Vůbec poprvé v historii se totiž na silnicích objeví BMW řady 7, kterému znáček „M“ na kufr a blatníky nedal nevycválaný tuner, ale sama automobilka. Přímo M7 to sice není, ale i tak stojí nová M760i xDrive, spadající do řady „M Performance“ jednoznačně za pozornost. Slovo do pranice zní: Bude nový originální bavorák lepší, než práce jeho dvorního úpravce?
Inu, bude to v tomto případě boj přinejmenším těsný, alespoň co se specifikací týče. Jen pro rychlé zopakování celé situace, Alpina B7 xDrive nabízí našťouchanou verzi osmiválce 4.4 litru se dvěma turby, která disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem 800 Nm. BMW osadilo novou vrcholnou sedmičku klenotem v podobě dvanáctiválce 6.6 litru, opět se dvěma turby, který nabízí pro změnu 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Náhoda?
A podobnosti pokračují i v dalších částech pohonného ústrojí. Stejné jsou v obou vozech osmistupňové převodovky, stejný je i systém pohonu všech kol xDrive a vzduchový podvozek. Postavíme-li auta vedle sebe a zasprintujeme s nimi z nuly na sto, bude Alpina se svými 3.6 sekundami rychlejší, než bavorák s 3.9. Rozdíl vcelku nepodstatný, ovšem některé spanilé Němce by mohlo zajímat, že tam kde umí Alpina až 310 km/h, jede BMW jen trapných, elektronicky omezených 250 km/h.
Co do interiéru, výbavy a technologií, tady je to plichta. Oba vozy stojí na vrcholu třídy, oba si tedy dopřejí tu nejlepší výbavu z dílen BMW. Head-up displej, digitální palubka, ovládání gesty, vyhřívaná a ventilovaná masážní sedadla, všechno máme. Snad jen ten zevnějšek je u BMW přece jen o kousek usedlejší, než u Alpiny s aero paketem. M760i to však dováží okázalými logy „V12“ které se nachází zvenku na C sloupcích, na prazích dveří a u voliče převodovky.
Musím říct, že jsem občas rád, že jsem věčně bez peněz. Ono totiž vybírat z takto silné dvojice mnichovských supersedanů, to je vážně kumšt. Volbu pravděpodobně neulehčí ani cena, která bude v jednom i druhém případě velmi, velmi vysoká.
A jak to vidíte vy? Dáte přednost BMW, nebo Alpině?





















Peter
12. 2. 2016, 13:29Nastastie sa bude dat objednat s "Excellence package", ktory z auta odstrani vsetky kolotocarske M blbosti a spravi z toho auta pekny sleeper lahko zamenitelny so 730d
Viper
12. 2. 2016, 13:39Je pravda, že zrovna sedmička je auto, na kterém nechcete mít prostě a jednoduše nic... Žádné označení modelu, žádná motorizace, žádný počet válců, jen jednu vrtuli vpředu a druhou vzadu.
Skipper
12. 2. 2016, 13:41Hm, ale jen to V12 bych si na autě prostě nechal.
Sedrik
12. 2. 2016, 13:41S65 coupé :)
Neviděl jsem na živo, ale na fotkách i ve videorecenzích se mi nová sedma prostě nelíbí...
Viper
12. 2. 2016, 13:45To by mohlo být čistě teoreticky tím, že poslední hezká sedma je E38 :-)
Sedrik
12. 2. 2016, 13:48Mohlo by to s tím mít něco do činění, pravda :)
Mě se ale Bangleho "ošklivka" docela líbí - dokonce víc před faceliftem, než po něm. Má charakter.
Ta nová - nevím. Než si udělám názor, chci ji vidět na živo - aktuální 5ka se mi na začátku hrubě nelíbila, ale ve světlé barvě s Mpacketem vypadá na živo skvěle a fakt jsem do ní "dozrál". Možná to tak bude i s novou sedmou.
Adam
12. 2. 2016, 16:28Potkavam pravidelne 2 novy sedmy. Bilou 730d a cernou 750Li obe v M-Packetu. A musim rict ze to auto je nadherny.
Vavris Vavrisovic
12. 2. 2016, 18:07Rozmařilost v podobě V12 si v dnešní době zaslouží pomalu standing ovation :-) palec hore pro BMW