Sedan řady 7 přichází ve své nové vrcholové naftové variantě 750d xDrive a s ní přichází i drobný milník v oblasti vývoje motorů. Vůbec poprvé se totiž do velkosériové výroby dostane třílitrový naftový šestiválec, dopovaný hned čtveřicí turbodmychadel. Dvě z nich jsou pro nízký tlak v nižších otáčkách, dvě potom pro vysoký tlak. Zároveň se jedná i o nejvýkonnější šestiválec na naftu, který v současné době koupíte.
Jelikož čtyři turba umožňují lepší odladění sekvenčního plnění, slibuje BMW od svého nového motoru nástup točivého momentu již ve velmi nízkých otáčkách a tím pádem výrazně lepší odezvu na plyn. Agregát o výkonu 394 koní disponuje solidním točivým momentem 760 Nm a spolupracuje s osmistupňovým automatem. 750d proto bude zrychlovat z nuly na sto za pouhé 4,6 sekundy a vyvíjet maximální rychlost 250 km/h, která je tak nějak tradičně dána elektronickým omezením. Prakticky stejné hodnoty platí i pro verzi 750Ld s prodlouženým rozvorem, ovšem ta zrychluje z nuly na sto za 4,7 sekundy.
Kromě nárůstu výkonu o 19 koní oproti předchozímu dieselu se třemi turby bude nový motor pochopitelně i úspornější. Alespoň na papíře je to rozdíl nějakých 11 % na spotřebě i emisích a tak se dočítáme, že rozměrná limuzína o výkonu téměř 400 koní bude jezdit za 5,7 až 5,9 litru na sto. Je pravda, že se BMW podařilo obejít evropský měřící cyklus velmi kvalitně, neboť reálně to bude kolem deseti (v lepším případě).






