načítám data...

Auto z konfekce nebo raději na míru?

Ač se mnozí tváříme nad věcí a o svém značně jetém vozidle tvrdíme, že ho máme prostě proto, že nám vyhovuje trochu punkový styl, pravdou je, že auto je stále status. A že lepší lidé mají lepší auta. Teoreticky...

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Auto z konfekce nebo raději na míru?

Úspěch je zkrátka věc, za kterou se nikdo nemusí stydět. Nebo alespoň by neměl. A auto dokáže úspěch vyjádřit jako máloco. Vlastně auto o nás říká ještě mnohem více. Podle auta poznáte, kdo je spíše rodinný typ, kdo je vlk samotář, kdo má v těle touhu po dobrodružství či kdo je sportovec/závodník. Samozřejmě, neplatí to vždy a obecně, ale stačí se podívat na muže v dobře padnoucím letním sáčku za volantem Miaty a hned všichni víme…

Výběr auta je tak zdá se věcí mnohem důležitější, než jsme si mysleli. Nejde jen o to, co se vám líbí, musíte počítat i s tím, jaký signál tím svému okolí budete vysílat. Snad i sebe sama přesvědčíte, že jste si placatý Lotus koupili, protože vás baví okruhové řádění a chcete opravdu citlivé řízení. Ale stejně každý hned vidí, že si chcete přivolat zpět mládí a dobu, kdy se s vámi mladíci na srazech bavili jako rovný s rovným. Ale možná jen chcete vypadat jako někdo, kdo tomu rozumí…

Dokud je váš rozpočet skromný, ještě to není taková hrůza. Ano, stále je tu nepřeberný počet možností, ale v zásadě jste stále krytí oním faktem, že na konkrétní auto snů zkrátka nezbylo. A že jste vzali nejvhodnější a třeba i nejvýhodnější vůz, jaký byl právě po ruce. Ale co když máte neomezené prostředky? Nebo alespoň tolik, aby pro vás pořízení auta bylo čistě volbou vašeho srdce, nikoli peněženky. Teď si můžete pořídit cokoli, co odpovídá vašemu vkusu.

Nabídka výrobců je skutečně obrovská. Jistě, jsou mezi námi lidé, které auta zkrátka nezajímají. Takový člověk si pořídí Toyotu pro její spolehlivost, Volvo pro bezprecedentní bezpečí či Mercedes, protože tu hvězdu vpředu pozná i malé dítě – a ostatní kvality auta pro něj budou maximálně příjemný bonus, pokud je vůbec rozpozná. Ale pokud vás auta baví, musíte skutečně vybírat. A skromnost stranou, vy přece chcete dát na odiv, že jste se vyšvihli výš, než všichni okolo vás.

Můžete mít Ferrari. Ideálně červené Ferrari. Dvanáctiválcové. Nebo i jedno z některé speciální edice, třeba fantastické F40. Nebo Lamborghini Diablo. Zkrátka skutečné auto z plakátu. Auta z plakátu jsou obecně sázkou na jistotu. Stačí pár správných zaklínadel a nikdo z petrolheadů o vás neřekne, že jste barbar. Zaklínadel jako Renault Sport, Recaro, Brembo či Bilstein.

A nebo jsou vám petrolheadi ukradení. Můžete sobě pořídit zbrusu nový Rolls Royce Phantom a naspecifikovat si ho přesně podle sebe. Tyrkysové potahy, fialové ambientní osvětlení, temně modrý lak a dílo vašeho oblíbeného umělce za sklem v přístrojové desce. A pokud vám velká limuzína přijde trochu moc usedlá, dá se v dílnách Bugatti objednat také velmi individualizované auto. A k tomu je i nejrychlejší na světě, to aby ani vaše ego nestrádalo.

To jsou ale stále auta z katalogů. A vy nechcete auto, jaké si může vybrat každý druhý milionář či miliardář. Vy chcete svoje osobité auto. Tady začíná svět úpravců. A i zde jsou možnosti obrovské. BMW M5 je příliš obyčejné? Řešením je Alpina, auto stejně rychlé, méně uřvané a navíc o něco vzácnější. A nebo naopak chcete něco hodně uřvaného? Něco hodně výrazného? Nechte své bohatství promluvit! Je na čase navštívit obchodního zástupce společnosti Mansory, vybrat si nějaký vhodný základ a potom už nechat průchod své fantazii. Třeba Lamborghini Urus – to je už z výroby těžko přehlédnutelný vůz. A teď z něj vyrobíme monstrum. Mansory Venatus. Důležitý je karbon, ten je drahý, tak musí být všude. Navíc je pevný a lehký, takže všichni hned pochopí, že vaším cílem úprav té obludy je rychlost a že tomu vážně rozumíte. Ti nejlepší technologičtí mistři potom dokáží pracovat i s aerodynamikou, proto nemůže být na škodu přilepit pár spoilerů. Výsledkem je nepřehlédnutelný skvost! Nebo možná spíše nepřehlédnutelný objekt….

Ale zpět do světa hezkých věcí. Zatím jsme stále v konfekci, byť již značně (a někdy až trochu moc) vyšperkované. A vy máte na víc. Vy se chcete vymanit z průměru a šedi miliardářů? Je čas objednat si specialitku. Italští karosáři nabízí hned několik řešení. Ferrari 430 už dnes není právě nejnovější vůz a dynamicky už mu svět supersportů utekl, ale co když poslouží pouze jako základ pro něco zcela originálního? Můžete si z něj nechat postavit moderní reinkarnaci legendární Lancie Stratos. Stále málo? Potom kupte velmi vzácnou Alfu Romeo 8C, přivezte ji do karosárny Zagato a nechte ji celou rozřezat. Výsledkem bude ještě vzácnější Disco Volante, skutečné umělecké dílo na kolech. Můžete si nechat modernizovat staré legendy od Porsche či Jaguaru.

Stále to ale má háček. Ať už se rozhodnete pro Zagato Disco Volante či starou 911 přestavěnou specialisty z firmy Singer, pořád to bude něco, co teoreticky můžete na silnici potkat. Zkrátka ani taková specialita, jakou je Eagle E-Type, není úplně unikátní. A vy chcete unikát. Potom už existuje jen jedno řešení. Nechat si postavit auto jen a pouze pro sebe. Od základu.

Podobně, jako Manifattura Automobili Torino osadila osmiválcové Ferrari jinou karoserií, aby vytvořila moderní Lancii Stratos, nechal si Eric Clapton vytvořit ze standardního Ferrari 458 Italia svůj unikát. Auto se po technické stránce změnilo minimálně, mnozí poznají i jiné známé detaily, jako čelní světlomety z modelu Enzo, avšak kabát dostalo zcela nový. Vzhledově odpovídá Claptonovu oblíbenému 512BB a především – existuje jen jedno.

A potom je tu Rolls Royce Swaptail. Automobil postavený na zakázku v jednom jediném exempláři. Ano, technický základ někde hluboko uvnitř je shodný s jinými modely, ale jinak se jedná o zcela svébytný automobil, zcela ojedinělý vůz. Ani ze siluety, ani z detailů není patrná jakákoli podobnost s ostatními modely Rolls Royce. Tohle je skutečný luxus. A tady majitel naplno ukazuje, co je pro něj důležité. Decentní barevná kombinace, jemné detaily, žádné přehánění, žádné okázalosti. Toto nebude vůz pro rapera či chlapce z gangu, který se vypracoval.

A jaké by bylo vaše auto na míru? Co byste dělali, kdyby vám zlomyslný zámožný příbuzný odkázal Mansory Venatus s podmínkou, že v něm musíte skutečně jezdit? A je pro vás auto znamením společenského postavení? Podělte se s námi v komentářích!

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Prymus
15. května 2019, 17:00
7

Když jsem se nad tím naposledy zamýšlel, tak jsem nakonec došel k jednomu autu, které si běžný smrtelník nikdy nemůže dovolit. Já bych rád Alfu GTA-R 290 od Alfaholics :)

reagovat
BigBen
15. května 2019, 17:59
0

Super by bylo jezdit s konceptem co je jen jeden na světě. Třeba něco od Franca Sbarra, když dělal kreace s "dutými" koly :-)

reagovat
J.K.
15. května 2019, 20:39
0

Ten Krabí odstavec pasující na všechny tasy mě rozsekal! :-D

reagovat
Tomino
15. května 2019, 23:36
0

Tak nějak nevím. V článku je zmíněna Alpina, která může být i nemusí být konfekcí, ale drží si svůj styl, jak vizuálně, tak úpravami. Takže bych bral Alpinu, nejlépe nějakou historickou jako je Alpina B6 3.5s, na bázi E30 M3 s šestiválcem. Nádherné auto.

Moc se mi líbí i upravená Alfa Giulia GTA zmíněná výše.

Takže za mě, buď historické, krásně upravené auto nebo jeho moderní úprava, která zachovává vnější vzhled originálu.

Takže mě třeba nebere Mansory Venatus, ale každému dle gusta.

reagovat
beastar
16. května 2019, 01:56
2

Auto které bych si vybral je minimálně v ČR stále taková malosériovka:D Ano, může si to koupit každý "milionář" že. Nicméně moc jich to nedělá. Naštěstí. Narozdíl třeba od těch co si kupujou.....no jak se to jen jmenuje? BMW? No ty brazilský motorový závody někde u Mnichova Hradiště....A prý jak odborníci tvrdí si to nekupojou jak nějaký "socky" na firmu, ale přijdou VYCASHUJOU ganze neue X5.

Pak jich jezdí jako sra... hub. To se mému autu přestože trochu konfekčnímu nemůže stát...

reagovat
Slower
16. května 2019, 07:41
2

Me by lakalo neco v tomhlo stylu - pekny a decentni restomod na nejakou klasiku:



Vzhledem k neomezenemu rozpoctu by to nebylo Camaro, ale neco specialnejsi, treba DB5 nebo AC Cobra.

reagovat
Tomáš Trýska
17. května 2019, 20:00
0

Jojo, svět restomodů je neomezený a zpravidla co kus, to unikát.

Raspby
16. května 2019, 08:10
0

Pokud bych si měl vybrat auto "mimo konfekci" - tak za mě teda David Brown Speedback GT...v té úžasné rudé :)

reagovat
PB
16. května 2019, 10:07
0

To chci!!!

PB
16. května 2019, 10:13
0

Tak asi ne, jen Speedback tezitko stoji 500 liber.... tak si asi koupim to Ghibli teda...

Raspby
16. května 2019, 11:10
0

No stojí to nesmysl, ale je to strašně krásný...a mají i Mini...viz zde: https://www.autickar.cz/blog/clanek/david-brown-automotive-klasika-v-modernim-havu/385/

krab
16. května 2019, 09:28
3

Na "ušití" auta na míru člověk nepotřebuje desítky milionů. Třeba i u nás v ČR umíme krásný individuální stavby MGB ve stylu jako to kdysi upravoval Ken Costello. A míra možností je velká. Frontline si za svoje MGB GT řekne 65 tis. liber cca. a věřím, že reálný zákazník je pak i součástí celého projektu. Takže na to může mít i víc lidí než jen Eric Clapton :)

A já? Už jsem tu psal asi před časem blog o tom co bych si koupil za vyhraný jackpot ve sportce a myslim, že to furt sedí.

Možná to moje MG, to bych poslal do Frontline a dohromady bychom vymysleli nějakou pro mě optimální variantu. Když by rozpočet nebyl problém, pak je to jasný.

Jinak i Morgan nemá car "konfigurator" ale car "creator" myslím to nazvali a můžeš si taky vybrat hodně individualit včetně laku čistě podle vlastního přání.

Jinak v běžným životě: to je jasný. kvůli finančním možnostem to jistí auto z konfekce. A cesta tuningu mi příliš neříká a až budu hledat to ztracený mládí, tak to poznáte, protože přijedu s Ferrari :-D

reagovat
Fa
Fandatik
16. května 2019, 17:21
0

Už od začátku jsem se těšil hned na první komentář Kraba. A on tu svoji pasáž ani slůvkem nezmínil. ;-(

Z "konfekce" asi Brooklands. To auto má neskutečný koule. Možná ho i říznout a udělat pevnou skládací střechu na vyjížďky kolem Monte Carla.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem