu začátku s těmi peněženkami. Můj dobrý kamarád jezdí novou 7er v benzínové variantě. Po nákupu celého webu Autíčkář i s náma co to čteme by mu ještě zbylo na flotilu takových M Bmw. A myslí si to taky.

Je to svatokrádež a hanobení divize M. Mě osobně je to jedno. Suv Bmw v dieselu a jakože stylu bych si nekoupil. A mám za to že peněžní ústav bude v tomhle nakupu hrát roli vždy. Přece jen dvojku v igelitce do Bmw už dneska nikdo nenosí. Jen bych nespojoval jakoukoliv kritiku u aut s penězi. Zavání to snobismem a nebo levíčáckou rádoby povíšeností.
-
Komentář upraven 24. 3. 2019, 19:09:35
-
Komentář upraven 24. 3. 2019, 19:11:00

reagovat
Ju
Junior
24. března 2019, 20:18
0

Spojovat kritiku aut s penězi je v mých očích celkem přijatelné. Oni ty kuci v BMW nebudou blbý a sorry, názor majitele E46 323i je spíš nezajímá. Je to normální fabrika, vyrábějící krámy pro retail, a když jim ve fočus gruppu vyšlo, že odznáček ///M zvýší prodeje o 0,7%, tak ho tam prostě prásknou.

Dycky když mi někdo vysvětluje, že vole teď už ty bavoráky nejsou to, co bejvaly, tak vydržím maximálně půl hodiny a pak se otevřeně zeptám, jestli by si teda tu M5 objednal, kdyby měla atmosféru a hydraulickej posilovač. A už si jenom užívám to ticho, co vždycky přijde. Cílovce to nevadí, většinou totiž musí řešit, že na ní zas klekl FAÚ, že mu někdo ukradl ze skladu piko a že kurvy zase nepřišly do práce, tak na to holt nemá čas.

Jako jo, taky mě sere, že se většina nových plechovek rozpadá před vočima (což není problém jenom BMW, že) , čtvrt milionu na odo=auto zralý na magnet do hutí, ústup manuálů (...). Jenže na druhý straně, ono je to v dnešní době všechno tak levný (v porovnání s před 30 lety), že to prostě nemůže bejt jinak. K tomu se změnila doba, nastoupily operáky, důraz na eko a jsme tam, kde sme. Vývoj. Plnou parou do prdele, ale nezvratně.

Kámoše pozdravuju. Bude to jeden z posledních mohykánů :-)

tldr -> Tenhle pláč nad rozlitým mlíkem (respektive nálepkou za 0,05 centu na kufru nějakýho spotřebiče) mi přijde úsměvnej. Zejména od lidí, kterých se to vůbec netýká.

beastar
24. března 2019, 21:51
0

Budu pozdravovat. Prodává Bmw. :D Teda on už přímo ne. Jinak máš pravdu. Jen tak sem to přesně nemyslel. Ty si to zahrál na vývoj a fabriku a tam je přesný to co popisuješ.

Jen je nepřijatelný hodnotit kvality toho kterého auta optikou bohatství hodnotitele. To se dostává tam z čeho já si pravidelně dělám prdel. Kdo nemá Zondu stejně tomu nerozumí. Jak je řeč o kvalitě v dnešních dnech celá prémie se krčí ve stínu minulosti. A ano dneska je vše opravdu na dosah. A ani na pořízení té parády z testu fakt neni nutný mít vlastní síť betonárek a nebo importovat holky z Kambodže na nucený práce.

Je to už dneska o stylu. O kterym e46 asi neni. A mimochodem když vznikala tak dnešní kluci z parkovišť taky nikoho nezajimali. A dnes? Je to manažerskej sedan sportovního střihu. Takže spíš tohle je smutný dle mého mínění. Dřív to imponovalo všem a značek M nebyl třeba. Dneska je vše jinak.

Ju
Junior
24. března 2019, 22:12
0

Tak to má dobrej job. Se mu nedivím, že píčuje. Když mu do showroomu místo fandů, co měněj destičky po 15kkm a olej po 10kkm u svý M5 E39, lezou koštata s service packetem a výměnama oleje zdarma až do konce plánovaný životnosti.

Viděl bych to tak, že dnešní kupci nových BMW se rekrutují z těch, kteří na střední přesně věděli, že co je vole M, to je vole nejvíc. Tak jim to automobilka dodá :-) A máš styl a restepekt. Protože kolegové vrstevníci z openspacu na tom sou uplně stejně.

A naopak. Ten, co teď honí svojí E46, opravovanou aftermarket dílama, po parkovišti, si velmi pravděpodobně pro novou 7er nikdy nepřijde. Ikdyby se zadařilo, tak už jenom proto, že těma autama žije, ví, že Jahreswagen vole, ušetříš a můžeš to měnit o rok dřív. Automobilka z něj za celej jeho fanouškovskej život neuvidí ani euro. Tak na co by se mu přízpůsobovala?

Já profandovskou statistiku taky nevylepším. 330dA bych si koupil klidně novou. Jako služebák, proč ne, po dálnicích bych ji utahal a aspoň bych měl nenačatou záruku. Ale nějakou M2 v manuálu na hraní? Novou? Abych zatáhl třičtvrtěmega ztrátu hodnoty za první 3-4 roky, když to bude stát drtivou většinu času v garáži a najede to 00prd? Ani mě nehne.
No a v Degešdorfu si to hodí do Excelu a už jim vyjde, co je potřeba vyrábět a na co se můžou vysrat.

beastar
24. března 2019, 23:58
0

Jo jo přesně tak. Je nasranej protože taková je dneska doba a tlak na cenu jde jak shora tak od těch typanů co vyžadujou ty M pičo znáčky. To jsou ty stejný maniaci který prostě musej mít na boku supa tu plaketu (mimochodem hnusnou) L&K. To nový voe Mondeo Vignale aniž by vůbec věděl jakou to má historii a tradici je to prostě nejvíc. A ano ty lidi o tom nic nevědi. Kdo o tom něco ví tak to vidí přesně tak jak píšeš.

Ono prostě kupovat to nový se nikdy nevyplatí ani s těma slevama. Respektive na soukromý ježdění a blbnutí po okreskách je prostě věc za dvojku nesmysl pro řekněme 98% lidí. Otázka je koupil by si jako služebák tu věc seshora. Já asi ne, ale na operák za bratru padesát papoušků s fullem možná i jo. Takhle teďka choděj ty vtipný SUV Audi. To takhle v Neděli přijedeš na handwash. A tam 3/4 kojí zabírá bílej prémiovej crossover (protože suv už to dávno nejsou) simply kleva takže neva a Auto Union. U toho pašáci hipsta poď mi styl. Kulich to jistí a předražený tenisky a už to leští... jako kdyby to bylo jejich :D

A ono opravdu je to celý o stylu a o tom, že dneska už ty auta až tak moc většina lidí neprožívá. Krom prostě fanoušků... A jedno jaký značky nebo typu paliva. V tomhle se shodneš všude ať seš na Škoda World srazu, BMW old school nebo Hard boys VW Golf benzínka sraz.Tenhle novej směr prodeje a marketingu a odulý krabice bez smyslu serou úplně všechny (FANOUŠKY) jenže automobilka to dělá pro ty běžný lidi... A pro ty co na to nemaj čas to řešit. Prostě mi to vobjednej v plný stejně to za 3 roky dám do hajzlu...To slýchám docela často i u těch ročních aut. Vždyť mě znáš... Mě je to jedno prostě ať je to "eSko" fplný. Minulý týden Audi SQ7 ABT paket.... je jedno že to auto je oranžovo (!!!) černý. Je to FULL double FULL pičo, že i Aleš Valenta by se v tom zamotal.

M
24. března 2019, 19:48
1

Dik za clanok.
M na to urcite nesedi (octavia rs tdi hmm)
Nepatrim k obdivivatelom takhoto opuletnho dizajnu a ten hnusny (pardon) interier asi dokresluje ci eovu skupinu

reagovat
Fa
Fandatik
24. března 2019, 20:03
0

Už se u toho BMW trochu ztrácím, ale tohle by mělo být postavené na 3er. A za ty love je to raketa.
Na kolik vyjde taková 3GT (nevím zda se ještě vůbec vyrábí a co má dostupné motorizace) nebo 4GC v podobné specifikaci?
Za co si vlastně zákazník připlácí koupí x4 coupé? A stojí to za ty peníze?

reagovat
Jimi
24. března 2019, 20:23
0

Ten motor je to poslední, co se dá na tom kritizovat a to diesel nepotřebuji. Asistenti a elektronika z toho aspoň na oko umí navodit pocit pseudosporťáku. A cetky celkem v poslední době prodávají produkt. Na proporce karoserie radši ani nekoukám. Spíš si neumím představit tu onu novou cílovou skupinu zákazníků BMW, na kterém teď automobilka staví svůj úspěch...

reagovat
če
čert
24. března 2019, 20:23
9

No k ///M znáčkům asi tolik. Smál jsem se tomu na ohnilejch 316i, stejně směšný mi přijdou i na těchhle obtloustlých ošklivých obludách. Věřím, že to může být pohodový a příjemný auto, ale emko patří na jinej typ aut. Tuhletu módu em znáčků, r lajnů, amg hustopaketů a er dizajnů na chrochtavý vysoký krabice (protože co neni ve sportu vole, to neni kůl) fakt nikdy nepochopím.

reagovat
beastar
24. března 2019, 21:53
0

Tak to je nás víc. A rozhodně to neni o tom v čem sám jezdíš. Jak se nás Adam snaží na začátku přesvědčit.

M
25. března 2019, 06:41
1

..navyse je to od BMW drzozost vsade pisat "M" a vobec sa M(a) neopytat ;)

krab
24. března 2019, 20:48
1

Říkám si, že komentovat auta která neznám je pěkná blbost... jenomže nedá mi to.
Tohle auto je přesně jedno z těch té kategorie, kterou jsem zatím nedokázal pochopit. Uvnitř není příliš velké, ani nemá dramaticky velký kufr. Stojí velké peníze a tak je možnost spousta alternativ na trhu nových aut.

Přitom je to prodejní trhák pro BMW. Nebo minimálně populární varianta pro zákazníka, který přemýšlí o trojce kombi, ale pak když vidí na showroomu tohle, řekne si - tak já se teda rozšoupnu a jdu do něj :)

Potřeboval bych, aby mi někdo dokázal vysvětlit, proč a čím je to tak atraktivní :) A v tom není nic zlýho nebo závistivýho, prostě to nechápu.

Kdybych měl rodinu s dvěma dětmi a chtěl bych něco z kategorie "aut na chůdách" jak tomu říká moje přítelkyně, můžu za ty peníze mít spolehlivě velmi dobrou Toyotu Land Cruiser 2.8 D4D. S tou jsem nějakou dobu cestoval, tak tu řekněme znám dobře. Dokonce bych ušetřil skoro půlmíč, takže za ten by měli děti na zahradě pěkný bazén na léto i s vyhříváním :)

reagovat
Ju
Junior
24. března 2019, 21:11
1

Toyota není BMW. Diskvalifikováno.
Je to zvenku, minimálně opticky, větší než trojka kombi. Prachy z toho trošku víc smrděj, není to nějaká obyčejná 320d.
Je to SUV, to se počítá.

A nehledě na to, že těch 2,2 stejně nikdo nikdy nezaplatí. Tohle je třeba věc, která mi přijde vyloženě komická, zajímalo by mě co si o tom myslí obyvatelstvo Autíčkaře.cz A dělají to, nimálně z D3 všichni. Napálí se ceníkovka jak kráva a pak se jede. Balíčky výbav, zimáky zadarmo, 15-20% slevičky, další sleva na financování, nakonec se odpálí DPHčko a z tý káry, co má teda "woe v ceníku 2,2, sem si dopřál", zaplatíš nakonec 1,4 i s urokama a ještě to jde do nákladů. Proč? Jakože past na hejly, woe mámo, kola nám dali zadarmo a ještě sleva byla? Nebo jde o to, aby ty low levely rádoby prémie aka 320d byly aspoň v ceníku výrazně dražší než Passat a nepřišlo to o ten street credit? Ikdyž jak dojde na lámání chleba, tak je ta 320d v porovnatelný výbavě (s adekvátním pašíkem) dražší asi tak o kilo a to se srovná na zůstatkový ceně? Takže ono už to ani ty prachy pořádně neukazuje? Otázky, samé otázky.

Ju
Junior
24. března 2019, 21:12
2

*mně tenhle veksláckej styl obchodování totiž začíná hrubě nevyhovovat. A je mi uplně jedno, jestli u aut nebo pracovně. Tak jsem z toho teď takovej rozčílenej.

krab
24. března 2019, 21:24
0

Já vim... jako já ten komentář dal tak trochu schválně a čekal jsem co si myslí ostatní. Protože začínám mít víc a víc dojem, že BMW si většina lidí kupuje víc pro ten status ukázat, že mám něco trošku lepšího než kvůli tomu jak to auto jezdí, funguje a tak...

Naštěstí pořád dělají auta typu BMW M2 Competition a stále to dodají i s manuální převodovkou, pokud si to tak zákazník objedná. (což realisticky tipuju je asi naposledy, pokud bude nastavený trend pokračovat - teď myslím to co si reálně zákazníci objednávají)

Jinak s těma cenama : jasně, on tam akorát Adam nemůže napsat nějakou vymyšlenou. Musel to vzít z konfigurátoru ať je to pěkně oficiální cifra. To, že to auto pak dealeři reálně prodávají za trochu jiný peníze, to už je individuální věc každýho dealera co umí nabídnout a a na čem se se zákazníkem dohodne. Je fakt, že velkej rozptyl jak naznačuješ - obchodování jak v Marakéšským bazaru je asi leckomu k vzteku..

Ju
Junior
24. března 2019, 21:58
0

Ten marockej bazar jsem měl nedávno z první ruky
Blablabla, cena po běžné slevě - 2 mega. To nedám, jste se posral ne? Kolik dáte? 1,1. Fajn, příští týden to přivezem.
Ne auto, průmyslovej stroj. Obchodˇák neměl Golfa, ba ani Passata. Ještě vejš v tom koncernu byl. Jsem myslel, že se rozbrečim. Střední Evropa v 21. století a handlujem tady jak prodavači zaručeně pravých kabelek v na pláži v Africe.

beastar
24. března 2019, 22:04
0

Chlapci takhle to prostě je. Jinak samozřejmě jak popisuje Junior tak v těch cenách je to reálně asi trochu jinak. Přece jen ono i to Ghibli chodí nakonec za trochu jiný prachy, než jako napíše konfigurátor. D3 je v tomhle na tom stejně.

Ano kola, servisy, záruky, dph, slevička, kolečka a cena je úplně jinde. Mimochodem to že se prémie dneska už opravdu od mainstreamu odlišuje hlavně cenou a statusem to je rok od roku víc vidět. Té přidané hodnoty je minimum.

Tyhle auta jsou na tom postavený. Nejde o praktičnost. Je z toho cejtit cash. Asi jako z tepláků vod výtóna woe. Street credit a trend! To je to co i ta trojka prostě dneska nemá. A převážně jako 1st car si to kupují lidi který auta moc nezajímají.

krab
24. března 2019, 22:10
0

S těma cenama je to fakt tedy... Táta kupoval auto loni, chtěl takový prostě pěkný auto vyšší střední třídy co už mu vydrží delší dobu. Jedna varianta bylo BMW 540i a cena by byla bývala taky dost jiná než "podle konfigurátoru", ale nenabídli mu nic vyloženě extra. A nakonec pochodil u Mercedesu s E classe a tam ten rozdíl mezi tím co bylo podle ceníku / konfigurátoru a co doopravdy zaplatil vážně velká, takže i tady, kde to vypadá luxusně a sofistikovaně se nakonec smlouvá naprosto běžně...

Ju
Junior
24. března 2019, 22:21
2

Krabův tatík se s tím moc nesere koukám. Jeden rok čtyřlitr X5 ze stodoly, pak Golfík TSI na operák a teďvalí do šourůmu pro 540i. Hlavně se neposrat, je to hezký :-) Mimochodem, ty auta na delší dobu. To je něco, co mě trošku mrzí. Táta vždycky říkal, jak se prostě kupovalo AUTO. Chlap se holt chvíli nadřel, ale pak si koupil AUTO. A měl AUTO. A tak nějak se k tomu přistupovalo. Teď se nalízuje nějaká plečka a za 4-5 let to hodíš do šrotu, protože už by se to nevyplatilo udržovat. Nevzniká k tomu žádnej vztah. Holt, taková je doba.

Mimochodem, když beastar nakousl to Ghibli, jak jsme se nedávno ještě dohádali kvůli tomu předraženýmu QP:
https://www.sportovnivozy.cz/100119-maserati-ghibli-diesel
https://www.sportovnivozy.cz/89262-maserati-quattroporte-diesel
https://www.sportovnivozy.cz/92398-maserati-quattroporte-diesel
https://www.sportovnivozy.cz/95610-maserati-ghibli-diesel

DPHčko sem, DPHčko tam, je to nakonec to samý. U toho posledního by mě zajímalo, jak se stane, že prémie z roku 2016 s 60kkm najeto není odpočtová. Tam muselo proběhnout nějaký šmééééčko :)

krab
24. března 2019, 22:38
1

Člověče, to je vůbec zajímavá věc. To jak říkáš : táta ti vyprávěl o tom jak se kupovalo Auto, co fakt bylo Auto, ty ses na to nadřel a nebylo to hned, vážil sis toho a měl si k němu vztah... Já tu dobu jako malej kluk pamatuju a bylo to tak.

Já to sice asi tak praktikuju pořád, můj táta taky teda, on navíc už od nějakých 15ti let zpět nechce ojetá auta (ta X5 to byla taková výjimka z nostalgie) a přesně narážíme na ten problém, že nová auta typu Mercedes E Klasse tak nějak nepůsobí jako "AUTO" to co sis tehdy koupil a byl na to hrdej, že to máš. Vnímá se to celý daleko víc spotřebně.

Dneska, kdybych hodně chtěl nějak, tak si asi dokážu udělat radost něčím jako je fungl nová M2 Competition, nebo Giulia QV. Dal bych za to mraky peněz teda, dlouho bych to splácel, ale asi by to šlo. Ale přesně je tu takový ten červíček co hlodá v hlavě a říká - neblbni, vždyť oni v tý fabrice nepočítají s tím, že tohle si koupíš a vydrží ti to do důchodu, myslí si, že až ti skončí leasing poběžíš pro novej model....

A tak na to prdim, i když po vyzkoušení zrovna tý Alfy vím, že je úžasná, tak stejně jezdím daleko lacinějšíma ojetýma autama a tak nějak svépomocí nebo u dobrejch neautorizovanejch servisů, kde mám kontakt nechám opravit to, na co sám nestačím. No, ale to už jsem mezi běžnou populací v tom přístupu vlastně úplně dinosaurus :)

Ju
Junior
24. března 2019, 23:04
1

A to je mi o takových 15-20 let míň než tobě. Takže ta doba asi trvala fakt dlouho :-)

Máš bohužel recht. S něčím relativně běžným, jako je třeba ta M2 (a to výjimečnost není vůbec o penězích, to pozor), ta radost nějak není. Jako fajn, dáš ten +- 1,5 milion, máš radost, a co? Za 4 roky je novej model, o 10 let mladší kolega si ho může ihned nalízovat, do toho bude nová M140i nebo tak něco, navíc to vypadá podobně jak M3, je to celý takový plastový a divný, široký blatníky a koule to sice má, ale to nějaká 220d v Mpaketu skoro taky. Mně třeba padla do oka ta CupraR, jak měla ty bronzový detaily. Ale co s tím? Přeplatíš za "limitku", nakonec zjistíš, že limitku udělají každej rok znova a znova, nuda a šeď. A u nějakých GT3 to nakonec funguje podobně. Akorát se holt musí vydělávat 10x tolik. Podle mě to i souvisí s tím, že je to všechno dostupnější. Jakou radost máš mít z našlapaný 550i, když 100x za den potkáš "úplně to samý" 518d. Se to rychlejc okouká.

Na druhou stranu, jsme asi dost ubrečený. Můžem si kupovat nový auta častěji než dřív a reálně "za levnějc". A ještě si stěžujem. To je jak stěžovat si, že dneska už to telefonování není nic moc, když předtím nemusíš hledat telefonní budku. Třeba to časem, s tlakem na ekofašismus a vyšší zdaněním všeho, bude nakonec naopak. Jako ve Futuramě "tady v budoucnosti se dá volat z budky? To už sebou nemusím tahat mobil?!"

*na bmwklubu je člověk, co prodával svojí E39 540i, snad odnova ji měl, a kupoval novou M3 F80. Manuál. To mě chytlo za srdíčko :)

beastar
25. března 2019, 00:14
1

To mě pobavilo tahle debata. Doba kdy AUTO něco znamenalo je asi nenávratně pryč. Je pravda že ještě počátkem devadesátek nejen u nás v ČR prostě auto nějaké "lepší" západní provenience bylo prostě NĚCO. Táta se na to tehdá ani moc nenadřel. Ale ten pitomej bavorák s dnešního pohledu ubohým čtyřválcem stál přes milion a v černý metle na tom parkáči made in SSSR sem tam nějakej Ford zářil. Byla to tenkrát sláva. Celá rodina z toho byla nadšená. To dneska asi půjde těžko. O řekněme deset let později už jel klasicky leasingy u škodofky. A jako jo dobrý pokaždý měl okynu nejnovější a fplný na hlínách. Taková sláva jako v tom 91 třeba to už ale nikdy nebyla.

A docela dobře si dovedu představit ten stav s tim Éčkem. Kámoš takovej mladej kluk 25 let mu je. Měl F01 tuším o 2008. A teďka si před já nevim 3 mesíci koupil jáhrswágna Éčko nějakej rok 017. A prostě.... No jak to říct. To auto je pěkný a ....to je tak nějak všechno. Jede to hezky, výbava dobrá. Vezl mě s tim. Tak si sednu všechno hezký, mahagon (nebo co to je za tu tmavou píčusovinu) chrom, kůže na dotek všechno sexy. Poblivalentní osvětlení budí dojem luxusu alá vesmírná loď vod Mlaska. Řikám. Dobrý máš z toho radost ne? A dočkal sem se jakože vlažnýho "mhhmm" asi jo. Jako prostě žádná velká sláva. Přitom jak píše dobře Junior. Před pár lety když měl takle mladej kluk éčko (dvouletý) tak bylo max tak půjčený od fotra a to ještě možná. Dneska nalízuje a zdár. Auta jsou dostupný jako nikdy předtim. Vlastní QP za bratru pětibabku? Vlastního medvěda klidně za dvě kila a to nebude odepsaná Německá dročka jako tomu bylo před 15 lety.

Vlastně si nemáme vážně na co zoufat. Jen ta radost kolem toho nějak chybí. Taková ta dětská radost. O tom sem se snažil i napsat v tom diskutovaným blogu. Nudní na silnici a bla bla. Mě už dneska vážně okouzlí málo co. Když vynechám říši snů auta za 10 mio+. Tak jako joo jsou tady krásný a charakterní (dementní výraz) auta, ale nic co by bylo pro mě to AUTO!

Adam Forman
25. března 2019, 06:28
2

Říkal jsem si, že kolegu Krabíka nebudu komentovat... ale nedalo mit to.
Není to tak dávno, co jsi velebil tu X5. Že je to mohutný, hezky vyrobený a má pořádnej motor. No tak pokud chceš pochopit X4 tak je to úplně stejný, jen jakože liftback :-) M2 Competition je určitě řidičsky zajímavý auto, ale když to lidi nekupujou, tak je to celkem naprd. To bude radši automobilka dál dělat ty X4, který si někdo i koupí než jen oslintá v diskuzi pod článkem ;-)
Jo a Toyota Land Crusier je rozhodně super auto, ale cílovky se tak nějak nepřekrývají. To je jako řešit, že za 300k se dá koupit na vesnici byt, nebo v Kladrubech kůň :-)

Vavris Vavrisovic
25. března 2019, 07:08
1

K problematice AUTO bych ještě rád dodal, že značnou část onoho faktoru jistě způsoboval fakt, že člověk si jen tak nenakráčel do Mototechny a neukázal "Tohle chci" (samozřejmě, až na pár vyvolených), ale pěkně si mnoho měsíců až pár let posečkal v pořadníku a pak byl byl milerád, když trefili model, neřku-li barvu.

krab
25. března 2019, 07:12
0

Tak my si tu děláme takovou dopisovatelnu pro legraci... Ale ve skutečnosti se právě na ty dojmy a názory co se do článku nevejdou a od autíčkářů co sem píšou těším. Proto jsem u toho testu koment dal...

z diskuze s Juniorem a Beastarem vyplívá, že jsme prostě rozmazlení. Ale je v tom i něco víc. Zrovna ta stará X5 , to bylo tehdá vážně něco. A dneska už to nikoho neoslní - myslím, když přijedeš nějakam s autem přesně jako jsi testoval Adame. Možná ještě na nějaké hodně zapadlé vesnické diskošce to bude mít wow efekt, v Praze určitě ne. Kdežto u BMW X5 v tehdejším M paketu ( tehdy to bylo bez označení M, takové decentnější) jsi byl highway king. Prostě první velké evropské SUV, vyráběné pro američany v Americe, ale s citem pro tehdejší evropský luxus a kvalitu. Přitom - já osobně bych stejně i tehdy i dnes radši než v X5 jezdil v 5er, která má lepší jízdní vlastnosti.

A když přejdu k X4. Je to pro mě zvláštní kočkopes. A chápu i proč to elementárně přiláká zákazníky, ale divím se že jich je vážně až tolik. Mě se osobně u BMW ta variabilita karoserií v rámci jedné modelové třídy líbí. Ani velké "M" znáčky na všem nekritizuju, prostě tak si nastavili svůj marketing a asi jim to vychází. Co se mě doopravdy líbí je ta řada liftbacků s přídomkem gran coupe. Tahle auta jsou elegantní. Ty Xka prostě nee... Ale kolik nás takových zastává stejný názor. Paraoxně hodně z řad lidí co si nové BMW pravděpodobně nikdy nekoupí a u těch reálných to prostě bývá tak, že modely řad X mají dobrý kredit.

PS: jinak jak píšeš na závěr že by sis to koupil, a že to nechápeš, počkej si na test něčeho dalšího od BMW třeba s benzínovým R6 a pravděpodobně napíšeš, že tehdá jsi chtěl tohle, ale terazky už zase to aktuální co testuješ. :-D

krab
25. března 2019, 07:27
0

...vyplývá... samozřejmě, to jsem ale matlák, takovou hrubku napsat :)

Adam Forman
25. března 2019, 07:37
0

Hele to ale není tím, že by první X5 byla něčím odlišná od týhle X4. To je tím, že se postupně dostáváme do civilizovanější části evropské společnosti. Když jsi s první X5 jezdil tehdá po západním Německu, tak to zas taková bomba nebyla. Konzervativní Němci na tebe dost možná z těch klasických A8 a 7er koukali podezřívavě. Aby to mělo efekt 'Highway king' tak jsi musel do post-sovětské země. Phantom v Praze otáčí hlavy a v Dubaji to je prostě taxík...
Co je podle mě super: BMW dělá auta, který lidi kupují (tedy všechna ta Xka) a dělá je ještě o kus lepší, než by musely být. Vlastně tohle je už můj druhý pokus půjčit si hrozné BMW (první byl 2AT 220Xd) a zase se to nepovedlo. Budu muset zkoušet dál...

krab
25. března 2019, 09:21
0

Adame, asi to tak nejspíš bude. Tím jak se to u nás vyvíjí směrem na západ ( ať se tomu chichotá kdo chce..) přeci jen obecně vzato bohatneme, ačkoli nadávat na chudobu tu budeme v takovým národním koloritu snad vždycky. Nakonec, v který zemi se to nedělá, že...

Zajímavej by byl postřeh někoho, kdo žije dlouhodobě v Německu, zda má dojem, že auta od německé prémiové trojky přestávají být viděné tak "exkluzivní" jako tomu bylo před 25 lety třeba... Já mám dojem, že se to přeci jen víc posunulo směrem k tomu konzumu, ale ty pocity jsou hodně ovlivněný nostalgií. Když jsem třeba loni cestoval ve staré 750i E38 ( po tý anabázi výměny kola) tak jsem si prostě připadal že jsem daleko víc hýčkán, než když si sednu dneska do nového auta té samé třídy. Ale je to hodně tou nostalgií, že se to člověku líbí, vidí jak je to kvalitní i doteď a co všechno to dokázalo přežít... A i James Bond jedno měl :-D

Co se týká toho verdiktu jak píšeš : je to celý hodně o tom kontextu srovnání a přiznám se, že už umím dneska relativně dobře zhodnotit sportovní auta, malá auta, nižší střední třídu. V těch luxusnějších SUV nebo sedanech, kombících toho příliš najezděno nemám, tak se mi to hůř srovnává. Prostě není jednoduchý správně trefit, že vážně sedí to tvrzení : mám tahle BMW rád za to, že to udělají ještě o kousek lepší než by museli ( a pak zdravíme do Mercedesu...) Ty rozdíly mezi auty jsou obecně menší a menší a fakt není sranda to v recenzi trefit správně a spravedlivě. Tím neříkám vůbec nic, tvoje recenze jsou bezva, rád to čtu :)

Honza Hamster Křeček
25. března 2019, 14:26
0

Ano Krabe, není to snadný správně hodnotit to které auto, kor když se jedná o drahý luxusní vůz, kde už skutečně rozhoduje jemné naladění a vzájemné provázání úplně všeho. Vyžaduje to znalosti, zkušenosti a schopnost přenést své myšlenky do psané formy. Proto jsme rádi, že v redakci Adama máme. Adam ta auta zná a dokáže je objektivně posoudit místo toho, aby slintal nad každou plaketkou limitované edice čehokoli nebo nadšeně vrtěl ocáskem před každou litrovou Octavií, kterou mu někdo milostivě půjčí.

beastar
25. března 2019, 14:32
0

Začít slovy Džégra se tady nabízí. Tak určitě! Mám pocit že se na to koukáme jinak i protože Bmw už není takový wow samo o sobě. Jako bylo třeba v tom 92 roce. Stará x5 první byla wow všude, protože prostě byla jedním z prvních euro suv. Každý to skrytě chtěl málokdo to mohl mít. U nás to platilo 2x. Doba pokročila i u nás. Nalízovat nebo naoperovat tu krabici z testu je těžký. Ale reálný pro daleko větší procento populace. Než kdysi.

A ty úvahy o Německu mě trochu rozveselily. Takhle přestřelenou pověst jako Bmw v Čr. Überauta to nikde nemá. Ani v tom Německu. A nikdy nemělo. Sedma a S to jsou auta vnímany elitně. Mít trojku nikdy nebylo v Německu nic jakože echt. Byla to vždy obyčejná auta. Kupovalo se to možná víc srdcem, než Golf to je celý. Ono taky na tak velkým trhu ojetin je to logický. Když se k nám vozili předražené e30. Tak si Němec (západní) klidně šel pro rok, dva jetou e36 318.... A tak je to dodnes. Do značné míry tady Bmw desítky let prechvalujeme. Smysl těch dnešních přítomných X cokoliv je v prodejích. Trh si to žádá. Nepotřebuje to reklamu ani u nás ani jinde.

O kousek lepší než by museli. To je takové smutné. To u Bmw bylo vždy pravidlem. Bohužel u levnějších modelů už to dnes neplatí. A sorry u auta za 2 míče to musí být dobré jinak by šli srát. A to že velký suv Bmw dnes neotáčí hlavy je fakt. Je toho už moc... A už to není jako za času 1 x5. Tzn velký suv= mega pracháč, mafie jede. Však je to povětšinou pro maminky a my se tady dohadujem:) Chlao si to koupí většinou padesátník jakože na styl. Nebo jako přítel mojí mutter. 68 let miliony na zadečku. Špatný záda, řídit ho nebaví, prachy nemusí řešit.

Ju
Junior
25. března 2019, 14:52
4

Když chceš někoho rozveselit, řekni Němcovi, že Passat je u nás branej jako manažerskej sen. Ten se smíchy posere.

krab
25. března 2019, 15:06
0

Hamster - tak dobře, když si ze mě děláš prdel, že jsem si tady dovolil rýpnout, přitom toho Adama náhodou pochválil, tak já to napíšu na plnou hubu co jsem myslel tím posledním odstavcem.

Adam píše v závěru: "Jde o pohodlný cestovní ingot, který na dálnici nezostudí naftová Octavia a neujede mu ani kdejaký petrolhedský sporťák v horských zákrutách. X4 je bezpečná a nenechá vás se zabít, ani když řídíte jako přemotivovaný bankéř s napudrovaným nosem a ve vší té hromadě oceli je neuvěřitelná technická dokonalost a konečně i pořádná dávka zábavy za volantem. Příjemný projev motoru a převodovky je pak tou pomyslnou třešničkou na dortu. Co se mi na testované X4 líbí ze všeho nejvíc je fakt, že by vlastně nemusela být tak dobrá. Moho by to být průměrné auto oplácané hodnotnými logy (zdravíme hvězdnou konkurenci), ale konstruktéři šli o kus dál a využili každé možnosti udělat z ní v rámci možností řidičsky zajímavý vůz se svým vlastním kouzlem. Jaký je tedy můj verdikt nad X4 M40d? Nechápu to, ale chci to!"

A na mě to celý působí, že vlastně neví co o tom říct, současně to nechce hejtovat ani z toho nadšený není. Sarkasmus o hvězdné konkurenci je trochu plácnutím do vody. Je to závěr tak trochu plnej různejch klišé a ten konec, že by to chtěl koupit? To bych spíš věřil, že nebude chtít vrátit hybridní Lexus co jste mu nechali testovat v zimě...

Zkrátka sorry, ale tady ze mě trošku záměrně děláš vola, protože víme jak to je.... nikdo z nás auta všech tříd a značek nemáme najetá tak dobře, abychom to mohli vážně perfektně hodnotit. Tak je to naše psaní, ať už v blogu nebo kdekoliv hlavně o subjektivních dojmech a je to tak oukej. takže si ty řeči nech víš kde... :)

beastar
25. března 2019, 15:40
0

Koukám že čím víc se tady píše o řidičsky, sběratelsky, petrolheadsky naprosto nehodnotných autech. Tím víc to vře. To asi není dobře. Čekal bych pod testem tohohle auta tak 4 komentáře. Sám sem k tomu přispěl. Tak snad příště neudělat chybu.

A na závěr si řekněme, že přesně tohle auto si koupí opravdu málo kdo. Nejen tady, ale obecně. Kór nové. A upřímně nemyslím si že Adam by měl najeto v X suv od Mercedesu výrazné množství km aby mohl srovnávat kvality Mercedesu a Bmw přímo. Ale jako rejpnutí do závorky mu to v klidu uznám. Protože o čem by to jinak potom bylo. Vždyť tyhle krabice jezdí všechny podobně. V běžným provozu jsou rozdíly malý. Napsat o tom je o to těžší. Vzhledem k tomu, že objektivně špatný to neni. Btw o téhle sortě aut tady nejlíp píše Viola. A myslim že jich jenom tady jezdila dost aby mohla hodnotit. Od ostatních to berme trochu s nadhledem. Přece jen Adam si pochvaloval i Nivu;) Mimochodem docela mě zajímá jestli by za to ty 2 míče dal kdyby je měl....

Ono hubou se nakupuje vždycky snadno. To je v Čechách móda. A že Petr vlastně nakonec chválí všechno. Někdy je to otravny. Jindy zase fajn v té záplavě internetovýho hejtu a fňukání.

Honza Hamster Křeček
25. března 2019, 16:11
0

Krab: Nic takového tam nevidím, je to kvalitně napsaný test a protože s X4 mám své zkušenosti, musím dát Adamovi ve všem za pravdu. Jestli máš nějaké mrzení, nevybíjej si ho na Adamovi. Holt to asi umí líp... ;-)

M P
25. března 2019, 17:02
0

Shrnutí, co se tady stalo...
1. Krab si přišel porýpat
2. Bylo mu odpovězeno v podobném duchu
3. Krab se urazil

Tak já si půjdu přečíst test litrové octávky, třeba tam najdu něco zajímavého.

beastar
25. března 2019, 17:10
0

Matěji a vysvětlíš mě jakož to nezúčastněné osobě kde přesně jako bylo to rýpnutí od Kraba? Já ho nějak nemůžu najít. Jestli je jeho osobní názor brán odmítavě tak prosím. Nicméně nevim co přesně napsal tak dehonestujícího Adamovy. Nebo k jeho testu. Myslim že problém bude asi někde v zákulisí,)

M P
25. března 2019, 17:53
0

To je asi nutno brát ze širšího pohledu a ano, máš pravdu, pramení to i ze zákulisí. Mně osobně se Adamův test líbí a vzhledem k ohlasům na novou X4 všude jinde bych neřekl, že ten závěr, což kritizoval krab, je nějak špatně. Ale můžeme na to mít různý pohledy.

Sám nicméně nechápu, proč se vždy pod pdoobným autem strhne takový flame, když to teda nikoho jakože nezajímá :)

M P
25. března 2019, 18:58
0

@beastar: s tou zkušeností je to ošemetný. Víš co, ty tady z pozice čtenáře vidíš, kdo co píše. Ale to neznamená, že podle toho můžeš říct, jaké konkrétní zkušenosti ten který redaktor má. Je nás v redakci dost, potkáváme se a auta střídáme. Mi to přijde takový to "od ostatních než Violy berme testy SUV s rezervou" celkem smutný, beru si to osobně trochu, protože samozřejmě ačkoli nemáme zkušenosti úplně se vším na trhu, což snad už dnes ani v rámci jednoho redaktora nejde, tak se snažíme nasát vždy co nejvíc zkušeností z každého dostupného auta. Ale jasně, taky se na to můžeme dívat tím stylem, že parta nadšených mladých zobáků tady chválí naprosto všechno, co se jim dostane pod ruku, žejo :)

beastar
25. března 2019, 19:34
0

Pozor kdybych měl pocit, že píšete bludy nebo špatně asi bych to nečetl. A ani já rozhodně nejel vším. Jak bych někdy mohl působit. Zrovna suv tohoto typu se snažím vyhýbat. Ale když posadíš redaktora z jeho Mazdy do nový mx5 dopadne recenze jinak. Než když to testuje někdo kdo má rád emeriky. Já se tady primárně shoduji s Danem Borským, často potom s Tomášem sneaky Vavrisem a právě Zlokočkou. Respektive obecně mě jejich testy baví a často mají podobný názor jako já.

Neříkám vždy. Nicméně k věci. Nechci kritizovat Adama ani jeho práci. Ale objektivně v kolika luxusních suv se za posledních 10 let svezl? V deseti kusech? Dvaceti? Sto padesáti.... Prostě když dáš redaktorovy třeba supersport nevyjde ti z toho nikdy nic negativního. Pokud se nejmenuješ Clarkson třeba.

A o tom to je. Když celej život jezdím feldou a sednu do trojky oktavky přijde mi to nádherný. Když vysednu z Qp a sednu do okyny přijdu si jak na bobech bez výbavy. Prostě celý to beru z nadhledem a subjektivně. Z novejch suv za dvojku si na prdel nesednu. A hádám že tady x čtenářů zavatovanejch co tyhle mrdky střídaj na fa po 2 letech tyhle testy ani nečte. Proto ten flame. My se na to pohorsujem páč bychom to nekoupily a nebo na to nemáme. To je celý:)

krab
25. března 2019, 20:12
0

Já už budu radši ticho jako pěna ... :)

Adam Forman
26. března 2019, 06:27
0

Jestli ten závěr vyšuměl, tak to beru jako konstruktivní kritiku. Je fajn mít zpětnou vazbu. Příště můžeš klidně takhle napřímo, ušetříš si vášně. Přeci jen, jak rád říkám, píšeme takovou beletrii o autech a já si ten týden s X4 (k mému velkému překvapení) fakt užil, takže nemám potřebu ten pozitivní závěr nijak ředit a ani doplňovat o centimetry před koleny na zadních sedadlech :-)

krab
26. března 2019, 08:53
0

Adame, to neber z mojí strany ani moc jako kritiku a nemá cenu nad tím zbytečně moc bádat...
Celej problém je tady pan Hamster a přiznám se, opravdu mě nadzvedl opět svým ironickým komentářem směrem ke mě, docela útočně. To je ten ze včera ze 14:26. Vzletnými slovy říká - krabe hovno se v tom vyznáš, nemel nám tu nesmysly, my to víme všechno nejlíp. Přitom mě to zrovna od něj upřímně mrzí, od "cizího" člověka by mi to bylo úplně jedno vůbec bych na to ani nereagoval.

Já si prostě jen rýpnul lehce v tom tvým závěru ( a teď jsem to vůbec nemyslel zle) do toho jak tam zmíníš tu Oktávku ( ta tam podle mě moc nesedne) a pak se lehce v legraci otřeš o Mercedes. A já jen chtěl poznament : no, moment, jak on vlastně může vědět, že Merc stejný kategorie je o tolik horší, když ta auta v nějakým krátkým čase po sobě netestoval, nejezdil s nima? A měl to být spíš vtípek než opravdová kritika. A pokud je to tak, že jste fakt v redakci něco podobnýho od Mercedesu měli v nedávné době a porovnávali, tak pak to beru zpět a holt uznávám, že jsem ze sebe udělal pitomce sám...

Jinak pocity k obecně komentářům na autíčkáři k autům řidičsky nezajímavým, sběratelsky nehodnotným nebo petrolheadsky neoblíbeným sdílím asi tak jak psal Beastar ten včerejší komentář o pár výš v tomhle vlákně. Prostě něco občas utrousíme, že se nám tahle SUV/kupé nelíbí a necháme se trochu unést, ale věř mi, že to nemyslíme nijak zvlášť vážně.

Já se na Autíčkář chodím teď jako čtenář a příležitostný blogger pobavit, často dávám komentář na něco kvůli tomu, že mě zajímá jak na to budou reagovat ostatní, ale máloco tu myslím smrtelně vážně. Chodíme se přece pro zábavu a taky z důvodu, že vy jste tady pořád téměř jediný místo na českým internetu o autech, kde se diskutuje s kultivovanou, příjemnou partičkou lidí, který mají i zajímavá auta, zajímavé příběhy a zkušenosti a jsme povětšinou srdcaři co se týče aut. Nejsme jen konzumenti ani futurističtí geekové :)

ratan groch
26. března 2019, 09:39
4

Chlapci moji a Vam sa posral intranet ci co? Ved ten koniec je uz zasadnutie redakcnej rady na verejnej diskusii.

beastar
26. března 2019, 14:15
1

Tak určitě souhlasím s tím, že sem chodíme primárně pro zábavu. Vážných diskusí kolem aut jako je to z testu si užiju jinde až až. Netřeba si kvůli tomu cuchat vlásky.

Možná by bylo dobrý v sezoně se zase trochu přiklonit ke klasice. Nedělat future vize Volvo, suv a dodávky.... Přinést nějaký normální osobáky, punk, cabrio, tuning nevim ... Autíčkáře. Jinak se může stát že doženete Autoforum v "kvalitě". Jooo lidi to budou furt číst....

Už to jenom nebudu já. A další. Budou to lidi který si chodí zanadávat. Jejich častým argumentem bývá. Autoe je kokot. Tohle auto je sračka. Potom si do kokotu zanadávaj mezi sebou a čeká se na další článek. S propagací skrzs Seznam. Jinak by to nikdo nečetl.

Jaromír
25. března 2019, 09:34
2

Jsou takove diskuze u vsech znacek nebo proste trpi bmw puncem toho, ze ty nadnadprumerove auta uz vyrobilo a je tezke sama sebe prekonat? :)

Dovolte mi prosim se trochu rozepsat. Predne chci pochvalit samotny clanek. Ctive napsany, perfektni vtipne reference, vsechny dulezite informace obsazeny, tak i relevantni osobni postrehy objektivniho i subjektivniho razu, a to jak kladne, tak konstruktivne kriticke. Podobny raz i v diskuzi. Viacej takych kokomentou!

Behem cteni clanku jsem si uvedomoval jednu nemilou vec. Kdyby se nezminoval m paket, tak prakticky nemam poneti, o co jde. Sestivalec jedine tak. Jinak co bylo v clanku? Mame suv, napechovane elektrinou, dostatecny vykon a jizdni projev, lip si citi na dalnici, a i pres nesmyslnou cenovku se prodava jako housky v krame.

Ktere ne?

Na jednu stranu je to silena sed. A to bohuzel i v barvach, ktere jsou asi nejjednodussi a nejlevnejsi cesta k odliseni. Ale lidi to tak chcou, byli by blbi jim to nedat.

Na druhou stranu je to dobre. Pred dvaceti, dvaceti peti lety melo spoustu znacek vcetne skody jeden model. Jak moc se zmenilo! Spektrum karoserii a motoru se dokonale rozmelnilo mezi existujici typy karoserii, pribylo suv a vse mezi suv a cimkoliv. Suv a kabriolet? Mame. Suv a coupe? Neasi. Male mestske suv? Jasnacka. Suv mezi suv? Je libo bile nebo sede?

Ono vlastne i existence a oblibenost suv je trochu punk proti soucasnym ekotrendum. Spolehlive, robustni, prostorne a rychle auta existuji. Suv z toho dela akorat drazsi, narocnejsi na material a vic zerouci masiny, ktere by spravne dle zarytych ekokotu nemely existovat. Ale existuji a vyrabi se jich vic a vic. Aneb osobni preference a zakaznik (zatim) vitezi nad regulacemi. A to je podle me dobre.

Nicmene priznavam se, ze smlouvani je mi proti srsti, ale byl bych vul kdybych to neudelal, zejmena kdyz se da usetrit vic.nez dost. Protoze jsem vsak v tomto extremni neznalek, kolik se da na jakych autech slevit? Sleva ze 2,2na temer polovinu mi vyrazila dech. Ktere znacky takto slevuji a ktere ne? Da se usmlouvat nove ferrari? :)

Jeste ke clanku. Spravne rikate, ze driv bylo auto na delsi dobu, mozna i proto k nemu meli lidi nejaky vztah. Take mely vice nedokonalosti. To muze připomínat cloveka. Mozna proto mely driv auta vyraznejsi charakter. A propos, ma to bmw charakter? A muzu ho videt? :)

reagovat
Ju
Junior
25. března 2019, 14:49
1

Jak jsem se rozvášnil s těma slevama, tak v rámci objektivity je potřeba říct, že velkou část toho poklesu "z 2,2 na 1,4" udělá DPHčko. Což je záležitost troufnu si říct !všech! co něco takovýho půjdou koupit. Takže začínáš u toho, že sice slepici na baru můžeš říct, že ta kára stála přes dvě mega, reálně z portmonky taháš 1,8 a to ještě před vším ostatním (+je to daňově uznatelný. Takže ještě šetříš nějakých 350k ročně na daních, za to, že to máš).

Mně to na tom vadí, že je to tak už vymyšlený. Jako sorry. Jít si koupit od nadnárodního koncernu novej výrobek a hádat se jak s bábou na tržišti. Nebaví mě to. U nějaký ojetiny za 2 kila do firmy to pochopím. Ale za těhle okolností?

sheogh
25. března 2019, 10:40
2

Zrovna vcera na vylete jsem si uvedomil, jak se casy meni. V zaplave disproporcnich, oteklych krabic, se mi stava, ze me potesi pohled na drive beznou popelnici (Primera, E39, W124....), ktery jsem driv ignoroval... Nikdy me nenapadlo, ze nekdy nazvu treba Opel Vectru krasnym vozem :-) ..

Adamova recenze byla ale super, myslim, ze by mu meli z BWM poslat minimalne jednu X4 jako odmenu :-)

A ne, neni v tom univerzalni SUV-hate, treba to rudooranzove porsche, co tu bylo minule vypadalo moc fajn... Ale toto je fakt hruza...

Zneuziti "M" v tom vidm taky, uz jen proto, co to pismenko znamena - toto je presny opak jeho vyznamu. Stejne jako AMG u MB - prijde me, ze dneska uz to lepi taky pomalu i na Citaro

reagovat
beastar
25. března 2019, 14:38
3

Citaro AMG by bylo hustý:D Jinak s tim začátkem souhlasím. Já si sám pro sebe zamumlam třeba i hale fáčko a čumim na to jak na ikonu. Přesně i ty primery, vectry atd.. Njn doba pádí vpřed.

sheogh
25. března 2019, 15:43
1

jj, 0-100 5.5s, to by byla celkem sranda, zvlast pro ty, co by zrovna "stali u tyce" :-D

Ju
Junior
25. března 2019, 15:54
0

Co Citaro, ale Citan. To by se snad mohlo i prodávat. Za jedničku nebo tak.

Jakub Pospíšil
25. března 2019, 16:17
2

Vectra B je totiž krásné auto. Já to říkám celou dobu, jen se mnou (doteď) tady nikdo moc nesouhlasil, ba dokonce Beastar jednou zařadil Vectru B do trojice nejnudnějších aut na světě.
A nakonec se ukazuje, že jsem vizionář.
#javamtorikal
-
Komentář upraven 25. 3. 2019, 16:19:57

beastar
25. března 2019, 17:07
0

Citan AMG Black Edition. Já sem zařadil Vectru B mezi nudný auta? To jsem byl asi nějakej na tripu. Je to samozřejmě možný. Však béčková Vectra má super řešený zrcátka a geniální boční profil. Ve své době to bylo krásný auto. A dneska si pořád drží zajímavou vizáž. Motorym, spolehlivost a typicky tehdejší hnusný oplí interior to už je jiná písnička. To bych s prominutím nechválil.

sheogh
26. března 2019, 10:51
1

Ono uz to nekoho napadlo :-D

ToMyx
28. března 2019, 11:59
0

Napsáno moc pěkně, přitom je to nudná oteklá krabice, ale hold to je buzines :-)
Vše ohledně zneužití "M" už bylo napsáno, nemám co dodat. Vůbec je celá diskuze podnětná. Mám co dohánět.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem