načítám data...

BMW 630i GT: Bublina

Šestkou začínají velká kupé a velký rodinný hatchback. Nevím, jak to souvisí, ale tenhle obří "Golf" od BMW má svoje kouzlo.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 630i GT: Bublina

Už při přebírání auta mi něco nehrálo. GT se šestkou na začátku je pořádně velké auto, a i když se to na fotografiích nezdá (a BMW se to snaží kamuflovat), má tvary spíše sportovního MPV než dravého predátora silnic. Ano, jsou tady ledvinky, krásná světla, dynamické linky, ale také chromy a cingrlátka. K testu se dostavila verze Luxury Line. A tenhle název spolu s podsvícenými prahy s logem je asi to jediné, co bych jí vytknul. Nechápejte mne špatně. Mám rád ostře řezaná auta, auta co vypadají v pohybu, i když stojí, ale… Tohle je rodinné BMW. BMW chytrého člověka. A k takovému autu trošku méně agresivní design patří. Takový člověk si stěží koupí BMW proto, aby drásal okresky, chce prostě auto propracované a plnící svůj účel. A tak mu jistě nebude vadit, že trošku – i kdyby jen proporcemi karoserie – vystoupí z davu oněch pirátů silnic. Nebo nadšených řidičů, jak chcete.

S foukaným čtyřválcem jsem se potkal už ve 230i cabriolet. Ten samý motor a ten samý automat se však chovaly naprosto odlišně. V malém kabrioletu motor blblal a brskal, převodovka se dala ovládat pádly a mne trošku štval sice minimalistický, ale stále čitelný turboefekt. Ve velkém GT je však motor zcela prost dětinského BRAPAPA, převodovka žádná pádla nemá a při přeřazení auto dokonce ubírá plyn, aby to co nejméně cuklo. A výsledek? Lehkost. Lehkost je to slovo, které mne při řízení tohohle slonečka napadalo nejvíce. Motor lítá od omezovače k omezovači, ale vy máte pocit, že o nic nejde, jen nějaká ručička se hýbe a mění se bzučení zepředu. Manuální řazení stejně nemá s uvolněnou jízdou nic společného a podvozek… Podvozek je na BMW mimořádně pohodlný, ale přesto agilní a komunikativní. Víte, co se děje, ale nikdo vám to nekřičí do ucha. Prostě zařadíte D jako dopředu, zmáčknete plyn tak, jak rychle chcete zrychlovat, auto párkrát zabzučí a řidičák je v … Kelu. A turboefekt má auto asi stejný jako to kabro, možná větší. Ale je to jedno. Stejně jako se vám starý eskový mercedes nerozjede s protočením kol, ale něžně vám opře hlavu do opěrky a pak jen s postupným roztáčením se motoru na opěrku tlačí čím dál více, tak tahle bublina na kolech jen tak nějak něžně zdrhne. Bez efektů, jen tak, aby to nebolelo, z vás udělá onoho piráta.

A pak je tu vnitřní prostor. Až jsem se skoro chtěl ozvat, že BMW diskriminuje malé chlapce s velkým tím… Mozkem. Ale fakt, že jsem do vozidla zapadl jako do studny, byl způsoben nastavením sedadla. Mimochodem tyhle sedačky z paketu first class chcete. Nejen že se dají nastavovat v tolika směrech, že to víc snad bez otáčení do stran nejde, ale hlavně mají sice něžnou, ale velmi příjemnou masážní funkci a vzadu… Vzadu mají polštářky! Všude je hromada místa, půjčená maminka pochválila přístup dozadu a snadnost nasazení autosedačky (stoicky jsem tvrdil, že děti nemám a tudíž s tím neumím) a navíc jsme při cestě z hor naložili do kufru věci na víkend pro tři lidi a mrně, zbytky nedojedeného proviantu, moji mobilní kancelář a boby. A celý interier je velmi příjemné místo k životu. BMW se za plast nestydí, ale i běžně plastová tlačítka okolo rádia jsou dotyková, auto umí takové fórky jako reagovat na gesta a pak iDrive ve své poslední verzi jednoduše nabízí jeden z nejlepších a nejresponzivnějších systémů pro radiomapu na trhu. Jen jedna věc mi vadila. Naprosto nádherně zpracovaný panýlek na ovládání klimatizace a vytápění a chlazení předních sedaček se prostě ovládat nedá. Je fakt krásný, dokonce má i nějaké ty prolisy, aby si člověk byl jist, na co sáhnul, jenže v momentě, kdy začnete nahmatávat místo, kde se vypíná pálení zadku, už se celé věci dotýkáte a začínáte si zadek zase chladit. Prolisy neprolisy, je to takové “ehm”. Ale je to fakt krásný detail. V novějších verzích BMW interieru už se vracejí klasická tlačítka, která fungují lépe, ale už nejsou tak krásným spojením filigránského plastu a mile detailního displaye, který si falešnými odlesky ještě více hraje s vaší vnitřní strakou. Mimochodem, tenhle "zpátečnický" krok s odstraněním dotykového ovládání není jediný. Všimli jste si, že BMW už má zase normálně fungující páčku blinkrů? Než to stačilo doputovat do Škodovek, BMW to zrušilo. To musí být ve vývojových odděleních neprémiových automobilek veselo…

A abych jen nemotal o své obsesi skeumorfickým designem (googlíte, co? :-))… Bublina je to jméno, kterým jsem si šestku pojmenoval. Je to auto nedramatické, ale až – pardon – svinsky rychlé a hlavně umí rychlost velmi dobře zakrývat. Nejednou jsem se při pohledu na tachometr lekl, a to nejsem nijak bázlivý řidič. Jenže samotný fakt, že se stárnoucí hotrodder lekne své rychlosti, přičemž v autě v klidu poklimbává osazenstvo ryze ženského pohlaví, je dle mého nejlepší pochvalou téhle základní motorizaci. A pořád máte kardan, takže najděte zimu a můžete se i vyblbnout. A taky bezrámový okýnka. A vyhřívání sedaček vzadu. A vůbec…

Já osobně si budu řidiče BMW 6GT dost pozorně prohlížet. Jsou to rozumní lidé.

Technická data:

  • Hmotnost: 1795kg
  • Užitečná hmotnost: 660kg
  • Motor: Zážehový čtyřválec s turbem, 1998ccm
  • Výkon: 258 koní v 500 – 6500 rpm
  • Točivý moment: 400Nm v 1550 – 4400 rpm
  • Kombinovaná spotřeba: Udávaná  6.6, v testu 10.5
  • Zrychlení 0-100km/h: 6.3 s 
  • Cena testovaneho kusu: cca 2 200 000 Kč

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
31. března 2019, 16:52
0

Pro rodinu asi dobrý, kompromis mezi kombíkem a sedanem 10/10. chlap u mě v garáži má 7er a jeho žena 5GT. To si dokážu představit, lepší než obligátní MLo. Tohle mi připadá opticky nižší, takže další plus body.
Ale jestli si to mám chuť jí po tomhle testu vyzkoušet, tak jenom kvůli adoraci 400Nm dvoulitrovýho benzínu na dvě tuny. Za kolik, dva miliony ceník? Buď došlo k přepsání fyzikálních zákonů nebo mám naprosto jiný vnímání toho, co je "svinsky rychlý". Je to aspoň o něco levnější než obligátní 30d?

reagovat
Ju
Junior
31. března 2019, 16:52
0

nadužívání slova obligátní, proč?

Jan Machač
31. března 2019, 17:59
0

Na to jak by to melo nejet to jede fakt svinsky ;-) testovany kousek byl za 2.2mio

beastar
31. března 2019, 18:33
1

Teď sem se vrátil z Průhonic z parku z romantische reise. Tato vozidla zaplňovala část parkoviště. S úsměvem sem sledoval pána jak se do své trojky gt snaží soukat kočár, manželku, potomka a obřího psa. Hlavně že to má bezrámový okna. To jo.

Když vedle toho postavíš úplně normální sedan opticky je to o píď větší a stejně dlouhý. Btw když už tak tuhle motorizaci za 2.2 miloše ani omylem. I auta o třetinu levnější pojedou stejně a uvezou to samí. A ten panel klimy se ruší, protože vypadá jak z roku 1980. Prostě němci a jejich nechuť udělat cokoliv trochu hezký a zároveň funkční. Z Bmw je ve většině modelů jen předražené pozlátko pro pozéry. Drahý to je a kvalita časů minulých je nenávratně pryč.

6gt ok beru. Teď je to in. Za pár let to bude těžce out a budou toho plný bazary. Místo parkovišť. Když vezmu svůj dnešní pocit vynecham škodovky a vyloženě starý auta. Tak normální auto sem rozuměj ne paskvil a ne suv sem tam měl já a nějaký borec krásný modrý XF fplný.... Jinak nic. Tfuj.
-
Komentář upraven 31. 3. 2019, 18:36:25

reagovat
Jimi
31. března 2019, 23:10
0

Ten zvuk pohonné jednotky mi přijde k týhle třídě dost nedůstojný... jinak to jede slušně. 6-kou to označili, jen aby jim nezanikla řada...škoda historie.

reagovat
sheogh
01. dubna 2019, 10:25
0

Nejak se me i pri pohledu na slusne hodnoty ctyrvalce nezda ten termin "svinsky rychle"... Mozna by bylo presnejsi "Prekvapive rychle" :-) Ale jinak to muze byt zajimava volba, pokud se tam da naskladat treba bicykl... Ten popis zrychleni presne znam z Phaetonu - clovek jen prdrzi plyn v nejake poloze a chvilku pocka... bez zvuku, hrabani apod.. :-)

Ale teda za 2.2mio foukanej ctyrvalec? Citil bych se podveden, ze jsem dostal jen demo motoru... Za tu cenu uz aspon R6 (klidne taky s turbem)... Ve Four Seasons si taky clovek neporuci knedliky s vajickem :-)

reagovat
Jan Machač
01. dubna 2019, 11:04
0

hele chtěl bych šestivál místo těch masážních sedaček? Osobně? Ne. Ne v tomhle autě. Fakt to není potřeba. A máš pravdu, že jsem měl napsat překvapivě rychlé ;-)

sheogh
01. dubna 2019, 11:19
0

To jsou fakt tak dobry? Me zatim zadny nepresvedcily, ze za ten priplatek stoji. Myslim ted tu samotnou masazni funkci. Na fotkach jinak vypadaji dost pohodlne, to bez debaty.. Co spis ocenim je vetrani...

Jak pisu, fakt verim, ze ten motor s tim hybe pekne, sam jsem byl celkem prekvapenej z 2.0TSI, jak to jede, ale v teto cenove proste ocekavam pravy drevo a alepon 6 valcu :-) ... jakkoliv to neni racionalni :-)

Ten liftback je celkove fajn napad, obcas nektery veci clovek do sedanu proste nedostane...

krab
01. dubna 2019, 11:31
-1

Bylo to fajn napsaný, takovej test báva jen tak nikdo jinej neudělá :) A já i věřím, že ten dvoulitr "svinsky" jede, nebo teda "překvapivě" jede jak psal Sheogh. To je totiž tak. Třeba táta si taky koupil loni nový éčko a má tam taky čtyřválec, dvoulitr turbo, má podobný parametry, možná je trošku slabší. A ono to jede, ale jak sám říká: "normálně by tam byl řadovej šestiválec nebo véšestka, ale holt se to teď dělá takhle, co se dá dělat" .. se s tím smířil a baví ho na tom autě to že je nový a různý fičury co to má. No a pak tuhle nastartoval to moje starý Infi, protože s ním jen přeparkovával jinam, když jsem u nich byl na návštěvě a hned měl úsměv na tváří když se po zmáčknutí startovacího čudlíku rozezněla velká V6 od Nissanu. Takže ono ho to trochu mrzí, že nemá šestivál v Mercu... ale prostě by byl zase o dost dražší a jetý auto nechtěl.

Pak je další věc to, že za ceníkovejch 2.2 si to nikdo nekoupí. Reálná cena bude jinde a pak už to smysl třeba dá. Jestli to je podobný jako u toho Mercedesu, tak se skladový kus dá koupit za dovolím si tvrdit cenu opravdu úplně jinou. No a pak už asi většina zájemců mávne rukou jaký to má motor, protože ono to nemá cenu hejtit. Tyhle turbené přimovstřiky většinou fungují, kolikrát kupodivu i když mají jenom 3 válce, z toho jeden vypínatelnej



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem