načítám data...

BMW X1: Nafouklé Mini!

BMW přišlo s novou X1, která způsobí spoustu řečí o tom, že už to není jak to bývalo. Nejdřív přišlo s tříválcem do trojkové řady a teď pohon na předek? Vydalo se snad BMW na cestu do pekel?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

BMW se rozhodlo, že je správný čas přinést na trh… čekali jste něco o sportovním coupé? Ne, je na čase představit úplně novou X1! Na první pohled bych nepoznal, že jde o novou X1. Vypadá pořád nějak tak stejně. Ale zdání očividně klame. Pamatujete si na předchozí X1? Takové městské SUV, vyznačuje se tím, že je uvnitř docela málo místa a jako správné BMW hrabe zadníma. Ale věci se mění…

Cože?! Nová X1 bude mít poháněnou přední nápravu?! Svět jak ho známe skončil! BMW už nikdy nebude jako dřív! Nebo to nebude tak horké? Je fakt, že X1 klame tělem a i když na první pohled vypadá stále stejně, tak uvnitř se mnoho změnilo. Je postavena na platformě UKL, kterou používá (chvilka napětí) Mini! Pravověrní fanoušci značky se chytají za srdce a okolí jim pomalu volá sanitku, ale řekl bych, že BMW k tomu nejspíš mělo nějaké důvody a ve výsledku to ani nebude špatně. Viděli jste snad někdy majitele X1 užívat si zadního náhonu? Já ne. Mám za to, že majitelé většiny BMW X1 na tom budou s vědomím toho, která kolečka pohání motor v jejich autě, dost podobně jako majitelé řady 1. A proto si myslím, že postavit novou X1 na zrovna téhle platformě není úplně špatný nápad. Majitelům je to jedno a třeba bude díky této platformě uvnitř trochu víc místa. A asi to ani nebude tolik žrát.

Co všechno dostane za motory ještě není jisté, jistý je ovšem čtyřválec s turbem, který bude mít 228 koní a bude se dodávat do USA. Dostupný bude i pohon všech čtyř kol. Nemáte dojem, že z X1 se stává tak trochu Yeti od BMW? Nejspíš to nebude ani moc velká urážka, Yeti je totiž vlastně docela dobré auto. Vydalo se tedy BMW na cestu do pekel? Já myslím, že ne. Na cestu do pekel se vydají až potom, co udělají Mini i z řady 1.

Druhý pohled

S předchozí generací X1 jsem jezdil a měl jsem možnost víceméně přímého srovnání s konkurenty jako je Range Rover Evoque nebo Audi Q3. Výsledek? X1 bylo naprosto nejlepší malé prémiové SUV, pokud jste si chtěli užívat rychlou jízdu po okreskách. Evoque byl možná místy hravější a zábavnější, ale tempo, s jakým dokázala X1 polykat okresku a preciznost, s jakou trefovala apexy, byla na poměry této třídy bezprecedentní. 

Bohužel to ale bylo vyváženo několika drobnými nedostatky. Motor ve verzi xDrive20i byl poměrně žíznivý, uvnitř nebylo moc místa a interiér nebyl ani zdaleka tak příjemný a přitažlivý jako u téměř stejně drahého trojkového BMW. A mám takové nepříjemné tušení, že zatímco schopnosti X1 na okresce ocenili jen motorističtí novináři, jsou pro typického zákazníka právě tyto "detaily" docela podstatné.

Pokud BMW využilo peněz, uspořených díky použití levnější platformy s předním pohonem, k tomu, aby udělalo novou X1 prostornější, příjemnější uvnitř a praktičtější, pak bude výsledkem mnohem lepší auto, než byla předchozí generace. A že to není zadokolka? Myslíte, že to někoho, kdo by o X1 byť jen uvažoval, vážně zajímá?

-VojtaD-

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bufik
03. června 2015, 15:22
0

BMW je v prdeli už dávno to se ví. Ze motorářskýho olympu až na samý dno...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem