načítám data...

BMW 340i M-performance: Budoucí legenda

Fanoušci BMW brečí víc a víc, že současné vozy už nenabízí takové jízdní zážitky jako stará škola. V tom případě ještě nejeli v 340i M Performance, protože by nikdy nic podobného z huby nevypustili...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Drazí čtenáři, rád bych dnešní test BMW 340i pojal jinak, než je obvyklé, a vše vyjasnil hned na začátku. Takže. Na zadních sedadlech je jen tolik místa, kolik se na prémiový sedan střední třídy sluší. Řízení v režimu sport a dsc off mě štvalo podivným progresivním účinkem, kdy s rostoucím radiálem zatočení tuhlo. No a konečně, u některých materiálů použitých v interiéru (třeba okrasných lišt “Aluminium hexagon s proužkem Blue Matt” nebo krytů sloupků)  se budou pasažéři podivovat, že v autě za jeden a půl milionu působí nepatřičně. Vám to bude jedno. Pasažérům po pár kilometrech taky. Tímto kritika skončila. BMW 340i M-performance je boží a následující text bude jen jedna velká bublající óda na mnichovský produkt. 

„Já chci pořád 540i, ale myslím, že tobě se to auto bude velmi líbit…” vítá mě kolega Dan v Praze a já nasedám na sedadlo spolujezdce té mnichovské nádhery, která na sebe strhává pozornost sytým tyrkysovým lakem (Redakce se omlouvá, Vavris bohužel z výroby dorazil s 16-bit barevnou paletou a nepozná tyrkysovou od modré. Na instalaci plněbarevné palety včetně lososové a meruňkové pilně pracujeme. – pozn. šéfredaktora) z nabídky BMW individual. Než si vyměníme klíče, máme v plánu ještě zajet utišit hlad a tak nasávám první dojmy z pravého sedadla. Vnímám výborná sedadla, na pražských tankodromech také tuhost podvozku, který nemusí být pro každého, a pak motor. Jak jinak. Třílitrový šestiválec dokáže se samozřejmostí zatlačit do sedadla a výfukem udělat takový ‚bordel‘, že sdružení Pražské matky začne sepisovat petice. Pod kapotou faceliftované řady 3 F30 se však už neskrývá stará známá jednotka N55, nýbrž nový motor B58. Ten je stejně jako předchůdce vybaven dvoukomorovým turbodmychadlem (twinscroll), přímým vstřikováním a variabilním zdvihem ventilů Valvetronic, turbína je však větší, nový je vodou chlazený intercooler nebo kliková hřídel a zejména je motor součástí nové modulární rodiny mnichovských jednotek s objemem válce 500 ccm. Testovaný tyrkysový krasavec měl ve výbavě navíc položku Power&Sound kit. Slůvko ‚Power‘ znamená, že šestiválec posílil na 360 koní a 500 Nm (standardně 326 a 450), slovíčko ‚Sound‘ pak neznačí audiosoustavu slavného jména, nýbrž poctivé výfukové trubkoví s aktivními klapkami.

Na pražskou čínu se obvykle těším, ale tentokrát jsem při hltání krevetových placiček a hovězího koturoti myslel spíš na to, až budu za volantem 340i hltat zakroucené kilometry skvělé silnice I/11 vinoucí se skrze vrcholky Orlických hor a Jeseníků, kterou obvykle využívám pro cesty Praha – Ostrava namísto klasické D1. Krom Power kitu totiž ve spec listu 340i byly i další přitažlivé komponenty s logem M-performance. Mechanický samosvorný diferenciál, M performance mechanicky stavitelný podvozek nebo velké brzdy s modře lakovanými čtyřpístkovými třmeny a klasická manuální převodovka. Zkrátka skvělá konfigurace, které z hlediska řidiče nadšence slibuje nevšední zážitky.

Duch E30 stále žije

Loučím se s Danem a 340i je od této chvíle jen moje. Začínám si auto vychutnávat hned zvenku. Design nových BMW se mi líbí a facelift dle mého názoru Trojce F30 velmi prospěl. Je ostřejší, s výraznější tváří a přitom vyváženější. Nemám rád design moderních aut s vysokým pontonem a proto s radostí nechávám spočinout zrak na bočních liniích trojkové řady, která působí i nadále štíhle, takže 18” kola v podbězích (další důkaz geniálně naspecifikovaného auta) nevypadají vůbec podměrečně. Navíc, jak je u BMW zvykem, jsou krásně zarovnaná s liniemi blatníků a nikoli utopená kdesi v hloubi podběhů, což můžeme občas vidět u jiných značek. Ještě jednou musím zmínit lak, který tahá oči a je krásný – v době ‚nebarev‘ takový pohled vyloženě hladí duši. Vevnitř na mě dýchne klasická architektura vozů z Mnichova, která stále nese ducha geniální práce Clause Lutheho, jenž v roce 1983 se svým týmem stvořil BMW E30 a udal ráz modernímu interiéru BMW. Samozřejmě, interiér F30 je o vesmír jinde, středový panel už není orientován na řidiče, uvnitř je spousta výbavy, o které se lidem v 80. letech ani nezdálo, a ovládání palubních systémů se z mnoha čudlíků a koleček přesunulo na minimalistický joystick (s touchpadem nahoře – výborná věc) a obrazovku systému iDrive. Jenže bazální ovládací prvky a pocit z kabiny bude důvěrně znám všem, kteří kdy sedlali mnichovský vůz moderní éry. Rozvržení budíků, funkce páček, ovládání tempomatu, sedadel nebo vyvýšená řadící páka na středovém tunelu, to vše působí známým, domácím dojmem. A samozřejmě, když se otočíte, uvidíte Hofmeister kink na zadním okně. Je hezké, když jsou věci konzistentní a mají návaznost.

Když už jsem zmínil sedadla… Ta sportovní jsou tradičně skvělá. Mají velký rozsah nastavení a vyhovující pozici za volantem si najde (jak je u BMW také tradicí) prakticky každý – od trpaslíka po Lebrona Jamese. Jsou pohodlná a přitom mají dostatečné boční vedení. A ta šedá alcantara a retro volant… Safra, uvnitř se mi vážné líbí. Čert vem některé laciné detaily, krom ‚novinářského zkoumání‘ jsem si na ně až do konce týdne nevzpomněl… Zadávám do navigace Hradec Králové a motám se z Prahy ven. Ideální doba pro vyzkoušení režimu Eco Pro. Zní to sebemrskačsky? Jednak mi to přišlo pragmatické, druhak si rád nechávám vypouštění krakena na tu správnou chvíli, za což se Praha, městský okruh ani štrůdl na dálnici rozhodně nedají označit. Takže poslouchám hudbu, na dálnici nastavím tempomat na 128 a kochám se mimořádně povedeným head up displayem. Co vám budu povídat, řídící jednotka v eko režimu používá mapu, ze které se poztrácela většina koní a z plynového pedálu se stane houba. Jenže když míjím ceduli Hradec Králové, můžu do redakčního chatu hrdě napsat: „Ty vole, jsem v Hradci a mám průměrnou spotřebu 6,9l”, což kolegové oceňují několika poznámkami o mém zdraví. Aby bylo číslo více fascinující, přiznávám, že někde u Kolína mě vcucla červí díra vedoucí na německou dálnici a já této příležitosti využil k prozkoumání omezovače rychlosti. Je tam. Jen pro připomenutí, stále se bavíme o přeplňovaném šestiválci s výkonem 360 koní v autě o hmotnosti jeden a půl tuny! Abych tuto eko kapitolu nějak uzavřel, pro takové to každodenní ukodrcané ježdění je asi režim EcoPro využitelný. V Mnichově navíc někoho napadlo, že plný plyn může znamenat i průšvih, a tak se v druhé polovině chodu pedálu dostane lev z klece ven, eko-neeko, ale v konečném důsledku si myslím, že pár ušetřených deci nestojí za to a za všech okolností bude pro běžnou jízdu lepší režim Comfort. Jak si dále povíme, auto je beztak úsporné i tak… Ale to už se blížím k Žamberku a displej zábavně-informačního systému mne upozorňuje – „Režim Sport+, kontrola trakce a stabilizace jízdy je omezená”…

Jak 360 koní štěstí přivodí a chlupy postaví…

U Jablonného nad Orlicí začíná první pořádná pasáž. Silnice se vine do kopce v dlouhé sérii středně rychlých až rychlých otevřených zatáček okořeněné jednou utahující se sviňuchou a jednou zákeřnou šikanou přes horizont, která umí zle vytrestat každého opovážlivce. Reakce motoru jsou ve sportovním režimu úplně o něčem jiném. Pravou nohou najednou šlapu po čumáku nabuzeným žralokům, kteří cítí krev a každý pohyb pedálu znamená nadšenou reakci motoru. Také výfuk se probudí a káže do nočního ticha svou hlasitou ódu na šest válců v řadě. Řízení ztuhne, což většina lidi hodnotí kladně, leč já nikdy příznivce umělého odporu nebyl a více mi vyhovoval citlivější posilovač v režimu comfort, takže položku ‚variabilní sportovní řízení‘ bych v příplatkové výbavě v klidu oželel. A konečně, diferenciál je nastaven na maximální akceleraci. 340i M-performance je připravena k nočnímu masakru Orlických hor.

Lidé si obecně stěžují, že moderní turbomotory jsou ploché a nemají špičku. Ne tak B58. Tahle strojovna je šťavnatá už od nízkých otáček, s většinou provozu si hravě poradí s ručičkou otáčkoměru vespod nebo u středu, ale stejně ji to nezabrání, aby gradovala někde mezi 5 500 – 6 500 otáček. A tak se stalo, že letím do kopce, pákou manuální převodovky s typickým bavoráckým projevem řadím tři… čtyři… pět… slzím dojetím z nádherného projevu motoru a před blížící se ostrou pravou oči konečně začnou vnímat číslíčka, která HUD promítá nad kapotu… „Brzdi ty vole!”, bleskne mi hlavou a čtyřpístkové třmeny se ihned zakusují do 380 mm kotoučů, které nádherně vyplňují kola. V tento moment jsem docela rád, že 340i dává automatické meziplyny (vypnout je lze pouze společně s plnou deaktivací stabilizace) a já tak místo tance po pedálech můžu jen tupě tisknout pravou nohu k prostřednímu z nich a způsobovat intenzivní deceleraci, limitovanou jen pneumatikami, jež toho mají tak akorát. Ale to už je čas dát nohu z brzdy pryč a směrovat čumák k apexu zatáčky. 340i zatáčí o kus ochotněji, než jsem čekal, a sveřepě se snaží dokázat, že její M-podvozek se bude snažit udržet neutralitu stůj, co stůj. Těžká příď se projevuje jen v malých náznacích. Tohle není to nedotáčivé BMW, na které si stěžovali majitelé E90 nebo prvních F30. Na výjezdu se v plné parádě projeví lamely v diferenciálu a auto začne suverénně odjíždět vstříc dalšímu oblouku. V režimu Sport+ je auto nastaveno pro co nejlepší grip a akceleraci a diferenciál se jednoznačně snaží dostat auto pryč ze zatáčky. Šikanou zmíněnou v úvodu této kapitoly se bavorák prosmýkne s až nečekanou lehkostí a já se musím otočit a dát si celý úsek ještě jednou, abych trochu více prověřil výborně vyvážené šasi. Tenhle podvozek funguje přesně tak, jak jsme u těch správných M podvozků zvyklí – krásně se opírá do uložení a přejezdy nerovností cítíte jen jako tlumenou práci kol.  A tak tam jako blázen v jednu ráno brousím silnici na kopci, adaptivní LED světlomety ozařují široký pás asfaltu, při intenzivní akceleraci se po přeřazení občas ozve hlasité BLAF, při každém odstavení plynu nebo podřazení si motor pro změnu chuligánsky zachrchlá, na tachometru se objevují čísla, za která se stydím, až to při sjezdu na Červenou vodu musím všechno trochu vydýchat…  340i, třebaže doplněná o různé prvky M performance, je pořád jen ‚obyčejný‘ sportovně laděný cestovní sedan, a já v něm sedím úplně vyndaný a napadají mě kacířské myšlenky o (ne)smysluplnosti M3 mimo okruh. Wow. 

Pan všeuměl

Za Šumperkem začíná pršet a silnici halí mlha. Na slizké počasí mám štěstí – chcete-li vědět, kdy si vzít deštník, zeptejte se mě, v jakém termínu mám řídit nějaké zajímavé auto. V 90% případů to vyjde. Takže přepínám do režimu comfort a z 340i se stává příjemná cestovní kapsle. Výfuk jen sametově ševelí a dá o sobě výrazněji vědět, pouze když pravou nohou prokopnete krakenovi chřtán. A ani nedostatkem komfortu posádka netrpí. Jak jsem v průběhu testu zjistil, těch pár pražských uliček z úvodu bylo jediným prostředím, kde by tlumení mohl někdo označit za obtěžující. Po zbytek týdne jsem na žádnou další podobnou pasáž nenarazil. Podvozek samozřejmě nezapře svůj sportovní původ a tlumiče si musí s nerovnostmi poradit na kratší pracovní dráze, ale hrboly tlumí tiše a herdy do zad pasažérům také nedávají. Infotainment má hezkou grafiku, přehledné menu i bleskurychlé reakce a člověk si vlastně nemá na co stěžovat. Možná jen základní audio nedisponuje zrovna prémiovým zvukem, ale v BMW vám rádi za příplatek nabídnou slovutnější zvukový systém. K tomu všemu je třílitrová pohonná jednotka šetřílek a při rozumném stylu jízdy s občasnou prudkou akcelerací se dá bez problémů vejít do 9 litrů… V palubním počítači jsem našel dlouhodobý průměr za 8000 novinářských kilometrů a činil 9,7 litru. A věřte, že ta pisálkovská cháska má pořádně těžkou nohu…  Ale to už se blížím k domovu a zmoklá pasáž s křižovatkou T a několika pomalými zatáčkami nabádá k odstranění všech elektronických andělíčků. Tlačítko DSC je třeba držet zhruba deset vteřin, než zamává křídly a odletí i ten poslední z nich, až pak to je jen na vás. Společně s andělíčky strážníčky se s vámi rozloučí i automatické meziplyny a jak je u BMW podivným zvykem, při vypnutí dsc se auto automaticky přepne do režimu comfort. Takže žádný blafající výfuk ani nejostřejší mapa plynu. 

Na mokru už není ovládání tak přívětivé jako za sucha. Silný motor v kombinaci s lehounkým, ale přece znatelným, turbolagem způsobuje, že dávkování plynu není zrovna nejjednodušší, také diferenciál se chová jinak a záď v režimu dsc off ochotněji posílá bokem. Stačí trochu větší než mírné sešlápnutí plynu a záď se hned zmítá v divokém driftu… Johohoooooo… Domů přijíždím lehounce orosen a s hlubokým přesvědčením, že už to auto nikdy nikomu nechci vrátit, že je boží a že mi je úplně jedno, zda existují jiné alternativy nebo konkurence.

E46 vs F30 – přítomnost lepší minulosti

V kartě vozu se o 340i M Performance píše: „Cílem tohoto testovacího vozu je ukázat, že BMW stále dokáže nabídnout také automobily označované jako klasické BMW.“ A tady musím konstatovat, že se marketingové oddělení drží zbytečně při zdi. Dle mého soudu je totiž 340i M Performance automobilem, který tradiční radost z řízení klasických BMW nejen nabízí, ale do značné míry překonává. Řečí o tom, jak BMW zašlapává tradice a že ty moderní vlastně těm starým nesahají ani po ventilek, je plný internet. Není však nic lepšího, než postavit modernu přímo proti klasickému BMW jak z učebnice – BMW 330Ci E46 v M-paketu – a zjistit, jak to vlastně je. Někteří z vás už asi četli můj starší editorial a tak můžou rovnou skočit na závěr článku, protože následující řádky jen zopakují to, co už bylo jednou řečeno. Tyrkysová nádhera si ukradla všechnu slávu pro sebe a odsoudila E46 jednoznačně do role budoucího youngtimera, který už hraje druhé housle.

Stará E46 je možná čistší, absencí turbodmychadel a vlídným projevem atmosférického motoru nabízí harmoničtější chování, ale pokud se na auta začneme dívat pohledem řidiče, který chce sportovně-cestovní sedan, vytahuje všechny trumfy F30. E46 má sametový a hladký třílitrový šestiválec, který byl špičkou své třídy, ale motor B58 v BMW F30 je divočejší, nadšenější a samozřejmě za všech okolností rychlejší, což v mých očích zastiňuje i lepší reakci na plyn staré atmosféry. A musím to zmínit ještě jednou, když chcete, umí udělat 340i opravdový ‚bordel‘ a vzbudit všechny sousedy. E46 je vyvážená a v zatáčkách vám přinese potěšení, ale sedněte do F30 a najednou to bude mít větší grády. Její karoserie je znatelně tužší, z čehož těží podvozek, který se má do čeho opřít a auto může požírat zatáčky s mnohem větší chutí. Hlavně však F30 působí mnohem živelněji, energičtěji a zábavněji. Jako atlet proti lehce znavenému muži ve středních letech. Nedokážu si představit situaci, kdy bych uctívanou a fanoušky milovanou E46 řídil raději než horkou novinku. Snad jen z nostalgie…  Pro každodenní život je modernější F30 jasnou volbou, ale že zvítězí i zážitkem z jízdy, pro mě bylo lehké překvapení. Jsem si zcela jistý, že 340i se stane budoucím klasikem a za dvacet let bude minimálně stejná legenda, jakou je v současné době 330i E46.

Verdikt

Už jsem to výše psal – loučení s BMW 340i M performance bylo těžké, a stejně jako Dan nechtěl vrátit 540i, také já bych si nejraději 340i nechal na pořád. V Mnichově se podařilo spojit to nejlepší ze starých i nových aut. 340i M Performance je zážitkově starosvětské a zábavné až na půdu a přitom hýčká majitele všestranností, každodenní použitelností a moderními technologiemi současnosti. Jeho dynamika je suverénní, vlastně je na horní hranici toho, co může příčetný člověk pro pohyb na veřejných silnicích žádat, a zároveň dokáže jezdit za příděly paliva trochu silnějšího kompaktu. Má charakteru na rozdávání, krásný zvuk, moře sportovního talentu pro dovádění na okreskách a nezklame ani na dálnici. Někomu mohou vadit některé materiály v interiéru, ale z pohledu řidiče nadšence je 340i M Peformance jako auto pro každý den jednoduše skvělé.

Základní cena BMW 340i je 1 288 300 Kč. Cena výbavou nabušené testovací verze se blížila 1,9 milionu, což už nevypadá příliš rozumně. Avšak střídměji vybavené auto se vším důležitým (paket M sport, samosvorný diferenciál, power&sound kit, podvozek, brzdy, HUD, lepší navigace) bude stát zhruba 1 580 000 Kč a to je jen lehce výše než základní cena, na které startují dva největší konkurenti Mercedes Benz AMG C43 a Jaguar XE-S. Ani jeden z nich však nenabízí manuální převodovku.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2 998 cm3
Výkon: 265 kW (360 koní) v 5 500 – 6 500 ot./min
Točivý moment: 520 Nm v 1 520 – 4 800 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Pohotovostní hmotnost: 1 605 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 5,0 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 7,7 l/100 km
Cena od (340i Advantage): 1 288 300,- Kč
Cena testovaného vozu (340i M performance individual): 1895 113,- Kč

Za fotky děkujeme Alešovi
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sedrik
22. srpna 2017, 09:03
0

Tak to mám radost, že chmury náš, fanoušku značky, nejsou 100 procentně oprávněné a ze se v té záplavě 216 najdou klenoty.

Vrátil bych se k poslední větě - pokud si odmyslím manuál a chtěl bych vybírat z těchto 3 aut, je pořád BMW 340i nejvšestranější?

reagovat
BobAsh
22. srpna 2017, 10:52
0

Nemáme bohužel zkušenosti se všemi zmiňovanými, natož ve srovnatelných podmínkách - Jag jsem měl v ruce jen coby 25d a C43 AMG zase jen na ledu. Nicméně nejvšestrannější jako každodenní auto + zábava mi asi přišla C43, nicméně 340i M Perf. je charakternější a ostřejší. Jag moc podle slabé verze nedokážu posoudit, ale v každodenním životě bych s ním měl trochu problém kvůli příšernému infotainmentu a obecné nedotaženosti.

Vavris Vavrisovic
22. srpna 2017, 12:20
0

Ani já jsem bohužel neměl možnost jezdit v porovnatelných verzích obou konkurentů.

Sedrik
22. srpna 2017, 14:01
0

Tak snad brzo nějaké srovnání bude :)
Ale díky - Jag se mi nejvící líbí vzhledově (zvenku. Uvnitř je hezčí Merc), ale souhlasím s pocitem nedotaženosti.

Re
Redwood
22. srpna 2017, 10:33
0

Na tenhle test jsem dlouho čekal :-) Potřebuju totiž poradit...

Dole v garáži chladne moje 340i se stejnou převodovkou, podvozkem, brzdami i koly. Lišty v interiéru jsem si vybral hezčí ;-) Jenže mi chybí mi Power & Sound Kit i samosvor. Stojí tyhle dvě věci za dodatečnou investici? Vyšší výkon by byl fajn, ale zatím nemám pocit, že bych ho vyloženě potřeboval. Výraznější zvuk snad ani nechci, už teď mi doma otevírají vrata, když jsem ještě za rohem. A co ten samosvor? Nejsem vyježdený novinář, driftů na veřejné silnici se spíš bojím a na letiště nebo okruh se dostanu sotva párkrát do roka. Stojí to za to? Poznám rozdíl proti elektronickému diffu? Posune mě to někam dál jako řidiče?

Jinak díky za test, na I/11 se musím brzy vrátit :-)

reagovat
BobAsh
22. srpna 2017, 10:49
0

Samosvor určitě, před touhle 340i jsem sice řídil jen pre-FL 335i, která se lišila i jinými věcmi, ale mám zásadní podezření, že posun z nedotáčivého "místy-tak-trochu-Audi" k plnokrevnému BMW je dost o tom svoru.

Vavris Vavrisovic
22. srpna 2017, 12:27
0

Podvozek a řízení je u FL lepší, jen samosvor sám za zlepšení nemůže.

K dotazu: power&sound kit bych asi také dokázal oželet z výše popsaných důvodů, ale samosvor jednoznačně pozvedne zážitek. Auto se díky němu stane řiditelnější a v režimu dsc off chuligánštější. 340i na M-podvozku je tak dobrá, že ji poctivý samosvor sluší.

Re
Redwood
22. srpna 2017, 13:24
0

Díky za reakci, jdu vyhlásit sbírku :-)

speedfred
23. srpna 2017, 15:49
1

nejaký ten koník naviac by podla mna vyriešila jednotka JB4 (mám objednanú),zvuk nejaký laďák (objednaný Remus) a nad "špérou" uvažujem už 3/4 roka.... je to vcelku dosť peňazí.
Testík je ale parádny,palec hore.

Jordan Spieth
22. srpna 2017, 11:20
1

Sakra chlapi, tohle je mistrovská práce. Jak předchozí test 5er, tak i dnešní 340i jsou úžasné texty. Klobouk dolů a děkuji za zprostředkovaný zážitek. A rád bych se přimluvil, aby jste příští zajímavé auto také otestovali vy dva. čte se to krásně

reagovat
beastar
22. srpna 2017, 11:29
0

Tak skvěle. Trochu to kontrastuje s článkem o chlapském autě. Vlastně jsem zjistil, že mnohem větší jízda je sportovně laděný sedan. Navíc to má i zadní sedadla a zajímavou paletu příplatkových lakování. Slušnou spotřebu a zajímavé jízdní vlastnosti doplňuje typická Bmw aura. Jen ta cena, ta cena. Auto asi teda nakonec nebude tím lakmusem při určování podstaty mužství. Jinak je fajn, že Bmw pořád umí a ta zmínka o informaci z karty vozu:)

reagovat
BobAsh
22. srpna 2017, 11:35
1

Ach jo, on fakt nikdo nepochopil tu nadsázku?

beastar
22. srpna 2017, 11:59
0

Ne v pohodě už toho nechám.

Vavris Vavrisovic
22. srpna 2017, 12:36
2

No, větší jízda. Spíš jiné zvíře. 340i je opravdu skvělý univerzál s kopou sportovního nadání, ale živelnost, stáčivost a bezprostřední zážitek v malém roadsteru je zase někde jinde.

beastar
22. srpna 2017, 12:51
0

Tak je to po dlouhé době auto u vás v testu, které jsem neřídil a dost pravděpodobně ani nebudu a líbí se mi. To znamená zaujatost z druhé strany. V praktičnosti a denní použitelnosti pokud nejsi student asi bude lepší sedan:) Vlastně tu poslední Miatu taky neznám jenže roadster bude prostě vždycky jenom lehká motokára na blbnutí. Za mě never more škoda je, že prostě 1,8 v penězích je opravdu hodně. Za to ti zbude na Miatu a k tomu na pěknou oktávku a ještě na dovolenou na Šumavě.

ro
rock
22. srpna 2017, 14:40
0

Jenom technická poznámka: jestli pan Vavris dorazil z výroby s 16 bit barevnou paletou, tak je na chlapa sakra nadprůměrnej a lososovou od meruňkové určitě pozná (byť možná nepojmenuje). Zvládá rozeznat něco přes 65 tis. barev.
Ale možná máte na mysli čtyřbitový EGA, který zvládalo 16 barev. btw tyrkysovou a modrou ano, meruňkovou nee ;-)

reagovat
BobAsh
22. srpna 2017, 20:27
0

Jasně, myslel jsem 16 barev.

luknav
22. srpna 2017, 15:45
0

Pane Vavrečka, po tomhle čtení, myslím že už to auto ani nemusím řídit. Recenze se četla jako bych seděl na místě spolujezdce :-))) Super klucí.

reagovat
Re
Redwood
22. srpna 2017, 19:30
0

Ještě mě tak napadá, jaké pneu zařadilo BMW do téhle ukázkové konfigurace?

reagovat
beastar
22. srpna 2017, 20:03
0

Bridgestone Potenza to je můj soukromý odhad:) 19 nebo 20 palcové disky.

Re
Redwood
22. srpna 2017, 22:02
0

Potenza je správně, na některých fotkách to jde přečíst. Disky jsou 18''. Škoda, tipoval jsem Michelin PSS :-)

beastar
22. srpna 2017, 22:58
0

Já to přečíst nedokázal asi už stárnu. Mám pocit že teď to BMW dává v továrním setupu na všechno ne? Po éře Dunlopu. Nebo m3 měla z výroby Pirelli P Zero .. Nevim no na Bmw tady budou větší skilleři.

Jindřich
22. srpna 2017, 19:34
0

Jako poslední dobou velice často, super čtení.

reagovat
Snowman000
23. srpna 2017, 08:59
0

Diky moc za test!!! Je fajn, ze BMW sa trochu prebralo z tranzu, lebo moj nedavny zazitok s 435xda GC, co totalne nepochopitelna kombinacia, bol presny opak toho ako by malo "sportove" auto jazdit...

PS: Nepochopim, preco BMW neponukne rezim individual, kde by si clovek mohol nastavit auto komplet k obrazu svojmu...

reagovat
speedfred
23. srpna 2017, 15:51
0

k obrazu svojemu sa to dá nastaviť iba v M modeloch

Snowman000
24. srpna 2017, 08:01
0

A to je presne to co je na tom to smutne...v obyc Golfe 1.0 si to viem nastavit k obrazu svojmu ale v BMW za takmer 2 mega som naviazany na ich priblble prednastavenia...to riadenie v rezime sport je jednoducho fakt priserne!

krab
24. srpna 2017, 09:58
0

Snowman : existuje ale ještě jedno BMW nedávné doby, který žádný chytrý tlačítko nemá. BMW Z3 M Coupe :)
Tam nebylo ani ASC, ani DSC .. zkrátka nic. Nasedneš, nastartuješ a musíš se snažit .. čím déle mám to "obyčejné" Z3 Coupe, tím víc toužím právě přesně po tomhle autě :)

Snowman000
24. srpna 2017, 13:16
1

No jo ale to uz sme hodne hodne hoooodne daleko v historii BMW :D

Ale ani E46 M3 neni este nejaky extra digi...je tam tlacitko na DSC, na ktore som sa este neodvazil sahnut a nejake SPORT, ktore akurat tak urobi plyn agresivnejsim...kazdopadne clovek sadne a vsetko funguje presne tak jak ma, ci idem "na pohodu" alebo "pedal to the metal" a vobec by mi nevadilo, ze by mi Vavris ukazal na nejakej 340i vyfuky :D

BM
BMWfan
05. března 2018, 21:06
0

Tak ono ani Z4M zrovna moc vysiraci elektroniky nemelo, krom teda horsiho rizeni.

JP
23. srpna 2017, 09:27
0

Naprosto skvěle nakonfigurovaný auto a naprosto skvěle napsáno, díky :)

reagovat
zimbic
23. srpna 2017, 11:59
0

Prosím jednu v Oxford green, stříbrnými koly a dřevěným dekorem. To střílení s Power & Sound Kitem je fakt výborný.

reagovat
BM
BMWfan
05. března 2018, 21:03
0

Mam 340i, dodana 3/2017, najeto cca 41tkm, manual, M-Paket. Mam to jako kompromis na denni jezdeni, zadnou vikendovku jsem od toho necekal, tudiz ani M-Performance paket, ktery bych mozna zpetne doobjednal. Ne uplne se vsim v clanku souhlasim, coz je pochopitelne, kazdy mame od svych aut jina ocekavani. Mam 19" kola a prijdou mi tak akorat, na 18" se mi to auto vylozene nelibi.

Obecne 340i hodnotim velmi pozitivne, byt smutnim po samosvoru. Nicmene chtel bych vyzvednout nektere veci, co mi na aute vadi. Jako absolutne nepouzitelny mi prijde rezim Comfort, na ktery nejezdim nikdy, reakce plynoveho pedalu a celkove "rozmekle" chovani auta mi vadi, at uz jedu pomalu po meste nebo ostre na okresce. Jako totalni fail hodnotim prepnuti do rezimu Comfort v momente vypnuti stabilizace, kdy bych naopak ocenil rychlejsi reakce na plynovy pedal, ale obecne to vychazi z meho odporu k rezimu Comfort a celkovemu chovani auta v tomto modu. Oproti kolegove M140i je horsi razeni, ale muze to byt problem konkretniho kusu, takze nechci delat zavery. Jelikoz standardne vzdy radim s meziplynem u vsech aut s MT, tak me automaticke meziplyny spis otravuji, nicmene pro cloveka, ktery radi klasickym zpusobem, jsou ty v 340i relativne pouzitelne (oproti napr. automatickym meziplynum v predfl soucasne M3). Zklamanim jsou pro me brzdy, a to jak u 340i, tak treba u uz zminene 140i, mam uz druhou sadu prednich (kotouce + desky), na druhe najeto cca 6 tisic a je to bida.

Nicmene v ramci dnesniho trhu, kdy je kombinace zadniho pohonu + min. sestivalce + manualni prevodovky v kombinaci s kazdodenni pouzitelnosti v kritickem ohrozeni, tak se jedna o v podstate jedinou moznou volbu, a nutno rict, ze krom vyse uvedenych veci mne nic vic moc netrapi. Dostatek vykonu takrka vzdy, prijatelna spotreba, obecne chovani motoru, ktery byt ma turbo, tak se snazi chovat co mozna nejlinearneji.

Auto si necham jeste 3 roky, pak bude ale jeste vetsi problem na trhu neco v "moji" kombinaci poridit.

reagovat
beastar
05. března 2018, 21:08
0

Ámen.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem