Název M8 už u BMW jednou figuroval, to když M divize společně s McLarenem vyvinula koncept M8 E31. Na sériovou výrobu bohužel nikdy nedošlo a tak skončila původní M8 s mrkačkami coby muzejní exponát v Mnichově. Ta nová, jejíž maskované fotky odhalilo BMW těsně před startem čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, se ale do výroby dostane vcelku určitě.
Divize M se chvástá, že prý vývoj M8 probíhá pod pokličkou již několik let, paralelně s vývojem standardní osmičky. Recept bude prakticky stejný, jako u všech ostatních „M“ bavoráků. M8 má být agilnější, rychlejší a samozřejmě ochotná zdolávat okruhové radovánky. Navenek přibyde vycizelovaná aerodynamika, čtyři koncovky sportovního výfukového systému a pochopitelně i velké brzdy.
Podle slov Iana Robertsona, který má v BMW na starosti prodeje a marketing, zasáhne M8 trh přesně tam, kde je potřeba. Výkony, výbavou i cenou se novinka postaví nad současné největší kupé M6 a vydá se do boje proti již zmíněným cestovním vozům od Ferrari, či proti novému Astonu Martin DB11.
Vyvstává každopádně otázka, jaký motor se objeví pod kapotou. Nadšenci samozřejmě volají po dvanáctiválci, ale na ten pravděpodobně nedojde kvůli zvýšené hmotnosti, která by přetížila předek auta. Volba tak padne spíše na osmiválec se dvěma turbodmychadly, očekávaný i v nové M5. Vyloučena potom není ani možnost nějaké formy elektrické výpomoci – taková elektricky roztáčená turba by se určitě neztratila. Tak či tak lze očekávat, že se čas nutný ke zrychlení z nuly na sto vejde do 3.5 sekundy.
30. května 2017, 12:34
0
Jsem v rychlosti přelítnul nadpis a četl "přichod superkruté M8" :D. Ani to by asi nebylo daleko od pravdy
30. května 2017, 16:36
0
To je možná ještě lepší nadpis, než ten, co jsem použil. "Superkruté kupé M8" - to má koule, BMW by to mělo využít jako reklamní slogan a nám dát miliony!
30. května 2017, 19:53
0
Autobild testuje koncept 8 Reihe: