Není to dlouho, co se tradovalo, že Američané s manuálními převodovkami nekamarádí a že jsou pro ně zbytečné. Karta se ale v posledních několika letech obrátila. Zatímco slovutné Evropské automobilky nabízí své sportovní modely takřka výhradně s automaty, výrobci z poza velké louže vám naservírují manuální převodovky i do sedmisetkoňových muscle cars.
Oblíbenost manuálů ve sportovních vozech došla v Americe dokonce tak daleko, že BMW dodnes nabízí modely M5 a M6 s manuálem už pouze tady. Takže zatímco po Evropě dostanete tyto dva vozy již od minulé generace jenom v kombinaci s automatickým ústrojím, v Americe si ještě dnes můžete dopřát starého dobrého fofrklacku. Jenže ani to nebude trvat dlouho, neboť jak se ukazuje, není to s těmi manuály zase tak slavné.
Podle prezidenta BMW M GmbH Franka van Meela, spadla poptávka po manuální převodovce u dvou zmíněných modelů takřka na nulu. Prodeje M6 s manuálem stagnují úplně, M5 se občas nějaká prodá, ale taky nic moc. Jen co tedy skončí aktuální generace, skončí s nimi i jejich manuální převodovky. S manuálem tak budou z eMkových modelů k dostání již jen M2, M3 a M4.
Smutným faktem je, že i přes všechnu lásku, kterou k manuálům chováme, je odmítavý přístup zákazníků vlastně docela logický. M5 i M6 jsou koneckonců především cestovní vozy, u kterých jde o rychlé a pohodlné cestování víc, než o provádění nepravostí na okreskách. Drtivá majorita aut tak stráví naprostou většinu svého života v roli běžně fungujících dopravních prostředků a u těch nikdo kvedlat prostě nechce. Pokud navíc půjdeme do hloubky, je verze s manuálem o desetinku pomalejší z nuly na sto, než verze s dvouspojkovou převodovkou. Ne tedy, že by na tom při čase 4.2 sekundy úplně moc záleželo…
Amíci tak mají poslední možnost na nákup manuálních M5 a M6, protože nové generace budou představeny již jako modelové ročníky 2017.





