Ať už je Bentayga jakákoliv, o jejím obchodním úspěchu nemůže být debat. Nejednomu kolotočáři už z SUV od Bentley zvlhla teplákovka a to britská značka ještě nevytáhla eso z rukávu v podobě druhého motoru v nabídce. Vedle šestilitrového dvanáctiválce se dvěma turby, lze objednávat i novinku v podobě dieselového osmiválce o objemu 4 litrů, přeplňovaného elektrickým turbodmychadlem. Pokud vám něco takového přijde povědomé, tak se jedná o přesně stejné pohonné ústrojí, které mělo nedávno premiéru ve sportovně laděné Audi SQ7.
Stejně jako v SQ7, i v Bentley nabídne motor pěkných 429 koní, ale hlavně obří točivý moment 900 Nm, dostupný v pouhém tisíci otáček. V praxi by to mělo znamenat, že díky elektrickému přeplňování bude Bentayga Diesel prosta jakékoliv prodlevy turba a bude táhnout lineárně ve všech otáčkách. Třeba do sportovního auta by bylo takové chování motoru dost k ničemu, ale do SUV s automatickou převodovkou je to to nejvíc, co si můžete přát.
A potom je tu dynamika. Bentayga Diesel umí pelášit z nuly na sto za 4.8 sekundy a díky absenci omezovače vyvinout maximálku 270 km/h. Ano, dvanáctiválec je na tom se zrychlením za 4.1 sekundy a maximálkou 301 km/h o kousek lépe, ale ruku na srdce, potřebujete takové fofry v luxusním SUV? Naopak se dost hodí výrazně nižší spotřeba, která činí u dieselu papírových 7.9 litru na sto. V reálu to samozřejmě bude o kousek víc, ale i tak by naftová Bentayga mohla na jedno naplnění 85 litrové nádrže zdolat 1000 kilometrů.
Vezmeme-li v potaz dynamiku, spotřebu, ale i kultivovanost, která je u dieselového osmiválce velmi obstojná, dává prostě Bentayga Diesel o kousek větší smysl, než ta dvanáctiválcová. Sportovně s ní stejně nikdo jezdit nebude, je to koneckonců SUV, takže právě sem je diesel jako dělaný.
Poněkud bolestivějším faktorem je ale cena. V Británii je cenovka za Bentaygu Diesel stanovena na 135 800 liber (4.3 milionu korun), což je raketa. Ještě horší je to ale v porovnání s Audi SQ7, kde za stejnou techniku dáte pouze 70 970 liber (2.3 milionu korun). Ano, samozřejmě, je tady luxus a faktor značky navíc, ale kdybyste se zeptali mě, kterou ze dvou variant bych zvolil, sáhnul bych automaticky po Audi. A k ní něco hezkého za 2 miliony rozdílu. Třeba Giulii Quadrifoglio.











briza
23. 9. 2016, 15:19Včera jsem to předjížděl a je to teda ultimátní hyperhnus. Jedno z mála aut, co vypadá v reálu ještě hůř, než na papíře. Ale fotbalisti ho budou milovat.