načítám data...

BMW i3s: S jako Sportlich

Jak může fungovat 'sportovnější' varianta i3? Dojede dál než předchozí i3? Znamená S sportovní? A vyhraje dragrace? i3s před sebou má perný týden.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se před rokem dostalo BMW i3 do rukou Jeníka, verdiktem bylo, že jde o auto budoucnosti, se kterým je drndání po městě a přilehlém okolí docela legrace. Změnilo se v rámci faceliftu dost na to, aby byl verdikt jiný?

Když se na novou i3 podíváte, tak vás nejspíš ani nenapadne, že by se udály nějaké změny. Co byste taky chtěli měnit, že? V rámci faceliftu došlo venku pouze k drobným úpravám, ze kterých je nejzásadnější odstranění mlhovek z předního nárazníku. A v interiéru to samé, kromě upgradu infotainmentu na nejnovější verzi iDrive bych skoro řekl, že je to to samé auto, jen mi tu tohodle červeného autíčka přidali do označení písmenko s. Znamená to sportovní?

Může být vůbec elektromobil sportovní? Sportovnost a elektromobil je kombinace, která se jen tak nevidí. Jasně, existuje Tesla Roadster, která je sportovním autem, ale existují jiné sportovní elektromobily? Pokud nebudeme počítat Rimac, který jistý ‘pan Křeček’ rozbil ve Švýcarsku, tak asi ani ne. Nedává to totiž smysl. Když si koupíte elektromobil, tak vás většinou zajímají ušetřené koruny tím, že nabíjíte u Lidlu (zadarmo, jak jinak), popřípadě ušetřené kilowatthodiny rekuperací z kopce. Nějaké sportovní ambice jsou vám jedno, protože se za volantem bavit nepotřebujete.

Tento ryze praktický přístup ale v BMW očividně nevyznávají, takže přidali nějaký ten výkon, přitvrdili podvozek, přidali spoiler a ejhle, i3 sportlich! Pojďme se tedy podívat, jak se touto veselou krabičkou žije. 

Začneme jako obvykle na dálnici. Bylo by pěkné strávit celý týden s testovacím autem v Praze a okolí, ale přecejenom mám nějakou tu práci a povinnosti v Brně. Navíc na té nafukovací matraci u Jeníka Machačů se nedá spát víc než pár dnů v kuse. Takže vzhůru na nejdelší schody ve střední Evropě. 

Už při přesunu do Brna i3 ukazuje, že dálnice sice nebude jejím terioriem, ale nemá s ním žádný problém (Ještě aby!) Díky dobrému odhlučnění vám nechce upadnout hlava, takže si můžete pustit tempomat, vážnou hudbu a počkat, než přijde sjezd na Humpolec či Jihlavu. Tam připojíte automobil ke krmítku, dáte si zmrzlinu a můžete pokračovat až do cíle. Na jedno nabití by to šlo nejspíš jen s velkou dávkou sebezapření, tempomatem na 90 a bez klimatizace. Tak silný nejsem. 

Ve městě funguje i3 přesně podle očekávání. S malým autíčkem můžete být všude první, vejdete se skoro všude a díky tomu, že sedíte na bateriích, tak máte i docela slušný výhled. On i ten interiér je takový milý, trochu jako zenová zahrádka. Použité materiály jsou z velké části recyklované, takže už jen ono uvědomění, že šetříte přírodu, vám určitě zlepší karmu. Sedačky bych si bez velkého rozmýšlení vzal i do jiných aut, sedí se v nich vážně hezky a záda mě z nich nebolí. Pěkný je i displej zábavněnavigačního systému iDrive, který z některého pohledu vypadá jako by se vznášel nad palubní deskou. Prostě máte pocit, že si to všechno někdo pořádně promyslel. Až na páčku voliče, která v tom všem zenu působí jaksi divně. Není to pěkný recyklovaný plast, ale lesklý pahýl, který mi tam vzhledově nesedí.

Ale to jsem trochu odbočil. i3s je, jak víme, zadokolka. Na tento drobný fakt jsem zapomněl až do prvního deště, při kterém se ukázalo, že malá krabička umí být i docela rozverná. Ale jen maličko, dokud nezasáhne stabilizace. Ta se dá ovšem utlumit. Stačí se chvilku hrabat v nastavení, omezit kontrolu trakce, přepnout do režimu sport a na palubním displeji se rozsvítí kontrolka předpovídající budoucnost. Tedy kontrolka s i3 a dvěma čárami za sebou. No dobře, s těmi čárami trochu přeháním. Bokem to jde, ale kvůli krátkému rozvoru musíte mit setsakramentsky rychlé ruce a na mocné powerslidy to také není. Ale to nijak neubírá na legraci, která u toho je. A to ticho.

V rámci pořádného testu jsem i3s vzal i na sraz BMW, kde se sprintovalo na 300 metrů a byl jsem zvědavý, co se stane. Bylo z toho pár exhibičních jízd, ze kterých pak někteří lidé měli mrzení. Proti i3s se postavila E36, E46 325i, E92 M3, Challenger Hellcat, Audi RS3 a X5M50d. Jaký byl výsledek? První tři automobily odjížděly domů s velkým mrzením. Ty ostatní si odvezly své vítězství, ale upřímně, kdybych měl sedmisetkoňové auto a divné krabičce s čumákem buldočka bych ujel o dvě délky auta, tak bych z toho byl asi taky trochu rozmrzelý.

Dost bylo zábavy, pojďme se podívat taky na nějaké ty praktické věci. Do zenového interiéru lze bez potíží nasoukat 4 lidi, což je tak akorát na to, abyste mohli vyvézt kolegy z práce na oběd. Ale rozhodně je neberte s bagáží. Do kufru totiž nacpete dva malé kufry do letadla a tím končíte. Co se dojezdu týká, vážně jsem se snažil aspoň jedno nabití jezdit jako člověk, ale to tak úplně nevyšlo. Nejlepší dojezd, jakého jsem dosáhl, byl 230 kilometrů, což už je dostatečná hodnota, dokonce odpovídá výrobcem udávanému dojezdu podle metodiky WLTP. Spotřeba na palubním počítači se za celý týden pohybovala kolem 16 kWh/100 km. 

Verdikt

BMW i3s je skvělé auto, které může i zatvrzelým odpůrcům elektromobilů ukázat, že i elektromobily jsou zábavné. Pro normální lidi je také tak trochu nesmyslné, protože proti obyčejné i3 vlastně nabízí jen trochu více výkonu, zato tvrdší podvozek a menší dojezd, takže si jej koupí asi jen někdo, kdo takovéhle mírně absurdní auto hledá. Ostatní si koupí obyčejnou i3 a budou spokojení. Já bych to tak asi taky udělal.

Technické údaje

Motor: elektromotor
Výkon:  184 koní (135 kW)
Točivý moment: 137 Nm                        
Převodovka: Převodovka s fixním převodem
Maximální rychlost: 170 km/h (el. omezená)
Zrychlení 0-100 km/h: 6,9 s 
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 16 kWh/100 km 
Cena (i3s 94 Ah BEV/135 kW): 1 466 712,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

CerVus
05. července 2018, 12:32
2

Sakra tohle je ta nejšerednější věc, kterou u BMW vyrobili.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2018, 13:23
1

Není. Ještě mají dvojku, Banglovu pětku, šestku a sedmičku. :-D

CerVus
05. července 2018, 13:50
0

Jako pravda je, že Bangel s na BMW pěkně vyřádil, ale ta pětka v kombíku zas tak špatná není, když má teda M paket a ideálně tmavě modrou metlu. On mu jako Richard Kim může směle podat ruku. Ten taky co kus to hnus.

beastar
05. července 2018, 14:21
0

Nejhnusnější bych neřekl jen vypadá jako koncept. Moji favoriti na titul jsou jinde. Plus to co píše Knightrider.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2018, 14:36
0

Beastar: No vidíš, na pár velmi epesních kousků jsem zapomněl, ale díky za připomenutí. :-)

CerVus
05. července 2018, 15:03
0

Ty fotky aut s Mpakety tomu hanění nepomáhají, protože zachraňují to co designer zmršil. Když už tak to chce socka verze. Naštěstí už BMW našlo zase správnou cestu. No i když ty motory.....

beastar
05. července 2018, 15:24
0

Hmm popravdě mě je celkem jedno jestli to má, nebo nemá M paket:D Ty auta jsou hnusný a neforemný je to můj pocit nikomu to nenutim. Jednička má obří příď a naprosto nevýraznou záď skoro všechny auta (levnější) v kategorii tehdy byly hezčí a nápaditější. Compact je zlo už v e36 a tady tomu nepomohla navíc zmršená příď a rádoby origo světla. A ano kdyby se to posadilo na plechy a pěkně v bílý tak ta hrůza spíš vynikne. Compact se šedivejma nárazníkama tj mazec.

Vajtek
05. července 2018, 18:14
0

Souhlasím, i3 a Activer/Grand Tourer jsou naprosto otřesně vypadající. Pak bych zařadil compact e46, poté první verzi X3 a až poté e36 compact (a záleží z jakého úhlu, z profilu se mi např. vysloveně líbí), každopádně kdo s kompostem jel, tak jim to odpustí, hlavně ve verzi 323ti nebo se swaplou M52B28. Následuje 7ka bez faceliftu (po faceliftu mi už přijde v pohodě). beaster, co se tí líbí z tehdejší doby (2004) za hatchback? Mě přijdou 1er e87 společně s Astrou jako dvě nejhezčí a velmi nadčasový auta. Obří příď a kapotu 1er beru jako plus. Měl jsem 116i v socka verzi a nikdy jsem neslyšel, že by se někomu nelíbila. :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2018, 19:30
0

Tak to mas nejspis neco s usima. ;-) Nakoplej kačer, alias 1er je teda taky neco. :-D

Vajtek
06. července 2018, 13:39
0

Rád bych slyšel, kterej hatchback je tak výrazně povedenější. Protože "nakopnutej kačer" (pokud se čirou náhodou zrovna dva lidi shodnou co to znamená) se dá říct prakticky o každým hatchbacku/shooting braku/kombíku. ;-)

beastar
06. července 2018, 14:24
0

Ok pokud nebudu hodnotit kvalitu výroby a motorizace. Půjde čistě o vzhled a nějakou přidanou hodnotu případně nadčasovost. Tak určitě ufo Honda Civic, C4 neni výslovně hezká ale proporční, Leon ale ten je tušim až od 06a třeba Mini. A to k tý jedničce 3dv verze je vysloveně hnusná. Compact je fajn auto jen nevypadá hezky:) e36 je klasika dnes v jakýkoliv verzi takže řekněme že není vyloženě hnusná optikou doby, ale je. Mimochodem v roce 98 už jezdili a3 a to auto je minimálně designově zvládnutý líp, než nakoplej kačer:) Ale chápu, že fanoušci Bmw tyhle věci nikdy neuznají pár jich bohužel znám osobně.

Vajtek
07. července 2018, 01:20
0

Není to o fanouškovství, ale o vkusu. Někomu se třeba líbí Multipla. Já bych ani "sterilní" A3ku, ani "vejce' C4ku nenazval hezčí než 1er, 100 lidí, 100 chutí. Co se týče proporciálnosti, tak pro mne je dlouhá kapota ideálem proporciálnosti. Co je proporcionálního na C4? Co znamená dle tebe "nakopnutej kačer"? Neumím si to představit, nekopu denně do kachen... chápu pojem převis, linky, silueta apod.

beastar
08. července 2018, 12:37
0

Vysvětlím ti to jednoduše. Nebudu tady diskutovat s fanouškem Bmw o Bmw. Stejně žiješ ve světě kde všechno se znakem Bmw je da best. Přestože tvrdíš opak. Chápeš pojem silueta jo?:) Ok tak se teda zboku pořádně podívej na 1er. Dlouhá kapota je možná fajn, ale nesmí tam být nulová záď. Však tam nic takovýho ani nenastínili. Takže abych ti tam zakomponoval ten převis tak ten je vzadu nulový. Přední světla vytváří spíše dojem lacinosti a nápaditější budou na některých dodávkách. Proporce toho auta jsou minimálně divný. Pro lepší pochopení nahradíme slovem rozměry;) Dlouhá kapota sluší korvetě a ne nákupní tašce od Bmw. O tom jaký to jsou poruchový krámy se vedou diskuze i u vás na sranda klubech. Teda čistě technicky. O vkusu to určitě je o tom žádná. Taky o nápadech a ty na vzhledu jedničky bohužel nejsou vidět.

Vajtek
10. července 2018, 00:32
0

Vezmu to odzadu, technicky kazej reputaci hlavně 1,6ky a to především ranný ročníky, který trpěly na přeskočenej rozvodovej řetěz a často zničenej motor (i mě se to stalo, ale ještě v záruce) a obecně špatnej chod. Pozdější verze už fungujou "relativně" dobře, byť ten motor je prostě špatně navrženej. Diesly fungujou normálně, žadný zázrak, ale fungujou. Pak se tam montovala atmosferická R6ka, která pokud se správně (čti ne jako idiot) servisuje tak není dobrá, ale skvělá. Tenhle "krám", podle tebe, je podvozkově nejlepší auto ve třídě, stačí sundat runflaty a auto je i velmi pohodlný. Dál tenhle krám má třeba skvělý sedačky, funkční interiér, širokoý spektrum výbavy, manuál...

Obecně bych design 1er nazval jako funkční (resp. "motokárový" kola v rozích), krátký přední převis a dlouhá kapota motor za nápravou (ideální rozložení hmotnosti). A protože je přední převis krátkej, nevadí mi krátkej zadní převis, alespoň já teda dlouhej zadní převis ke krátkýmu přednímu převisu nevnímám jako něco proporcionálního, ale nechám se rád poučit. Konkrétně proč světla vypadají lacině? Proč jsou proporce divný? Protože se ti to nelíbi? Tak to jo, pak ok. Nejsem nijak vyhrocenej pro jednu značku, nejsem ignorant (resp. se snažím) a nedělám závěry o lidech který neznám... narozdíl od tebe. ;-)

beastar
10. července 2018, 01:24
0

Nevim kdo dělá kde závěry. Nijak tě nesoudim. Z toho co píšeš je jasný, že Bmw žereš tak co řešíš:)) Jinak jo je to hlavně dílo 1.6tky. Design je hnusnej o tom žádná. Mě se toho nelíbí hodně a co? Proč jsou proporce divný na to si odpověděl krásně sám. Světla jsou bez nápadu na prémii na co si už poslední roky jenom hrajou jsou bez nápadu a obyčejný. I stará dobrá e60 v tomhle boduje byť je benglovsky divná.Vyhrocenej pro jednu značku nejsi vůbec. Ikonka bmw, doma bmw, bejvalej majitel 1er...nebo současný? To už je jedno. A obhajuješ jedno z aut který se jim úplně nepovedlo snad až na eMka. Haha sorry nevyhrocený lidi vypadaj jinak. Takže se neshodneme a každej si pojedem to svoje a bude to super;)

Romus
05. července 2018, 14:15
0

Zase nechápu ty fotky interiéru... Fakt si musím po přečtení testu googlovat normální fotku interiéru auta?

reagovat
Chosé
06. července 2018, 20:50
0

Protože na interiéru není co fotit. :) Fotky zachytily detail použitého materiálu. ;)

Jaromír
05. července 2018, 14:27
0

Nejak nechapu technicke udaje. 6,9 sekund na stovku neni prece tak oslniva hodnota, aby ujela vetsine kolegu a hellcat nechala pred sebou a kousek. Nejsou nekde hodnoty z dragu?

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2018, 14:38
0

Taky jsem si rikal. A ono na ctvrt mili nebo na kilometru uz by to taky vypadalo jinak. Tech 300m je pomerne kratka draha, kde ty rozdily obecne nebudou moc velky u zadnych aut.

Autíčkový Jelen
05. července 2018, 14:44
0

Tady jde spíše tak o z nuly na padesátku


František Čáslavský
06. července 2018, 16:40
0

To video to nějak tak ukazuje. Stačí aby M3 blbě odstartovala a je to. Data organizátoři bohužel neuložili, takže k nim přístup nemám.

ma
martinw
05. července 2018, 15:22
0

Muze to byt opravdu zabavny elektromobil - neco jako Mini pro milovniky elektromobilu, ale hodne bych se pidil po tom kolik % baterie se ztrati za nekolik let a zda jsou baterie dobre chlazene tj. intenzivni provoz a intenzivni nabijeni (predevsim ted v letnich dnech) napr. novy nissan leaf ma prave s tim prehrivanim baterie docela problemy.

reagovat
beastar
05. července 2018, 16:38
0

S původním i3 sem kdysi týden jezdil. O přehřívání nic nevím. Intenzivní nabíjení bylo na denním pořádku, provoz denní. Fantastický do města. Největší problém byl dojezd který ubýval raketovou rychlostí. Nevím jaká je tahle "rennsport" varianta:) Jinak mě to neoslovilo vůbec ničím asi stejně jako Smart se spalovákem.

Marek Brunner
05. července 2018, 21:53
1

Problém s přehříváním baterií u Leafu je problém prvních asi 6000 vozů a to pouze v případě používání dálnice-rychlodobíječka-dálnice. Novináři z toho udělali obrovské haló, jaký to je průser, přitom jen oni si na to stěžují. Pokud s tím někdo problém má, ať zajede k prodejci, kde se dozví, jak dále postupovat v řešení problému. Já sám jsem zkoušel baterie přehřát jízdou na plno po dálnici a hned poté na šádemo nabít do 100%. Uznávám, že teplota baterií mírně stoupla, ale že by auto spadlo do nouzáku, nebo rapidně klesla kapacita baterií, jsem nezažil.

ma
martinw
05. července 2018, 22:24
0

Nekolik dni zpatky jsem na to cetl recenzi na hybrid.cz a tam si na to prave stezovali ze je to omezujici. Ale uznavam ze to auto je pouzivano intenzivne kdyz je to taxik...

Marek Brunner
06. července 2018, 13:11
0

omezující to je v případě, že jezdíš Praha-Brno-Praha a podobné dálniční trasy. Na to ale není stavěný žádný elektromobil. Elektromobil je skvělý do města, ne na dálnici. To je jako myslet si, že ofce v eresu zvládne jak super časy na Sosnové, tak odvézt rodinu na dovolenou v pohodlí. (Ok, neumí ani jedno, ale rozumíš, jak to myslím.)

Jan Machač
06. července 2018, 13:35
0

Meli jsme testovaci leaf. Pri provozu na okreskach smerem z Prahy na Liberec se prehral a dojezd mu klesl snad na 140 km. To auto bylo hrozne spatny. Vic nevim.

František Čáslavský
06. července 2018, 16:41
0

Leafu stačilo setrvalé ježdění po městě a teplota baterek šla nahoru. Ale je pravda, že to byl jeden z těch rozbitých. Ten Markův totiž takový problém neměl a od nikoho jiného jsem neslyšel, že by s ním měl problém.

Marek Brunner
06. července 2018, 23:07
0

Honzo, ten můj takový problém nemá. Já jel (shodou okolností) den před Františkem do Liberce taky. Najel jsem na dálnici, nastavil tempomat na 115, vypnul ho v Liberci a dal to hned na rychlodobíječku ČEZu v Nise (zadáčo, jupí) se 62% baterky, kdy jsem z Prahy odjížděl s 95%. Váš kousek byl fakt nějaký paskvil, co debílci ani před předáním nezkontrolovali (import ty auta obecně moc asi nekontroluje), sám vím, jak na něj Franta nadával. Mrzí mě, že na něj nejspíš ta recenze vyjde fakt ošklivá, protože to auto je jinak opravdu skvělé, když baterky fungují tak, jak mají. Pro majitele Leafu s takovým problémem opravdu doporučuji navštívit dealera pro více informací k řešení problému - přehráním řídící jednotky baterií novým softwarem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
07. července 2018, 21:31
0

115. Hmmm, tak to musi byt fakt super cestovani s takovym autem. :-(

Marek Brunner
08. července 2018, 09:35
0

Knightrider: elektromobily nejsou na cestování, ale na dojíždění po městě a okolí. Zatím..

Jan Machač
08. července 2018, 12:14
0

Já myslím, že tohle Franta popíše košer... Jinak Leaf z mého pohledu OK elektromobil, ale pořád je mi to BMW co vypadá jako prasátko z angry birds o dost sympatičtější...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. července 2018, 13:29
0

Marcocz1: To mas asi pravdu, ale ja holt mam auto spojeny s cestovanim a jako alternativa k MHD mi to prijde jako dost drahej špás.

Marek Brunner
08. července 2018, 13:53
0

Honzo: Mě osobně se taky i3 moc líbí, jak materiály, tak design. Jen 1,5 míče je pořád o 400 tisíc jak za Leafa v náloži. A Leaf dojede dál. Leaf je aktuálně jeden z mála elektromobilů, který se prostě dají používat ve většině případu jako jediné auto s tím, že člověk prostě udělá nějaké kompromisy.
Knightrider: :D jo, s tím souhlasím. Ale věř mi, že ty lidi si to většinou fakt kupují hlavně kvůli modrým zónám.

PepaSFI
06. července 2018, 10:49
0

asi netřeba diskutovat o tom co na tom autě vadí nejvíc. Jednička. Ta vpředu v ceně. Neboli, stejný problém jaký jsme tady měli u všech testovaných elektro vozů všech druhů. Rozdíl v ceně, oproti běžnému autu podobné kategorie je takový že se, přes věškerou úspornost, nikdy nevrátí.
Mimo to mi tam trošku vadí atypické pneumatiky které jsou možná eko ale nebudou nejlevnější a nejspíš je gumaři taky nebudou mít běžně k dispozici. A jejich nízký profil na naše cesty taky nebude to pravé.
A taky ty dveře. Auto je typický mámamobil, na hopkání po městě, dětičky do školky, nákupy. Myslím že "konfliktní" dveře vzadu budou asi trošku problém. Je tam nějak jištěné zavření dveří "přes sebe"? Tedy v nesprávném pořadí?

reagovat
František Čáslavský
06. července 2018, 16:42
0

Gumy jsou dost drahé, to je pravda. Dveře opačně prostě nezavřeš, nejde to.

PepaSFI
06. července 2018, 18:24
0

jako je mi jasný že je nezavřeš, jde mi o to jestli to má nějakou ochranu aby se nemohly nějak blbě potkat a domlátit se jako třeba u dodávek s dvoukřídlýma zadníma dveřma. Protože vesmír je nekonečný i pokud se jedná o lidskou blbost a nešikovnost a platí základní Murphyho zákon že pokud se něco může pokazit, zaručeně se to pokazí a pokud se to nemůže pokazit, stejně se to pokazí. Dovedu si dobře představit situaci jak někdo zavírá přední dveře do nedovřených zadních a ony se do sebe krásně zakousnou hranama.. Takže mě zajímá jestli tam je třeba nějaká aretace která nedovolí zavírat přední dokud nejsou zavřené zadní.

František Čáslavský
06. července 2018, 19:43
0

Tak to se přiznám, že mě vůbec nenapadlo vyzkoušet, takže nevím...

Jan Machač
08. července 2018, 12:15
0

Moc to dotřískat navzájem nejde, ono se to fakt potkává až těsně před dovřením...

da
dakk
07. července 2018, 08:28
0

..když vidím tento druh vozíku v prevlečení za auto je mi zle...nesnasim moderni plevelna bezducha odporna hejblata všech mozných značek,teda až na pár povedených kousků...brr

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem