BMW spolu se specialistou SGL Group rozjíždí společný projekt za 90 milionů euro. Cílem je vyvinout metody levnější, masové produkce karbonových materiálů.
Stále tvrdší požadavky na snižování emisí CO2 a spotřeby nutí automobilky, řečeno slovy Colina Chapmana, "přidávat lehkost". A protože veškeré ocelové a slitinové konstrukce se blíží hranici svých možností, zdá se karbon být tou správnou cestou vpřed. Dosud ale jeho rozšíření omezuje vysoká cena, která se dá ospravedlnit jen u drahých a sportovně laděných vozů.
BMW to ale hodlá změnit a chce uhlíková vlákna ve velké míře použít při konstrukci svého připravovaného městského vozítka, označovaného prozatím jako Megacity. O něm se toho zatím neví mnoho, BMW sice prozradilo, že se začne vyrábět v první polovině následujícího desetiletí, a že bude poháněno elektrickým a nebo velmi efektivním spalovacím motorem, nicméně stále není jasné ani to, zda byly myšleny dvě samostatné varianty a nebo nějaká forma hybridu. BMW také zmiňuje, že nové vozítko bude vyrábět jeho "dceřinná značka" – což by podporovalo teorie o znovuzrození slavné Isetty.
Vývoj materiálů, které budou využity u tohoto a nepochybně také u mnoha pozdějších vozů od koncernu BMW, bude úkolem nově vzniklé společnosti, ve které bude mít 51% podíl SGL Group a 49% BMW. Postavit by se měly dvě továrny, jedna z nich v Německu a druhá ve Spojených státech.
Pokud se BMW podaří udělat z karbonu masově dostupný materiál, mohlo by to znamenat v automobilovém průmyslu malou revoluci a po desítkách let otočit trend, směřující ke stále těžším a těším autům.