načítám data...

Až tu s námi Toyobaru nebude...

03. února 2019, 07:22 131 komentářů M P Editorial

Nic ještě není jisté, ale je dost možné, že Toyobaru co nevidět skončí. Jenže, až tu nebude, můžete si jen připomenout, proč se tak stalo.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V tuto chvíli bychom se měli hezky uklidnit. Ano, objevila se na internetu nedávno spekulace o tom, že dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 možná brzy skončí. V současné době jde však skutečně jen o pouhou spekulaci, která se objevila v magazínu Japanese Nostalgic Car.

To mi však nebrání podívat se na pár důvodů, proč je brzký konec klidně možný. Moc dobře víme, že navzdory takřka ideálním předpokladům se vysněné řidičské auto zkrátka neprodává tak dobře, aby se jeho nástupce vyplatil. V Evropě se ročně prodá něco okolo tisícovky kusů, a třeba prodeje Toyoty u nás se počítají v jednotkách. Přitom je to tak skvělé auto a když přicházelo na trh, všichni nadšení řidiči se modlili k Toyotě a Subaru a téměř jim posílali děkovné dopisy. Ale ruku na srdce, kdo z vás si Toyobaru koupil? Ano, RNCP, já vím, ty sis jej koupil, stejně jako pár dalších z vás. Proč jich ale není víc? Co vlastně zabíjí tohle bytostně řidičské auto?

Pokusil jsem se posbírat pár důvodů a na celý problém si udělat názor.

Petrolheadi jsou příliš úzká zájmová skupina s malou kupní silou

Slovo petrolhead nyní není použito v žádném negativním smyslu, ani poznámka o nízké kupní síle není. Jde zkrátka o fakt. Jistě, kdykoli se na trhu objeví nové auto klasické koncepce, sportovní automobil slibující skvělé jízdní zážitky, automobilová komunita mohutně jásá. Bohužel, z velké části se jedná o lidi, kteří si takové auto stěží mohou dovolit, proto se taky nedá hlas této skupiny brát vážně co do očekávaných obchodních výsledků. Zkrátka a dobře, všichni moc dobře víme, že Toyobaru pravděpodobně představuje to správné řešení pro většinu našich potřeb a tužeb, ale málokdy jsme schopni nebo ochotni si podobné auto opatřit jako nové. A ti movitější raději sáhnou po nečem jiném.

Toyobaru nefunguje jako status car a nenabízí snadnou rychlost

Utratit něco pod milion za sportovně zaměřený vůz, to zní téměř jako sen většiny z nás. Jenže kdo si může podobnou věc dovolit a není vyloženě řidičský purista, pravděpodobně sáhne po ojetém voze mnohem většího výkonu, protože Toyobaru prostě nedá svou rychlost snadno. Existují auta rozdávající rychlost, auta přístupná, a dokonalým příkladem mohou být třeba moderní hothatche. Průměrný řidič bude s hothatchem stejné cenové kategorie o kus rychlejší, o tom asi netřeba spekulovat. Koupí Toyobaru také příliš neoslníte širokou veřejnost. Když budete mít M2 nebo rovnou M4, máte prostě emkový bavorák a každý hned ví, s čím má tu čest, navzdory tomu, že málo rozšířené Toyobaru je v ten moment vlastně exkluzivnějším autem. 

Toyobaru je bohužel příliš drahé

Mluví se o něm sice jako o dostupném sporťáku, a v rámci kategorie jím skutečně je, ovšem stále hovoříme o pořizovací ceně 800 tisíc plus. Pokud máte průměrnou nebo lehce nadprůměrnou mzdu, je toto auto stále dost drahé. Bohužel nežijeme v Americe šedesátých let, kdy muscle cars poskytovaly dostupný výkon i dělníkům v továrnách. Pokud už si můžete auto v podobné hodnotě dovolit, často se potkáte s problémem, že bude vaše jediné. Zde opět pro řadu petrolheadů nemusí být problém, ale většina lidí není natolik automobilově založena, aby se relativně nepratickým coupé nechala omezovat v denním životě. Pro nadšence je naopak coupé praktické dostatečně a oproti takové MX-5 se jedná téměř o stěhovací vůz.

Toyobaru je bohužel také příliš nové

Nostalgie je mrcha. Je vám 40, 50, máte nějaké volné prostředky a chcete si koupit hezký sporťáček z dob, kdy vám bylo třeba patnáct. Proč myslíte, že jsou právě teď tak populární auta z osmdesátých a devadesátých let? Protože si je mohou dovolit lidé, kteří o nich snili v pubertě. Když byly Porsche 924 a 944 na svém cenovém dně, nikdo o ně ani nezakopl, lidé se jim vysmívali a nazývali je Porsche pro chudé. Dnes jsou populární, protože mají koncepci transaxle, jsou to youngtimery a bůhvíco ještě. U Toyobaru tohle také zcela jistě nastane a stanou se vyhledávanou klasikou, možná bude tento jev za 25-30 let ještě posílen, protože pravděpodobně bude nabídka sporťáků se spalovacím motorem velmi omezená, nebo budou dokonce zcela vymýceny. Nyní však, bohužel pro Toyobaru, lidé mají rádi youngtimery. To, že si budou za pár let stěžovat, že je ojetých GT86/BRZ na trhu málo, je věc druhá.

Toyobaru není dost dobré, zejména pro teoretiky

Podívejte se na to! Vždyť je to moderní dvoulitrová atmosféra a dává jen 200 koní. To přece uměla Honda S2000 už dávno. A ten propad křivky točivého momentu! Vůbec, vždyť ono to ani nejede, zdechlé to je a nemá to šestiválec, třista koní, je to pomalé, je to celé na hovno!

Tak přesně tyhle stesky jsou slyšet odevšad. Udělejme si v tom jasno. Toyobaru není pomalé. Ani náhodou. Jednou provždy – NENÍ POMALÉ! Jistě, že existují rychlejší auta, pomalé auto však vypadá jinak. OK, musí se točit, pořádně se rozjede opravdu až nahoře, ale najednou vám vadí nedostatek točivého momentu, když jste si před nedávnem stěžovali na to, že bavorácké šestky dostaly turbo? Vážně? 

Jediným reálným problémem motoru tohoto auta je podle mě provoz na Natural 98. 

Asi bych mohl pokračovat, ale důvodů tu máme již dost. Upřímně řečeno, moc bych si přál, aby současná generace Subaru BRZ a Toyoty GT86 nebyla poslední. Klidně ať má ta nová turbo, proč ne. Ale proboha jen ať máme něco podobného stále k dispozici. Proslýchá se, že Toyota chce s divizí Gazoo Racing pokračovat a její porftolio rozšířit, ale viděli jste, jaké ohlasy získala nová Supra? Nezbývá jen doufat. Nemám to sice ve zvyku říkat, ale aut podobných Toyobaru už asi moc na trh přibývat nebude.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ja
jazet
03. února 2019, 08:40
0

Výstižně napsáno.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. února 2019, 08:52
5

Napsal jsi to velmi výstižně. Myslím, že takhle to opravdu je. Nadšenců do aut je dost, ale těch, co na to mají, je dost málo a těch, co to můžou/chtějí provozovat jako jediný auto, je ještě míň. A ani jako status car to nemůže fungovat. Alespoň papírově při srovnání technických parametrů ne. Navíc, při myšlence na sporťák každýho napadne BMW, Porsche a spol ,ale na dědkovskou Toyotu si vzpomene málokdo a Subaristů je obecně málo. Já bych k těm důvodům ještě přidal vzhled. Pominu mizerný plasty v interiéru a zaměřím se na kastli. Facelift tomu neuvěřitelně pomohl. Před ním to bylo celkem nudný auto s tuzingovýma světlama vzadu. Klasickej benzínka tuning. Pokud se přidala nevýrazná barva karoserie, tak to byl vyloženě propadák. Naopak po faceliftu už to auto vypadá velmi svěže.
Shodou okolností včera jsem jedno Toyobaru po FL potkal. V záplavě běžných osobáků a SUV na silnicích, je to příjemný zpestření. Je škoda, že sportovních aut nejezdí víc, napříč všema značkama. Já miluju klasický coupé a roadstery, jejich elegantní tvary, ale bohužel je zabíjí hot hatche, který v dnešní době jsou nejen rychlejší, ale hlavně univerzálnější a praktičtější. A v tom je asi ten kámen úrazu. Coupé je krásný, elegantní, vzbuzuje emoce, jenže u většiny lidí nakonec zvítězí ten rozum a praktičnost (rozumněj: manželka) a koupí ten Hot Hatch. A to je škoda.

reagovat
krab
03. února 2019, 09:06
2

Matěji, hezkej editorial! Vystihuje to naprosto situaci v ČR co se týká sportovních aut a do určitý míry i jinde v Evropě a v UK. Toyota má ale fanouškovskou základnu ve zbytku světa, kterej často my evropani trochu ignorujeme a tam populární je. Já myslím, že neskončí. Co se týká té kupní síly, to platí zkrátka hlavně u nás. (bohužel) V Německu Toyobara nový zase kupujou jiný skupiny lidí, běžně mladí kluci, řemeslníci, i lidi z výroby, logistiky a tak různě ... prostě to je alternativa ke GTIčku.

Já věřím, že by se i prodávalo víc, kdyby Toyota i Subaru ještě víc zainvestovalo do propagace. Propagujeme to my, nadšenci, ale mezi běžnější lid se to tolik přeci jen nedostane. Ale taky chybí to nadšení a ta vůle kupovat sporťáky... V 50. letech jsi v neděli vyhrál vytrvalostní závod a v pondělí ten sporťák prodal ... Dneska to nějak není, výrobci dělají to, že nesportovním autům prodávají sportovně marketované příslušenství ( takové ty R-line, ST-line, M pakety atd...) A tak se dobře prodávají "sportovně" vyšperkovaná SUVčka s pomocníčky pro řízení.

Je to škoda, že se sportovní kupé, novodobý Ford Capri nakonec prodává hůř než čtyřnásobně drahé Porsche 911 nebo italská exotika ... Ale trochu se to i dalo čekat.

PS: já si taky koupil ojeté, protože jsem si nové nemohl dovolit. ALe chtěl jsem jí od začátku od 2012. A kdybych si jí mohl dovolit nechat souběžně s Lotusem loni, tak jí mám dodnes. Ten výkon při předjetí vážně trochu chybí i když správně podřadíš, ale dá se s tím v klidu a hezky žít. Zas jízdní vlastnosti převáží negativa motoru. Případně si člověk ušetří těch 350 tisíc na zástavbu kompresoru, lepších brzd, sportovnějších pneu na 18" kolech (kvůli větším brzdám) a lepšího olejového chlazení.

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. února 2019, 09:24
7

Nemohl dovolit? Ale Krabe, vždyť ty jsi důvod č.4.

FamArt
03. února 2019, 11:45
1

krabe to si trafil. Presne si myslím, že jak pre širokú verejnosť tak pre petrolhedov je zaujímavejšie sledovať +- sériové vozy. Je fajn keď závoďák vypadá ako okapotovaná formula, ale keď jeho civilná verzia nemá s ním dokopy nič spoločné, tažko presviedčí. Pokiaľ to teda nie je prémiová značka..

krab
03. února 2019, 15:39
1

FamArt : přesně , kdyby GT86/BRZ víc závodila, možná by to pomohlo. Já byl tedy rád, že se třeba jedna rallyová ukázala teď na prosincovém pražském rallysprintu. Jako nedá se upřít, že by Subaru v ČR do propagace BRZ dávalo málo. Mají auta pro novináře, mají reklamu, na rallysprintu myslím bylo hodně vidět, takže teoreticky by mělo nalákat víc zájemců ... No jo, je to jak to je...

Vavris: dobře, OK jsem důvod 4 , protože prostě jsem v tom zajetí klasickýho : "new BRZ or used ..." A to je právě to. Když si můžeš za ty prachy pořídit starší 911, můžeš mít skvělou E46 M3 , Corvette , starší Elise atd... tak zkrátka hodně z nás neodolá a koupí si starší auto pro zábavu a ty víkendy atd... A když pak máš takový auto, tak na běžný ježdění už často nezbydou další peníze, které to nové Toyobaru stojí a tak jezdíš něčím obyčejnějším nebo si ho koupíš ojeté.

Jimi
03. února 2019, 10:57
0

S tím palivem to není až takový problém, v US to jezdí na 93 a taky to má 200koníků... tam existuje ještě 3. stejný zástupce v podobě Scion FR-S. Ono obecně je problém celkově s touhle kategorií aut- nejsou... a prakticky jediná nabídka v podobě Toyobaru to nevytrhne... a ne každému úplně sedne. Nová Supra je úplně něco jiného, ale že prý se něco chystají na způsob Celica a MR-2...

reagovat
M P
03. února 2019, 11:04
0

Scion už myslím skončil, ne?

Slower
03. února 2019, 11:31
1

US 93 je neco jako 98 u nas, protoze pouzivaji mirne jinou metodu mereni oktanoveho cisla...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. února 2019, 12:09
0

Jimi: Přesně, jak píše Slower. Metodika měření oktanových čísel je v USA jiná, než v Evropě a i složení benzínu je tam trochu jiný, takže jejich značení neodpovídá našemu. US 87 je EU 91, US 91 je naše 95 a US 93 cca odpovídá EU 98. Potvrzovali mi to i technici z jedný US firmy z Pensilvánie, kde mi ladili software řídící jednotky na Mustanga.

František Čáslavský
03. února 2019, 12:19
2

Scion je pryč.

riderhenry
03. února 2019, 14:14
1

Nemyslím to jako kritiku toho tvrzení jako takového, ale fakt je možné, že by někdo nebyl ochotný koupit auto v ceně řekněme kolem 1 miliónu kvůli tomu, že musí tankovat 98+? Moc bych tomu nevěřil, podle mě velká většina majitelů těchto aut (myšleno obecně "sportovních") tankuje "prémiová" paliva stejně úplně dobrovolně, nezávisle na požadavcích auta...

reagovat
Jo
John Galt
03. února 2019, 14:53
-1

Pokud to ma byt tvoje jedine auto tak to uz provoznich nakladech poznas. Navic zkus u nas natankovat 98ku mimo velka mesta a dalnice. V Italii jsem ji videl na jedne dalnicni pumpe. Pumpy v alpach meli jen 95ku a naftu. Slovensko je na tom dost podobne.

riderhenry
03. února 2019, 17:52
1

Ne, že bych do teď nevěděl, že jsem "jiný", ale mně do žádného auta biosložka nesmí a stejně tak si myslím, že je vcelku základ do moderního motoru (přímovstřik atd.) tankovat aditivované palivo, ale to je už asi trochu mimo tohle téma... Každopádně tuhle problematiku znám (mám auto s 98 oktanem na denní ježdění) a vyloženě problém jsem s tím zatím neměl. Předpokládám, že i do Toyobaru lze tankovat i 95 (možná dokonce 91), akorát auto bude mít nižší výkon. Tzn. je-li člověk "mimo civilizaci", natankuje co zrovna jde, pak zase dotankuje 98. Je teda pravda, že to šlo poznat v mém případě tak brutálně, že člověk musel upravit i jízdní styl, ale kdo taky ví, co v tom Chorvatsku bylo za břečku... Asi můžou být extrémy, kde fakt člověk nemá v okruhu 10 km žádnou pumpu s 98, ale pak se dá přilévat nějaký "octane booster"... Nevím, já bych kvůli tomu auto z výběru asi vyřadit nechtěl (minimálně v rámci kategorie ne).

Irwinek
03. února 2019, 17:52
1

Jo, tohle je katastrofa - mazlíkovi přes zimu a když vím, že okrksy a budu moct jet, dopřávám 98,99,100 a to aby si člověk pořídil lupu na hledání pump s odpovídajícím benzínem, a jak tu někdo zmiňoval, aby měl točení a ne že ho tam prostě mají.
Kdysi jsem brával V-Pover od Shelu, a pak jsem najednou v rakousku narazil, že ani nevědí, co to je. Začal jsem se o benzín trošku zajímat a ve výsledku jsem byl tak zděšený, že prostě beru 95 u pump, kde vím, že se točí, byť není nejlevnější v okolí. V podniku musíme mít nainstalovanou aplikaci s nejlevnějším benzínem, a to tomu autu teda opravdu nepřeju - cisterna zarostlá travou v nějakém jzd, ale cena je holt o 10 h níž a já bych musel rozdíl doplatit.

SEMRY
03. února 2019, 21:26
-1

No to s tim benzínem jsem psal já a dostal jsem za to kouř :) provoz auta na N98 se skutecne dost prodrazuje. Priplatek na premiovy paliva je vysokej, treba u Shell i 7kc. Klasicka n98 malo kde.

riderhenry
03. února 2019, 21:53
2

Tomu rozumím, dělá to cca necelých 10% ceny, což je rožně u Toyobaru při nájezdu 15 000 km cca 4 000 Kč ročně. Podobnou logikou bychom si mohli říct, že kdyby tam byl nějaký 2.0 TDI a žralo to jen 6 litrů, tak ušetříme 12 000 Kč za stejné období. A kdyby tam byl zase "pořádný V6", tak by to žralo reálně 12 atd. Nevím, nějak mi to u téhle kategorie smysl nedává, to je jak řešit rozdíl ve spotřebě 1 l oproti konkurenci a díky tomu auto nekoupit... Ale chápu, že to může někdo vnímat jako negativum a vlastně jste mi i ukázali, že se fakt někdo takový reálně najde :)

ToMyx
04. února 2019, 14:03
2

riderhenry: Jsem podobně postižený, nic si z toho nedělej. Do obou aut raději Vervu nebo Maxxmotion100. Když není zbytí, tak 95 EuroOil, kde by neměla být biožumpa, ale kdoví. Ročně celkový nájezd kolem 35tkm a kašlu na počítání úspor :-)

Nimrod
04. února 2019, 17:55
1

jak jsi přišel na to, že v 95 od eurooilu není biosložka?

beastar
04. února 2019, 18:08
1

Eurooli je síť ČS spol. Čepro
https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-paliv
A vždycky to tak bylo, že biosračku nemaj

Nimrod
04. února 2019, 18:15
1

jenže to platí pouze pro naftu, ne pro benzin

Martin Martin
04. února 2019, 22:03
0

Tankuji 100 na Benzině a přes tu jejich kartu je tam sleva, takže rozdíl minimální a jezdím bez problémů od Benziny k Benzině.

beastar
04. února 2019, 22:40
0

Ok já nevim. Já tankuju všude a je mi to úplně jedno. Klidně i ten EuroOil. A benzín mě vůbec nějak nezajímá. Jako kde jakej mají. Dávám převážně Carreru od Omv. Občas Shellku nebo Mol n95.

ToMyx
05. února 2019, 11:11
-1

Nimrod: Přišel jsem na to někdy v roce 2016-2017. Čepro mělo smlouvu na benzín s vojákama, kde nesmí být bio ani ň. O naftě jsem si žádné info nehledal, mám jen benzínová auta. Nyní už možnosti jak zjistit jestli smlouva dále trvá nemám, proto jsem psal, že dnes kdoví.

Ještě ke slevovým kartám Benzina, sleva 1Kč/L je příjemný detail, potom už se rozdíl mezi vervou100 a tím jejich klasickým naturálem "erekta":-) výrazně snižuje. Oproti OMV maxxmotion100 je to vždy o 2 a víc Kč, tak alespoň má člověk lepší pocit :-D


-
Komentář upraven 5. 2. 2019, 11:15:24

Nimrod
05. února 2019, 14:51
0

vyžádej si list k palivu... líh tam je a nezaregistroval jsem, že by tomu před pár lety bylo jinak (což nutně neznamená, že tomu tak nebylo). ale samotný eurooil píše k tomu aditivovanýmu benzínu 95, že má v sobě aditiva na snížení negativních účinku ethanolu, tak už jen z toho křičí, že tam je

ToMyx
05. února 2019, 16:09
0

Ta moje informace se týkala úplně nejzákladnější N95. Až pojedu kolem požádám, nevěnoval jsem tomu pozornost, protože u nich beru tak možná 3x do roka, když zrovna musím, ale i tak. Díky za pošťouchnutí.

riderhenry
05. února 2019, 17:40
0

Je to už několik let, co jsem to zjišťoval, ale tehdy jediná Benzina deklarovala, že ve Vervě 100 biosložka není. U OMW ani Shellu jsem jistotu neměl ani u stooktanů...

Nimrod
05. února 2019, 18:17
1

ve vervě 100 biosložka samozřejmě je (jinak by neplnila normu), jen to není líh

beastar
03. února 2019, 14:24
2

Většinu argumentace beru. To ohledně té kupní síly je nastavené zrcadlo celé komunitě rozumbradů, co sice všechno pochválí jako skvělé a puristické. Pak ale jezdí v kombíku.

K tomu závěru. Teoreticky to mám úplně v piči. Prakticky to dneska výkonem fakt oslní jen ex řidiče sériové Mx5 a okyny v eresu. A rychlé auto neznamená výkonné. Teda nutně neznamená.

S těma sporťákama z devadesátek je to svatá pravda. Dnešní 40+ zákazník s fin. rezervou půjde pro transaxle Porsche pravděpodobněji jak pro BRZ. A mladej závodník nebude mít 9 kil. Jenže to je osud všech jednostranných sportovních aut.

60. Léta v Usa a výkon pro dělníky z továren pobavil. To jo výkon ale na silnici to při vysokým nasazení udržel jen ten kdo věřil silně v boha. Proti tomu jsou dnešní (některý) sporťáky hračky pro kloučky. A jednou provždy kdo chce nový HH o Brz většinou ani nezavadí pohledem. Když pominu okresky... Kde je to auto v základu rychlý? Já jen že na okruhu sem oslnivý výsledky nezaznamenal. Teda nic výjimečného v rámci kategorie. A po dálnici to asi taky líp rovně jak m2 nepojede. Postavili to moc hezky ale pro málo lidí.... No škoda kdyby něco podobného postavilo Porsche prodají jich 100000 jenom v Eu. Proč?;)

reagovat
Beny
03. února 2019, 20:23
0

Výko, velmi ožehavé téma... :-) Buď jsem tak strašnej řidič že se spokojím s málem a všichni ostatní jezdí jak bozi, nebo kecaj. Jako první je třeba si položit otázku kde s tím vlastně budu jezdit. Jo na první třídě a na dálnicích (pokud z ní nebude zrovna parkoviště) dvě čenta poníků příliš neoslní. Ale jakmile se to začne kroutit začíná to dostávat smysl. Bohužel, začil jsem borce co tvrdí jedině BMW, třílitr, jizdní vlastnosti, da best (s one tire fire diffem) so se pak nechal utahat 66kw hairdresser kchárem... Toyobaru by si ale nekoupil protože je to mr*ka s pidimotorem...

beastar
04. února 2019, 03:52
0

Takhle jako ten borec to fakt nemám. Ani netvrdim, že je to sráč a tak podobně. Jen prostě 200 koní pro sportovní auto bylo dobrých v roce 98. To by byla střela. Jde mi o to, že ne každej je na sranec typu výkon si musíš zasloužit. Vlásenky si musíš vykroužita u výkonový špičky atmo motoru si musíš vyleštit a užít si to.

To vlastně neni ani o tom čísle. To je tak. Pro mě třeba takový auto absolutně nedává smysl. Pro 90% majitelů miaty by to asi smysl mohlo mít. Leon Cupra R stovka za 5 sekund a 300 koní. Vzadu dětská sedačka a nákup z Lidlu.... Lepší čas i na malým okruhu. Když za tim nesedí úplný kopyto. Ne nejsi špatný řidič jen je otázka co už si řídil. A co tě osluvuje. Jaký typ pohonu atd. Já mám rád čtyřkolky. Rád jezdim agresivně a ve stopě ne nějaký buzna klouzání zádě a prožívání s autem v jedný společný souloži. A asi nás bude minimálně v Eu takovejch víc. No svezl sem se Brz. A ano bylo to fajne. Za skoro miloše děkuji ne. Důvodu mám X ani jeden neni, že by to bylo špatný... Auto.

M P
04. února 2019, 09:12
0

Beastar, když říkáš: "Jde mi o to, že ne každej je na sranec typu výkon si musíš zasloužit. Vlásenky si musíš vykroužita u výkonový špičky atmo motoru si musíš vyleštit a užít si to."

Jasně, tohle všichni nadšenci do aut často tvrdí, že kdo neumím s podobným autem rychle, tak je pomalý on a není to vina auta. Ale kdo chce výkonné auto, tak si ho koupí. Mustang s pětlitrem není zas o tolik dražší (dobře, cca o třetinu). Možná tohle občas říkáme taky proto, abychom si omluvili slabý výkon našich aut.
Já osobně si dokážu užít obojí, jak 500hp a 750Nm komfortně dostupných, nebo naopak jezdit s pomalým autem rychle, když to má 950kg, přední náhon a 69koní. No a tyhle "slabé" sporťáky jsou ještě jinde, jsou dost pomalé na to, aby se na nich člověk naučil, ale současně to můžeš nehezky pokazit a dostat se do krize i s nimi. Ale jak toyobaru tak mx5 jsou určitě velmi vhodná auta k tomu, aby se človek řidičsky zlepšoval, pokud o to stojí. Na tom se asi shodnem

beastar
04. února 2019, 13:04
1

Matěji na tom se samozřejmě shodneme. Řekněme aktivně řidičsky zlepšoval. Když teda nemá na Caymana, nebo Turbo. Proto sem psal, že pro 90% lidí co mají třeba Mx5 a podobná auta to asi bude zajímavý.

Mě to nic neříká. Ani vzhledem ani hnanou nápravou. To píšu samozřejmě jakože to má bejt auto i a nejen pro zábavu. Na ježdění do práce mi je jedno čím to hrabe. Slabý auta mě nikdy nebavili. Myslim poměr ps/kg málo. A 500 hp mi zase přijde na běžný blbnutí v provozu jako přežitek. U některých aut. Je nepříjemný když se to furt vzpírá a zahodit daleko motor podle Dobešs scale nechceš. To tě řidičsky neposune. Jo a jako první sportovní auto je to rozhodně dobrý. Jo a koukni v kolik sem to psal. Zázrak že je to tak vybraný slovník.
-
Komentář upraven 4. 2. 2019, 13:05:50

Vavris Vavrisovic
04. února 2019, 16:28
1

Vážně tady ten zahořklý panáček s cigárem píše o zábavě malých výkonů a řidičském zlepšování? :D Přísahám, že jsme v redakci neprováděli žádné pokusy s výměnou těl :D
A mám chuť se projet Velarem... vážně!

beastar
04. února 2019, 17:12
1

Taky mě to překvapilo. Zrovna od něj bych neočekával výskyt takovýho miatismu v jedný větě. Tak názory se mění. Taky sem neměl rád jaguáry a měl sem rád BMW a dneska to mám přesně naopak. Modely se mění a filozofie taky a potom aby zůstal jeden konzistentní. Nejvíc konzistence vykazují lidi z komunit typu miatisti, alfisti.... protože to naše neni nej, ale my se o tom navzájem přesvědčíme a budeme to všem cpát... Jo a poslední skupinaVAGíny.

M P
04. února 2019, 17:27
0

Moment moment! Já měl málo výkonná auta rád vždy! To, že teď jezdím miatou, nemá žádnou souvislost. Nicméně, musím uznat, že ta potvora člověka leccos naučí :D ale primárně mi šlo o zlepšení dovednosti ovládání vozu se zadním náhonem nebo auta celkově.

beastar
04. února 2019, 17:30
0

Tak teď se vše vysvětlilo. Ty si vyměnil Hit HOT focuse za slow mo miatu :D

M P
04. února 2019, 18:48
1

No. A je to venku. Dopíči.

Martin Martin
03. února 2019, 15:18
1

Myslím, že je to i o promu těch japonců v Evropě. Kdyby se tu dala série i jen 20ti Toybaru s 250k a nějakým nesmyslným odlehčením a udělalo se kolem toho halo, tak to přitáhne další zájemce i o ty běžné verze! To samé u MX5. Promo na běžné se musí dělat potuněnými modely! Třeba jako Seat - totálně předělený vůz objede Nurburgring, pak se vydá jako edice a najednou jsou cesty plné Seatů ...

reagovat
CerVus
03. února 2019, 15:20
-1

Já vidím problém hlavně v tom jak to auto vzhledem k ceně vypadá. Ruku na srdce, žádná kráska to před FL nikdy nebyla a to do ní člověk ani nesedl, tam to spadne o další dva stupně. FL tomu hodně pomohl, ale zase cena ojetin začíná na dvojnásobku kusů před FL.
Ten motor je sporná věc. Já se třeba rád projedu po okrskách, kdy je motor vytočený do červeného pole, ale zároveň ocením brumlání v6/r6 motoru v nízkých otáčkách při pomalé jízdě. (V8 jsem nepoznal, tak nehodnotím). Tady to auto zase selhává.
Jako hračka na víkend to auto dává smysl, ale žít s ním bych nechtěl. To snad raději 370z nebo Genesis (po FL). Ty nabízí podle mě za ty peníze víc univerzálnosti. No dobře, ta 370z je s užitnou hodnotou také dost na hraně.

reagovat
RCNP
03. února 2019, 16:23
5

Tak jsem tady! Naprosto souhlasím. Lidi co si pořád stěžujou, že vymíraj atmosféry a že normální auto už nejde koupit bez třívalce s turbem, jsou ty samý co si stěžujou, že je tohle auto slabý, protože přece dvoulitr má dneska běžně 300k, natož sportovní auto, to je fouklý aspoň na 350. A těmhle lidem se má někdo zavděčit. Dali lidem to auto z devadesáték, kdy bylo ještě všechno v pořádku, jak říkají a oni jim ho omlátili o hlavu. Mechanicky jednoduchý auto, po kterym každej volá dostali a zase je to špatně. Protože je to prej drahý. Přitom za dynamicky stejný GTI klidně ten 3/4 milion s radosti daj. Proste jsou lidi moc pohodlny a chtej vzdycky to co nemaj a to co maj je blbe. Proto az jednou prestanou BRZ delat, tak si koupim tu hnusnou, pomalou, nemeckou Supru, ktera stoji uplne stejne za hovno jako BRZ. A nalepim si na ni ///M nálepku,.

reagovat
Stanley
03. února 2019, 18:19
4

No jo. Ono se sice obecně mluví o sportovních autech, ale reálně existují dvě skupiny, jedna se chce za volantem bavit, druhá chce všechny předjet. Přičemž druhé skupině nebude nikdy souzeno tu první pochopit.

RCNP
03. února 2019, 20:03
1

Já myslim, že tam je ještě meziskupina. Která chce jezdit rychle a sportovně, ale počecháčkovsku za pět korun a bez velkých kompromisů ohledně praktičnosti, pohodlý a možná nějaký neobhajitelnosti ať už před sebou nebo někým jiným. Takže z lenosti a pohodlnosti sklouznou pro nějakej soft hothatch, nebo jen obyč škatuly se silnější motorem. Což asi i lze pochopit, ač myslím, že hodně lidí ani nezkusí jinou cestu, ale pak se nemůžou divit (a stěžovat si), že jim ty sporťáky ubývaj ze silnic.

krab
03. února 2019, 20:47
0

Víte co, každý svýho štěstí strůjcem :) Když se chceš na silnici bavit, je občas potřeba fakt i někoho předjet. A tohle je jedna ze slabin sporťáků téhle kategorie. Ať už je to Miata nebo Toyobaru. Rychlé, bezpečné předjetí v co nejkratším čase je disciplína, kterou ta auta nezvládají. A to se ti bohužel v reálu na silnici stává. Víš, že bude následovat pěknej zatáčkovej úsek, máš poslední rovinku, kde je vidět, před tebou šnek co jede 80-90 a to Toyobaru fakt potřebuje čas na to předjet. Míst opravdu bezpečných na předjetí najednou výrazně ubude a skončíš tak, že se táhneš za šnekem v hezkých zatáčkách. Nejhorší, však častá kombinace je šnek v zatáčkách, který ti při předjíždění nesmyslně začne výrazně přidávat plyn. A těch aut s velkým pružným zrychlením je dost a pak najednou Toyobaru má problém, protože ten čas k bezpečnýmu předjetí se dál prodlouží.

Možná nakonec ten problém tohoto auta je i opačný. Kdyby bývalo bylo z výroby s dobrými brzdami, na pneumatikách s tužší bočnicí k sportovní jízdě a motorem s kompresorem (tak jak se často upravují) a stálo by milion, možná by je koupilo paradoxně víc zákazníků. Protože s nějakým výkonem kolem 270 koní + 300 N.m točivýho momentu by zrychlovala za méně než 6 sekund a už by to taky bylo jiný. Ale to je jeden pohled.

Druhej pohled je ten, kterej říká většina majitelů - že smysl je v tom, že je hravá, snadno přetáčivá, a že pro výkon musíš motor drtit. Jenže když to děláš, najednou zjistíš, že pneu nestíhají, brzdy vadnou a olej v motoru se přehřívá. A tak komunita ladí a utrácí statisíce do úprav úplně stejně jako to dělají miatisti. A to je možná právě i součást celýho toho dění a folklóru okolo tohoto auta.

Ale asi se teda stalo to, že +- kdo Toyobaru od začátku chtěl už ho má a bohužel nás nadšenců zas až tolik není ...

M P
04. února 2019, 00:14
3

Krabe s toyobaru že nejde předjíždět? Já ti nevím, asi jsem odkojen na mnohem slabších autech, ale nepřišlo mi to jako zásadní problém

MB
MBMB
04. února 2019, 08:03
3

Věřím, že v 90 km/h na šestku to asi nijak extra zrychlovat nebude. Nicméně když člověk chce, umí zrychlovat stejně jako jakékoliv jiné auto s 150 kW, což určitě není málo. To je hromada výkonu umožňující velmi pohodlné předjíždění, srovnáme-li to s mainstremem, co jezdí po silnicích.

krab
04. února 2019, 10:56
-2

Já to auto měl hrozně rád, o tom není sporu :) Zrovna tak nejsem taková lama abych si stěžoval na výkon, přitom jí trápil v nízkejch otáčkách. Ale věřte, že roční zkušenost ten nahoře popsaný problém ukázala. A svezení v upravené s HKS kompresorem jen umocnilo dojem, že tak to auto mělo být vyrobené z fabriky. Jinak - pořád je skvělá a měl bych jí radši než hothatch, ale dokázal bych i váhat jestli za ty prachy výborný Leon Cupra nebo háčko N nebo Mégane RS. Každý z nich nabídne větší rychlost a pobavíš se. Ale RWD je RWD...

Je to o úhlu pohledu. Když koupíš Toyobaru po autech typu Miata , MR2 nebo já nevim Swift Sport, je to velký upgrade. Pokud jsi měl dřív třeba starší Mégane RS nebo Imprezu WRX bude tě na Toyobaru brzo mrzet ten motor.

Ale jinak - auto je to skvělý a tvrdím to pořád.

MB
MBMB
04. února 2019, 12:45
0

Souhlasím, záleží, na co je člověk zvyklý. Pokud člověk jezdí s něčím rychlejším, to předjíždění asi nepůsobí až tak bezstarostně, ale jak říkám 150 kW je pořád spousta výkonu výrazně na tím, co mají běžná auta.

beastar
04. února 2019, 13:19
0

Tak asi souhlasím s tím co tady píšete. Jen jedna věc. Tady do toho bych vůbec netahal běžná auta. Nebo chceš někde závodit s oktávkou v šetnáctce naftě? Prostě Leon Cupra 300 koní, Megáne RS 300 koní, Bmw m1 350 koní.... Záleží kdo co měl a hlavně, co je prostě ochotnej řídit. Kdy, kde a jak často.

Jasně že na dennodenní ježdění po městech, vsích a do práce je 200 kobyl hodně. A předjedeš s tim všude jak nic. Záleží s čím srovnáváš. Je smutný že 240 koní má i ta okyna v RS a to není žádnej supersport. Superb má tuším z tsíčka 280 koní a k tomu 4x4 třeba. A to už je defakto obyčejný auto:)

Vavris Vavrisovic
04. února 2019, 16:26
0

K tomu předjíždění - předjíždět s tím samozřejmě lze. S čím taky ne... ALE! Když vede cesta trochu do kopce a ještě jí třeba člověk nezná jako své boty, tak to v Toyobaru prostě není úplně s prstem v nose. Klidně se přiznám, že když jsem s tím jel loni z Prahy, tak jsem několik předjíždění musel prodat, protože když se za zatáčkou náhle objevila mezera a motor se zrovna nenacházel v rozmězí těch 600 otáček, kde jede, tak jsem to prostě nestihl... a se zmiňovanou okynou RS (ba i tehdejší NBFL s kompem) by to bylo bez ztráty kytičky.

beastar
04. února 2019, 17:09
0

Tomáši ono taky záleží jestli by si na takovém místě chtěl předjíždět s čímkoliv. Myšlenku ale chápu a myslim si to stejné. Proto mě trochu níž dole rozesmálo tvrzení, že v běžném provozu oproti běžným autům je to trhač. Jak sem psal byl by tak před možná 20 lety. Kdyby jezdili jenom 1.0tsi a podobně tak ok. Vzhledem k tomu, že běžný auto je služební okyna a tak dále. Zas taková výhra to neni. A jestli je benzínová okyna v eresu na něco dobrá tak je to tahle situace co popisuješ.

krab
04. února 2019, 17:23
0

Tomáš to vystihl přesně tak, jak jsem to myslel. A pochopitelně, já jsem se "zmlsal" tím, že už důvěrně znám daleko výkonnější auta a tady prostě je nesporná výhoda. On by ten problém byl ještě daleko menší, kdyby bohužel někteří řidiči ( a není jich fakt málo) ještě k tomu schválně člověku to předjetí nechtěli umožnit. Vidí v zrcátku, že se přižene sprotovní oranžové auto a ten teď jako s tebou chtěj závodit či co... jede 90 tacho a pak najednou když ho předjíždíš ti schválně přišlápne plyn na tom svým turbodieselu.... Máloco mě v provozu sere, ale tohle je spolehlivě jedna z těch věcí. Vytvoří nebezpečnou situaci a fakt bych za to těm lidem bral body a hlavně je poslal k chocholouškovi na vyšetření. :) Často to jsou ti stejní co se na rovině vlečou 85 , v zatáčkách nesmyslně 60 a přes vesnici to valí 70 ... což nepochopíš!

Pak, když jedeš sportovním autem, který přeci jen už ten výkon má poměrně suverénní (200k + / 1 tunu auta) tak i takovýho pitomce při správným podřazení předjedeš rychle a jedeš si dál to svoje. Takže to je prostě asi ta jedna věc, co jsem chtěl podotknout, že by se Toyobaru dala vytknout.

beastar
04. února 2019, 17:38
0

Bohužel na tenhle nešvar je přesně jediný lék. A to o trochu víc výkonu a taky mít teda jakože to TURBO :D Ono je to směšný, ale silnice není časopis a tak prostě než se dostat proti kamionu je lepší nemít jakože tu atmošku s tim supr projevem. A předpokládám, že kdo si kupuje Toyobaru nechce s tim všude jezdit jako součást kolony 80 km/h. Zase na druhou stranu když to máš prostě jako daily jako to tady někteří provozujou, tak mi tyhle věci tady rozebírat přijdou jako malichernosti. Protože ve světle toho by pak lidi s autama 200 koní mínus neměli ani vyjíždět....

Takže asi takhle na víkendovku pro blbnutí by mě to auto děsně sralo. Pro mladýho kluka co jezdí někam občas s babóvkou na vejlet a nejezdí často dloho po dálnici jakože štreky to chápu. Jak tady psal Pólin. To auto má u nás problém, že u nás tihle kluci 21 až 30 let nemaj prostě skoro miloše na takový kupé. Tak si raději koupí ojetinu v podobě bavoráka či Golfa GTI. Je to pochopitelný....

M P
04. února 2019, 18:50
0

Ježišmarjá, já bych tam taky chtěl kompresor. Jasně, že chtěl. A stačilo by jen pár koní navíc, 20% třeba, a hned by bylo veseleji. Jen mi to prostě přišlo, tak jak to je, docela v pohodě. Jasně, neřekl jsem si taky, že teda ten motor je pecka, ale oceňoval jsem jiné přednosti.

Mezi námi, mně se nelíbí ani zvuk boxeru, ale zas mi třeba vůbec nevadí, že je to čtyřválec.

Stanley
04. února 2019, 21:24
0

Takže jsme se dostali k tomu, že na 200 koňovém sporťáku je špatně to, že neumí zlehka předjíždět (ne že by nebyl zábavný). Přidáme tedy turbo a výkon. Jenže automobilky rodinným povozům taky neustále zvyšují výkon, a tím pádem budeme tam, kde jsme byli. To je přece cesta do pekel. Nehledě k tomu, že když už toho uhoněného blba v dýzlu předjedu, začne se většinou lepit, aby jako ukázal, že ho teď brzdím a je po zábavě. Jasně, v 330k Zetku jsem takovému i přesto ujel, ale asi je jasné, kolik v tu chvíli bylo na tachometru.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2019, 08:53
5

Z tohohle čtení je závěr celkem jasnej. Toyobaru je skvělý sportovní auto z devadesátek, jak lidi chtěli. Jediným jeho problémem je to, že okolní provoz už z devadesátek fakt není.

M P
05. února 2019, 09:09
1

Jako, no. Ono, víš... když to tak vezmeš... vlastně...

Je to tak :D

ToMyx
05. února 2019, 12:26
4

Máte pánové tak nějak pravdu všichni. Jen, u sportovního "devadesátkového" auta řešíme hlavní kámen úrazu..... předjíždění?
Neřešíme přehřívání oleje na malých okruzích nebo při dlouhé jízdě ve vysokých otáčkách na dálnicích nebo vysoké náklady na legalizaci instalace kompresoru nebo jaké pneu jsou nejlepší pro dovádění na okreskách?
Ano, 200k není buhví co a ano, je to atmoška a z toho vychází i její projev a hmotnost 1200-1300kg by mohla být taky trochu níže. Ale není přecijen větší problém chování těch ostatních, kteří neumožní bezpečné předjetí tím, že NEBUDOU ZRYCHLOVAT, aby ukázali jak to té placce natřou? Přiznám se, že jsem si oranžádu nestihl půjčit od Kraba, takže nevím z pozice řidiče, kam až točí třeba dvojka a trojka, ale přijde mi (z pozice spolujezdce), že v normálním provozu nemůže být obecně problém. Druhá věc je, jak píše Principál, Toyobaru je svou cenou už v teritoriu, kde vládnou turbokoně 280+, tam je to prostě jiná sekundová písnička. Ale je to opravdu ten kámen úrazu?

O tom dělat věci jinak (postaru) to podle mě asi u Toyobaru je. Je to auto s nádechem devadesátek, které nezrychluje na brnk a řidič se musí snažit jej komplexně zvládnout. Přijde mi, že přesně tyto vlastnosti ke sportovnímu autu sedí. Auta, které tuto vlastnost postrádají mi někdy přijdou sterilní. Ono by to totiž pak mohlo znamenat, že rychle nedokáže jezdit každý, což u aktuálních hothatchů není problém a to je možná jádro pudla:-D
Je to pro Toyobaru opravdu takové mínus? Vadí, že to není "statusové" auto? Přijde mi, že by to neměl být problém, ale většinoví kupující zákazníci mají většinou asi jiný názor a ti co původně křičeli po lehkém jednoduchém sporťáku, jsou najednou zticha a nekupují nebo ne tolik...

Přemýšlel jsem, jestli jít cestou swapu motoru (230 turbokoní) nebo motoru co na stejné koně točí 9tis otáček, co jsem si asi vybral? Jedná se o pixlu co je čím dál méně daily a v zimě odpočívá, takže lehký kompromis. A Toyobaru mi přijde svým určením podobné. Nemá zvládat všechno, není to ryzí daily auto, ale pro toho, kdo to tak chce to umožní a poskytne zábavnou formou.

RCNP
05. února 2019, 13:57
3

Ještě přidám svoji trošku k tomu předjíždění. Za těch pár let už jsem párkrát předjížděl. Takový to normální předjíždění, kdy na 90 potřebujete někoho předjet neni žádnej problém, jen nad tím musí člověk trochu víc přemýšlet než by asi chtěl a pak z toho plyne tahle frustrace. Před BRZ jsem měl bávo f dízlu a bylo fuk jestli tam měl v 90 člověk 4, 5 nebo 6. Prostě to fouklo a bylo. Holt tady člověk když jede výklus na 6 při 90kmh, tak musí podřadit. Ne jednou, ani dvakrát, ale třikrát no :D Na druhou stranu ty krátký kvalty dávaj díky tomu dost slušnou akceleraci a když tam je natočených cca 4500, tak se dá krásně a svižně zrychlovat až do omezovače v 7400. Jasně, musí nad tím člověk přemýšlet, ale to tak nějak dělá člověk u BRZ pořád. A to se furt bavíme o tom rychlym předjíždění na krátkym prostoru někde na okreskách. Dálniční předjíždění je úplná pohoda, ač občas čtu jako by to pro někoho bylo jak jet s 1.2 htp po vysokohorský silnici. Jenom prostě s tou super dlouhou šestkou musí taky člověk podřazovat, ale na dálnici stačí dát za pět a díky velkýmu rozdílu 5 a 6 tam má hned těch 4500 a předjíždět se dá i v autobahnových rychlostech. Trošku pruda je když zase člověk dojede na pětku do omezovače (jelikož tady se dosahuje vmax na poslední stupeň) tak zase chvilku trvá než se chytne šestka, ale to se bavíme už o rychlosti přes 200kmh. A i tak se mi na (opravdickym) autobahnu dařilo celkem svižně předjíždět i okolo 220kmh. Dech to začne ztrácet tak v 235, ale necelých 250 se i tak dá z toho dostat. Samozřejmě tachometrových.
A ještě malá vsuvka k těm obr investicím aby to nějak jezdilo. Já koupil jiný brzdy (kotouče čistě z rozmaru) asi za dvacku, stačily by slušný desky, což je tak 8000,-. Plus gumy, kdy jedna stojí 1800,- a není to žádná eko guma, ale fajn ventus v12 evo 2. A najednou je to auto zase rychlostně o level dál. Ověřeno na vyjížďce s několika generacema WRX STI, kdy nám nikdo z nich neujel. Pravda, nikoho bysme nepředjeli, ale to ani oni nás a to tam byl mnohdy rozdíl víc než sto koní. A nemám žádný upravy motoru, vejfuku, mapy, sání, prostě nic. A chladič oleje, respektive strašidelný teploty jsou fáma. Žádnej nemám, teplotu měřím a nikdy to neukazovalo nic co by ani zdaleka ublížilo motoru. Je to fajn pokud chce člověk celej den jezdit na okruhu, ale to by tak nějak vyžadovalo každý aut. Sorry za slohovou práci.

krab
05. února 2019, 14:16
0

Tomáši, to je fajn zamyšlení. Já myslim, že tady prostě probíhá klasický brainstorming dění okolo Toyobaru. Někdo mluví ze zkušenosti s tím autem, někdo jen teorii.. Já si taky myslím, že tu je pravda tak nějak u všech :)

Já konkrétně ho měl rád to auto, první měsíc bylo fakt čirý nadšení. Za normálních okolností bych ho měl doteď. Hmm škoda, že jsi se svézt nestihl. Ale nějaká příležitost se snad najde.

Ale chtěl jsem upozornit na pár neduhů, který mě postupně začaly vadit. Jinak ta hravost toho auta ta nutnost jít až na limit co z techniky lze vyždímat je skvělá vlastnost, ne, že ne. Ale vzal jsem to auto do Mostu i na malý okruh v Písku. Písek - docela nedotáčivost a potvrdil i kamarád, závodník. Zejména díky nevhodným pneu z výroby. Most - po 5 kolech problém s brzdami a to jezdím plynule, tak nějak se snažím "učebnicově" jak se má. Sosnová - tu si v Toyobaru fakt užiješ, protože tam to klouže a je to sranda a krásný trénink RWD balance. Ve skutečnosti mokrá Sosnová je vynikající trénink a Toyobaru vynikající tréninkový auto.

Jako takto : já si rád vyzkouším různá FWD auta a třeba takové Clio RS (MK3) bych si snad i dokázal představit mít v garáži, ale moje srdce je u RWD aut. A přeci jen když můžu, už si radši vyberu něco co má šestiválec , osmiválec, dobré brzdy, solidní podvozek atd..

Ve skutečnosti je Toyobaru skvělé, když se upraví. Ale stojí to hodně. Respektive, nedá se už čekat žádná návratnost. Ale jak říkal jeden majitel zajímavě upraveného kousku s Cosworth kompresorem, AP racing brzdami atd... OK, stálo mě to auto lehce přes milion, ale co jiného za ty prachy bude tak skvěle fungovat a pobaví. Sériové WRX STi to totiž není. A to jsem si sám vyzkoušel loni během skoro týdenní zápůjčky...

Ovšem já jsem šel tou cestou si jako opravdové sportovní auto koupit Lotus Elise , protože opravdu funguje, je lehký a nemá prakticky v dynamice a výběru komponentů slabiny. A samozřejmě jsem zaujatej, mám to auto děsně rád a tak ho vychválím. Ale vážně mě nenapadá žádný jiný sportovní auto nejen do milionu, ale ani do dvou , který by bylo takto odladěné jak pro silnici, tak pro okruh.

Vavris Vavrisovic
05. února 2019, 14:20
3

Já si nemyslím, že předjíždění je problém auta. Předjíždění je čistě problém majitele - buď mu to vadí nebo nevadí.

Mi to třeba nevadí... :-) Naproti tomu vzpomínka, jak jsem se v divoce se zmítajícím BRZ pokoušel setřást nadopované Mini JCW s 300 koni, jak se priusky po 10 kilometrech přehřály , tím pádem se nedalo jet čistě, ani když člověk chtěl a přesto pak od řidiče té přemotorované mrchy na AD08R člověk slyší "ty vole, to bylo dobrý" a ne jen nudné zívání, vyvolává potěšení ještě teď .. :-)

RCNP
05. února 2019, 14:33
4

Priusky jsou stejně děsivý jako zábavný. Na čemž je o to vtipnější, že když pak člověk vybírá co dát po nich, jelikož jejich smrt sice přichází neúměrně dlouho, ale jednou přijde, tak se snaží intuitivně vybírat podobně "špatnou" gumu :D Teď se celkem osvědčili hankooky V12 evo2, který neztrácejí tu hravost, ale zároveň se nepřehřívaj, jde jet i čistá stopa (najednou je to auto čistě na rychlost o level rychlejší) a nepříchází pak tak panika kdy se střídá nedotáčák s přetáčákem :D
Jinak větší problém než v majiteli je spíš ve spolujezdci :D Jak jsou lidi zvyklý, že auto jen tak zahučí, jede se vpřed a manévr je hotov, tak tady to je o kus dramatičtější show. Nejdřív meziplyn 6-5-4-3, plnej plyn, motor mění zvuk v 4500, 5500, 6500 a 7000 otáčkách navíc vývod zvukovodu je pod nohy spolujezdce. Kontrolka přeřazení bliká a bzučí a do toho rychlý trochu násilný řazení. To pak všichni nadávaj, přitom člověk přesně jen zrychlil z 90 na 120 :D

krab
05. února 2019, 14:39
0

Mě na tom předjíždění jen tu a tam vadilo to, že zkrátka i vytočená trojka neumí zatáhnout suverénně natolik, abych věděl, že předjedu během okamžiku a bude to tím pádem naprosto bezpečně a na jistotu. A tak jsem taky x předjetí radši neudělal, protože toho prostoru nebylo tolik.

A to druhý co píšeš, že se ti přehřejí ty pneu, ty brzdy atd. ( na okresce to není tak znatelný, protože tak dlouhou trasu prakticky nemůžeš kvůli provozu atd. jet jen fakt "palici") a je to pak výzva to uřídit a máš pak z toho radost, jako to jo, ale já si nějak užívám víc precizního stroje, kdy má ještě rezervy. Na tý silnici určitě. A na tom okruhu se sériový BRZ/GT86 vážně po čase začne mít problém.

Na druhou stranu, to auto tak sériově i bylo definovaný. Jako základ pro japonské boy racery. Stará hatchi (AE86) v sérii taky nic moc nepředvede, ale když se začne ladit auto najednou ožívá a řidič se může dál posouvat a zdokonalovat. Takže ve výsledku je to o tom, jestli ti je tahle kultura ladění stroje ke svýmu obrazu blízká nebo ne a chceš už něco co funguje perfektně v sérii.

beastar
05. února 2019, 14:40
0

Zcela překvapivě to není v sérii skvěle odladěné na okruhy;) Jinak myslim, že mám pravdu v tom. Je to dobré auto. Není postavené na efekt. Nýbrž se snaží o funkčnost. Logicky to nefunguje univerzálně.

Každopádně souhlasim i s tim co je tady X krát psáno. Modlu z toho vytvořili hlavně novináři a majitelé s menší sebereflexí. Po tuningu to funguje lépe. Hm kdo by to byl řekl. Každopádně na úpravy to bude skvělá volba. Hezke přirovnání bylo auto z 90s ideál. V provozu kterej je 2019. A to jak píše R že wrx sti nepředjede ale oni jim neujedou je docela logický. Víš o kolik by si musel mít reálně rychlejší auto aby si ujel za provozu? A nemyslim na dálnici:) Po neomezeně dlouhou dobu sem se udržel za ZR01 a co to má šestilitr a stovku za 4? Nevim kdo to řídil a tyhle voloviny. Ujet mi celou 20 km prázdnou cestu chtěl.... A neujel. Tohle samozřejmě neni vůbec o výkonu, gumách atd. Je to o řídiči a o tom jestli s tebou má náladu soupeřit.

Kdybych jezdil Toyobaru daily nechal bych si to v sérii a s nikym bych nezávodil. Protože na to to prostě podle mě není. O tom jakej je interier atd už sme toho napsali... To by mě sralo taky. Pro mě to neni a může to bejt zábavný ... Za bmw bych to nevyměnil rcnp a to nevim co si měl.

Vavris Vavrisovic
05. února 2019, 14:48
1

RCNP: já takové přehřívání jako u Primacy HP ještě nikdy nezažil... A vážně to bylo na relativně krátkém úseku. Pár zatáček a brzdění na hraně a najednou to tancovalo jak valašská děvčica :D

Krab: On tam ten říz je i na trojku, akorát když typicky předjíždíš někoho, kdo jede 80, tak má trojka tuším něco pod 4500 otáček a než se to vymotá na slušnou akceleraci, tak je mezera pryč...

ToMyx
05. února 2019, 15:01
0

Díky za reakce krabe, RCNP, Vavrisi. Jako spolujezdec jsem jel 2x v GT86 a 1x v BRZ a vždy se jednalo o ostřejší okresky s dobrým řidičem co koketuje se závoděním, nemám tedy žádnou osobní řidičskou zkušenost.
Původně jsme plánovali s Krabem, že si povozy na pár km vyměníme až ten můj dostane silnější srdce a svor. Krabova automobilová promiskuita je ale silnější (dobře pro Tebe) a moje kára bude ready až někdy 4-5/2019, tak jsem osobní zkušenost nestihl.

Petře, s tím posledním odstavcem plnně souhlasím. Mělo to být vlastně novodobé AE86 se vším všudy, určené jako slušný základ pro doladění. Jen to stojí banány hold. Není to hold univerzál a není to pro každého, protože každý potřebuje trochu něco jiného. Ale to je někdy těžké odhadnout, když na Toyobaru jsou všude v testech chvalozpěvy jak je zábavné.

-
Komentář upraven 5. 2. 2019, 15:05:11

krab
05. února 2019, 15:05
3

Ono je to vůbec dobrý zamyšlení, celej ten editorial. A je nám to taky myšlenkově blízké. No jo no, moje "promiskuita" aut je děsná nemoc. Ten Lotus se tam u toho sběratele v garáži prostě ale fakt nechat nemohl :) A zrovna prostě by nevyšla dobře cash na to si nechat obě ta auta...

Ale srovnání uděláme, na ten motor se těším, na tebe samozřejmě taky a klidně naznačím, že se i rýsuje něco z tvojí vlastní stáje i u mě, takže pak klidně dáme kafe a pokec o všech těch "Datsunech" :-D

RCNP
05. února 2019, 15:06
1

Souhlas, že na rychlym okruhu to začne ztrácet, ale jak řiká beastar, jaký auto ne? Ale koupit slušný gumy a normální desky je otázka několika tisíc, ne desítek ani stovek. Tudíž to beru jako čistě indivindi zahlazení hran pro to co s tim chce kdo provádět. A mě třeba okruhy dvakrát nebaví, rychlý už vůbec, takže ja si užívam jen ten velice lehce vylepšenej stock, kterym jsem zahladil ty svoje hrany. A priusky i brzdy jdou uhřát i na okresce :)
Baestar: Měl jsem E92 320xd manažerskej sen, ale v manualu. Hezčí, líp zpracovaný, dynamicky v přímce podobný, celkově svižný a navíc super easy daily driver. Ale o 600% nudnější, což není chyba auta, prostě k tomu nebylo určený. A teď si představ o kolik musí být BRZ lepší když z toho německýho krásně slícovanýho roky vyladěnýho interiéru přesedneš do ty plastový pastoušky, ale stejně tě to ukecá :)

beastar
05. února 2019, 15:15
1

RCNP: Jak koho:) Musí tě bavit měnit rádio. A jezdit duchem v roce 1995 až 1999. Pouštíš si v autě 2Unlimited z kazeťáku?;))

RCNP
05. února 2019, 15:18
1

Pozor mám normální radio s navi, dab a tyhle blbosti co člověk nepotřebuje. Mám to teda jen kvůli parkovací kameře, jelikož furt parkuju několikrát denně podélně. Kdyby tam dávali kazeťák, tak ho tam nechám, to by bylo mnohem víc cool .

ToMyx
05. února 2019, 15:25
2

Koukám, že jsme tu všichni podobně "narušení", všichni se tak nějak shodneme a pak už tam každý přidá kousek toho svého:-)

krab: Hlavně, že na tu nemoc máš medicínu... Je fajn, že si můžeš plnit sny a Eliška je dostatečný důvod, proč se zbavit přebytků... :-)
Až to bude u mě uvařený, ozvu se a ochutnáme.

RCNP: Když bych měl srovnat první dojjem po přesednutí z trojky BMW do BRZ, ten nízký posez a úhel volantu mě dostal.

Irwinek
06. února 2019, 07:38
0

Hele, vy závodníci, já bych pro vás všechny měl jeden tip : hmotnost 810 kg, pneu 205/40/R17 ( přední ) 225/35/R17 ( zadní ) cena : 653000 Kč - to jsou klady , přeplňovaný tříválec 698 ccm, 60kW / 5200 a 110Nm/2250 - 4500 zase fakta. Tuning je za pakatel.
Smart Roadster-coupe - http://www.auto.cz/smart-roadster-coupe-0-7-60-kw-985
Tohle byl asi nejbližší popis/test, který jsem sehnal. Já se v něm vezl asi před 3 roky ( schválně říkám vezl, protože o těch cca 40 km nelze říct, že bych řídil a řádil ). Dokud jsem byl sám na okrsce, bylo to úžasné, motokára v kastli, i když to řazení bylo divné, ale člověk si zvykne. Problém nastal v okamžiku potkání jakéhokoli auta, prostě jsem se najednou bál a připadal si malý a zranitelný. Asi bych potřeboval delší čas, protože majitel s tím jezdil jak Lauda, ale na předjíždění měl jediný recept - využít momentu překvapení ( čert ví, jak to myslel, ale všechna 2 auta na tom kousku předjel :-D ).
Myslím, že i Toyobaru je velké, rychlé a výkonné auto :-D

Liqid
03. února 2019, 18:08
-1

Stejně mi pořád nejde do hlavy, proč je takový problém udělat coupé za cenu třeba octy, tzn. někde kolem půl míče. Holobyt s možností příplatku, základní motor s potencionálem na tuning, třeba z Leona by šlo udělat hezký coupé s nízkými náklady na provoz.

reagovat
RCNP
03. února 2019, 18:16
3

Vzdyt stoji jako oktavka. Jen ne jako 1.0tsi, ale jako RS. Coz je snad pochopitelny. Navic oktavka ma nicotnej vyvoj, kdyz je to jen best of VW. Naproti tomu toyobaru se vyvijelo komplet od podlahy, tak se to nekde musi projevit. A to nemluvim o tom, ze cenove je nekde jinde zadohrab s motorem vpredu a predohrab s motorem vpredu. Navic tu byla zakladni verze, ready na tuning, ale nikdo to nekupoval.

Liqid
03. února 2019, 18:28
0

Pochopitelný to právě není, RS je výbavou o dvě třídy jinde. Že vývoj něco stojí je jasný, ale tyhle auta se nedělají pro zisk, tady má možnost se automobilka předvést, na hrabání $$$ jsou prodávanější modely.

RCNP
03. února 2019, 18:41
3

To neni pravda, jelikoz zaklad BRZ je trochu nekde jinde nez zaklad RS. A ted si jeste k RS pridej opravdickej diferencial a kardan. Navic RS je zase o dva levely dynamicky nekde jinde. Vubec tohle srovnani nedava vubec zadnej smysl. Mozna maj na papire podobny hodnoty ale jsou to dynamicky, jizdne a technicky uplne jiny auta. To je jako chtit za cenu hambace z mekace svickovou. Obe jidla obsahuji (aspon naznakem) maso, to je asi tak jediny co maj spolecny.

Liqid
03. února 2019, 19:17
0

To neměloo být srovnání, já bych prostě chtěl levné coupé, klidně ať to sdílí s nějakým tuctovým hatcbackem všechno možný, ale ať to má správnej počet dveří a klesající zadnici. Citigo neberu jako coupé a čtyřdveřovej passat taky ne. Takže, motor z RS, výbava základní, pokročilá technika za příplatek, správná kastle a hotovo.

Nimrod
03. února 2019, 19:42
4

a fakt bys takový auto chtěl? není už dost povozů, které si vzhledem hrají na něco, co nejsou? vím, byla třeba calibra, která ti celkem pasuje na to, co zmiňuješ, ale mě takový auto tak nějak nechává chladným... prostě kupé má mít pohon zadku

Ča
Ča Snač Aj
03. února 2019, 21:27
1

Říkal někdo VW Scirocco?

Liqid
03. února 2019, 21:54
1

Pokud neberu veteránské generace, tak je to hatchback. Já měl na mysli něco jako audi TT od neprémiové značky.

Kalibra by šla, úplně s klidem :)

ToMyx
05. února 2019, 15:09
0

Nimrod: povozů, které si vzhledem hrají na něco, co nejsou... to mi připomnělo Hyundai Coupé (v US Tiburon). Taky to vypadalo akčněji, ale ani podvozkově a dokonce ani motoricky se šestiválem to moc nejelo. Toyobaru je proti tomu "okruhový speciál" :-)
-
Komentář upraven 5. 2. 2019, 15:27:37

beastar
05. února 2019, 15:59
1

Joo Tiburon:)) To je svezeníčko. Za tepla...rovně. A ten kvalitní interiér.

ToMyx
05. února 2019, 16:12
0

Jezdil jsem s ním rád, ale jen v NFS :-D
Měl jsem 2x možnost svézt se naživo a ta 2.7 byla krásně těžká na předek, takže vůbec nechtěla zatáčet. Na 6 válec to nemělo teda ani nic moc zvuk. Ale zase to bylo levný a pro mlaďasy na tescodostaveníčka asi ideál :-D

beastar
05. února 2019, 16:32
1

No jezdí to jako korejská nevyvážená predokolka. O nic se člověk neochudí když si za to nesedne. Uznávám že pro jistý typ klientů je to dream cár. Placatý to trochu je. Dáš křídlo vodklony a kola co svět neviděl. Neony. Ty už nefrčej ale co. A je to king of the tesco tuning.

Co je výhoda je to levný. Můžeš jezdit na limitu a když to rozstřelíš na hovna. Necháš to tam a jdeš domů. Pokud si schopen. Jako renegade driver je to tudíž supr. Kam se hrabe Gallardo;)

ToMyx
05. února 2019, 16:44
0

beastar: "Jako renegade driver je to tudíž supr. Kam se hrabe Gallardo;)"
Ty máš zase dneska den co? Výborně :-D

beastar
05. února 2019, 17:10
1

Mimochodem slovní spojení krásně těžká na předek mě taky celkem pobavilo. :)

motion
03. února 2019, 18:18
1

Když to vezmu podle sebe, chybí mi tam bod, protože existuje Mazda MX 5 RF, nemohu si pomoc, ale ty dvě auta (RF) mají velmi podobnou cílovku a z nějakého důvodu to Mazdě funguje i se s 160PS, až k nám dorazí na jaře verze se 184PS, navíc výkonem posunutým nahoru, výkonovou špičkou a balíčkem vylepšení v oblasti řízení a podvozku, obávám se, že Subaru zbudou jako prodejní argument pouze zadní sedačky...

No a pak tu máme novou Supru, která se bude v zahraničí nabízet s 2.0T a podobným výkonem jako má Toyobaru a nemusím být Nostradamus, abych si domyslel, co by se za podobnou cenovku více prodávalo....

reagovat
RCNP
05. února 2019, 15:47
2

MX5 ND má dva problémy. První, čistě subjektivní a to ten, že moje tělo s tim autem neni kompatibilní. Na šířku, výšku i délku se do něj prostě nevejdu. O tom, že pak nemáš kam dát ani telefon, o tom se bavit nebudu to neni tak důležitý. A pokud to máš jako druhý, tak ani kufr nikoho nezajímá. Druhej problém, řekl bych objektivní, je podvozek. I na příplatkovym podvozku se to strašně naklání, což sám o sobe není problém, ale když v tom náklonu začneš šlapat na pilu tak to auto to prostě nedává. Diferenciál začne divoce spínat a spíš než komunikativní náklon, to je jednoduše kontraproduktivní. Tam kde BRZ drží stopu a je progresivní a furt komunikativní i bez náklonu, tam je ND už v moc velkym neklidu. K tomu přidej divně nastavenej posilovač a celej ten jízdní balíček má oproti BRZ mezery. Což ony jízdní vlastnosti jsou důvod proč si koupit auto týhle kategorie. Tím neřikám, že je miata špatná, naopak je oproti konfekci pořád o dva levely dál, ale oproti BRZ mi to přijde nedotažený. Otázka co za další vylepšení přinese ten update.
Ad Supra, tak tam je jasný, že cena nebude o tolik jiná než u Z4 a ta stojí v základu se slabším 200k dvoulitrem 1,2M. Což je o 400K (50%) vic než BRZ. To si snad rozumnej člověk vůbec nekoupí, pokud to nechce jenom na parádu.

motion
06. února 2019, 09:31
0

Ono ND může mít víc problémů, ale na trhu je zkrátka úspěšnější a podle mě do jisté míry existence verze RF, je důvod, proč se Toyobaru tolik v Evropě tolik neprodává...

To že, kdo si Miatu neobleče jak svůj oblíbený svetr na chalupě, má smůlu, je bez debat, to že se v sérii naklání a jsou případy, kdy tím způsobila posádce mořskou nemoc je taky pravda, to že s příplatkovými Eibach pružinami a Bilstein stavitelným podvozkem se stále strašně naklání ale pravda už není, řízení prošlo v modelovém roce 2018 upgradem, stále není na úrovni Toyobaru, ale rozhodně to už není důvod ke stížnostem a i když BRZ skálopevně drží stopu, je progresivní a bez náklonu, když se postavilo na okruhu vedle Miaty v testech od EVA, MotorTrendu, Auto Express, Autocar atd. atd. tak byla Miata ve většině případů o chloupek dva i tři rychlejší, což je k zamyšlení...A to se stále bavíme o Miatě před FL, viděl jsem časy o kolik je rychlejší verze po FL a jestli Toyobaru mělo problém, tak teď Houstone, teď si myslím, že to bude velký problém...

A s tou Suprou a 197PS, cenovka by se měla přiblížit právě GT86, momentálně máme GT86 sice od 816 tisíc, ale vymazlená verze je za 989 tisíc, myslím si, že Supra bude začínat v přepočtu od míče, ale uvidíme, zatím střelba od boku...

RCNP
06. února 2019, 15:01
1

V první řadě, souhlasím že dynamicky teď (po updatu) bude mít miata rozhodně navrch, jelikož doposud těžší ale výkonnější BRZ drželo cca totožnej poměr výkon/váha, což se teď zmení. Na druhou stranu, když se vrátim k moji zkušenosti s ND obyč roadstrerem, tak čistě to jak se auto chová, tím jak řízení neni tolik komunikativní na to, že podvozek dělá spoustu věcí a vjemů mi vnášelo do celýho zážitku takovou nerovnováhu mezi řízením a zpětnou vazbou od podvozku. Jednoduše řečeno, to co v miatě člověk čte zadkem a koriguje volantem, tak v BRZ cití zadkem i volantem a cití, že mezi těma dvěma komponentama je přímá spojistost, přitom v miatě to spíš jen chytáš a nejde se na to tolik spolehnout. V tom mi přijde BRZ přátelštější a dospělejší a pro mě i tím pádem víc využitelnější, že můžu jet stopu i drift a je tam stejná progrese. A jak znovu řikám, neberu to tak zase jako nevýhodu spíš jako část charakteru, že v miatě může člověk jen tak pohodově jet výlet a asi nechce být úplně ostrá. Ale čekal jsem, že na tom příplatkovym podvozku se bude chovat líp. Jinak myslím, že asi zákazníkovi BRZ i miaty je úplně fuk nějaká desetinka tam nebo onam, v reálnym světě to tak markantní nebude, ač to určitě přidá miatě příjemnou rezervu. Ještě štěstí, že tenkrát v roce 2014, ještě nešlo otestovat ND a RF se ještě tak dva roky nepodívalo do ČR, to bych jinak z toho měl pěkně těžkou hlavu co vybrat. RF se mi moc líbí a stejně jako jsem tenkrát rage quitnul a vzal BRZ, tak bych se do toho možná zkusil nějak vecpat :D
GT86 se to přiblíží, ale myslím, že lidi mají dostatečnej rozhled na to aby se koukli a zjistili že za 800K je stejně vybavený BRZ jako ta GT86 za těch 920K, 990 stojí spešl edice se kterou půjde srovnat zase ta základní Supra ale v plný palbě a ta za milion nebude. Ta GT86 za 820 je neprodejná věc na horšim podvozku brzdách atd, to bych do toho ani nezapočítával. Jak jsem měl možnost zjistit, tak Supra bude stát +- to samý jako Z4, takže milion za základ neni reálnej, spíš lehce pod 1,2 a když tady lidi brečí že je BRZ drahý tak co potom budou říkat na základní supru za 1,2 se stejnou dynamikou. Prostě plně vybavený BRZ bude furt o 300-400 levnější než základní Supra. Tam žádnej kanibalismus nebude.

Woyta
03. února 2019, 23:03
0

No ja na to kouknu, z historickeho hlediska. Napriklad moje S13. 200hp FR koncepce ale 2+2. Produkcni cisla take nebyli nejak moc vysoka. Celkove bylo za 9 let vyrobeno okolo 300 000ks. Tedy BRZ se asi nema za co stydet co se tyce poctu. Muj konkretni kousek je z roku 1994. Tedy posledni rok pro evropu. A prodal se az v kvetnu 1995. Zrejme posledni v evrope prodana S13. A cenovka byla 55 000 marek. Tedy auto za mega. 10 let nazpatek to bylo levne auto na driftovani. Ted ve slusnem stavu stoji jako ojete BRZ. Jen za posledni rok strasne stouplo na cene. Ano venku je hodne youngtimeru, ktere nabidnou cistejsi svezeni nez moderni auta. Takze hodne lidi da prednost jim. uz treba jen z nostalgie, protoze tohle byli auta nasich her.

reagovat
Pólin
04. února 2019, 08:35
1

Dělám v technologické firmě, kde pracuje relativně hodně fanoušků do aut. U nás v české pobočce nemá BRZ nikdo, ačkoli po něm několik lidí, včetně mě, touží. Minulý týden jsem byl v německém hlavním stanu a ejhle, BRZka byly na parkovišti hned dvě + dvě MX-5 nd. Je to opravdu o penězích bohužel... a proto by měla Toyota začít s tímhle: jak to představili, tak snad psali něco o atmo 1,5l, 120 koní a náhonu na zadek se samosvorem...cena prý snad do 400K. tohle bych si jako druhé auto do rodiny klidně koupil. BRZ za 800K je už prostě moc drahé...

reagovat
beastar
04. února 2019, 13:26
0

Já ti nevim. Ta oktávka RS, nebo Superb kór v tom Laurinu či Sport line stojí i víc a těch potkám dost možná až moc. Nebude to dávno jen o penězích. I když je jasný že vaši kolegové v Germánii mají víc peněz.

Je to i o dostupnosti auta, servisu, slevách, zvyku toho zákazníka atd. Ono když máš 20 let VW koncern tak si na japko ani nevzpomeneš. A Německo je prostě jiný a velký trh. Potencionálně ty lidi přemýšlí jinak. Prachy jsou jen jeden z důvodu. A po Praze na naše poměry těch toybaru vídám dost na to co je to za auto. Naproti tomu novou miatu sem potkal jednou... Je to jako třeba s Teslou. Lidi na to tady dávno mají. Jenže pořídit to je složitějši. Servis tuším Vídeň atd. U nás je na tom Toyota jinak jak v D o Subaru nemluvě.


-
Komentář upraven 4. 2. 2019, 13:32:23

Pólin
04. února 2019, 14:09
0

Však jasně- o tom mluvím. Mladý kluk, co nemá závazky a rodinu, ale už je profesionál, co vydělá nějaký chechták si to nové BRZ klidně koupí. Ale jen v Německu- tady si asi koupí 10 let staré BMW za 300K. Horší je to už ale se stejným profesionálem o deset let starším. Ten už má většinou rodinu a proto bohužel koupí tu Laurinu, nebo podobné... v česku si zase koupí nějaké rodinné kombi do 500K. Tedy řekl bych, že ta hlavní skupina, pro kterou je to auto určeno (mladí řidiči- dejme tomu lehce přes 30 let) tady na to většinou nemají peníze. To je celý problém...

krab
04. února 2019, 14:53
0

a ještě možná poslední věc - minimálně u dealerů Toyoty chybí předváděčky pro seriózní zájemce, prostě ti lidi si to nemají možnost až tak moc vyzkoušet. Vím, že tohle je třeba velkej problém Lotusu. Když se prodá pár aut a žádnej manstreamovej model nemají pro pidi ČR trh se předváděčka od každého modelu finančně neutáhne. A když si zákazník nemůže vyzkoušet jak je to fajn, tak pak se taky hůř prodává.

Já bych třeba klidně zainvestoval někde do školy sportovní jízdy být Toyotou + Subaru nebo jen Subaru. ( záleží jak to mají vymyšlené, co která značka bude propagovat, ale Toyota by sportovní auta propagovat začít měla, protože vyrobila Supru...) Prostě nabídnout za reklamu za vynikajících podmínek třeba několik GT86 pro školy typu driving academy a lidi si můžou koupit kurz z instruktorem v Sosnový i jinde, můžou si to vyzkoušet, instuktor je něco naučí , oni najednou dostanou daleko lepší představu o čem to auto je, co umí, jestli je to s tím autem baví, jestli mají cit pro ovládání auta a chtějí se učit víc atd... A možná tak by mohli taky získat pár dalších zákazníků na svoji stranu. Ale musí se počítat - pravděpodobně se to nevyplatí, jinak by to už dělali :)

Gazdiq
04. února 2019, 08:44
2

Ja by som si to auto kupil, velmi rád.
Ale:

Nekupim si auto za 800 ked mam hypotéku milion.
Mam pred pol rokom kupenu insigniu a jazdím 2km do práce za čo už mám sám výčitky.
Chcem na to auto garáž.
Mam dve malé deti do 4och rokov.

Bohužiaľ, to auto nevyužijem a akokolvek sa na to pozriem trochu s rozumom, tak je to zla investicia. pre mna.

reagovat
Pólin
04. února 2019, 10:41
2

pokud se nebavíme o "investičních autech"(ne podle Kraba:D) tak auto je vždycky špatná investice... respektive vůbec to není investice... je to spotřeba.

beastar
04. února 2019, 13:37
1

To je krásná výpověď. Na otázku proč jich nejezdí víc!? Proto. A jelikož takových lidí je více. Prodává se ta oktávka v RS, hothatche a rychlý kombíky. A to ještě většinou rok, dva starý... To nový kupujou firmy a ty ti nekoupí sportovní coupé. A že Čechy nejsou svět?

Ale jo dávno jsou jen tady vládne škodofka místo tojky či vw. Nebo Geely. Jak tady někdo psal tyhle toyobaru nejsou páteř prodejů a nemaji být. Porsche Cayenne taky potkám 30x za tejden a 911 jednou. Včera krásný v Čestlicích u Aquapalace. Daily krásně ve snížku....borec no:))

fortress
04. února 2019, 15:40
-2

Drahé, pomalé a overrated. Měl jsem možnost jet tu vyšperkovanou GT86 za více než milion a v horách (kam stejně všechny autíčkáře skryté dohledy, speeding tickets nebo pumpičkáři vyženou) byl pain předjet naftový mondeo. Navíc i ten motor nepochopitelně kolem 5 tisíc otáček na chvíli zdechne aby se pak probral před omezovačem. Motor s kompresorem v GRNM má toyota taky a seděl by tam mnohem víc. Modlu z tohohle auta udělali hlavně novináři.

reagovat
beastar
04. února 2019, 17:03
-1

No takhle pěkně subjektivně. To prostě napsal někdo na plnou hubu to co se tady celou dobu snažim sdělit já. O tom že prostě dneska i taková normální věc jako je naftový Mondeo má dost výkonu. A potom prostě sporťák za mega musí jet líp. A je jedno jestli to je Subaru, nebo Porsche. Do té doby je to jenom vyhlídkový autíčko jako první miaty se správnou ikoncepcí... Ne neni to špatný, ale přesně neni to taková sláva jako se dočte člověk v každý recenzi. A naznačuje to tady víc lidí... Samozřejmě opatrně aby se majitelé který v tom vidí bombičku suprovčičku nepustili do verbálního dokazování proč jsme kreténi a mistři piloti co jim 200 koní neni dobrejch. Mimochodem o tom jak to ten výkon podává už sem slyšel taky mnoho příběhů (nagativních) Mě to teda osobně přišlo v pohodě. Ono ale asi jezdit po spojce a na Chodově je trochu jiný jak v horách.....
-
Komentář upraven 4. 2. 2019, 17:05:51

ToMyx
05. února 2019, 16:30
0

Motor s kompresorem od GRMN by tomu určitě slušel víc, otázka je co cena.

fortress
05. února 2019, 16:49
1

Ukazaná platí, tak abych nebyl za kecálka.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2019, 19:47
1

Toho Vipera chci. :-D

milic
04. února 2019, 17:04
0

Všechno se mění :-). Kupní síla, preference zákazníků, postavení auta jako statusového symbolu, mění se móda, provoz, technika a také způsoby využívání auta. Musí se proto měnit i auta pro řidiče-nadšence, pokud se tedy vůbec má nějaké relevantní množství prodat. Myslím, že v článku je postavení Toyobaru popsáno výstižně, otázka je co s tím může Toyota dělat. Pro mě osobně je odpovědí bavorská jednička. Praktičnost 5dv hatche + pohon správné nápravy.

reagovat
Krank
04. února 2019, 17:52
-1

Pěkný článek se spoustou pravdy, až na ten závěr, kde trochu zbytečně propukl mindrák některých "ToyoBaristů". A to je přesvědčovat všechny okolo, že to je hrozně rychlé auto (což určitě je) a že 200 koní/Nm v uzoučkém spektru před omezovačem, je naprosto dostatečný výkon.

Ne, pardon, ale není. Bohužel to je skutečný důvod mizerných prodejů a odborný i neodborný svět nad tím kroutí hlavou už od prvního představení. I když jde 100% o skvělé zábavné řidičské a i rychlé auto, stejně nemůžete v dnešní době ospravedlnit cenu 800k za sporťák, který má místo motoru holicí strojek. To prostě okecat nelze. Vždyť to musí mít směšně tenoučké pneu, aby bylo vůbec možné provádět ty sexy kousky bokem z letáků a reklamních videí. To je absurdní.

Proto, a je třeba říci že celkem pochopitelně, zákazníci radši za podobnou cenu sáhnou po ojetém ///M, nebo třeba 370 Nismo. A dostanou skutečný dospělý sporťák. Neříkám že zábavnější a nebudu se handrkovat jestli rychlejší, ale v každém případě prostě o třídu jinde.

reagovat
M P
04. února 2019, 18:48
5

Já neřekl, že je rychlé. Řekl jsem jen, že rozhodně není pomalé. A to je pravda. To že pomalá dnes nejsou už ani naftová kombi, je věc druhá :)

sheogh
04. února 2019, 18:17
0

Zajimava uvaha i debata - Asi bych souhlasil - mladoch na to mit vetsinou nebude, a tech "za vodou", se zazemim, kteri na to v klidu maji a chteli by zrovna BRZ moc nebude. Ja s nim nikdy nejel, a rad bych ho zkusil, ale jako daily si to nedovedu predstavit.

Dalsi vec, taky zminena v clanku je, ze kdys se budu s 800k v ruce rozhodovat co koupit, tak mam na vyber treba lehce jety Jag XFR... V8 s kompresorem, zadokolka, plus komfortni vybava... A rozhodnuti je v tu chvili jasny no..

reagovat
BobAsh
05. února 2019, 14:41
-1

Český petrolhead za to nemůže, protože Česko je stále ještě chudá země, jejíž automobilismus stojí na to, že se tady kupuje to, co Němcům upadne od ruky po 5-10 letech. Může za to německý (francouzský, rakouský, švýcarský etc.) petrolhead, který si místo BRZ koupí GTI.

Český petrolhead dělá dost, i když si koupí ojeté BRZ, protože kdyby nebyl východní trh (my, Poláci a dál na východ), tak by si Němci nemohli dovolit zdaleka tolik nových aut, protože by jim klesly zůstatkové hodnoty a tím stouplo TCO.

reagovat
beastar
05. února 2019, 16:05
0

Napsat o Čr že je to chudá země to už chce hodně věřit v to, že na západě teče z kohoutku zlato. Dostaneš vilu a auto zadarmo. A samozřejmě vše je ideální. Vojto nepřijel si včera ze Senegalu?

Jinak možná v nějaký kupní síle protože.... Debata na E15ne sem. Jsme za nima. To neznamená, že by tady lidi neměli 900 na auta. Stejně jako v tom třeba Rakousku. Mimochodem s tim si mě rozsekal nejvíc. Rakousko a Praha už jsou od sebe podmínkama a platem fakt kousek. Ok Čr furt ne. A u nás je problém malý trh... Švýdarsko neni Evropa a do srovnání bych to vůbec nezahrnoval. Když už tak třeba Dánsko, Holandsko....

beastar
05. února 2019, 15:09
1

No jo no. Aneb jak se staví sen..

Rybitchko zlatá přeji si!
Sporťák co má pod tunu ale 4 použitelný místa. Interiér seskládanej jak v Audi s materiály z RR. Jezdí to jak speciál GT1. Zase ale ve městě to moc nedrncá. Aby to mělo kufr. Supr brzdy. Ale zase musí bejt levnej a dostupnej servis a taky díly. Nesmí to mít každý. Převodovka dobrá na dálnici i na Trölljaegerschmiedtpass s 457 vracečkama. Zvuk motoru jako V12. Spotřeba jako oktávka s 1.6 naftou. Na dálnici nesmi obtěžovat na okresce musí bejt slyšet, že je to supersport. Měl by to vejt šestiválec..... Aspoň. Hlavně teda bez turba to nejni cool. Páč vintidž a history. Jo a mělo by to stát pod osm kil f plný. Aby to kupovali všichni petrolkopfové.

No Tojka to nedala... Ani v kooperaci ze subárkem. No whos next. Prej jakože Supra. Sem zvedavej kdo si to z nás koupí.

reagovat
Jimi
05. února 2019, 18:43
1

Pěkná diskuse.. to auto mě začíná bavit víc a víc... a to jsem v něm ještě neseděl... :) "nové" 90's v téhle době potěší...

reagovat
Ondřej
06. února 2019, 13:11
0

Kecáme a lamentujeme nad něčím co nezměníme. Jediný důvod proč se jich neprodá víc je samozřejmě ekonomická situace populace. Drtivá většina z nás si nemůže dovolit aspoň trochu zajímavé nové auto. A absolutní většina z nás si nemůže dovolit druhé nové auto od rodiny. Takže u mě to dopadlo tak, že jsem hromadil "bezcenné" veterány (už jich zbylo jen pár slovy tři :-D). Upřímně bych si hrozně přál koupit nové auto, ale musím si přiznat, že na něj nemám a dlouho mít nebudu. A věřte mi, že se můj svět nehroutí. Jednou si třeba nějaký vysněný sporťák koupím. Ony se budou vyrábět pořád nebojte. Ale nečekám, že to bude do doby než mi děti opustí hnízdo. A to je druhá věc k té ekonomice. Měl jsem na výběr, kdybych neměl rodinu, bydlení apod jistě bych si to auto dovolit mohl, ale já si vybral to podle mě správné. V jiných státech to možná jde, tedy bydlení/rodina/nová auta. U nás (a zase se bavím mimo bublinu na P) ne.

Vím, že to tu padlo mnohokrát, ale je to zřejmé a podle mě je to jediný důvod neprodejů těchto šikmoček u nás.

reagovat
beastar
06. února 2019, 15:26
1

Neber to nějak špatně. Jen taková poznámečka. Když je na tom slavným západě tak skvěle a každej tam má na ten novej sporťák když má tu rodinu a nebo teda na nový auto. Tak proč tam nepracuješ a nežiješ. Snažší to nikdy nebylo. Seber rodinu a jeď pronajmi dům tam odkud si a hurá do novýho (EASY) života. A aby to teda nebylo, tak těžký na začátek... Nejdřív zkus tu Prahu do tý bubliny se může nastěhovat kdo chce.

Nájem je stejnej jako v Mnichově. Platy jako v Drážďanech takže jako trénink na vysněnej západní život supr. Jinak zbytek co píšeš beru. Každej nepodniká, nebo nedělá ekonomickýho ředitele ve vápence... rozumim. Ale buď si málo cestoval nebo nevim. Fakt si myslíš, že si někde ve Švajcu jezděj dělňasové a drobný živnostníci v nových kárách na který v pohodě mají. Ok třeba v Anglii jsou auta dostupnější, ale zkus si tam uzavřít pojistku... ATD. Prostě všude je chleba o dvou kůrkách a týká se to i aut. Německo je prostě větší trh a tudíž tam i na BRZ je více potencionálních klientů... logicky.

Míchat do toho ekonomickou situaci a brečení je nemístný. Sorry už sem to psal nahoře Che Guevarrovy v brýlích Panu Dobešovy.

Ča
Ča Snač Aj
06. února 2019, 20:54
1

Amen. Sám jsem v UK a nežije se mi zle, přijde mi tu život nepatrně snazší než v ČR (dost subjektivní, spousta lidí ti řekne i opak), ale koupi auta si třikrát rozmyslím a stejně tak většina rozumných místních co mají kolem průměrného příjmu. Ony ty nové káry jsou dost často na různé uvery, operaky, apod a to pak i chuďas vypadá jak ročýld.. a ty začátky od nuly, to je všechno, jenom ne easy.

beastar
06. února 2019, 23:04
2

U mě si borec. Páč si nebulel. A šel si. A o tom to je. Co se bavim občas s klukama co třeba přišli do toho vysněnýho ráje Německa z bejvalý jugošky. Tak ty se maj dneska fajn. Ale rozhodně jim to nikdo nedal zadarmo. A i po 20 letech ti Němci daj sežrat, že si tam na návštěvě:))

Ondřej
07. února 2019, 10:00
1

Četl jsi vůbec co jsem napsal. Neuvedl jsem žádnou zem ani západ. Jen Prahu o které tvrdím a tvrdit budu, že je to úplně samostatné kapitola. Nevím z čeho usuzuješ, že si stěžuji. Jen konstatuji holá fakta. A jestli jsi to nepochopil nevadí mi to a jsme spokojený tam kde jsem. Nevím, jak můžeš vědět, kde jsem byl a nebyl, žil a nežil. Ale evidentně si typický český všeználek. Já jen popsal situaci a můj názor. Evidentně máš jiný, a to akceptuji. Tvůj tón a způsob jakým jej podáváš už nikoli.

ToMyx
07. února 2019, 10:40
0

Přesně jak píšete pánové (bíst + Ča Snač Aj), nic není zadarmo a vždy je to o minci a jejích dvou stranách. Výši životního standardu taky nelze měřit velikostí města a P není zárukou blahobytu. Velmi často se setkávám s tím, že jeden maká prakticky 12 hodin denně a druhý mu po 8hodinovce závidí, že má o třetinu víc peněz:-D
-
Komentář upraven 7. 2. 2019, 15:41:30

beastar
07. února 2019, 14:50
0

Ondřej... Podobnou reakci sem čekal. Nejsem to já kdo něco nepochopil. Mimo jiné si psal. V jinych státech to možná jde (koupit si novou káru). A nezapomněl si vypíchnout Prahu, kde se podle většiny lopat žije snadno. To mě nepřekvapuje. Všeználek rozhodně nejsem. Znám toho ale dost. Proto nemám rád uplakánky. Kterých tu je u nás v Čr plno. Takže jenom jednoduše. Jde to i u nás. Jestli si spokojenej kde si, tak nevim proč máš potřebu vidět něco přes ekonomickou sutuaci obyvatel.

800 000,- je dost v 80% světa. Chápu že to jako každej nemá. To ale neznamená že to nedá nikdo. A nechápu co je na Praze v očích lopat tak skvělýho. Ano když máš vš a nejsi lopata dostaneš víc peněz jak v Lopatově. Taky dáš za pobyt tady ranec. Jako sen to viděj jenom lopaty z východu. Buď rád za svůj barák za mega půl v Lopatkovičkách a žij svůj sen o Praze dál.Myšleno obrazně ani nevim jestli si Čech a je mi to jedno. Stejně tak mi je jedno co máš ale nebreč, že ekonomiká situace obyvatel je špatná. To je sračka kterej nevypustí děti na základce. Jestli chceš vic můžeš to mít. To sem chtěl napsat já. Doufám že to pochopí i absolvent Oxfordu jako ty.
-
Komentář upraven 7. 2. 2019, 15:11:25

Za
Zazaa
07. února 2019, 18:26
0

to je zas diskuze ... asi nema cenu si stezovat, ze v Nemecku nebo UK sou jine platy (ale taky jine rozlozeni nakladu ) a proto se tu nekupuji auta jako BRZ
podle me to je i tom, ze Cesi proste nejsou zvykly kupovat nova auta ... ac se me BRZ libi tak taky bych si ho nekoupil jako nove .... protoze pokud ma clovek takove priority ze najde treba 800 na auto pro zabavu tak proste uz se pohybujeme v oblasti kde se da koupit neco uplne jine :)
Toybaru je zajimava ojetina jako auto na blbnuti nebo nekoho kdo se chce naucit ridit coz moc nepomuze v celkovych prodejich a udrzeni pri zivote ...

jinak ty narky na predjizdeni sou u vseho ... stalo se me ze sem jel ve veci co vypadala ze pojede 300 a relane byl strop nekde nad 130 a uhejbaly me na okreskach i dost rychle auta ktere bych nepredjel ani z kopce :) a nebo sem se s vysmivanou MX5 nahanel lesem plnym zatacek za myslim Oktou nebo Supem a kdyz me nechtel nechat tak sem zastavil precetl na mobilu zpravy a pak pokracoval ... Kdyz sem za nej po par km priletel v pomerne neslusne rychlosti znacne prevysujici jeho a chtel predjet tak jak si me vsimnul najel do protismeru abych ho nepredjel ... v tu chvili sem litoval ze uz par let nefunguje klaxon a naopak me potesila funkcnost ABS
Proste blbe co nechce abys predjel tak nepredjedes ...

jc
06. února 2019, 14:30
1

Chtěl jsem vám taky něco napsat, ale raději pojedu nakoupit něco, co nepotřebujeme :-)
-- BRZ, 60kkm, 3 roky, pro mě pořád super

reagovat
beastar
06. února 2019, 14:35
0

To najedu za rok. Co jedeš kupovat? Nekupuj nic velkýho aby si to dal do kufru. Já jedu na oběd.

jc
06. února 2019, 21:53
0

Najedeš... čím a kde? Si to užij :-)

beastar
06. února 2019, 22:57
0

Praha, Čechy, Evropa. Obyč nafta pro chudáky pořizovačka za dvojku. A obyč 280 koní hatchback nezábavnej. A další obyč mrdky... No prostě nuda. Užívám dík. Co si koupil? Kostky na zrcátko? Prej přidaj 4 koně. ;)

To víš überwágen jako brz na to já nemám skills a nechci platit homecredit....
-
Komentář upraven 6. 2. 2019, 23:06:21

Moses
07. února 2019, 18:04
2

Až tu s námi Toyobaru nebude...

...tak príde Toyobávo :D

reagovat
H_F
09. března 2019, 13:31
1

Marne premyslim, jestli se aktualne prodava hnusnejsi sportovni auto
Takova skoda, z konceptu jsem byl naprosto odvarenej, jenomze misto nadherny siroky placky z toho udelali parodii, ktera vypada spis jako variace na prvni hovnai coupe

Moses
09. března 2019, 15:54
0

Suhlas. Koncept bola uplne ina dimenzia.

jc
08. února 2019, 20:48
0

Autoweb.cz: Můžete si oddechnout! Toyota GT86 se dočká nástupce

https://www.autoweb.cz/muzete-si-oddechnout-toyota-gt86-se-docka-nastupce/

reagovat
Caddy
08. února 2019, 23:29
0

vubec tam neni zminene, ze to auto proste neni hezky a pritazlivy :)

reagovat
JJ
Jelen Jelen
23. února 2019, 20:02
-1

Sranda, jak tu čtu, že to člověku přijde motorově lepší (rychlejší) jen po změně z mx5. Mx5 je od 2015 stejně rychlá a od letoška rychlejší, tak co to melete...

reagovat
H_F
09. března 2019, 14:01
0

Prej s2000 z dvoulitru umela 200k
Tohle cislo z dvoulitru vykrese kdejaky neknuba
S2k umela z dvoulitru koni 240 (250k verze urcena pro japonsky trh), a to pred 20 lety

Toybaru melo mit koni aspon 260
i kdyz by tam porad byla jakasi lenost v nizkych a strednich otackach, a predjel by vas porad kazdy hothatch, tak by clovek u omezovace aspon mel pocit, ze ridi malej sportak, ne ze splachl milion za podmotorovanou tupou chuderku

Jenomze ani v toyote uz motorari nakej patek nedelaj (variace na 2jz uz se nedockame) a v subaru nikdy ani zadny nedelali, jejich jedinej motor, co za neco stal bylo ej20, ale ten neplatil za top ve svy tride
Udelat dobrou maoobjemovou atmosferu je ale narocnejsi, nez turbomotor, a nakonec dnes to neumi ani ta honda, zustalo jen par poslednich kovboju

Osobne, i kdyz mam rad co nejmensi/nejlehci sportovni auta, tak kolem milionu by v mem pripade byla jasna volba camaro V8

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem