načítám data...

Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

21. března 2020, 20:27 30 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

V časech, kdy bychom měli omezit cesty jen na ty nejnutnější, se dá tankovat překvapivě levně. Čím to je?

zobrazit celou galeriiNovinky: Benzín a nafta zlevňují. Někde pozvolna, jinde velmi znatelně.

Dneska odpoledne jsem cestou z obchodu projížděl kolem benzínky ONO v pražských Štěrboholích a nedalo mi to, abych se nezastavil a nenatankoval plnou nádrž. Natural 95 tu totiž vyjde na 23.90 za litr. Takové ceny si pamatuji někdy z dob kolem roku 2004. Shodou okolností jsem před měsícem tankoval (pravda, na Shellce, která je všeobecně dražší, ale kdo by odolal autíčku na solný pohon k nákupu 30 litrů paliva – bylo to zkrátka vítězství marketingu nad Kubajzem) za cenu o deset korun vyšší. Co za tak masivní propad cen může a jak dlouho se z něj budeme těšit?

Ve zkratce by se dalo říct, že za masivní zlevnění může souběh dvou skutečností. Tou zásadnější, která má na cenu vyšší vliv je rozhodnutí Saúdské Arábie, že sníží prodejní cenu a navýší objem vytěžené ropy na svém území. Na tento krok pak logicky musí reagovat i ostatní státy, které ropu těží a prodávají, protože jinak by brzy ztratily odběratele. Jenže na první pohled příhodná situace má jeden celkem zásadní háček. Asi není těžké se dovtípit, že Saúdové nesnižují cenu své hlavní vývozní komodity jen tak z plezíru, nebo proto, že by nám automobilovým nadšencům chtěli udělat radost. Ve skutečnosti jde o nepříliš čistou taktiku konkurenčního boje, kdy se devalvací ceny snaží zničit konkurenci. 


Tankování. Volně tématická fotografie.

Hlavní “obětí”, proti které je celá tato cenová válka namířena je překvapivě Rusko, ze kterého zaznívají hlasy, že za současné ceny se už této mocnosti těžba ropy nevyplatí. Samozřejmě je otázkou, nakolik je to reálná informace a nakolik jen jakási póza, skrze kterou se země, kde zítra již znamená včera snaží poukázat na to, že s ní někdo nejedná hezky. Nicméně kdyby se Saúdům náhodou podařilo Rusko opravdu dostat do situace, kdy těžbu ropy zastaví, budou mít pak prakticky volnou ruku při stanovování cen. A to by mohlo mít nedozírné následky. 

Druhým, o poznání méně důležitým, ale přesto ovlivňujícím faktorem je pak epidemie koronaviru, kvůli které se spotřeba ropných paliv celosvětově snižuje. Na to samozřejmě reaguje tržní prostředí snížením cen. I když – jak kde. V Praze stále najdeme množství benzínek, kde se paliva prodávají za ceny dost přes třicet korun. Naopak v úvodu zmíněné ONO reflektuje velkoobchodní ceny až překvapivě důsledně a prakticky denně zlevňuje. Kdo ví, kde se nakonec cena benzínu zastaví.

Zajímavý paradox můžeme pozorovat u CNG – jeho cena totiž setrvale stoupá a cenové změny ropných paliv se ho nedotýkají. Ani LPG nezlevňuje tak rapidně, jako benzín a nafta. 

Poslední týdny zkrátka přináší nejedno překvapení. A když propad cen paliva vypadá na první pohled jako dobrá zpráva, přiznám se, že na něj nahlížím s nedůvěrou. Odhadovat, jak se celá situace vyvine, si ale netroufám.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
21. března 2020, 22:14
0

Ovšem kdyby saudi opravdu rusáky utloukli čepicema a pak začali nechutně zdražovat tak by se to evrosajuzu mooov hodilo. To by byl další argument k masivnímu tlačení elektrosraček všem....

reagovat
martin_100
21. března 2020, 22:16
0

* mooc hodilo

MB
MBMB
22. března 2020, 06:21
1

Úplně nerozumím tomu, proč by kvůli tomu měl někdo něco tlačit. Palivo by zdražilo a o to víc lidí by si začalo obecně úspornější auta, ne nutně elektromobily, kupovat samovolně, protože by na tom jednoduše ušetřili.
Jinak stejného efektu se dá docílit například dalším zvýšením spotřební daně, o dražší ropu nikdo nestojí a nikomu by se to nehodilo.

BonfireCZ
22. března 2020, 09:22
1

Taky jsem naposledy tankoval u Shellky za autíčko na sůl :D

reagovat
ReVolte
22. března 2020, 10:08
1

Ono to úplně není o zničení konkurence jako takové, Rusko na ropě nezkrachuje a nezavře krám, ale ani zrovna moc nevydělá. Tady jde o lekci od OPEC k Rusku, které nechtělo snížit ropné kvóty od Března při dohodě ve Vídni a tohle je reakce jak je v tom "vykoupat". Vliv Coronaviru je pak zřejmý. A ohledně cen samotného paliva, tam už se snižovat moc nedá, protože u těch 24 korun dělá větší část částky fixní spotřební daň a ne samotná cena suroviny, takže už není ani kam klesat.

reagovat
Ma
Malleo
22. března 2020, 14:26
0

Ještě 1 kč, která byla "dočasně" jen na 1 rok, ale je tam už od dob Rusnokovi ouřednické vlády

Opelfahrt
22. března 2020, 13:11
0

Zajímalo by mě, jestli někdo z vás to autíčko na sůl vyzkoušel. Dostal jsem to od bráchy, tak jsme to s dětma zkoušeli, ale ne na sůl. Byl tam ještě normální akumulátorek, tak jsme jezdili na to. Lítá to jako ďas.

reagovat
JanSevera
24. března 2020, 09:24
0

Myslím, že to jde volně zaměnit. Akumulátor za jakousi patronu se solí.

MGRR
22. března 2020, 17:19
1

Jaka je cena ted, neni vlastne podstatne.

Podstatne je, ze diky Corona, SARS-CoV-19, SARS-CoV-2, Covid 19... (jelikoz se to v kazde zemi oznacuje jinak) a svetovym vladnim omezenim, nebude mit kdo PHM kupovat a spotrebovavat... Lide malo jezdi, je omezen pohyb a to ze se nejezdi, stoji priserne penize. Toto muze byt obrovsky problem, pokud by to melo trvat dlouho... i kdyby, ekonomika, hlavne duvera... bude startovat mesice, ne-li roky.

Je to jako s ledatdly, pokud je nikdo nevyuziva, nejsou tucne trzby, pritom jejich naklady neklesaji... ceny letenek leti nahoru (pokud letenku vubec sezenete, za mnohonasobek ceny, ktera platila pred mesicem).

Snad ""to/panika"" brzy prejde, a nenastane neco jako vcera, kolem 23Uhr v IT/rizeny zakaz vystrcit nos. To by ceny stouply, i pres stavajici nizke ceny, napr. barell brant https://www.google.de/search?q=brent+barrel+price&tbm=isch&ved=2ahUKEwiKz86Guq7oAhXUM-wKHX_0BHQQ2-cCegQIABAB&oq=barrel+brant&gs_l=mobile-gws-wiz-img.1.3.0i19l2j0i8i13i30i19l2.4896.14781..19027...6.0..0.738.4451.4-1j5j1......0....1.........0j0i30j0i8i30i19j0i5i30i19.IyMKwa8StnE&ei=y4t3Xsq9BdTnsAf_6JOgBw&bih=546&biw=412&prmd=sinv

reagovat
beastar
22. března 2020, 17:32
2

Souhlasím se vším co si napsal. To se stává málo kdy. Je to přesně tak. Oni je to vlastně úplně jedno... Jaká je teď cena phm. Protože ta budoucnost celkově je velmi nejistá a vývoj nedokáže předpovědět nikdo. I když se nám kde, kdo snaží namluvit opak. Teď naposledy pan Prymula člověk který má najednou patent na rozum přestože kdyby tu nebyl Covid 19 ( ano těch dalších 20 názvů) nikdo by o něm neslyšel a on by byl za to rád. Tahle "ropná" válka přišla ve špatný čas i pro Saudy a je otázkou času, než to sami vzdají. A to teda rozhodně nejsem fandou RF. Obavám se že nás potom, co covidová krize trochu poleví čeká plošné zdražování všeho a celkový pokles životní úrovně. Propad ekonomiky o 10% je podle mě už teď realita (predikce) A čím déle si budeme válet prdel na homeoffice, dovolených a tak podobně tím horší to bude.

Ano nemoc je zákeřná. Nicméně dneska je prostě globální doba postavená na výkonech ekonomiky a provázanosti světa. Logistika je krev ekonomiky. Takže když to napíšu upřímně. Souhlasím s názory těch pánů z ČNB na které se poslední dni snesla kritika, že se snaží najít cenu lidského života v penězích.

MGRR
22. března 2020, 17:51
2

Tak, tak.

beastar
22. března 2020, 17:58
2

Ještě sem tam zapomněl jednu věc:) Dnešní doba je možná zvrácená, ale lidský život z globálního hlediska bohužel cenu vyčíslitelnou v penězích má. A možná to tak bylo vždycky akorát to nebylo tak vidět. Smrt tísíců může vykoupit šťastnější život stovek milionů. A to náš region D,PL,CZ,SR,A je silnej tzn. hlady umírat nebudem.... ale co třeba UA, MD, CAM a tak dále a dále... tam reálně hrozí tragédie mnohem většího rozsahu. Když to vím já tak doufám, že takový vzdělanci jako je například pan Prymula, nebo Vojtěch to taky chápou.

Jenda_K
22. března 2020, 18:36
0

COVID 19 je název nemoci, a SARS CoV 2 je název koronaviru který ji způsobuje.
S tím úmíráním hlady to v naší oblasti tak růžově nevidím, ty doby kdy jsme byli soběstační v potravinách jsou dávno pryč, v současnosti pokrýváme spotřebu na 30 % Jak vypadá splupráce v EU zářně vidíme teď, my ukradneme pomoc Italům , nám zabaví zdravotnický materiál Maďaři Němci.. V případě nedostatku potravin nebude odkud a taky kudy dovést, až se vzastaví naše montovny nebude ani za co... Zásoby obilí na 12 dnů. Jestlipak se na ministerstvu rozhoupali a rozhodli, že je třeba zasít místo praštěný řepky, potravinářské plodiny?

ratan groch
23. března 2020, 14:01
1

UPRESNENIE:
Jakub to napisal fajn, zasluzi si to vsak este trochu dovysvetlit.

Pribeh zacina s tym, ze USA ropu frackuju, to znamena, ze ju maju z piesku v ktorom je ropa a tu treba potom oddelit. Samozrejme takyto postup je drahsi. V principe sa to neda robit velmi pod 30usd/barel. Preto potrebuju, aby bola celosvetova cena ropy vyssia, povedzme 40-60 usd/barel.

Ich predlzena ruka v OPEC je Saudska Arabia.Ta, ako najsilnejsi clen organizacie, ktora urcuje kartelovo celeosvetovo cenu ropy pozadovala od ostatnych clenov, aby ropu predavali za cenu, kde uz bude konkurencna aj americka frackovacia ropa. Inak povedane, tazte menej, aby vas z trhu cenou a popri tom politickym tlakom dostali z hry USA. To sa viacerym statom nepacilo, ale vzhladom na vztahy a poziciu si uplne nemohli vyskakovat. Utesovalo ich, ze cena je vyssia.

Teraz do toho vstupi Rusko, ktore hovori, ze Americania na nas stale davaju nove a nove sankcie a my im mame este umoznit zarabat na rope a udurziavat ich ropny priemysel v chode. Hovno. Budeme to robit tesne nad ich moznosti, aby sme zarabali a aby oni nemohli vstupit na trh.

Toto vsak nemohli dopustit USA a preto prinutili Saudsku Arabiu, aby vyhlasila cenovu vojnu Rusku s tym, ze SA dokaze ropu vytazit lacnejsie ako Rusko a preto moze takto odstavit Rusov, ktory maju ratany rozpocet s cenou 30 usd za barel.

Takze ropa je za dvacku, ale Rusi sa na to pripravovali dlhsie a tvrdia, ze my takto vydrzime aj 5-6 rokov.

Saudska Arabia sice vytazi ropu za 6-12usd/barel, ale okrem ropy ma len datle a pri takejto cene sice zaraba, ale nevie naplnit svoj rozpocet, ktory je uz teraz takmer na doraz. Navyse Šíti v Jemene so zbranami z Iranu nedavno zbombardovali jedno ropne pole strazene Patriotmi (americke S400) a pokojne sa im to moze stat znovu.

Odteraz nizsie su uz moje uvahy a ich pravdivost moze byt poznacena koronavirom vo vzduchu
Toto je len uplne zakladny popis situacie, v celej zlozitosti tomu nemoze rozumiet zrejme nikto. Variantov riesenia je hned niekolko. Za pravdepodobny povazujem ja osobne ten, ze za "pomoc Ruska pri odstranovani koronaviru" alebo z hociakeho ineho dovodu USA navrhne upustat od sankcii voci Rusku a to zase necha zit americky ropny priemysel a tym sa upokoji americky volic a zvoli Trumpa znovu za prezidenta.

Sucasny stav totiz nevyhovuje naozaj nikomu, dokonca ani nam, autickarom. Benzin si nemozeme nakupit na tri roky do zasoby, aj keby sme mali naozaj vela kanistrov a statu tie peniaze, ktore teraz platime na daniach nestacia, takze nas zdani inde. Potom, ked cena znovu stupne, tak budeme platit dane za palivo ako sme platitli pred pol rokom a k tomu ta nova forma zdanenia, ktora by musela skor ci neskor prist ostane.

Amen.

Kyjaq
24. března 2020, 18:08
2

S ropou ani autama to nijak nesouvisí, ALE my Italům žádnou pomoc neukradli. Čínský šmelinářek Čou si ulil trochu humanitární pomoci (původně pro ČÍŇANY v Itálii, nikoliv pro Itálii) pro sebe a chtěl na tom tady vydělat. Po tom co mu roušky byly zabaveny, tak otočil, že to přece šlo do Itálie a ve skladu v Lovosicích je to jenom náhodou. Odpovědné úřady nedokázaly dostatečně důrazně prezentovat svou pravdu, takže teď se přes půl Evropy píše o konci solidarity v EU.

krab
24. března 2020, 09:44
-2

Koukám, tady nějaká politologická až diskuze u benzínu...
Prolítl jsem ten článek a vlastně mě zarazila jen jedna věc. Já bych svoje auto a ve výsledku ani půjčený na ONO tank tedy nenatankoval. Možná jsem jen blbec co se toho s nedůvěrou bojí, ale selská logika mi říká, když je někde něco markantně levnější, většinou to taky stojí za starou bačkoru.

Kam chodíte tankovat?
Já jsem si navykl používat už jen paliva Natural 98 (někdy označená jako 100) a nejvíc teda Benzinu Verva 100. Ne, protože bych chtěl, ale má tu síť nejčastější. Když je OMV, tak tankuju OMV Carrera 100 a nebo Shell V Power Racing. Těch Shell, kde ho mají je ale bohužel nejmíň, jinak bych tankoval nejvíc asi tam. Servisák na Porsche mi vyloženě Shell doporučoval.

K běžnýmu naturalu 95 mám tak trochu nedůvěru... A doufám, že je pravda, že v té 98 ať už pochází z různých rafinerií je toho biolihu míň anebo žádný.

reagovat
Ja
Jacob13
24. března 2020, 10:14
4

Kvalita na ONO je stejná jak jinde, u nich si kontroly podávají dveře, takže kdyby byl problém, jistě by ses to dozvěděl brzo. Nízkých cen dosahují především systémem nákupů.
Verva 100 a Carrera jsou nejkvalitnější paliva, který u nás koupíš, ale přidaná cena neodpovídá kvalitativnímu rozdílu. Když koupíš obyč 95 a dolijes vlastní aditiva, budeš to mít podobný, jen levnější. Oktanové číslo je u moderních aut většinou jedno, řídící jednotka pozná co a jak.
A co se Shellu týká, není to zrovna nejlepší doporučení. V Power je prokazatelně nejhorší prémiové palivo na našem trhu. V podstatě jen marketingový produkt, nic jiného. Přitom na hranicemi je tomu naopak a tam patří mezi ty lepší.

Matěj Podhorský
24. března 2020, 10:21
2

Je to drahé = je to kvalitní ;)

beastar
24. března 2020, 10:25
2

:D Tak to je gól. Kdyby si Peťo viděl jaký všechny auta jsme tankovali do plný na ONO. Nevím proč by tam měl být problém. Stačí se zamyslet. Prostě mají nižší marži. Stejně jako PRIM který jim konkuruje. Jednoduché prodejny. Minimální zázemí a rozměry většiny čerpaček. Personál v montérkách, žádný fresh cornery a podobný srágory. Prostě když minimalizuješ náklady a máš obrovský odběry dostaneš se na to, že potřebuješ daleko menší zisk. Jak píše tady nahoře Jacob13. Předpoklad je že při té hromadě kontrol co se dělá a počtu stanic ONO by se někde průser už objevil. Já tam beru benzín teď docela často nevím proč bych měl za to stejný dávat 30,- když můžu dát 25,- to je zase moje selská logika.

Shell u nás měl v minulosti problémy jak s kvalitou nafty tak benzínu. Je diametrálně odlišná od toho co tankuješ v Německu. Údajně se to trochu srovnalo. V Power bych si do auta absolutně když už tak si jezdím na OMV pro ten jejich "100". A nebo pro Vervu. Nicméně funguje to všechno podobně a reálně je rozdíl a efekt velmi malý. Doporučovat Shell je takový to asi jako doporučovat oktávku protože to každej opravý a fakt to vydrží.

Matěj: YES tyhle závěry mě dost baví i u hadrů a bot.... u paliv to nepřekvapí...
-
Komentář upraven 24. 3. 2020, 10:26:28

krab
24. března 2020, 10:32
0

Fakt? To mě překvapujete. Já teda v okolí kudy nejčastěji jezdím ty ONO ani nemám, takže vlastně ani nevím že to je o tolik levnější, ale párkrát jsem tu pumpu někde viděl a byla před ní i fronta. Prostě jsem si nějak navyknul na to OMV nebo Benzinu. Asi Jacob 13 má docela zajímavej postřeh s těmi aditivy. Každopádně zajímavý...

Je fakt, že občas tanktuju tady u nás místně v Chrášťanech, tam mají normální čepro Natural 98 a vždycky tak o korunu někdy i dvě levnější než má Benzina tu stovku... Ale tam tankuju radši jen ty Italky :-D Poršáka radši jen tu vervu 100/ OMV Carrera 100. Co ale nepodporuju je platit tu extra cenu u těch pump co jsou na dálnicích, když to vyjde jinak, tak radši tankuju mimo dálnice, protože třeba taková typická pumpa u Rudný na dálnici drží i tento týden přes 36 korun, tak to už je vzhledem k cenám jinde silně moc... V neděli jsem tu stovku tankoval u benziny kdesi za 32 myslím, to byla nejhezčí cena rozhodně co jsem za poslední rok viděl..

bu
buteo
24. března 2020, 11:07
0

Zkusím přidat nějaké nouhau, které jsem načerpal někdy loni:
Při čerpání kdesi (nejspíš u OMV - jezdím tam nejčastěji) koukám, jak u vedlejšího stojanu odebírá chlapík vzorky paliv, vedle dodávka od nějakého zkušebního ústavu. Chlapík sympaťák, tak jsme se dali do řeči na téma rozdíly v kvalitě atd. Stručné závěry jsou tyto:
- standardní benzíny 95 prakticky u všech pump v této zemi pocházejí z jedné rafinerie a obsahují povinně těch 5% řepky. Tudíž mají velmi podobné vlastnosti, jedno jestli ONO nebo OMV.
- prémiové benzíny musí mít tu řepku taky, většinou jsou taky z tuzemské výroby ale liší se složením aditiv, které mají vliv m.j. na čisticí schopnosti paliva v systému. Kvalitní aditiva má údajně VERVA, prémiová 100 u OMV, prémiové benzíny Shell.
- ten nejprémiovější benzín Shell (?V Power Racing?) se jako jeden z mála údajně dováží z civilizovaných zemí a ten zkušební technik prý si ho soukromě dvakrát ročně koupí kvůli těm nejlepším aditivům plnou, vyjede do dna a pročistí si tak palivovou soustavu. Vřele mi to doporučil.
(Na naftu jsem se neptal, ta patří do kamen a traktorů.)
Jak jsem nakoupil, tak prodávám.

Irwinek
24. března 2020, 11:09
0

Ono to s tím tanONO není tak úplně jednoduchý. Když začínali, měli jednu pumpu u Plzně, byl nejlevnější široko daleko, takže když jsem tam měl cestu, nabral jsem párkrát plnou, ale to auto nejelo, musel jsem na to víc šlapat a ve výsledku jsem neušetřil ani zbla. Pravdou je, že ten ZJDL motor v 5O5 GTi byl na benzín citlivý, a že je to 15 let, ale špatná zkušenost tu prostě je a hotovo. To je stejný, jako že si nepůjdu znovu koupit auto do AAA, protože jsem se z dovolené vrátil z hranic vlakem a pak je honil s právníky.
Nevím, jak vy, ale já na SHELL V POWER třeba v Rakousku vůbec nenarazil ( je to asi 3 roky, ale tady už se dávno prodával ) a ještě na mne divně koukali, co chci .
Na PRIMu mi vadí, že neberou CCS.

Opelfahrt
24. března 2020, 14:08
0

O TankONO jsem se na internetu dočetl, že prý drží stále stejnou marži. Kontroly prý mají velmi často a bez problémů. A protože mají velkou výtoč (ty fronty u stojanů), tak u nich ceny dost často reagují na pohyb nákupních cen paliv. V poslední době už mají skoro na všech pumpách i 98oktanový benzín, takže pokud někdo chce aditiva, může si tam přidat VIF nebo cokoli, co je zvyklej. Jakmile zavedli 98osmičku na pumpě na I/52 u Brna a udělali další pumpu v Brně, tak tam často jezdím. V celé republice drží stejné ceny, momentálně mají na stránkách ceník platný od 20. března a za benzín 95 chtějí 23,90 Kč, za benzín 98 26,50 Kč. No, nekupte to...

Jinak v Rakousku a Německu je levná síť OIL!
V létě jsem u nich tankoval u Vídně super plus (98) a bez problémů. Vidím, že teď mají některý jejich pumpy v Rakousku cenu benzínu 95 i pod 1 euro.
https://www.oil-tankstellen.de/oil-map/
-
Komentář upraven 24. 3. 2020, 14:21:29
-
Komentář upraven 24. 3. 2020, 14:21:50

MGRR
24. března 2020, 15:33
0

1. Stavalo se mi kdysi (uz tam netankuji a problemy nemam) u dovozovych V8 4-5aut z 8mi, ze po natankovani tankono a vyjeti dvou nadrzi, odesly lambdasondy. Ted tady mam take stejny problem se zakaznickym V8 z dovozu. Mozna je to obecne horsi kvalitou CZ PHM, ktere se najednou zacnou tankovat do aut ze Spanelska, FR, atd.

2. U Ssangyongu 2,7XDi a vstrikovani Delphi, ktere je citlive, tankono nedoporucuji u nich dlouhodobe vubec tankovat. Delal jsem vice aut/kompletni repase vstrikovani i cerpadla, ktery prave dlouhodobe tankono brali. Nemusi to byt relevantni, jelikoz vsechna auta byla nekde zakoupena starsi a projevilo se to po roce-dvou, vetsinou spatnymi rannimi starty, casem v mrazech uz auto nenastartuje, respektive pouze nouzove na startspray... KO naftove vstriky a casto i cerpadlo.

Treba z obycejneho globusu, bezne benzinky obecne bez problemu. Zaznamenal jsem ale vadne vstrikovani z premiovych/drahych pump a u lidi, kteri po koupi starsiho auta... proste mu zacnou "dopravat" aditiva a chemii, ktera rozpousti slem/slyz na stenach nadrze/v palivovem systemu a jednoduse jim to ucpe vstrikovani/poskodi vstriky.

To z me praxe a zkusenosti, relevanci nezarucuji.

krab
24. března 2020, 17:36
0

Díky za ty reakce, vlastně jsem tu debatu tak trochu cíleně vyvolal, protože mě zajímalo jak to máte s tankováním u téhle čerpací sítě. Člověk se asi skutečně nikdy bezpečně nedozví, co do plechovýho mazlíka tankuje, takže asi zůstanu u těch zvyklostí jako obvykle a z větší míry to bude asi ta Verva 100 nebo OMV, případně ten Shell co budu dál tankovat. Je pravda, že na shell, běžný natural jsem zahlídl v nějakým testu paliv skutečně horší výsledky. ALe pokud ten V power racing dovážejí ze západu, tak je to možná pak dobrý. Těch příhod, kdy někdo buď schvaloval poruchu na palivo anebo naopak přísahal, že mu jeho auto /motorka jede daleko líp a úsporněji, když natankuje v Rakousku/Německu jsem taky slyšel víc.

U karburátorovejch aut je to docela známá věc, že se od běžnýho naturalu 95, když se tam nechá přes zimu udělá takovej šlem ať už v nádrži, tak i na povrchu uvnitř karburátorů, zalepí trysky atd. Takže tam taky vždycky dávám ten lepší anebo přidat trochu toho VIF nebo podobnýho aditiva. Ovšem jak píšeš, pokud to starý auto koupíš a ono jezdilo dlouhodobě kdoví na co , dopřeješ mu aditiv, tak to pak může způsobit naopak problém, podobně jako, když se do starýho motoru nalije nesprávný olej s příliš mnoho aditivy ...

Kyjaq
24. března 2020, 19:46
0

95 oktanů ani náhodou, minimálně ethanolovejch 108, ideálně zemní plyn a 120. Navíc plyn nešpiní a ethanol zase dobře čistí, ani nepotřebuju připlácet za aditiva :D

Ra
Ragnarok
24. března 2020, 23:05
0

Tankuji u ONO již několik let a různá auta, vždy přidávám VIF a nikdy jsem nezaznamenal nejmenší problém... Do motorky, hlavně přes zimu kdy stojí půl roku v garáži, tak dávám Vervu, kvůli těm biosračkám.

kk
kkk
24. března 2020, 23:50
1

Překvapuje mě, kolik předsudků a nesmyslů tady koluje. Řepka se přidává do nafty, ne do benzínu. Rovněž dávat do souvislosti oddělané čerpadlo u ojeté plečky z druhé ruky zrovna s Tank-Ono je už taková zaručená lidová pravda - čerpadlo může poškodit nekvalitní nafta. Na nekvalitní palivo člověk narazí nejčastěji na no-name a malých pumpách, nikoliv u Tank-Ono (viz zprávy ČOI).

Osobně rozlišuju, který benzín je čistý, zda obsahuje ethanol, aditiva. Čistý benzín bez ethanolu ev. s ETBE lze koupit např. u OMV (MM), některých pump Čepro/EuroOilu a trochu nečekaně u Tank-Ono (N98 bez ethanolu je z Rakouska). Podobně naftu beru vždy buď aditivovanou nebo rovnou bezřepkovou u EuroOilu.
Židáctví ostatních provozovatelů, kór při současné ceně ropy, je fascinující.

beastar
25. března 2020, 00:05
0

kkk: Naprosto souhlasím. A Čepro/EO jeden čas i stavělo svou propagaci na tom že diesel mají bezřepkovej atd. Taky u nich tankuju docela rád. Na ONu jsme tankovali normálně (nejen tou N98) i auta hodně drahá a vždycky to jezdilo úplně normálně. Dávat do souvislosti tankování a poruchy u ojetých aut je hezká móda. Jen bych chtěl vidět to auto jak jezdí pravidelně tankovat k té jedné jediné pumpě se závadným palivem celou životnost čerpadla třeba, tak aby se zničilo. A podobně další pohádky. V posledním bodě se taky shodneme. Nechápu proč bych měl někomu dávat za stejnou věc 30-31,- aktuálně... když to jde i pod 25,-. Doporučovat Shell a jezdit jenom na Shell je krásná pověra z nějakého začátku devadesátých let. To je taková ta povídačka o Německé kvalitě... asi. A pak se zjistilo jaký sračky prodávají tady a co mají pět km za čárou... Od té doby se srovnali, ale NIC EXTRA nenabízí kromě naprosto předražených shopů a snad nejhoršího personálu.

Jenda_K
25. března 2020, 00:22
0

Také přispěji něco k diskuzi co tankovat kde tankovat ONO neono.
ONO začínalo v Plzni na Domažlické ulici v první polovině devadesátých let, už tenkrát bodovalo nízkou cenou, po Plzni se povídalo že čerpací stanice je pračka na výnosy z "jiných " aktivit. Nevím že by s kvalitou byly nějaké problémy. (Nekvalitními palivy byla v oblasti proslulá pumpa ve Chválenicích, což jsem si tenkrát i osobně ověřil neboť jsem v té době v Plzni dělal a místní se mi za tankování tam pěkně vysmáli). Posléze ONO vybudovalo svojí první další čerpačku v Nýřanech. Jezdíval jsem pracovně do Stříbra a v té době jsem z Oktávky dělal cisternu, do kufru jsem vecpal v kanystrech 180 litrů, cena benzínu v Nýřanech byla o 3,5 nizší než v Českých Budějovicích.
V současnosti dle vyjádření bratrance co dělá servisy na nákladákách je nízká cena daná zejména tím že čerpačky typu ONO, MAKRO, Globus prodávají jak říká on "suchou" naftu bez aditiv. Jsou auta kterým to nevadí, jsou auta která na to dojedou, viz můj soused který do Cadyny nenatankoval nikdy jinou než od ONO v Plané nad Lužnicí a vstřiky měl po 70 000 km v háji. Takže ONO klidně ano ale s Vifem.
Špatné výsledky kontrol kvality nafty jsou obvykle způsobené kontaminování nafty benzínem.
S benzíny to mám alespoň já který běžně provozované auta mám na LPG trochu složitější. Byly doby kdy jsem natankoval plnou benzínu a nádrž mi vydržela tak na půl roku. Po nějaké době kdy se začal líh přidávat do benzínu si jedna dáma myslela, že když je dáma a ještě starší má přednost i když jede křižovatkou na červenou a poslala mi auto dlouhodobě mimo provoz. Potom to začalo, po 4 měsících od incidentu kdy auto bylo po karosářské stránce opraveno začalo peklo s motorem. Odmítal naskočit, když už chytnul odmítal běžet na všech 6 válců, nepravidelný chod vibrace, nestabilní otáčky střelba z výfuku, když se nedržel pod plynem obvykle zhasnul.
V servisu se motoráři další měsíc dohadovali s elektrikáři kde je problém. Vyměněné svíčky, vyčištěné vstřiky, změřené tlaky, sundaná palice... Nakonec to vzdali že to neumí najít, ať si to odvezu. Tak jsem s tím skákal domů, že to hodím někam do kopřiv. Po ujetí pár kilometrů, když se to ohřálo a automaticky přeplo na LPG najednou šepot květin. Po ručním přepnutí na benzín zase hrůza. A bylo jasno, za ten půl rok benzín totálně zdegradoval, lehké složky pryč a líh natáhl vlhkost. Shodou okolností jsem o tom mluvil s maníkem co dělá servis motorových pil, ten se jen smál, neboť tento problém důvěrně zná od zákazníků, když mu přinesou motorvou pilu, že nejde nastartovat, oprava obvykle spočívá ve vylití benzínu, nalití 100 oktanu a je po závadě.
Takže na jeho radu už kupuji jen 100 oktanů a je po problémech, Po zkušenostech mám v kanystrech, ve víkendovém autě, sekačce a ostatních domácích spalovákách jen vysokooktanový benzín. Loni jsem ale udělal vyjímku, jel jsem v listopadu s podvalem do Německa pro auto a chtěl jsem plyn natankovat na MOLce před Rozvadovem, plyn ale nebyl v provozu, takže jsem natankoval plnou 95, nakonec jsem plyn natankoval vedle dálnice a benzín v nádrži zůstal. Ten Natural 95 se mi pěkně ozval v pondělí, kdy u nás bylo -8°C. Motor nastartoval na třetí pokus, chod motoru hrůza tak 5 minut to trvalo než se ohřál a potom se zklidnil, ihned jsem si vzpoměl na minulé zkušenosti.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio na dojetí 2001
Renault Clio na dojetí

2001 rok výroby
48 koní výkon
1 461 ccm objem

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem