načítám data...

BMW M5: Strach, rychlost a láska

Šest stovek koní, tři sta kilometrů v hodině, osm válců, tři řidiči a jedno auto. Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, jak opojné umí být nové BMW M5. Stojí to za to.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač   Viola Procházková

Danův ryze praktický pohled

M5. Jedno písmeno, jedna číslice. Není třeba říkat nic víc. Ano, k vytvoření legendárního jména není třeba dvacetičlenný marketingový tým, který by namixoval ten zaručeně nejvíc sexy shluk písmenek, aby to mělo dynamiku, budilo respekt ve firemní brožurce a lámalo jazyk malým dětem ve snaze takové slovo vyřknout. Ne, opravdu stačí jen málo, dva znaky a každý moc dobře ví, s kým má tu čest. Však si řekněte v duchu ještě jednou se mnou. M5. Slyšíte, jak to rezonuje? Nepřekonatelně jednoduché, maximálně účelné a respekt to budí pokaždé, když zmáčknu ty dva znaky na klávesnici svého notebooku. Mistrovská práce. Stejně jako samotné auto… 

První M5 je tu s námi od roku 1985. Pokud budeme brát E12 a její M535i, tak už dokonce od roku 1979. To už je dlouhá doba, že? A za ten čas prošla empětka vpravdě fascinujícím vývojem. Ale pokaždé byla na vrcholu. Kombinace skvělých jízdních vlastností, každodenní použitelnosti a dechberoucích výkonů na silnici, udělala z M5 krále této kategorie. Skoro by se dalo říct, že BMW definovalo a formovalo celý segment “übersedanů.” Jestli je však něco charakteristického pro M5, pak jsou to naprosto výjimečné pohonné jednotky. Původně byly pod kapotou okouzlující řadové šestiválce. Ty pak vystřídal neuvěřitelný osmiválec S62, který je dodnes dětským snem pro spoustu automobilových nadšenců. Po něm přišel frenetický desetiválec s jedinečným projevem a nakonec opět návrat k V8, tentokrát však s pomocníkem v podobě foukátka. Ať už je vám blízká jakákoli koncepce motoru, nemůžete popřít, že každý ten motor byl prostě a jednoduše skvělý. 

Aktuální generace mnichovské pětky se nám dostala do rukou v několika verzích. A pokaždé jsme z ní byli nadšení. Radkovi učaroval modrý kombík s dieselovým šestiválcem pod kapotou a já dokonce označil benzínové 540i za nejlepší auto, které si dnes můžete koupit. Víte, už uběhl rok od mé týdenní aférky s 540i a já si pořád stojím za svým. Ani za uplynulých 12 měsíců jsem neobjevil schopnější auto. Ano, až tak dobrá je nová pětka. A já tu dnes stojím, v ruce třímám obří klíč s dotykovým displejem (stále mi přijde trochu zbytečný) a před sebou mám další pětku. Ale tahle je trochu jiná, má širší postoj, je o něco blíž asfaltu, zpoza velkých kol vykukují obrovské brzdy se zlatými třmeny, vzadu se o slovo hrdé hlásí čtyři velké koncovky výfuku. Tohle není jen tak obyčejné auto. Už teď je mi jasné, že to bude přímo pekelná jízda… 

Hodnotit vzhled je záležitost ryze subjektivní a chraň mě ruka páně, abych někoho přesvědčoval o správnosti jeho vkusu. Za sebe můžu jen zopakovat, že pětka se mi líbí a tím spíš tenhle model z divize M. Má takový ten správně naštvaný výraz a už na první pohled dává jasně najevo, s kým máte tu čest. Zaznamenal jsem jisté nářky na to, že prý M5 vypadá příliš obyčejně a málo se odlišuje, ale to mi vůbec nevadí. Empětka byla vždycky spíš důstojným gentlemanem v dokonale padnoucím obleku než opáleným svalovcem z fitka, který musí udivovat okolí svým vypracovaným tělem. Nová generace F90 se drží osvědčeného receptu a je to tak dobře. Jen bych si patrně vybral jinou barvu než bílou a zvolil světlejší disky kol. Ani v interiéru M5 ničím významným nepřekvapí. Pochválit ovšem musím naprosto úžasné sedačky, ze kterých se mi snad nechtělo ani vylézat. Jenže tady nejde o to, jak to vypadá, nebo co nabídne za výbavu. Tady jde o to, jak se s tím jezdí. Takže jdeme na to. Mačkám startovací tlačítko a… 

… přichází menší zklamání. Zvukový projev je takový nemastný neslaný. Čekal bych hutnější a dunivější tóny. Abyste mě nechápali špatně, není to úplně zlé. Jen bych čekal o něco víc. Jako kdyby se v dnešní “všechnomusíbýtekoabio” době BMW trochu stydělo, že má pod kapotou osmiválec. Pokud je pro vás zvuk to nejdůležitější, pak vám asi takové AMG od Mercedesu dokáže zprostředkovat větší divadlo. Jenže zvuk je pouze jedna stránka z knihy a věřte mi, že ty ostatní strany jej plně vynahradí. Jakmile totiž prvně stlačím plynový pedál k podlaze zapomenu na všechny starosti a problémy. Panenko Marie.

Během svého automobilového života jsem řídil spoustu silných aut, dokonce i výkonnějších a rychlejších než je tohle bílé BMW. Ale na to, co se stalo po sešlápnutí plynu, jsem nebyl připraven. Šest stovek koní doslova vystřelí tenhle bavorák někam do vzdálených končin vesmíru rychleji, než to zvládne kosmická loď Enterprise. Je to návykové, zcela opojné a trochu děsivé. Tohle auto je betaverze teleportu. Stovka pod 3.5 vteřiny, dvoustovka za zhruba jedenáct a maximální rychlost 305 km/h ani zdaleka nedokážou popsat, jak rychlá vlastně nová M5 je. To se musí zažít. V zatáčkách ladně tančí, jako kdyby vážila o čtvrt tuny méně. Na výjezdu se zakousne do asfaltu všemi čtyřmi a vystřelí do další zákruty. Rovinaté úseky mezi jednotlivými zatáčkami doslova maže z mapy, prostě neexistují. To vše při zachovaní dostatečného komfortu a pohodlí. Opravdu působivé. A propos pohon všech kol. Věřte, že je potřeba. 750Nm dokáže roztancovat auto i v režimu 4WD. Pro fajnšmekry je tu ovšem možnost odpojení předních kol. A pak se děj vůle boží. Síle motoru zdatně sekunduje také brzdný účinek. Karbon-keramické brzdy sice stojí poměrně mastných čtvrt milionu navíc v příplatkové výbavě, ale rozhodně je berte. Jen pak budete muset vysvětlovat manželce doma, že ta modřina přes celý hrudník není z návštěvy S/M salonu, nýbrž z auta. 

Bohužel mi nebylo přáno strávit s BMW M5 víc času. Takže vám neřeknu, jak se chová na limitu (beztak bych ho tam nebyl schopen dostat), či v extrémních situacích. Nebo jak funguje pohon čistě zadní nápravy. Ani nevím, jestli bych si jej koupil, dovolit mi to finanční situace. Pořád mi v hlavě zní myšlenka, že už obyčejnější 540i je dostatečně rychlá do běžného provozu a o něco univerzálnější pro život. M5 každopádně považuji za fascinující stroj a pokud nutně potřebujete nadpozemsky rychlý sedan vyšší střední, pak běžte podepsat objednávku. Lepší volba dnes není. A teď již předávám slovo Jeníkovi, který vám jistě popíše, jak se M5 chová, když zapomenete na pud sebezáchovy…

Jeník a pohádka o M5

Pojďme to tedy pojmout jako pohádku o strachu a lásce.

V redakčním chatu se objevilo:

…. virbl….

M5 od zitrka!

 

To napsala Viola. Pak se strhla bitka, ze které jsem mírným podvodem vysomroval právě těch asi 400 kilometrů za volantem výše zmíněného kolotoče. Už dva dny před převzetím od Dana, jehož dítěti děkuji za jeho nemoc, a přeji rychlé uzdravení, jsem si říkal jen jedno: "Ty cype, to nesmiš rozbit, bo to by byl pruser". Takže jsem do toho sedl a vydal se vinicemi skrz Tróju směrem do Kyjí na zkoušku amatérského divadla. Párkrát jsem si na to šlápl, pak vypl protiprokluz a čtyřkolku, odhrabával ze křižovatek, ale jinak jezdil pomalu a se sevřenými hýžděmi. Po zkoušce jsem pomocí lsti vylákal dvě atraktivní umělkyně na svezení Prahou. Obě se loučily slovy, že "už to dojdou". Potud teda jako nic moc. Ale pak jsem se vydal do Roztok, po cestě si s tím pohrával a v horní serpentině to poprvé hryzlo. Ono je to totiž tak, že serpentýny do Roztok k nějakým koninám přímo vybízejí, ale v podstatě se tam nedá nic dělat. Není tam vidět a tím pádem můžete pozdě na plyn a navíc je na výjezdu zatvrdlý nějaký vylitý beton. M5 jsem posadil do zatáčky, pustil Tranzit, prohlídl si rovinku, dusnul na to a HRYZ, pocem, tusi, kam deš, tubudeš! Auto se vzneslo do driftu, já ho začal rovnat a najednou se celý zadek odlepil od země a jako na oleji začal klouzat ven. Volant jsem instinktivně natočil proti jen tak napůl a pustil plyn. Dostal jsem jeden kopanec do rukou a jelo se rovně. Mazec.

Zvolnil jsem. Přecijen ta věc stojí zhruba čtyři miliony. A navíc má čest byla v sázce. Na druhou stranu jsem si ověřil, že rychlé řízení a hodný podvozek dovolí i nemehlu aby si hrálo a nezabilo se. Další den po cestě do práce jsem si vynuloval spotřebu a dojel tam za krásných 10,5 litrů na sto. Dost mě překvapilo jak je podvozek pohodlný. Ne, že by šlo o jízdu jako na obláčku, ale od té nejvíc nejostřejší pětky jsem čekal prkennou jízdu hodnou pouze hladkého německého asfaltu. Auto je ale celkem poddajné a ve spojení s adaptivním tempomatem a lane assistem se s přimhouřením okna dá označit za "normální pětku". Samozřejmě dokud se člověk neopře o plyn. A k tomu došlo hned, jakmile se v kanceláři rozkřiklo, co že to stojí v garáži. Provezl jsem dva kolegy jen tak okolo bloku víceméně v rámci rychlostních limitů, ke který jsem se však vždy blížil raketovou rychlostí. No a dle předpokladů to skončilo tím, že se jednomu udělalo zle a druhej začal prodávat ledvinu. M5 je pánské auto.

A pak pár dnů jen takového malého dráždění do práce a zpět, protože BMW si hlídá své kilometry. Sice jsem si na vlhku vyzkoušel že i se zapnutou čtyřkolkou se M5 chová víceméně pořád jako zadohrab, ale celkově šlo jen o to trošku si na ni zvyknout. Naštěstí pak přišla surrealistická sobota. Předem vás upozorňuji na to, že mám svědky. Vše, co dále budu popisovat, je skutečnost. Vyrazili jsme dost pozdě z Prahy směr Uhrovic Mlýn s a to i s nějakým Honzou. Již den předem jsem se ptal, zdali kamarád Honza netrpí nevolností v autě, ale po ujištění, že to je ten, kterému jsem ukazoval, že se slabým autem se nemusí brzdit (v Saxu) a že se mu to líbilo, jsem přistoupil k jízdě mírně kreativně. V lesích CHKO jsem velmi obezřetně hrabal, kde to šlo. Auto se chovalo famózně a bylo splněním mého dětského snu, kdy je jak brzd, tak výkonu dosti. Kdykoli se dalo poslat na hranu a já se nemusel bát přílišné rychlosti. Asi si klepete na čelo, ale mě rychlost dost děsí. Záď vlála (trošku…), turba foukala a pneumatiky vypiplané na přesné apexy drahých okruhů pod mým vedením jen vymetaly štěrk dávno za hranicí gripu. A nejkrásnější na všem byl fakt, že se nic neodehrávalo v nelegálních rychlostech. Nikdy jsem ani nevletěl do zatáčky tak, abych neviděl, kam jedu. Mým limitem bylo vidět, kam to pošlu. Ano, jel jsem velmi ostře, ale věděl jsem, že jsem blíže orangutanovi, než závodnímu jezdci a že to, co předvádím, musí – a může – být natolik pod schopnostmi auta, že si mohu hrát a hrát a hrát a velký bílý kožený slon jen mile plní mé pokyny a dovoluje mi se sklouznout. A pak mi Honza řek, že musí blejt.

Férové je ale také dodat, že na zablokovaný krk trpí od dětství. Zastavili jsme, já jen pro jistotu udělal několik fotografií a pak jsme něžně pokračovali. A zastavili blonďaté paní, která se ztratila a nevěděla, kde bydlí. A to ani v momentě, kdy jsme do její vesnice dojeli. Prý tam bydlí jen chvilku. Inu v rámci gentlemanství jsme ji vysadili v místech, kde trošku nejistě tvrdila, že už to asi skoro poznává a suše jí oznámili, že to dojde. Tak snad neuhynula. A že by poznala, že se veze v něčem extrémním? Asi ne. Ostatně nevěděla, kde bydlí… M5 moc do světa těch 600 koní nekřičí. Při následných stále častějších zastávkách kvůli Honzově nevolnosti jsem si auto prohlížel a musel uznat, že je i v "nudné" bílé skutečně pohledné. A opět se budu opakovat, ale je pohledné díky proporcím a nepřehnaným detailům, ne kvůli toho, že by bylo něco za každou cenu jinak. Je rychlé i když stojí. A pak jsme se rozhodli, že Honzovi zavoláme rychlou a bude, protože jinak bychom ho v rámci zachování rychlostního průměru museli nechat někde v polích masožravým srnkám (psům).

Slabý kus byl v rukou lékařů a my se začli zase bavit. M5 brblala a hrabala, já jel relativně pomalu, ale stále na limitu a uvažoval nad tím, co by se stalo, kdybych to nevrátil. Na Uhrovic mlýn, kde jsme chtěli auto nafotit jsme dorazili už skoro za tmy. Takže to, že nemáme fotku z profilu je chyba Honzy a rozhořčeným čtenářům mohu předat informace o tom, kde bydlí. Místní osazenstvo se skládalo z amerikanofilů, ale přesto se nahrnuli do bílého interiéru tohoto stroje na radost a začali se rozplývat nad tím, jak je to jiné. Samozřejmě padaly i ironické komentáře, že je škoda, že to nemá pohodlnější sedačky a proč nejsou čudlíky na klimatizaci hezky veliké, aby se daly mačkat tlustými umaštěnými prsty a kdo že by si řadil sám, když má vůz automat, ale omluvme je, jsou z jiného vesmíru. Já si díky tomu uvědomil, že jsem interiér do té doby skoro nevnímal. Trošku mě mrzí, že budíky nejsou tak krásné jako ve dvojce, jednoduché, mechanické a strohé. Digitální štít je ale skutečně hezky vyrobený, grafika čistá a technokratická a kupříkladu zobrazení rychlostního limitu a nastavení tempomatu okolo rychloměru dokonale funkční, minimalistické a krásné. Uprostřed toho všeho svítí M5 a já po vdechnutí kradeného roastbeefu odehnal pohodlí milující tlusté lidi, otevřel výfuk a dal tomu trošku šalátu, ať si aspoň poslechnou tu vosmu.

Jeli jsme pro Honzu jakostně zfetovaného těmi nejčistšími drogami, který na nás čekal v místní nemocnici. Je jasné, že po jeho naložení jsem musel jet jako svatý. Auto jsem přepl do komfortního módu, zapnul automatiku úplně všeho a nebýt nekvality českých silnic, skoro bych usnul. Až na tvrdost pružin je to prostě stroj dvou tváří. A je moc milé sledovat, jak se v legálních dálničních rychlostech nudí. Nevybízí však nijak vehementně ke zrychlení, jen slouží. A tak to má být.

Jenže pak jsem dojel k Viole a se slovy "to se ti bude líbit" přesedl do Renaultu Captur. Ale o tom snad raději někdy jindy.

M5 mám rád. Je to symetrické auto. Oba pedály mají stejnou účinnost.

M5 vs. Zlokočka

Na vstávání v půl šesté ráno se obvykle moc netěším. Tentokrát je to jinak – 5:30 mi dokonce připadá zbytečně pozdě a cesta do Vysokého Mýta se jeví neuspokojivě krátká. Ke startovacímu tlačítku se blížím obezřetně a s citem, ale všechno je marné. Jitřní ticho naší maloměstské ulice prořízne hromové zaburácení a rozhlížet se, kdo tady ksakru za rozbřesku túruje šestisetkoňový osmiválec, by asi bylo zbytečné. Už chápu, co Jeník myslel tím „Nastartuj a rychle odjeď”. Zdá se, že rychlý odjezd problém nebude, a to ani s lehkou nohou, ohleduplnou ke studenému motoru…
Cestu městem nicméně hodlám věnovat zkoumání interiéru, porušování předpisů počká. Od moderního BMW samozřejmě očekávám excelentní sedačky, nekompromisní materiály a bezchybnou ergonomii. V M5 je všechno ještě o fous lepší. Ještě včera jsem se trochu chechtala Jeníkově fascinaci, dneska musím přiznat, že jsem to auto začala chtít ještě dřív, než jsem se rozjela…

D11 začíná zúženým úsekem a z výfuku se ozývá netrpělivé brblání. Konečně je cesta volná. Zatlačím pravou nohou a to, co se děje potom, můžu popsat jen jako start raketoplánu. Kdo tvrdí, že jezdit rovně není zábava, ten nikdy neseděl v M5. Rozjezd pod plným plynem je tak opojná záležitost, že se jen tak neomrzí. Z jakékoliv rychlosti vás motor dokáže katapultovat vpřed jako z praku, aniž by se podvozek nechal rozhodit volatilitou našich dálnic, a co víc – aniž by se vám snažil vyrvat páteř z těla. Rychlost XY km/hod (zde si dosaďte něco, co ze mě ve vašich očí neudělá úplné prase) pro mě ve většině aut znamená konec komfortní zóny. M5 na dálnici nic jiného než komfortní zónu nezná. Jak je probůh možné, že už budu sjíždět??

Na okreskách mě čeká další skvělá disciplína. Ne, o drcení zatáček na limitu nemám šanci se ani pokusit, na to už je příliš velký provoz. Ale pořád si můžu užít aspoň předjíždění. Dostat se před zdržující kamion trvá… Ne, vůbec to netrvá, je to prostě hned. Protijedoucí vozidlo musí vidět jen bílou šmouhu. Sedačka drží jako svěrací kazajka. Scénu podkreslují tóny linoucí se z bezpočtu designových repráků. Jestli existuje automobilové nebe, určitě je cejchované červenomodrým M.

K bráně autodromu přijíždím jako první. Jsem tu neslušně brzy. „Tak co, chceš to?” ptají se mě kolegové později. „Eee, asi ani ne. Do dvou týdnů bych přišla o papíry.” Ale vím, jaká je pravda. I vy to víte. Všichni víme, co ví každý, kdo se s tímto praktickým rodinným sedanem svezl. 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový osmiválec 4 395 cm3
Výkon: 441 kW (600 koní) v 5 600 ot./min
Točivý moment: 750 Nm v 1 800 – 5 600 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Provozní hmotnost: 1735 kg 
Maximální rychlost:  305 km/h
0-100 km/h: 3,4 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 8,2 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (v testu):  10,5 – 27l/100 km
Cena (M5 + příplatky): cca 4 100 000 Kč

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BigBen
10. října 2018, 13:38
1

Myslím že tohle auto potřebuju :-)

reagovat
ma
martinw
10. října 2018, 13:41
2

Ženský vystrašil, spolucestující se poblil. Né nadarmo se říká, že nejhorší je když se člověku splní všechna přání.
Parádní auto, ale děkuji ne - raději Teslu za ty peníze :)
-
Komentář upraven 10. 10. 2018, 13:48:26

reagovat
Jan Machač
10. října 2018, 14:16
0

Hehe, trefna poznamka :-) A ad Tesla: kazdemu co jeho jest ;-)

Breakthru
10. října 2018, 20:52
0

za ty peníze by ta Tesla mohla být i barevná....černobílej obraz není in....

MikeEM
11. října 2018, 06:58
0

Jenže za ty peníze nebude ta Tesla mít tak skvělý interiér a dokonalé sedačky z nejlepší materiálů. Radši M5

Ju
Junior
11. října 2018, 18:21
0

A do Bratislavy pojedeš dva dny

Woyta
12. října 2018, 22:00
2

No ja jako konstrukter radeji pomlcim o nedostatcich Tesly co jsem videl a radeji doporucim auto od firmy co je dela o neco dele.

ma
martinw
12. října 2018, 22:32
0

tak on nikdo neresi nejakou konstrukci Tesly, ma uzasne zrychleni, pohodlny asistenty rizeni... jaky ma kde napravy a kde je osizena to se moc neprobira nebo nevi...

Woyta
12. října 2018, 22:55
2

Ma tak uzasne zrychleni az si trha tisicihran na poloosach. Proto ostatni vyrobci EV omezuji rychlost rozjezdu. Proklamovany milion mil ten pohon nevydrzi. Hodne se menili v ramci zaruky.Vzhledem k tomu, jak Tesla pristupuje k servisovani bude asi veselo, vzhledem k tomu, ze prvnim S konci zaruka. O ergonomii interieru si myslim sve. Asistent rizeni je obycejnej adaptivni tempomat s hlidanim jizdnich pruhu co mas i ve VW. Nemluve o tom, ze cas Tesly vyprsel. Nevyuzili naskok. Na trh se chysta hromada konkurence. Musk dela jednu kravinu za druhou. Velmi realne vidim moznost, ze je do roka koupi nejaky vetsi koncern. Tesla je neco Apple automobiloveho sveta. Jakmile zacnes mluvit o nedostatcich, tak se do tebe fandobe znacky pusti.

Breakthru
12. října 2018, 23:13
0

kucí, vy máte pravdu vobá....když půjde pán s kufrem a milionama do autosalonu, tak mu bude ta technika volná a bude řešit vše okolo.Víc nedostatky těch aut budou řešit lidi okolo, co si to nikdy nekoupijou.....
Tesla se mi líbí, proti elektromobilům nic nemám.Zelení jsou kokoti...třeba to časem vychytaj, je to v plenách....
ale je mi to volný, interier je divnej, má to nějakej tablet rozpláclej uprostřed.Já bych tam uvítal min tři budíky.Teplotu oleje, tlak oleje a voltmetr popř. budík s tlakem turba....je to kulatý a je to hezký....

Inženýr
13. října 2018, 08:28
0

Vojta Nekvapil: Oni tvrdí že to vydrží milion mil? To jsou ale kokoti. :D Jak se říká, papír toho snese hodně, ale tohle je trochu moc. :) Jinak jsi to popsal výborně. Můj názor na Teslu je vlastně úplně stejný.

beastar
15. října 2018, 16:42
0

Vojta: Moje řeč. Naprosto skvělý a pravdivý názor. Fanoušci se můžou kousnout třeba do prdele vzteky. Čas ukáže.

ma
martinw
15. října 2018, 16:50
0

ale ze asistent rizeni Tesly sou na urovni drzeni pruhu u VW si Vojta tezce zaprehanel - vubec netusi o jaky naskok se jedna a co je u Tesly za hardware a software... o tom si VW muze nechat zdat.

Woyta
16. října 2018, 20:36
0

Vubec ne. Staci si precist manual. Coz neudelala vetsina majitelu Tesly. Ta hromada senzoru je priprava pro automaticke rizeni. Jenze na to tech senzoru je porad malo. Ano diky propojeni s navigaci umi Tesla par veci navic. Jinak to je stale jen chytrejsi tempomat, ktery mas jako ridic stale hlidat. Nic vic. Co vim z prace tak s automatickym rizenim se pocita nejdrive za 10 let a to jen na dalnici. BTW comma.ai znas?

ma
martinw
16. října 2018, 21:23
0

Znam ale nejsem blazen abych tomu veril - napr. ze se uprostred brzdeni ci zataceni nevypne ten mobil diky prehrati,chybe apod... ale sou lidi co si to integrovali do nekterych toyot a normalne s tim 'skoro automaticky' :D jezdi :

beastar
16. října 2018, 22:57
1

Martine jojo supr systém:) Co přehlídne klidně kamion. Mimochodem nikdo přesně neví. A pochybuju že by malá automobilka žijící z dobré vůle investorů předčila v čemkoliv gigant typu VW. Průmyslová revoluce už byla;) Trapnému hypu netřeba podléhat.

Woyta
17. října 2018, 06:49
0

A Tesle s jejich nevhodne pojmenovanym tempomatem veris? Porad se bavime o urovni autonomie1. Částečně 2. Opravdu tam neni zadna neznama technika, kterou nenajdes na jinych autech. Par radaru pro hlidani okoli, kamera pro hlidani pruhu a dopravnich znacek, elektricky posilovac rizeni, automaticke brzdeni a par dalsich asistentu. Ale pro dalsi uroven autonomie potrebujes hromadu dalsich veci u kterych se teprve resi jak je do auta vubec namontovat. Napriklad lidar.

ma
martinw
17. října 2018, 07:10
0

Podcenujete AI algoritmy Tesly a mnozstvi nasbiranych dat ktera maji a na kterých se ty jejich sw učí řídit to konkurence nema ( za par let může mít) , ale zatím vedou.

Inženýr
17. října 2018, 09:38
0

Autonomní řízení (kromě toho že taková blbost nemá v autě co dělat) je v případě Tesly typickým příkladem současného marketingu - obyčejná věc, která se prodává jako něco extra. Netvrdím, že to Tesla nemůže mít z hlediska SW propracovanější, ale co to autonomní řízení vlastně je? Pár kamer, čidel/senzorů? Víc snad není potřeba.

Jan Machač
17. října 2018, 10:27
0

A který algoritmus autonomního řízení je teď mnyšlen? Ten dodaný MobileEye, hybrid s Nvidií, nebo ten současný?

Woyta
17. října 2018, 12:21
0

Nemluvě o tom, že vývoj s reálnými auty spíše nahrazuje simulace že hry GTA5 kdy se v kratší době získá mnohem více dát pro vývoj AI. Data která v provozu sbírá Tesla spíše slouží pro upřesnění map a tedy třeba lepší řazení do pruhů. Žádná AI není neomylna. Třeba Volvo má v Austrálii problém u automatického brzdění. Nedokáže detekovat klokany. Co AI nepozná, na to nereaguje.

M P
10. října 2018, 13:54
1

Co se nevešlo... na tu věc jsem se moc těšil a tak jsem hned u Violy sháněl klíče. Předtím jsem se samozřejmě nasnídal, pitomec. Půlhodinka na okreskách a měl jsem fyzicky dost. Největší šok byl z akcelerace, takový to, když si řekneš, že to přece nemůže být tak strašný. Ale ono je. Mnohem šílenější, než člověk čeká. Po projížďce jsem si cígo zapaloval na šestý pokus. Instantně jsem se zamiloval.

reagovat
David Střítežský
10. října 2018, 13:55
6

Jediný auto, který tě donutí volat záchranku i když nenabouráš - nová M5

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. října 2018, 14:19
1

Očekávalo se, že to bude brutální a fantastický. A zdá se, že úkol je splněn do puntíku. O tom, že to bude jeden z nejlepších "šílených" sedanů na světě asi nemůže být pochyb.

reagovat
Ha
Habakukk
10. října 2018, 14:22
0

Docela by mě zajímalo zda ten kopanec při akceleraci je podobný tomu co umí Tesla S P85D? Vlastně by bylo docela fajn tyto dva peklostroje porovnat v testu.

reagovat
Daniel Borský
10. října 2018, 14:29
0

To záleží jaká bude výchozí rychlost. Z nuly bude akcelerace Tesly pořád výraznější. Pokud se však bude zrychlovat třeba ze 150km/h tam už bych nejspíš vsadil na BMW

Ha
Habakukk
11. října 2018, 09:55
0

Tak jsem dohledal nějaká videa a Tesla S P90D udělá 0-100km/h za 3,36s a 0-200km/h za 14,37s. Tak to vypadá že na stovce by byly +/- stejně, ale 200km/h už umí M5 výrazně rychleji.

krab
10. října 2018, 14:25
2

Klobouk dolů! Tohle se vám povedlo. Fakt hezký čtení. Spolu s článkem o GRMN jsou to fakt povedené textíky a hezky jsem se do toho začetl.

A jestli bych to auto chtěl? Když říkáte, že chtěl, tak asi jo. Jak jezdí starší, ještě atmosférické varianty vím a V10 byla hodně pořádný kladivo a pořád jsem s tím byl u pumpy :-D Nicméně po pár dnech, kdy jsem ten šílenej 5 litr co točí lehce přes 8 tisíc otáček vrátil, usoudil jsem že to pro mě není. A tady je dalších 93 koní... mazec!

reagovat
ToMyx
10. října 2018, 17:29
1

Recenze napsaná bravůrně! Asi to pojede vážně jako píchlá svině a měl bych to tedy chtít? Viděl jsem v akci v Mýtě, okukoval i zaparkované a celou tu dobu jsem měl pocit, že vidím sedmu. Interiér a zejména sesle parádní, motor brutální, podvozek skvělý, ale nemůžu si pomoct, tahle M5 mi přijde strašně veliká. Asi jsem zůstal designově u e39 nebo e60. Sorry.

reagovat
Oh!Gust
10. října 2018, 19:32
0

Nielen M5, ale pre mňa aj obyčajná 5er vyzerá priveľká. Keď som stretávall jej prvé kusy, tiež som si ich vždy zmýlil s 7er. :D

beastar
10. října 2018, 17:39
0

No co dodat. I předešlá generace byla v umění jak se posrat za volantem, nebo k vylučování donutit celou posádku vozu mistrné auto. Zážitky a popis mi přesně sedí do mozaiky. To auto je až zbytečně rychlé a ďábelsky zlé. Není to sedan to je jenom jeho převlek. Je to prostě skvělý auto a je na něm vidět že i dneska vznikají auta která umí vzít za srdce, vyrvat ho a rozdupat na tisíc kusů.

Jen samozřejmě taková auta jako v historii vždycky nestojí čtvrt míče s dph. To je prostě fakt.

reagovat
Breakthru
10. října 2018, 20:55
1

už od pohledu je to stroj s velkým S....designově se tahle generace i povedla.
Nicméně tady mohli kluci dát fotky pod kapotou.Ta s tím kakajícím pánem na pařezu je zbytečná....

Jan Machač
11. října 2018, 01:19
0

Pod kapotou není vidět skoro nic. Jen příplatkový karbonový kryt...

Breakthru
11. října 2018, 18:07
0

A proč tu fotku neudělat?Tady se píše o autě se stovkama koní, tak proč neudělat obrázek fabriky, kde se ten výkon vytváří?....
A kdyžtak ten dekl sundejte....

Jakub Pospíšil
15. října 2018, 16:48
0

Co bychom pro čtenáře neudělali.

Raspby
11. října 2018, 07:50
0

A v tom Mýtě jste to nevyzkoušeli? Jestli je to auto opravdu tak obratné jak se říká? :) Jinak vím akorát, že s tím všichni všude hrabali :-D . Pro mě je celá tato kategorie aut (nesmyslně rychlé velké sedany) celkem i zbytečná, i když zážitek to bude to věřím. V tomto my stejně jako Danovi dává větší smysl ta 540i. I když...ono to fakt jede co? :-D

reagovat
ToMyx
11. října 2018, 10:28
0

Mrkni na youtube na video z Mýta od Bernyho a uvidíš :-)

Sh
Shock
11. října 2018, 08:16
1

Technicky a výkonově skvělé auto, ale nějak nemůžu přijít designově na chuť nejnovějším BMW :( Škoda.

reagovat
fortress
11. října 2018, 22:07
0

Jsem na novou M5 dost zvědavej! Pěkná recenze.

reagovat
Ha
Habakukk
12. října 2018, 10:55
0

Když bych se takto zasnil, že mám 4 míče na auto tak bych asi vybral 911 4GTS protože je to prostě Porche a nehledal v tom nějakou praktičnost sedanu vyšší střední. Stovku to má taky za 3,6s a také umí přes tři kila a je to klasika.

reagovat
beastar
12. října 2018, 12:57
0

Můj milý příteli potom se obávám že nejsi cílovka:) Lidi v m5 hledají spoustu věcí ale praktičnost to nebude. A jezdit s tím každý den je dle mých skromných informací také velmi neefektivní to ale mluvím o předešlý generaci. Je to praktické asi jako to Porsche a o kufr tady nejde:) Spíš o to jaký tvary auta preferuješ. Já mám sedany rád třeba...

Jan Machač
12. října 2018, 15:03
0

Já nechápu, proč srovnávat potuněnýho brouka s motorem na špatným konci se čtyřdveřovým sedanem klasické koncepce. To je prostě něco úplně jiného.

Ha
Habakukk
12. října 2018, 15:32
0

Proč ne, možná to je stejně nesmyslné jako stavě sedan vyšší střední s 600 koňmi, ale svět je plný podobných podivností i v době kdy jsou silnice plné úsekových radarů.

Jan Machač
12. října 2018, 20:04
0

Mě jde spíš o to, že se s tím jezdí úplně jinak...

Ju
Junior
13. října 2018, 10:08
0

co je na čtyřkolce v automatu "klasická koncepce"?

Jimi
13. října 2018, 10:21
0

Motor vepředu a primárně zadokolka, ten předek je tam dodělaný navíc... stačí mrknout na podvozek...

beastar
13. října 2018, 12:36
0

M5... A jakýkoliv Porsche je úplně něco jinýho. Snad možná Panamera Turbo je tak nejak blíž. Spíš mě baví jak u Audi Rs6 všichni mají vohrnutou držku že to není zábavný:)) Že je to moc výkonný a tak dále. A z M5 ať už tehle nebo minulé generace jsou vsici f pici. Přitom je to přemotorovaný jak hovado. A duševně zdravej člověk s tim denně jezdit nechce. Páč to je prdel jen do jistý míry. A po jistej čas. Už jenom proto, že se musíš soustředit jak Dalajlama aby si nenavštívil pozemky přilehlé k silnici...

Jan Machač
14. října 2018, 13:43
0

Klasický koncepce je tu cítit zejména těžištěm a rozvorem. ;-)

Ha
Habakukk
15. října 2018, 10:30
0

Jako, těžiště, že nemá 50:50? nebo rozvor větší než sedma E39? No absolutně beru, že 911 je jiná třída, ale bral jsem to pocitově někdo může říct, že za 4 míče si rači koupí Range Rover s 5,0 supercharger než M5 nebo 911.

Ju
Junior
16. října 2018, 18:11
0

nebo garsonku na Vinohradech

beastar
16. října 2018, 18:21
0

nebo barák padesát od Prahy.

Ju
Junior
16. října 2018, 18:24
0

nebo půlku Konga

Ju
Junior
16. října 2018, 18:25
0

a +1 beastar za ty tvary auta
Mi se třeba líbí víc M3 než M4, prostě mě celkově kupé a tak neoslovujou. Sedan je dospělácký auto :-)

beastar
16. října 2018, 22:58
0

Taky mám rád sedany:) A půlka Konga by byla špatná investice.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem