načítám data...

Bedna kytu se představuje

18. listopadu 2018, 01:05 31 komentářů Chase

Před pár dny jsme konečně vybrali základ pro speciál na Gumbalkan 2019 a díky tomu, že v pátek definitivně zaparkoval na dvoře spřáteleného servisu, mám možnost jej kompletně představit :)

zobrazit celou galeriiMatěj Vozdek: Bedna kytu se představuje

Jak už jsem minule avizoval, z našeho hledáčku pro tento závod postupně vypadla všechna použitelná auta a zůstala jen ta nepoužitelná. Přesně proto to děláme. Odjet závod s velkým podílem nezpevněných silnic a terénu s továrně vysokou čtyřkolkou, která má nedej bože i závěry diferenciálů, dokáže každej druhej jouda (Na druhou stranu až se s tou naší kraksnou někde zahrabeme, budeme za každého takového Joudu a jeho pomocnou   ̶r̶u̶k̶u̶ kurtnu neskonale vděčni).

My jsme se rozhodli vyrazit něčím, co absolutně nemá ambice či předpoklady pro použití byť jen ve velmi lehkém terénu. Nečím, jehož torzní tuhost je asi stejně velká, jako torzní tuhost kelímku od jogurtu (dobře tak možná dvou kelímků v sobě). Něčím, co má z výroby předpoklady odpálit při větším náklonu továrnou nastraženou výbušninu v interiéru, kousek od hlavy bláznů, kteří budou mít odvahu do něj sednout.

Zní to děsivě? Možna, ale taky to slibuje spoustu zábavy. Přivítejte do terénu snad to nejméně použitelné auto ze stáje švédské automobilky, naše právě zakoupené Volvo C70 convertible 2.0T LPT 120 kW (řadový petiválec s turbem) kterému jsme dali láskyplné jméno “Bedna kytu”. Tento kabriolet byl stvořen primárně pro projížďky po hladkém asfaltu silnic na slunečném pobřeží spojených států. My z něj máme v plánu vytvořit nízkonákladový off-road, který (snad) přežije strasti a útrapy Rumunských hor (pokud vůbec zvládne tu 1000 km dlouhou cestu k nim.).

Konkrétní kousek má za sebou dlouhou a ne úplně růžovou historii ve které figurují v posledních letech, až na drobné vyjímky, spíše ty smutné okamžiky. Auto v minulosti dostalo nejspíše pořádnou pecku na levý zadní roh. Ten byl následně opraven metodou tak odbornou, že je přes celý levý bok patrný svár lezoucí z odpadávající, místy až půl centimetru tlusté, vrstvy kytu. Pravý bok je po zevrubném zjištění opatřen dalším sochařským výtvorem, avšak již ve výrazně tenčím provedení (zatím tak pouze lehce praská, místo toho aby byl rovnou na odchodu jako na druhé straně).

Interier má zezření ubytovny pro bezdomovce po docela slušné párty s krabicovým vínem a možná i kapkou něčeho ostřejšího. Listí které napadalo do vozu přes klackem zapřené okno u spolujezdce (stahovačka KO) je tou romantičtější částí. Zdevastovaná sedačka řidiče (byť na ní stále funguje výhřev :D), chybějící díly palubovky, středového tunelu, obložení prahů a vsudypřítomné zbytky dlouhodobého zatopení podlahy vozu jsou jasným důkazem toho, co Bedna kytu za poslední roky zažila.

Bylo toho hodně. Nejspíše po té, co se začal otevírat kyt na levé straně, byla kdesi u Karlových Varů odstavena do kopřiv. Dlouhou dobu (tuším, že rok a půl) čekala s děravou střechou vystavena všem povětrnostním vlivům na případného blázna, který se bude snažit o její záchranu.

Našel se. A tak milá Bedna kytu, v té době vlastně ještě projekt Fénix) cestovala (po vlastní ose!) přes celou republiku až do jedné obce nedaleko od Brna. Zde prodělala výměnu řízení, horního silentbloku motoru, vysušení interiéru a spoustu dalších drobných oprav. Dokonce pro ni byla plánovaná dost náročná péče u klempíře a C70 se tak mohla těšit na lepší zítřky. Zázraky se však dějí primárně v pohádkách.

Před měsícem a něco to vzdala pravá stahovačka, pak turbo a nakonec propadla i technická. V ten okamžik došla stávajícímu (dnes již minulému) majiteli vozu energie. Tak se stalo, že se tato smutná silueta bývalé krásy C70 v kabriu objevila v inzerci jako vrak vhodný k rozporcování na díly za cenovku 10 000 Korun českých (Podotýkám, že pořizovací cena byla v roce 2000 přes milion a půl).

Dál už to znáte z předchozího článku. Bedna kytu byla zakoupena a v pátek také převezena na místo, kde stráví pečlivě zaplachtovaná zimu, aby se z ní do léta stal speciál vhodný na Gumbalkan 2019. Co se bude dít? Primárně se vymění lehlé turbo za některé z plonkovních v mé garáži (či vypomůže garáž některého z dalších bláznů motajících se okolo těchto strojů). Dále je v plánu zbavit auto odpadávající sochařiny na bocích a nanesení nové tak, aby C70 dostala další (a dost možná poslední) dvouletou možnost legálně brázdit české silnice.

V interiéru je třeba odpojit pyropatrony aktivních zadních oblouků ROPS, které mají za úkol chránit posádku při převrácení vozu. Nikoliv proto, že bychom potřebovali více adrenalinu, ale primárně z důvodu, že výrobcem nastavený úhel odpalu bude v podmínkách Rumunských hor a jejich terénu naprosto reálně dosažitelný. Věřím, že by nebylo nic zábavnějšího, než pohled na dvojitý výbuch odhazující do širokého okolí naši výbavu nahrazující zadní sedadla, ale vzhledem k přítomnosti mé hlavy v dopadové (a vlastně i startovací) zóně, budou muset ostatní účastníci závodu tuto legraci oželet. :)

Ve finále je v plánu pár praktických úprav pro vlastní závod, které si zatím necháme jako překvapení. Opravdu nám držte palce, protože s omezeným rozpočtem a minimem času jsme si vzali hodně velké sousto. Ovšem když musíš, tak prostě musíš. Teď už je Bedna kytu naše a není cesty zpět. Vyrazí na Gumbalkan a já věřím, že si neutrhne ostudu (snad ani nic jiného a to i přes přítomnost velmi pozitivní RZ “4KO” :) ).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
18. listopadu 2018, 08:31
0

8oO

reagovat
BigBen
18. listopadu 2018, 11:54
0

Dobře vy...! To bych snad chtěl vidět na živo :-)

reagovat
Chase
18. listopadu 2018, 15:26
0

Při troše štěstí bude výsledek vidět na nějakých Brněnských K&K těsně před odjezdem do Rumunska :D

Irwinek
18. listopadu 2018, 16:08
0

Čekal jsem, že to bude v horším stavu. Tohle by se možná nechalo normálně zprovoznit.
každopádně držím palce :-D

reagovat
Chase
18. listopadu 2018, 22:58
0

Při zachování reálných nákladů je to vcelku nemyslitelné. V zadní části na té kastli nelícuje jedinej díl a obávám se, že na svědomí to má kvalita práce při nahrazení časti karoserie.

Irwinek
19. listopadu 2018, 13:24
0

No někdo se vyblbnul :-(

hh
hhhh
18. listopadu 2018, 16:55
0

Je opravdu ted ROPS resen pyropatronou? U ctyrmistnych kabrii BMW o je resene pruzinou a po aktivaci to jde normalne pres pojistku zatlacit zpatky.. A co jsem narychlo nasel na googlu, tak u volva by to melo byt take tak https://forums.swedespeed.com/showthread.php?174804-ROPS-reset-for-those-curious

reagovat
C70C
18. listopadu 2018, 21:25
0

Já bych to taky viděl na pružiny, bo mně vystřelily oblouky při naprosto nevinném nedobrždění, a opravdu stačilo jen odjistit zpět a zatlačit a bylo "resetováno"..

Chase
18. listopadu 2018, 23:00
0

No tak super, zatím jsem popravdě neměl čas toto specifikum kabrioletu studovat do hloubky, pouze se mi podařilo zjistit úhel odpalu a ten mě nenaplnil úplně nadějí. Každopádně to znamená, že s takovou budou muset pryč úplně, protože jinak bychom byli bez střechy a zadního okna velmi brzo. :)

C70C
19. listopadu 2018, 05:47
0

Nejdou do okna, jen trochu nadzvednou strechu (v řádu mm a jen v jednom místě) po resetu se dá klidne jezdit dál , ale rana to docela je,takze odstraneni asi na miste, nebo to budete delat co 5 minut..

Trinom
23. listopadu 2018, 15:50
0

A proč ten oblouk nenecháte v horní poloze, když ničemu nevadí?

C70C
24. listopadu 2018, 15:51
0

Neni pres ne videt a vypada to divne..

Bigg.I
18. listopadu 2018, 18:28
1

Dobrej pelech, na to jsem zvědavej

reagovat
Chase
18. listopadu 2018, 23:01
0

To my taky :D :

JirkaŘ
19. listopadu 2018, 15:33
0

Určitě se těším na pokračování příběhu z oprav a téměř znovupovstání z popela... podle fotek bych to auto spíše využil na náhradní díly a už vůbec by mě nenapadlo s tím vyrazit do hor na Balkán. Takže fakt držím palce, ať se Vám to podaří ! Odvážným a připraveným štěstí přeje !!! (P.S. Na Balkán do Řecka jezdím autem pravidelně, ale to jsou jen dálnice, kde by se s C70 jelo fakt hezky... no a pár oprav na C70 jsem dělal kamarádovi a díky tomu mohl s tím i občasně vyjet a byl to vždy zážitek - krásný !)

Perníček
18. listopadu 2018, 20:24
0

Palec hore a držím pěsti, ať to všechno do startu výjde a ať s tím i dojedete zpět (ono vlastně musí, vždyť je to Volvo!). ;)
S myšlenkou účasti na Gumbalkanu si taky pohrávám, akorát se obávám, že když si seženu dané auto, tak se spíš pustím do jeho zachraňování, než přípravy na akci. U C70 bych se zrovna pustil, protože když už jsem dostatečně šílený na to zachraňovat prorezlou starou Lantru složenou ze dvou aut...

reagovat
Chase
18. listopadu 2018, 23:04
0

Tady toho opravdu na zachraňování mnoho není, karoserie má za sebou tolik, že by bylo lepší ji nahradit jako celek, interiér je na tom podobně. Navíc je v tom ten nejplebejštější motor, co se do C70 dával. Bedna kitu má tak nejlepší léta svého života již definitivně za sebou.
Jo kdyby to byla T5, tak bych byl na vážkách taky, ovšem tady opravdu není o čem...

Jakub Pospíšil
18. listopadu 2018, 23:24
0

To je tak krásně dekadentní.
Rops je na pérech, ohňostroj nebude.

reagovat
Fa
Fandatik
19. listopadu 2018, 08:42
1

Tak o tu RZ si snad Bedna Kitu musela zažádat s něčím pod rukou. 4KO sedí jak prdel na hrnec.
Jsem zvědav na ty terénní úpravy, ala TG.

reagovat
C70C
19. listopadu 2018, 10:32
1

Ostatne ta 940, ktera Chase inspirovala, ta zase měla spz 2L8, čili too late.. že si o to ty auta těma rz prostě říkají.. navrhuju bednu kitu přejmenovat na Forko, v duchu tradic Tůlejta, jak byl pojmenován první účastník z řad VK..

Chase
24. listopadu 2018, 11:25
0

Návrh se zamítá :D Tůlejta bere sice opravdu jako inspiraci, máme ho rádi a spoléháme na to, že nás případně zachrání z nesnází, ale Bedna už zůstane Bednou. ;)

C70C
24. listopadu 2018, 15:52
0

Pohani ;)

Adam
19. listopadu 2018, 20:54
2

Taky se rok 2019 chystáme. Ale po dokončení samotnýho Gumballkanu plánujeme dojet až na východ Turecka, kde auto necháme a poletíme domu.
Auto už máme mimochodem taky vybraný a dle našeho výběru máte stále příliš opulentní teréní vůz. Šli jsme totiž ještě lowcostověji a koupili Corsu, nuda, já vim, ale s nabitýma 33kW a za 6000. Čili ke vší teréní neschopnosti přidáváme absenci jakéhokoliv výkonu.
Nutno ale podotknout, že ta naše Corsa je v porovnání s Volvem voňavka, takže budu držet palce s "renovací", ať se tam v červnu potkáme.

reagovat
Kyjaq
23. listopadu 2018, 07:22
0

Legendární sedačka KO s fungujícím výhřevem. Málem jsem se jí jal zachraňovat sám. Je super, že se aspoň o chvíli oddálí moment vjezdu do hutí a držím palce, páč to budete potřebovat, když sem zjišťoval co a jak, tohle auto trpělo snad všema tradičníma bolístkama a pár netradičníma navíc :D
P. S. Co je s těma brzdama? To jako brzdovka valí přes nedotažený odvzdušňováky? To mi nešlo do hlavy ještě víc než funkční výhřev

reagovat
Pa
Patrik666
23. listopadu 2018, 08:01
0

Na Gumbalkan 2018 jsem jel Espacem 3.0v6 a letos jsem pořídil na další ročník 850ku s 2.5 atosférou

reagovat
Chase
24. listopadu 2018, 11:28
0

Koukám, že s takovou to na kempovištích bude jak malej Volvosraz :D

St
StepanB
23. listopadu 2018, 20:59
0

Je to podobnost čistě náhodná, nebo Lukin vzdal svůj projekt a rozhodl se jej poslat vstříc jisté smrti na východ?

reagovat
Chase
24. listopadu 2018, 11:21
0

Podobnost není čistě náhodná. Je to opravdu Lukinuv Fénix. A cesta na východ je pro něj prodloužením života, protože jinak by už teď byl nejspíš rozřezaný na díly.

ja
jakub1989
23. listopadu 2018, 21:23
0

Zdareec kde se do toho mužu připojit? :D

reagovat
Chase
24. listopadu 2018, 11:26
0

gumbalkan.cz - tam najdeš všechny potřebné informace

tunerlada
27. listopadu 2018, 12:00
1

Super ! :) my jsme jeli minulý rok, letos jedeme zase .. je to prdel moct si takhle zaprasit někde po lesích

reagovat