načítám data...

Autíčkářův týden: Tajemná Godzilla, nové Škodovky a konec jedné éry

Uplynulý týden přinesl několik novinek a spekulací. Pojďme se podívat na ty nejdůležitější

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nissan GT-R 2024

Pamatujete ještě na rok 2007? Nissan tehdy představil nástupce svého legendárního modelu GT-R. Tehdy to by technologicky našlapaný vůz, který oslňoval brutální efektivitou a relativně snadno „dosažitelnou“ rychlostí. Mnozí lidé mu nemohli přijít na jméno, že byl moc těžký, složitý a já nevím kdesi cosi. Inu, uběhlo 15 let a Nissan GT-R je tu pořád s námi, víceméně stále ve stejné podobě, aspoň na některých trzích. Třeba na Evropu už je moc hlučný a z nějakého důvodu aktuálně nelze koupit ani v USA, byť tam by to měla být jen dočasná nedostupnost. Nicméně ti samí lidé, kteří mu tehdy nadávali za jeho přetechnizovanost a složitost jej nyní velebí za jeho old school styl a považují jej za zástupce pravé řidičské školy. Někdy je vtipné pozorovat, jak se vyvíjejí jednotlivé nálady. Ať tak, či onak, život Godzilly, jak zní familiární označení nejsilnějšího Nissanu, se pomalu chýlí ke svému konci.

Nissan však nyní na svém Youtube kanále spustil odpočítávání, které by mělo tento pátek (v 16:00 našeho času) spustit prezentaci, na které bychom mohli vidět nový Nissan GT-R. On tedy patrně nebude úplně nový, spíš očekávejte jen zase nějaké osvěžení v podobě MY2024. Nějaké zásadní oznámení, ohledně zbrusu nové generace asi čekat nelze, ale kdoví, třeba nás čeká překvapení. Pravděpodobnější spekulací se jeví zpráva, že naopak Nissan představí definitivní Final Edition, což by mohlo být auto s motorem vyladěným až na 710 koní. To by bylo hezké sbohem, ne? Nechme se tedy překvapit a v pátek uvidíme.

Plány Škody pro 2023

Mladoboleslavská automobilka loni nezažívala zrovna povedený rok. Pokles prodejů o 16,7% (finální číslo prodaných vozů činí 731 300 vozů) je poměrně citelná záležitost. Tahounem značky se opět stala Octavia, byť její pokles činil vcelku masivních téměř 30% (141 100 kusů). Následují Kamiq s 96 300 kusy a Kodiaq s počtem 94 500 prodaných aut. Navýšení prodejů se tak víceméně týká jen indického Kushaqu (26 800 kusů) a elektrického Enyaqu (53 700 aut), který se navzdory vyšší cenovce prodává nadmíru slušně. Uvidíme, jestli se tento trend potvrdí i v roce 2023. Co se letošního roku týče, Škoda nastínila, co můžeme očekávat. Přijdou dva nové modely. Nová generace Superbu a Kodiaqu, oba ve druhé polovině roku. U obou dvou se budou moci zákazníci ještě plně spolehnout na spalovací motory. Superb vzniká společně s modelem Passat (jejich podobnost bude opravdu velká), který však bude dostupný pouze jako kombi, kdežto česká novinka si ponechá i karosářskou verzi liftback. Přijít by měly i dva facelifty pro Kamiq a Scalu. Uvidíme, jestli z pohledu automobilky bude rok 2023 lepší a podaří se zastavit sestupný trend v prodejích. Držíme palce, aby tomu tak bylo.

Toyota Century SUV

Foto: Josef Vyškovský

Pokud chcete to nejlepší od Toyoty, musíte se vydat do Japonska. Již od roku 1967 si Japonci střeží svůj největší klenot a chrání si jej jen pro vlastní trh. Jasně, mluvím o fantastickém modelu Century, o kterém jste si mohli loni přečíst i na našich stránkách. Je to vůz mnoha nej, přičemž bych vypíchl především fakt, že pod jeho kapotou jste mohli mít jediný japonský dvanáctiválec, který se kdy dostal do výroby. Century je bezpochyby zcela výjimečné vozidlo. Světem automobilů však v současnosti letí šuškanda, že by Toyota mohla ukázat ještě jednu variantu Century a to (zcela samozřejmě) jako SUV. Bylo by to auto, delší než velký Land Cruiser a postavené přesně dle receptu klasického Century. O pohon by se pravděpodobně staral hybridní šestiválec, známý z modelu LS 500h. Co je na této spekulaci pravdy, to bychom se měli dozvědět nejpozději v létě tohoto roku.

Konec Mégane R.S.

Toto by se dalo klasifikovat, jako konec jedné éry. Oblíbený hot hatch od Renaultu totiž přijíždí v své definitivní edici, pod názvem Ultimate. Je to zcela poslední auto, které nese výsostné znaky RenaultSport, nově se rychlé modely budou odehrávat pod taktovkou Alpine. Edice Ultimate vychází z klasického Méganu R.S. Trophy a technicky se nijak neliší – stále tedy pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.8, který disponuje rovnými 300 koní. Podvozek je Cup, spolehnout se můžete na systém 4Control. Objednávky budou spuštěny během února a k dispozici bude jen 1976, což je číslo odkazující na rok vzniku sportovní divize. Tak sbohem a šáteček RenaultSporte, byla to super jízda.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L 1978
Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L

1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem