logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

BMW 3.0 CSL Hommage odhaleno

Před týdnem jsem tušil pecku. Na Concorso d'Eleganza Villa d'Este se však místo lehkého sportovního kupé představila studie čehosi tučnějšího a zdá se, že mezi internetovými čtenáři BMW tímto dílkem příliš nezabodovalo…

Přiznám to rovnou – teaser v podobě detailu zadního nárazníku přecházející v monstrózní křídlo mě poslal do kolen a právě specifičnost oné partie možná vzbudila až příliš velká očekávání. Citronově žlutý koncept totiž vlastně vůbec nevypadá zle, přestože mohutnost designu, jež měl za cíl oslavovat Batmobil BMW 3.0 CSL s kódovým označením E9, s proklamovanou lehkostí moc nekoresponduje.

V oficiální tiskové zprávě se to hemží slovy jako atletismus, sportovnost a lehkost, což také podtrhuje hlavní designér Karim Habib zmiňující lehkou sportovní eleganci původní 3.0 CSL, jíž se chtěl přiblížit s použitím současných designových prvků mnichovské rodiny. Nemůžu se však ubránit dojmu, že z celé té lehkosti trochu voní škvarky. Obzvlášťe mohutná příď s nabubřelými chromovanými ledvinkami obrovských rozměrů působí až příliš hiphopově. Oproti tomu však kontrastuje pohled na pěkný sportovní profil a nejlepší částí je zřejmě zadní linie střechy, která odkazuje na originál jak střešním spojlerem, tak ostrým přechodem v úsečnou záď s velkým integrovaným křídlem. A nechybí samozřejmě ani slavná Hofmeisterova křivka zadního okna.

Nejvíce leicht z celého auta je tak interiér s fantasticky vypadajícími skořepinami a volantem, který je kombinací kniplu z dopravního Boeingu a volantu nějakho futuristického přibližovadla ze sci-fi filmu.

Jak už je u vozidel s označením Hommage zvykem, jde o pouhé koncepty bez návaznosti na cokoli, co by snad v budoucnu mohlo brázdit silnice. Technické informace jsou tedy dosti podružné. Přesto však pro úplnost dodám, že na autě jsou ve velké míře využity plastem vyztužená karbonová vlákna (CFRP) a je poháněno řadovým šestiválcem eboost, o čemž nemám nejmenší tušení, co to může být.

Ale jak se vlastně 3.0 CSL pro 21. století líbí vám?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Panda
23. 5. 2015, 20:10

Pod nazvem e-boost bych cekal elektricke turbodmychadlo, byt takovy nazev nedava moc smysl, protoze z puvodniho turba zustava pouze dmychadlo, turbina, ktera pohani klasicke turbo, odpada.
Jinak souhlasim, drive uverejneny detail leveho zadniho rohu auta sliboval nadherny vuz, ale jsem trochu zklaman, zejmena predni casti. Zadni partie a interier jsou ovsem bozi!

0 reagovat
bobo23
23. 5. 2015, 20:47

Mi připomíná vyrýsovaného sportovce, který hodně přibral. :-)

0 reagovat
ezopos
23. 5. 2015, 21:33

Boky, zadek pekny, ale predek běs

0 reagovat
VoFi
24. 5. 2015, 01:05

Palubovka a volant jsou hrůza..ale jinak to není tak zlé a vlastně se mi to celkem líbí. Exteriér je, vyjma ledvinek, pohledný i přes poněkud..ne zase takovou lehkost jaká byla očekávaná. Ale co se oblasti předních blatníků týče, hlavně na 5. fotce vypadají jako nepasující bodykit :D

0 reagovat
Woyta
24. 5. 2015, 18:55

Zepredu vypada s tim predkusem jako bobr. Zezadu mi nejak moc pripomina 911.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte