načítám data...

Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

Nejsou legendární, luxusní, ani rychlá. Ale přesto měla na našich silnicích nezastupitelné místo. A teď stojí pár drobných.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Obyčejná stará auta

Minulý týden jsem strávil za volantem postaršího Fordu (test už pro vás pomalu sepisuji) a docela jsem si liboval, jak hezky se mi v téhle sedmadvacet let staré “plechovce” jezdilo. Vlastně mi tu (díky přenosnému bluetooth handsfree modulu) opravdu nic nechybělo. Naopak jsem si užíval charakter staršího motoru, nekomplikované tvary karoserie a velur na sedačkách. Ó ano, velur, ten nekorunovaný král všech potahových látek, který si dneska zkrátka nekoupíte.

Takže mě zase jednou chytla nostalgická nálada a jal jsem se brouzdat po inzertních serverech hledaje osmdesátkové a devadesátkové “škopky” za pár šlupek. Vůbec jsem nekoukal po nějakých legendách, ty všechny semlelo yountimerové šílenství a i zanedbané kusy stojí nesmysl. Taktéž jsem zanevřel na domácí produkci a vozy východního bloku, které jsou sice veskrze objektivně špatné, ale nostalgické nálady šroubují jejich ceny do nesmyslných výšin. Místo toho jsem se raději zaměřil na celkem obyčejná auta, mnohdy s některou z obyčejnějších motorizací. Zkrátka takové zapomenuté otloukánky, které nikdo nechce a vyjdou na pár tisícovek.

Protože v dnešní době mají už i tyhle obyčejné “spotřebáky” z dob minulých svoje kouzlo. Jednoduché “jednobody” s lankovými plyny, řízení s archaickým hydraulickým posilovačem, nebo gumovité řazení sice nejsou srovnatelné s ryze řidičskými legendami, ale mají svůj nezaměnitelný charakter. Vlastně je to celé taková “hra na vlastnictví potenciálního youngtimera” odehrávající se v řádu nízkých tisícovek. Což nakonec ospravedlní tento nenáročný koníček i před drahými polovičkami, případně jej učiní realizovatelným i se studentským rozpočtem. Z inzerce jsem tedy vybral pár aut, která se pohybují někde v cenovém spektru minimální mzdy, ale jejichž hobby potenciál mi přišel vzhledem k ceně překvapivě slibný.

 

Renault 19 

foto: Bazoš.cz

Červená devatenáctka s frajersky černou kapotou (OK, spíš s vyměněným dílem po nějakém tom karambolu) ztělesňuje asi všechno, co bylo na přelomu osmdesátých a devadesátých let super. Má jednoduchý motor, kompaktní nepřekombinovaný design, je to třídveřový hatchback, což je prostě cool, a disponuje šíbrem a žlutými mlhovkami. Za cenu lehce přes “desítku”, navíc s hotovou evidenční kontolou, jde opravdu o zajímavý kup. Devatenáctek na díly se pořád válí všude dost a spotřební materiál je shodný s většinou devadesátkových Renaultů. Co na tom, že je to jen relativně slabá čtrnáctistovka – na pohodové ježdění kolem komína a postupné zušlechťování je to ideální dostupná kára. 

Peugeot 405

foto: Sauto.cz

Dalším adeptem na staré osvědčené auto, které nenápadně proplouvá pod radarem “lovců youngtimerů” by mohl být tenhle bílý Peugeot 405 s naftovou devatenáctistovkou. O tom, že se těšil přezdívce “francouzský Mercedes” nebo že jeho kastle byla až přehnaně pozinkovaná a tak do dnešních dnů rezne jen velmi zřídka, jste už asi slyšeli. Narozdíl od Renaultu výše už se přeci jen jedná o trochu složitější auto, s Haynesovým dílenským manuálem a Peugeotklubem si ale s většinou oprav poradíte doma v garáži. A ačkoli to u auta pro volný čas možná není úplně důležité, potěší vás nízká spotřeba. Navíc klapavé diesely bez přeplňování a ekologických vychytávek se už dneska v provozu téměř nevidí. Možná nejsou tak zábavné jako točivé benzínové jednotky s karburátorem, ale zapomenutí si rozhodně nezaslouží.

Suzuki Alto

foto: Sauto.cz

Uznávám, že čtyřistapětka už je přeci jen trochu zbytečně velká, stará a složitá. Ale mám alternativu – stejně jako se už pomalu zapomnělo na projev atmosferických dieselů, mizí z našich silnic i skutečně jednoduchá auta. Ztělesněním dostupné mobility nebyla vždy jen Dacia, v devadesátých letech náležely zpravidla pozice nejlevnějších aut na trhu poevropštělým Kei-carům. Ať už šlo o Daewoo Tico, nebo později třeba právě o výše vyobrazené Suzuki Alto. Esence automobilismu v jeho nejčistší formě, kde je jediným výdobytkem luxusu veselý vzor potahů sedadel a aftermarketové rádio, vás spolehlivě vrátí do dob, kdy bylo třeba si dojetí k cíli cesty zasloužit. Luxusu si na palubě Alta asi moc neužijete, v případě havárie raději nechci domýšlet následky, ale něco mi říká, že jízda tímhle prckoletem by mohla být docela zábavná. Inzerovaný kousek je navíc až na pár šrámů v opravdu pěkném stavu.

Citroen ZX 

foto: Sauto.cz

Citroën vyráběl v osmdesátých a devadesátých letech několik veskrze ikonických modelů. ZX mezi ně ale nepatří. Vlastně je to dlouhodobě přehlížené a opomíjené auto, o kterém víme snad jen to, že jeho kastle naroubovaná na terénní podvozek jezdila Dakar a že vypadá až podezřele podobně původním Bertoneho návrhům Favorita. Jenže narozdíl od produktu AZNP bylo ZX poměrně podařené moderní auto. Z dobových libůstek na něm se nacházejících jmenujme třeba jediný přední stěrač. A navíc se dělalo ve třídvířku, což je, jak už jsme si vysvětlili výše, rozhodně cool. Inzerovaný kousek je k prodeji u dealera Nissanu, čili jde pravděpodobně o vůz vykoupený protiúčtem. Fotky sice za moc nestojí, ale podívejte se zblízka na stav karoserie a interiéru – tohle auto je parádní leštěnka ve skvělé kondici. Skoro se mi do mysli vkrádá kacířská otázka, zda odvede nový Nissan lepší službu. Stejně jako ostatní devadesátkové Citroeny nabídne i ZX pohodlné svezení a uspokojivou porci francouzské elegance. Za ty prachy je to kup století.

Audi 80 

foto: Sauto.cz

A máme tu zas něco trochu luxusnějšího. Tentokráte ingolstadtský expres, který už některým “youngtimeristům” nedá spát – zdravíme jednoho z laureátů letošní Zlaté Vrány, který se podobné auto snažil prodat za necelých sto tisíc. Skromně vybavený kousek v barvě “bílá Calex” sice neohromí výkonem, pořád jde ale o solidní a pohodlné auto, navíc ozdobené dle mého názoru těmi nejvkusnějšími poklicemi, které kdy jezdily po silnicích. S trochou lásky a minimem nákladů vykřesáte z téhle osmdesátky parádní cruiser se šíbrem, ve kterém se bude krásně vzpomínat na doby, kdy byl svět ještě v pořádku. 

Seat Toledo 

foto: Sauto.cz

Co by to bylo za seznam devadesátkových snů bez legendárního Seatu Toledo? Tmavozelený kousek za necelých patnáct tisíc je navíc v té nejvíc nejžádanější variantě ze všech, totiž v turbodieselu a “v plný”. Opravdu – nikde ani záslepka, všechno je elektrické a nechybí ani můj oblíbený šíbr. Decentní zaoblené křivky Seatu zestárly do nenucené elegance, a i když křídlo na zádi působí v přímé konfrontaci s pětapadesáti kilowatty výkonu trochu přehnaně, v kontextu doby to Toledu rádi odpustíme. Stačí nahodit nějaké dobové “liťáky”, rozleštit lak, ze skříně vytáhnout nepadnoucí fialové sako a alespoň dodatečně si prožít svůj sen o úspěšném devadesátkovém podnikání.

Fiat Uno

foto: Bazoš.cz

Výpis devadesátkových legend českých silnic by nebyl kompletní, kdyby v něm chyběla nějaká ta italská klasika. Modré Uno je myslím si důstojným zástupcem této kategorie. Navíc se silným motorem 1.5, bohatou výbavou a ano, opět se střešním oknem. Striktně hranatá karoserie nabídne na minimálním půdorysu bohatý vnitřní prostor a díky nízke pohotovostní hmotnosti je tenhle italský prcek překvapivě agilní. Na první pohled korozeprostá karoserie slibuje nenáročnou údržbu, navíc vozítku již schází pouhé dva roky do veteránského věku. 

A to je pro dnešek všechno. Souhlasíte s mým dnešním výběrem, nebo vám přijde nakupování devadesátkových otloukánků jako zbytečné mrhání penězi? Anebo máte tip na nějaké lepší levné starší auto, jehož provoz a zušlechťování nestojí skoro nic? Napiště nám do komentářů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

FidoBlack
05. července 2020, 13:04
0

Uno je parádní, ideálně 1.3 turbo, ale to už není v cenové relaci :).
A 405 taktéž parádní, teď nedávno kamarád dostavil 1.9D po X letech a svezení parádní

reagovat
Ca
Cartman
05. července 2020, 13:18
0
reagovat
ratan groch
05. července 2020, 17:51
5

Myslim, ze Laguna sa hodi skor na vlastnenie nez jazdenie. Uz ako nove mali zlu povest a vysoku kazivost prakticky cohokolvek. Aj "tvoja" Laguna uz potrebuje hned 2 veci vyriesit a to nie si s autom ani len doma z bazaru. Nemal by som na nu odvahu.

Ca
Cartman
05. července 2020, 18:02
0

Laguna 1. generace byla dobra.Jednu sem mel. To az dvojka to zkazila. I pres ty dve veci na opravu bych se ji nebal. Ovsem pod podminkou, ze to neni navonena zdechlina. Coz se pozna az na zvedaku.

eLzyx
05. července 2020, 15:16
1

jsem zrovna prodával jednu devadesátkouvou "ikonu" chudých - Opel Astra F. V "oblíbené" motorizaci 1.6 16V 74kW. 146t km najeto, bez koroze. Za desítku. Jsem potřeboval uvolnit místo v garáži.
Byla legranda s tím autem jezdit. Nikdo nečekal, že taková popelnice má takový odšťuch.

reagovat
Csaba
05. července 2020, 15:34
2

S modely jako takovými souhlasím plně (hlavně těmi žabožroutskými), s konkrétními exempláři už méně, to ale není nic osobního :) To Toledo by mě i zajímalo, dal bych ho pod stromeček kámošovi kterému úplně stejné (až na barvu, teda) zrušila kolegyně "motoristka" před měsícem :(, ale nikde (Sauto/Bazoš) jsem ho nenašel.

Přidal bych třeba dlouholetou Fiestu po jednom z asi 5 faceliftů které ji postihli, s vyhřívaným čelním sklem i klimou, tj, celoročně plně provozovatelnou věc :-) Údržba by mohla být za nula nula nic, koupit, dva roky jezdit, předat dál, do hutí? :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/fiesta/18119442?goFrom=list

A novodobá Panda za 15t.? Slovy klasika: "no není vo čem" :-) Koukám, obuto na Michelinkách Alpin, takže na údržbě se asi nešetřilo: http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/panda/18796249?goFrom=list

Osobně mě zaujala tahle podivnost, mám slabost pro auta která nestojí na každém rohu a tohle jsem naživo neviděl snad 5 let nebo déle. Když to GDI vydrželo dodnes tak snad vydrží i do další STK, automat, klima, liťáky a rychlé pruhy jako bonus, slovy dalšího klasika "kdo z Vás, pánové, to má?" :-) Ale stojí to 30 tisíc, to už je luxus jen pro zbohatlíky :-)
http://auto.bazos.cz/inzerat/121089549/mitsubishi-space-runner-24-110kw110000km-super-stavautom.php

Pro milovníky klasickým sedanů jeden kousek s trojbojem klima, kůže, alu disky, navíc doplněný o (teoreticky i funkční) :) nezávislé topení, to vše z 15 tisíc. Pravda, díly asi nebudou na každém rohu a možná se do toho nebude chtít mechošovi z Horní Dolní, ale vem to čert :-) http://www.sauto.cz/osobni/detail/mg/ostatni/16772017?goFrom=list

Docela pěkná 306 Break s "nesmrtelným XUDem" by taky stála za řeč, za 16 tisíc:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/peugeot/306/18778397?goFrom=list

A zakončil bych to stylově, něčím za 25 tisíc co bude jezdit i když už nebude na světě nikdo z nás :-)
No, 200D/55kW - spíš plížit se, než jezdit, tady asi vzniklo to "pomalu ale jistě" :-)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/124/18707104?goFrom=list

reagovat
Jakub Pospíšil
05. července 2020, 17:43
0

To Toledo bylo ještě v 14.10 online, v 14.50 už zmizelo.
Asi někdo lovil.

Kuře
05. července 2020, 18:00
0

Ty brďo, tu Pandu snad ukážu ségře, moc pěkná:)

PepaSFI
05. července 2020, 18:31
0

ta Panda je skoro až podezřelá, ony si dost drží cenu ale zas to má 200 najeto takže to ještě něco spolkne. Ale zas vypadá hodně opečovávaná, ani není ošlapaný to opírátko na levou nohu. Nejspíš v tom byly koberce a potahy. Takže klasika, náplně, filtry, rozvoďák s pumpou, pár tisícovek, žádná tragédie. Ikdyby došlo na další, brzdy, tlumiče, podvozkové díly, stačí chvilku hledat a je to za pakatel a je to supr jednoduchý auto, všecko se dá udělat doma na dvorku. Jen tohle rádio ještě neumí MP3 a propojení s ajfounem :-)

Ca
Cartman
05. července 2020, 18:51
0

ta panda nema klimu svina. to je skoda.

Jakub Pospíšil
05. července 2020, 19:21
0

Ta pandice je za ty prachy skvělá. Sháněl jsem ji před rokem a půl a za 29 byla nejlevnější a byl to vyjetý pelech se svihadlama a najezdem ke čtyřem kilum
-
Komentář upraven 21. 7. 2020, 08:29:30

PepaSFI
05. července 2020, 19:38
0

bez klimy se dá žít, vím to, taky ji nemám. teda v koloně bych v tom nechtěl stát ale to si člověk musí umět najít cestu. Ale za ty prachy, pokud to nemá nějakou past a kovomorku, na hopkání kolem chalupy, do práce, Tam kde jiní sotva zaparkujou, tohle se otočí a to fakt nepřeháním. A některý parkoviště mají pro to vyhrazený místa, to taky nepřeháním.
Jo ještě jsem zapomněl, při tomhle nájezdu ještě ventily, ona ta vůle obvykle je bezůdržbová ale jestli s tím někdo jezdil moc opatrně, tak to se pak ventily někdy zaklepou a vůle vymizí. Takže zkontrolovat než se podpálí ventily.

Ca
Cartman
05. července 2020, 20:05
0

To je vsechno pravda. To auto i ten motor jsou paradni. A nepotka se, kdyz se trhnou rozvody. Ta absence klimy v tomhle aute by mi vadila pac je to prcek s velkou prosklenou plochou. Myslim, ze by v nem mohlo byt slusny peklo nekde v zacpe. Ale kolem komina a na chatu super.

ro
rock
06. července 2020, 09:25
0

Hele, ta Panda, já ji řídil. Teda ne tudle konkrétní, ale stejnou generaci a asi i stejnou motorizaci. A připadá mi, jako byste se bavili o úplně jiným autě, protože ona to byla dost hrůza. Při malých rychlostech jenom otravný a nepohodlný, při čemkoliv nad osmdesát až nebezpečný (boční vítr x velká boční plocha).
Třeba s 306 jsem měl možnost něco najet taky a proti té Pandě to byl jinej vesmír, ať už nefrancouzsky jistými jízdními vlastnostmi a relativně slušným řazením, tak i pocitem ze zpracování a pohodlí. Pandu jedině na zničení na polní cesty, ale na běžné ježdění ani zadarmo...

ro
rock
05. července 2020, 17:17
0

Hlas pro tu Audi. Pokud si dá majitel trochu práce, bude v tom nesrovnatelně lepší svezení a vůbec bude to lepší místo pro život než různá (nová) Sandera a podobně.

reagovat
Csaba
05. července 2020, 17:51
0

Občas na ten inzerát kouknu, líbí se mi. Už tam to vajíčko mají tuším rok.

lu
lumix
06. července 2020, 08:36
0

To Audi se mi taky líbí.

beastar
05. července 2020, 19:42
0

Toledo tohle sem mel 1.6 Magnus takze skoro v plny na tu dobu a par let potom dost fajn auto. 405 mel tata a nejlepsi vzpominky na ni nema. V te dobe ji mel prakticky novou. Audi 80 sem mel 2.0i predokolku presne na ty ucely co popisuje Kuba jako ctvrte auto. Byla fajn a jeste sem ji strelil nekam na UA. Hlavne byla fakt pohodlna a ticha na tusim rok 92... uz presne nevim.

Docela mi tam chybi Nissan Almera n15 a Citroen Xsara obe auta jsou dnes taky zadarmo a poskytnou pohodli a v nekterych provedenich i slusnou dynamiku. I ta 1.4 v te Almere se krasne toci do skoro 7k rpm.

reagovat
ToMyx
06. července 2020, 21:14
0

U Almery s 1,4 jsem nechápal jak opravdu lehounce lze pohybovat řadící pákou. I jedním prstem. Jako 2 auto jen na nákupy ideál, jen ta kovomorka a co si budeme povídat, 55kw moc nejelo.

Beny
06. července 2020, 21:40
1

Na kovomorku recept nemám, na dynamiku ano: 2.0 GTi. Odzkoušeno, lze doporučit. :-)

Jy
Jyrki
05. července 2020, 20:07
0

nostalgie....Uno 1.5 i.e. bylo moje prvni auto. Joooo, uz je to pres 20 let. A mam na nej krasne vzpominky.
Jinak z toho vyberu me oslovila jeste 405 a ZX..
Ja mam posledni dobou chut koupit Alfu 33. 1.7 16V by byla paradni, ale za tu taky uz nevi co si rict, 1.4 se mi zda mala. Tak koukam po 1.7 8V

reagovat
lu
lumix
06. července 2020, 08:37
0

Uno 75ie bylo taky moje první, černé 5dv., pěkně vzpomínky už proto že to bylo první.

Pólin
06. července 2020, 11:53
0

Uno 1.5 litru jsem taky chvili jezdil a pocitove to byla neskutecna raketa....:D jako vazne... jinak 2 kuriozity s Unem: stalo se mi, ne, ze bych ja srazil srnu, ale ona normalne zboku narazila do mne. Kuriozita cislo 2 je to, ze jsem ho koupil za 5 tisic a o pul roku pozdeji prodal za 7:D

lu
lumix
06. července 2020, 16:39
0

Já ho koupil v roce 1998 a byl r.v. 1988 za 55.000,- po 3,5 letech a x opravách prodán protiuctem za 26.000,- výměnou za Nissan Almera N15.

Jy
Jyrki
06. července 2020, 19:55
0

to moje Uno bylo taky cerne a taky 5dvirko :-)

ganmiki
05. července 2020, 23:26
1

Jo jo taky mě to občas popadne a koukám co za hračku bych si zase koupil, než mi dojde, že ty peníze raději dám zase do vylepšení své E39 se kterou prostě fakt rád jezdím, nicméně i tak bych rád doplnil jedno auto, které zmíněno nebylo a je také vcelku zajímavé a to:
https://auto.bazos.cz/inzerat/121629211/lancia-y-12i-1-majitel-servisni-kniha-96-000-km.php

reagovat
psas95
06. července 2020, 00:52
3

Palec nahoru za dnes už skoro zapomenutou Audi 80. Na tom jsem se učil řídit, děda ji dodneška má a je perfektní, v žádném autě se necítím tak, jako v osmdesátce. Taky je o ní náležitě pečováno a na svých 29 let vypadá a pořád jezdí skvěle.

ZX měl pro změnu otec a po přidělení služební ovce zůstal Citröen mě. Taky jsem s ním něco nalítal a na ty roky (1992) perfektní svezení. Bohužel, dnešních dnů se nedožil.

Obě auta bych s klidným srdcem provozoval jako daily, protože mi v nich prostě nikdy nic nechybělo, a co víc, ono v nich ani nic nepřebývá - zbytečná elektronika, asistenti a další kazítka. Takže za mě dávají tahle auta smysl jak pro radost, tak pro normální ježdění bez větších starostí :)

reagovat
ro
rock
06. července 2020, 09:14
1

Tuhle generaci jsem dlouho měl taky, ve výbavě total holátko. Když šla pryč, nechybělo jí moc do půl mega. A ze zadních sedaček mám doma dvojkřeslo :-)

A protože "...v žádném autě se necítím tak, jako v osmdesátce..." pro mne platilo taky, skončil jsem nakonec v A4. Ale jednu z posledních dvou generací 80 bych si jako daily na dojíždění do práce představit uměl a jak píšeš, nic by mi tam nechybělo.

psas95
06. července 2020, 11:04
0

Tahle má z výbavy čtyři okna v elektrice a manuální šíbr. Motor 1.8 benzín, 66 kW. Jo a měnič na audiokazety je tam taky, bohužel, origo rádio vzalo za své. Ale až děda jednou přestane jezdit, seženu originál a dám ho tam zpět. Do Pola jsem si taky včera sehnal origo VW Beta na kazety místo aftermarketu.

V 80 mi nechybí absolutně nic - jede, dobře z toho vidím, neobjímají mě plasty, a ona obří, asi 70l nádrž, to je něco, na co si člověk blbě odvyká když si jednou zvykneš.

A po 29 letech ani náznak koroze...prostě doby, kdy byl svět ještě v pořádku a auta se nedělala jako spotřební zboží.

Bigg.I
06. července 2020, 08:42
1

Tohle je přesně moje krevní skupina.. ta 405 a ten Citroen ZX jsou moji favoriti ! Zvlášť teda 405, protože su ujetej na sedany.
_ _
Mým snem je mít Youtube kanál o naprosto obyčejných autech z dob minulých, co jsou pryč :D mám si založit HitHit nebo nějakej podobnej nesmysl??

reagovat
Peppan
06. července 2020, 09:26
0

Asi bych pridal neznicitelne benzinove auta od Mazdy.. modely 121,323 ci mrkacka.

reagovat
Ch
Chochin
06. července 2020, 13:38
2

Alebo 626, ta gulata, od 1992 tusim.

sheogh
06. července 2020, 10:50
0

Ctyristapetka se me vzdycky libila, a hlavne 406. Pamatuju si, ze kdyz se objevila, vypadalo to mezi escortama a favoritama strasne “sportovne” a ja ho chtel :-) A verze kupe vypada vyborne i dneska :-)

reagovat
Ca
Cartman
06. července 2020, 12:22
0

No jo, ale 406 zvlast ve verzi kupe he dela zajimavy auto. To uz nezapada do clanku o obycejnych starych autech : -). Ja chtel puvodne zminit treba primeru p11, nebo xedos6 a pak sem si to rozmyslel: -)

Bavoraczech
07. července 2020, 12:55
0

a kde je Ford Escort?? Mazda 323?

reagovat
Breakthru
07. července 2020, 22:41
0

Zrezli....

fu
furrow
07. července 2020, 13:30
0

Já mám uležený v záložkách už dlouho tohle a pořád na to čučím. Pěknou Pumu bych zkusil, tahle má sice příšerný kola, ale to je detail co se dá vyřešit.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/puma/17739828?goFrom=list

reagovat
fu
furrow
07. července 2020, 13:36
1

Taky ještě dlouho sleduju tuhle 323f, ale dlouho, tzn. přes rok určitě. Co na tom autě může být špatně, že ho nikdo za tu cenu nekoupí? Ony dost rezly vzadu, ale tahle vevypadá.
https://www.sbazar.cz/petrwagner/detail/24386957-mazda-323f-drevo-kuze-klima-8x-alu

St
Staromil
07. srpna 2020, 14:55
1

... nemá infotajment, USB konektivitu a určitě neumí MP3...:-))... Ale teď vážněji. Jestli ti to trochu třeba pomůže. Syn má M323C, 1,5ltr. z roku 1997. Je u něj už 8 let, tehdy ( od známého) za 15 tis. i s cenou nové baterie ? No, nekupte to...Má a měla své mouchy, ne, že ne, ale rez to kupodivu nebyl a jako zásadní (zatím) není. STK stále v pohodě. Je to možná až záhada? Stála a stojí v podstatě 15 let stále jen na ulici, najeto má 220 tis. několik let se s ní skoro nejezdilo, nebo minimálně ( což je ještě horší, než jezdit...). Teď zase asi moc km nepřibude, alespoň ne přes léto, dostala konkurenci MX5-NB...:-)). Jinak se s ní pořád fajn přibližuje, vždy se rád svezu, když syn potřebuje prohodit auta a jezdit nějakou chvíli něčím větším. Ta patnáctistovka je pohodovej jednoduchej a dost bezproblémovej motor. Žádnej závoďák, ale autíčko je lehký, takže to zase úplně mrtvý není. Už to u nás, holka, dojezdí i za cenu nějaké té koruny do udržovacího stavu, dávat pryč se nám jí nechce. Takže je to také asi kus od kusu, co je nyní k mání, různé. Ta na těch obrázcích vypadá fakt dobře...
https://www.auto.cz/ojeta-mazda-323f-ba-tak-kdysi-vypadala-budoucnost-109027



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Newport Custom 1973
Chrysler Newport Custom

1973 rok výroby
180 koní výkon
6 551 ccm objem

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem