načítám data...

Bazarový snílek: Františkovy vozy pro každý den

Jaké auto bych si vybral, kdybych neměl Mazdu (a měl peníze)? Podívejme se, co z tuzemské inzerce bych rád používal každý den!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Od doby, co jsem si pořídil samosvorný diferenciál a šestistupňovou převodovku, mě nějak úplně přešlo všechno koukání do inzerce. Co víc než zadokolku se samosvorem si totiž člověk může přát? Jo, jasně, zadokolku se samosvorem a vidlicovým osmiválcem… Nedávno mě ale napadlo, jestli by nebyla větší legrace jezdit něčím, co v provozu nepotkáte úplně každý den. Jaký byl výsledek následného broušení tuzemské inzerce? Na výsledky seřazené podle ceny se můžete podívat níže. A prosím, neberte to jako signál, že se v redakční garáži chystají změny. Spíš je to jen ukázka toho, o čem sním, pokud zrovna spím…

Nissan Sunny Traveller

Určitě si teď říkáte: “Tyvole, co je todle za kentaura, mele tu o samosvorech a zadokolkách a pak sem dá jako první předohnanej kombík v automatu.” V očích petrolheada jsem se právě popravil nejpotupnějším možným způsobem. Co už. Pro takové lidi Sunny rozhodně není. Pokud ale dokážete ocenit jednoduché tvary a vlastně i trochu roztomilou krabičkovitost, pak vám právě určitě srdce plesá. A podívejte se na ten inzerát, jak krásný stav! Žádná koroze, dokonce i původní rádio to má! V mých očích to je prostě věc, kterou bych si domů rád dovedl, na parkovišti se za ní vždy ohlédl a určitě by mě v ní bavilo i jezdit.

Mercedes-Benz W123 300D

Nejdřív kombík v automatu a teď shnilej Mercedes! Nojo, shnilý, i přesto ne ledajaký Mercedes. Kolega Hamster by nejspíš podotknul, že je to auto z dob, kdy ještě Mercedes nebyl přeznáčkovaný Renault, ale to neznamená, že není na <>. Ale ten pán je prostě svůj… Já bych naftové Piáno potřeboval provozovat. Alespoň několik týdnů. Mám totiž sen o tom, jak dojedu k Lidlu nebo Kauflandu, podle toho, kde zrovna bude v akci olej, nakoupím ho, co nejvíc to půjde, a pak přímo na parkovišti otevřu víčko nádrže, vezmu trychtýř a naleju tam oleje, co se do auta vejde. A pak na ten olej za nevěřícných pohledů důchodců a velkého oblaku splodin odjedu. 

Dokázal by mi tenhle bílý sedan můj sen splnit? Rozhodně ano. Má totiž vše, co má správné Piáno mít. Chromované nárazníky, velká světla a korozi, která už pokročila natolik, že je vidět. Takže ještě jednu technickou a do šrotu Afriky s tím!

Ford Mustang 2.8 V6 

Mít Mustanga třetí generace je jeden z mých automobilových snů. Ale… Pokud jakýkoli petrolhead nebo snad milovník Mustangů čte, pak doporučuju aby přeskočil o auto dál. Následující řádky by ho totiž mohly vážně ranit. 
Můj vysněný ‘Fox’ by neměl ani V8 (i když tu bych asi doma snesl), ani V6, ale řadový čtyřválec. S turbem. Možná ho znáte jako Mustang SVO. 

Ani V8, ani přeplňovaný čtyřválec tenhleten kousek nemá. Za to má nejhezčí typ karoserie a rachitický šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 109 koní. A automat. Původně jsem si říkal, že swapnout tam nějaký jiný mírně potentní šestiválec by mohlo být zajímavé, ale pak mě můj kamarád, který shodou náhod vlastní víc Fordů, než by byl ochotný přiznat, přivedl na zajímavou myšlenku. Když už to má kola z Mondea, tak… připravte si své růžence…  by se tam určitě pěkně hodil dvoulitrový Zetec, který je lehký, dobře se ladí a mohlo by to s ním pěkně fungovat. Takže výsledkem by byl Mustang, co nevypadá jako Mustang, s motorem, co do Mustanga nepatří, a ještě k tomu by ani nejezdil jako Mustang. Nevíte, jak bych tohle dostal na papíry? Vážně moc moc bych chtěl. Klidně i na polský.

Pontiac Sunbird

Vzhledem k tomu, že dnešní snílek je převážně přehlídka špatných nápadů, se kterými bych chtěl jezdit, byla by škoda nepřidat k dobu i tohle. Sice mi samotný inzerát, ve kterém se píše, že na prodej je slunečný pták, a vyobrazení reproduktorů ve dvečích působí mírnou bolest, ale představa ježdění v minipohřebáku s pornoteriérem to vyvažuje. Sunbird je ještě k tomu jen přeznáčkovaný Chevrolet Monza, který vychází z Chevroletu Vega. Toho Chevroletu Vega, který se pravidelně umisťuje v žebříčcích nejhorších aut na světě. Některé současné recenze zachovalých kusů ale tvrdí, že se u nedostatků Vegy přehánělo, stejně jako se přehánělo s havárií jaderné elektrárny Three Mile Island. No, může být pravda, že ty nedostatky jsou jen drobnosti, u Three Mile Islandu to byl taky jen zaseknutý ventil. Ale skončilo to roztavením docela slušné části paliva v reaktoru a únikem radioaktivity. 

Ford Crown Victoria Police Interceptor

Ale notak, Františku, alespoň jedno doopravdy použitelné auto bys do toho snílka propašovat mohl! Dobře, tady je. Není úplně tajemstvím, že ideální sedan podle mě má V8 a rám. Což zrovna tento automobil má. A nejenom to. Staromilci sice V8 Modular kvůli jejímu točivějšímu charakteru nemají rádi, ale já se zvuku, který produkuje někde u čtyř tisíc otáček, nemůžu nabažit. Policejní Modular má navíc trochu víc koní, konkrétně 250, samosvor, vylepšené chlazení a odolnější podvozek. Prostě je to takový správný sedan do nepohody. Škoda jen, že můj dostupný kontokorent není dostatečně velký. Nepotřebujete někdo ledvinu? Nebo dvě? Slíbit můžu jen to, že nebudou moje… 

Ford Taunus G93A

Vždycky jsem si říkal, jaké by to asi bylo, jezdit běžně autem, které si pamatuje jako zánovní můj dědeček. Tento Taunus, vyráběný v letech 1939-1942, by tomu mohl moc pěkně posloužit. Ve své době byl malým rodinným automobilem, který se v portfoliu Fordu měl vměstnat mezi ještě menší Eifel a větší modely. Pohání jej čtyřválec o objemu 1,2 litru, který má 34 koní, třístupňovou manuální převodovku a pohon zadní nápravy. A dost se vidím, jak bych s tímhle prdítkem jezdil na fakultu i do spárů korporace. Vy snad ne? A i kdyby vám časem přišlo, že jezdit tak starým autem není cool, tak je tu možnost provést malý resto-mod

Chevrolet Camaro 1975

Jak tak na to koukám, nejspíš vás dnes seznámím s většinou svých automobilových úchylek. Dvojkové Camaro není žádný štramák a nejspíš vás ani nepřekvapí, že bych moc rád jezdil variantou s čtyřstupňovým manuálem a řadovým šestiválcem (to se fakt dělalo!). Zrovna dnes se mi ale líbí tohle tak napůl dědkovské auto. Má sice kola, která bych okamžitě hodil do Macochy (dobře, do Macochy ne, to by bylo znečišťování přírody, ale co třeba do sběrného dvoru?), ale jinak mi vyhovuje. Usedlý interiér, automat, auto dobré na projížky po okolí za bublání osmiválce a občasný burnout, když se mi zrovna bude chtít.

MGB V8 

Jak by člověk mohl udělat svůj klasický britský roadster ještě lepším? Je tu ta rozumnější varianta zahrnující novou elektriku, připadný swap motoru a věcí z jiného roadsteru z dálné země, kde mají dobré sushi. Ale taky je tu ta lepší varianta. Osmiválec do toho! Třiapůllitrový osmiválec pravděpodobně pochází z Roveru SD-1 a podle inzerátu je poladěný na 200 koní. Chcete víc? Kupte LSx! Pak už přijde jen radost, strom a smrt. Mně osobně by tohle na takové to radostné ježdění bohatě stačilo. A jsem si jistý, že Krab se svou garáží by mi takové auto určitě schválili.

Závěr

Jaký je tedy závěr? Jiné auto si nekoupím, zarputilí petrolheadi i moje konto si před sebou momentálně se slovy ‘Ustup satane!’ drží růženec, ale vy to můžete vzít jako inspiraci a koupit si něco, co vám bude dělat radost. Takhle na podzim je to potřeba.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

HansS
22. října 2018, 22:15
1

Tou policejní potvorou bych se chtěl svézt... Pod dojmem amerických filmů v tom vidím přemotorovanou obludu s nevalnýma jízdníma vlastnostma, se kterou bude ta největší sranda večer na prázdném parkovišti před nákupákem. A moc by mě zajímalo, jestli to tak opravdu je.

reagovat
Breakthru
22. října 2018, 22:36
12

černý brejle, velkej klobouk , koblihy, velký kafe v papírovým kelímku a mlátit negry a hipíky.... :D

Breakthru
22. října 2018, 22:21
0

pěknej výběr...
Ta W123 má tu výhodu, že z klempířiny na to jde sehnat snad všechno a za slušný peníze :D
Jinak tenhle motor je nesmrtelnej, což je pravdou a hlavně je to pětiválec.Předkomůrka, řadový čerpadlo, rozvody řetězem a budíky na tlak a teplotu oleje, ty potřeba sledovat :D
V Africe to bude dročkařit ještě v 23. století, protože tam nesolej ( zatím ) a i motor s menšíma tlakama tam poběží.A hlavně to pojede na kdejakou sračku podobnou naftě....
Ten Fox...tak za nápad s tím Zetecem to je na facku.Ale ono Fordařská komunita je s těmahlema nápadama docela na facku, protože Ford má a měl spoustu skvělejch motorů.Ne jen ten Zetec, u kterýho okamžitě skončíte na uchycení motoru, chlazení a sání....Nejmenší odpor by byl s Cologne a pokud čtyřválec, tak Pinto.Ten je stavební kámen všech ladičů, byl jen podýl a je aspoň trošku podobnej ty Limě 2.3....a kdybys chtěl něco echt modenrího za pár šušní, tak Scorpio MKII s 2.3 ideal dárce...
Ten Crown je bomba.Ráno páku dolů a večer a při zastávkách na chcaní nahoru, jinak celej den kroutit volantem a kroužit po okolí....
Taunus je špica, vypadá na suprovou patinu a hlavně takovejch aut je tu jak šafránu....

reagovat
Kuře
23. října 2018, 00:04
3

Tak sem di myslel že mi poradíš něco za pár šupů... no, neporadil, tohle sou fakt píčoviny:D
Ale v dobrem slova smyslu:)

reagovat
František Čáslavský
24. října 2018, 01:29
0

To byl přesně účel :D

Safa
23. října 2018, 00:14
0

Chybí mi tam Lada Niva, Františku. :o)

reagovat
custom1
23. října 2018, 07:08
0

Toho Nissana mám už zamluveného... ;)

reagovat
C70C
23. října 2018, 07:50
1

Ještě že tak.. hledám nějakou hovadinu a taková věc by se mi vůbec ale vůbec líbit neměla.. a zatim mně nějakým zvrhlým způsobem zaujala asi nejvíc. Takže ji prosim tě kup, já to zapiju jako další skvělý kup co mi utekl a smířim se s tím ????

C70C
23. října 2018, 07:52
0

Ha.uz vim proc mam v dalsim komentu psanem z mobilu otazniky. Autíčkář je web pro vyspele jedince a tak nechape emotikony.. aspon vim, kdy ze mne system udela retarda.

Jakub Pospíšil
23. října 2018, 08:25
0

Tyjo, tak to jsem rád, že zůstane v autíčkářském rybníčku. Taky jsem po něm hodně hladově pokukoval.

custom1
23. října 2018, 08:35
0

Můžu tě uklidnit, že ač se to zdá být zalité sluncem (to se mi povedlo, když je to Sunny), tak to úplně dokonalé není. Kupříkladu sahara je na vypínač, nefunguje kontrolka "hladové oko" a někde z toho kape olej. Prodávající mi nebyl schopný říct odkud přesně, ale tipuje, že někde z trubky od převodovky (že by chlazení automatu?). No a pak nějaké ťukance a oděrky. Takže nějaké věci k řešení tam jsou. Ale myslím, že jako základ dobrý.

custom1
23. října 2018, 08:40
0

Sháním něco na denní ježdění v této cenové relaci. Měl jsem v merku Cinquecento Sporting se shrnovací střechou nebo Rover 416, ale jakmile se objevilo tohle, bylo rozhodnuto... :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. října 2018, 19:11
0

Koupit si takovou paštiku na každodenní ježdění, Karle, ty jsi sebevrah.

František Čáslavský
24. října 2018, 01:28
2

Labužník, ty tomu, Stando, vůbec, ale vůbec nerozumíš! :D

custom1
24. října 2018, 07:09
0

Do práce, z práce, po městě, na to by mi stačil moped nebo skútr. Jenže jezdi v zimě na skútru, že... :)
Navíc mně se ten Nissan líbí, mám rád osmdesátkové krabice. Ameriku bych za ty prachy nekoupil. Možná Neon, ale to mi ten Nissan teda přijde zajímavější...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
24. října 2018, 08:06
0

To jo, ale furt je to technicky skoro 35 let starej krám s třístupňovým automatem, bez výbavy a hlavně bez airbagů, zato s nulovou bezpečností.

custom1
24. října 2018, 08:20
0

To je pravda, ale mělo by to plnit funkci druhého (záložního) auta a příležitostného veterána. Na běžné ježdění máme pořád Malibu.

Hippieguy
24. října 2018, 09:25
0

Tady majitel Sunnyho (ale říkám mu Hranáč). S tím zimním ježděním u tohohle auta pozor. Protikorozní ochrana je, jak je u japonců té doby tradicí, mizerná. Pokud s tím chcete jezdit v zimě, doporučil bych minimálně vystříkat dutiny a třeba i zkusit nějakou formu nástřiku podvozku. Jinak vám na jaře nepokvete jen louka.

custom1
24. října 2018, 09:29
0

S tím se počítá, nenechal bych ho jen tak. Já se o auta starám a snažím se, aby mi vydržela co nejdéle... ;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. října 2018, 11:27
0

Máš pravdu. Jseš kentaur. :-D

reagovat
František Čáslavský
23. října 2018, 11:51
0

Pche, Mustangář :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
23. října 2018, 12:15
0

To jo. :-D

PB
24. října 2018, 10:21
0

Zrovna včera jsem měl takový moment... zrovna tady na AutoFrcu... Vyšel mi z toho soubor naprosto neslučitelnejch strojů:
- Cadillac STS (stříbrnej, za 90 litru) , je prostě kouzelnej
- Clio Sport (kategorie radost, strom, smrt)
- Chrysler LeBaron ....měl jsem v US, nevim proč, ale bylo to strašně příjemný auto. Jen koukám, že teď stojí nesmysl..

reagovat
custom1
24. října 2018, 11:28
0

LeBaron je fajn auto, ale pěkné kusy jsou už drahé. Doba LeBaronů za 15 je už pryč...

martin_100
13. listopadu 2018, 00:57
0

Jake trychtýř? Já když byl ještě chudej ... teda o něco víc chudej než jsem těď tak sem do busíka běžně přes léto friťák v nákupáku bral po balíkách. A lil sem to do nádrže rovnou z flašek. Prostě sem utrhnul víčko hrdlo vrazil do hrdla nádrže nechal téct a nakonec sem flašku zmáčknul aby vytek i zbytek. Aspoň byla rovnou komprimovaná. A za mnou u kukaní na vozejky zůstavaly mastný bedny od voleje plný zmačkaných flašek. A ty pohledy ostatních? K nezaplacení :-)

Jináč Crown Vic potřebuju už hodně let... nutně! :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem