načítám data...

Autopůjčovna Hertz vyhlásila bankrot. Levně se zbavuje Chevroletů Corvette.

31. května 2020, 21:21 18 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Žlutočerné muscle cary jsou ale pravděpodobně jen předvoj toho, co bude následovat.

zobrazit celou galeriiNovinky: Autopůjčovna Hertz vyhlásila bankrot. Levně se zbavuje Chevroletů Corvette.

Možná už se k vám dostala informace o tom, že celosvětově působící autopůjčovna Hertz (taková ta žlutočerná) vyhlásila v USA a Kanadě bankrot. To se v těchto dvou státech týká osmatřiceti tisíců kmenových zákazníků a dalších zhruba padesáti tisíc externistů a brigádníků. Masivní útlum cestování a turistického ruchu prakticky ze dne na den naprosto ochromil systém, jakým společnost funguje. 

Většina vozového parku jsou samozřejmě auta pořízená na leasing. Po celém světě je to bezmála 600 tisíc vozů. A zatímco půjčování aut se s koronavirem zastavilo, splátky aut nemilosrdně pokračovaly dál. Sitace se má tak, že společnost dluží k minulému pondělku bezmála v přepočtu 440 miliard korun a dluh každým dnem narůstá.

Většina poboček společnosti zatím zůstává otevřená a vedení se snaží vymyslet plán, jak imperium autopůjčoven zachránit. Na informace médiím jsou poměrně skoupí, už teď je ale jasné, že se řešení neobejde bez masivního propouštění a rozprodávání aut z obrovské flotily. 

Zatímco kmenoví zaměstnanci prý stále svá místa neztratili, v inzerci už se objevují první nabídky ojetých vozů z majetku společnosti. A začíná se pěkně zostra, ale zároveň logicky. Na trh míří mimo jiné část ze stovky žlutých Chevroletů Corvette, které společnost koupila v roce 2018 k oslavám sta let od založení. Drahé sporťáky sloužily spíše jako pojízdná reklama, než aby si na sebe reálně vydělaly, musí tedy z kola ven co nejrychleji. A to se projevuje i na ceně, která je poměrně nízká.

Krachu společnosti se tak v současné době obávají i prodejci ojetin. V případě, že by se totiž obrovská flotila půjčovacích vozů dostala v krátké době na trh, způsobilo by to masivní propad cen. Zda ale dojde k takto zásadnímu kroku a Hertz jako takový úplně zanikne je nyní ještě těžké odhadovat. Nicméně pokud náhodou toužíte po žluté ojeté Corvettě, je pravděpodobně ta nejlepší doba na nákup.

Foto: Jalopnik

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Fa
Fandatik
01. června 2020, 00:12
0

Hertz není v mém zorném poli, ale snad požádal o ochranu před bankrotem, tedy není bankrot. Navíc i přes vysoký aktuální dluh cca 19mld USD (zejména za dluhopisy na nákup vozů, kterými jsou zajištěny dluhy) a dohoda je ve smyslu, že Hertz uhradí v hotovosti případný pokles hodnoty kolaterálu. Odhaduje se, že přecenění jen za duben na cca. -10% odhadem $750mio, při nulových příjmech kvůli Covid. Na hotovosti má mít Hertz cca $1mld. Spolu s pozitivním obchodním výsledkem na začátku roku 2020 může mít jednání s věřiteli dobrý výsledek. Další otázkou je jestli se Hertz nevejde do nějakého programu FEDu. Na Main Street Lending program je už moc velký. Tak možná P/S Market Corporate Facilities. V úplný konec nevěřím, ale Icahn prý vyprodal své akcie (40%) za cenu $0,7. Takže stát se může vše a kdo má rád adrenalin, tak NYSE: HTZ. :-))

reagovat
Vojta Nekvapil
01. června 2020, 06:46
0

Ty problémy budou dlouhodobější. Od Herz jsme měli služební auta na operak. Loni servis dvě auta zabavil a odmítal vydat protože Herz neplatil faktury.

Mr
Mrkef
01. června 2020, 07:37
1

Hertz v ČR a USA mají společné logo, dále spolu nesouvisí. Pokud si dobře pamatuji, kmen klientů přebral od Hertz Lease Plan.

beastar
01. června 2020, 16:06
3

Hertz v ČR byl dlouho Archer Sheridan a uz tehdy mel problrmy se servisem a splatnosti faktur. To co pise Vojta me tedy neprekvapilo. Zaroven to s US a CAN vubec nesouvisi. To co pose Fandatik jsou asi realny scenare. Uplny konec je asi neceka, ale Vette a dalsi srandy asi konci na dlouhou dobu. Do znacky ktera znamena snad nejstarsi autopujcovnu v Evrope vzdycky nekdo nainvestuje.

Fa
Fandatik
01. června 2020, 20:35
0

Jen jsem chtěl uvést/opravit pár základních informací a předpokladů k budoucímu vývoji. Motonovináři by se neměli pouštět do ekonomických témat, navíc z druhé strany Atlantiku.
V účetnictví má Goodwill $1, 08mld. Takže značka Hertz určitě nezanikne. Dle wiki přišla do Evropy 1950, každopádně patří mezi nejstarší a největší půjčovny/leasingové společnosti světa.

Ju
Junior
01. června 2020, 23:21
0

Já Hertz dneska nakupoval, ten největší dip jsem provařil, ale i tak tomu fandím Pár tisícovek, jak byly přes karanténu zavřený hospody tak člověk musí utrácet za jiný píčoviny.
Ale sorry, že má něco v účetnictví goodwill. Z toho vejplaty ještě nikdo nikdy nezaplatil.

Fa
Fandatik
01. června 2020, 23:36
0

Na tohle nejsem dostatečný gambler. :-)) možná pod těch $0,72 jen pár kousků. Ale některé rizikové jsem v poslední době nabral.

Tu částku jsem zmínil pro představu, proč značka Hertz nezanikne. I kdyby proběhla nějaká forma konkurzu. Na druhou stranu Elon platí výplaty z čeho?

Fa
Fandatik
01. června 2020, 23:42
0

Tak jsem se kouknul na longcall se strike $2 JUL 17'20 a cena cca 0,05-0,10. Možná se na to mrknu víc do hloubky.

Ju
Junior
05. června 2020, 22:49
0

Tak jsem ztrojnásobil původní vklad, prodal a hned jak to padlo o 30% nakoupil zpátky. Za mě dobrý :)
Je to můj asi první "gamble". Jinak nakupuju tutovky. Banky, automobilky a oil related byznys. Oboje zažilo z mého pohledu iracionální propad, který nejde ospravedlnit. Od začátku korony, vedu si to na odděleným účtu, mám zisk napříč portfoliem 20-25%. To jde. Spíš si hraju s myšlenkou to vyprodat a počkat s hotovostí na další propad. Současnej růst mi nepřijde podepřenej reálnou ekonomikou. A jak dlouho ho FED udrží tisknem peněz je otázka.

Fa
Fandatik
06. června 2020, 08:41
0

Já jsem bral spíš aerolinky a dodavatele pro letecký průmysl v tom propadu po Buffettově prohlášení, že se toho zbavuje. Včera jsem to kompletně vyprodal.
Na Hertzu mám zhodnocení cca. 10ti násobný. :-)) ale vzal jsem za pár set USD.

Ju
Junior
06. června 2020, 10:40
0

já nepákuju, na to jsem moc posera :)

Fa
Fandatik
06. června 2020, 14:00
0

U těch opcí máš předem danou maximální možnou ztrátu. V tom nevidím žádné neúměrné riziko.

Ju
Junior
06. června 2020, 15:56
0

To neříkám.
Jenom tomu prostě nerozumím, nezajímá mě to, takže se to odmítám učit. Na škole nás to učili, ale to už je pár let.

custom1
01. června 2020, 07:57
1

Když vidím ty Lotusy, napadá mě myšlenka... Krab má auto od Hertze? :)

reagovat
Knightrider
01. června 2020, 08:23
2

Legendární jsou hlavně Mustangy od Hertze. Verze GT-H v černozlaté kombinaci.

reagovat
Slower
01. června 2020, 10:23
0

Uprimne me to prijde jako dost spatna nabidka. Kamarad si koupil v Kanade novou C7 za nizsi cenu v rijnu (udelal s ni roadtrip po Kanade a USA a poslal z Houstonu domu)

Treba tohle je o neco drazsi nez mel on, ale i tak po prepoctu z CAD na USD to je $56k. Za uplne novou, nazaprdenou, a kterou hlavne nikdo netyral v pujcovne.
https://www.autotrader.ca/a/chevrolet/corvette/calgary/alberta/5_46608814_ct200418163214522?ncse=no&orup=3_7_7&pc=T1X%200L3&sprx=100

reagovat
Standa
01. června 2020, 14:25
0

Ale nejetá Z06 s carbonem bude za jiný prachy...

Slower
01. června 2020, 16:27
0

A jo, ja si vubec nevsiml, ze jsou to Z06.

To je pak jina story...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem

Dodge Challenger SRT8, 250hp 2008
Dodge Challenger SRT8, 250hp

2008 rok výroby
250 koní výkon
3 518 ccm objem