načítám data...

Autíčkářův týden: Svatá trojice na okruhu a nový Fiat za dveřmi

04. října 2015, 15:00 0 komentářů Adam Forman Novinky

Na jediném okruhu a v jediný den se proti sobě postaví McLaren P1, Porsche 918 a Ferrari LaFerrari, aby rozhodly, které z nich je tím nejrychlejším. Souboj nedostupných hraček doplní nový Fiat a táhnoucí se žaloba celebrit.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V pravidelném nedělním souhrnu informací z automobilového světa si představíme zajímavý Fiat, který nám automobilka nenabídne ke koupi, jednu poněkud ožužlanou Toyotu a zabředneme do nechutného osočování automobilky dcerou zesnulého herce. Pro spravení nálady předhodím jiný Fiat, který si nejspíš nebudeme moci dovolit, a vše zakončím srovnáním nejrychlejších a nejdražších sériových vozů.

Nečekaný Fiat Toro

Na internet se dostaly fotografie prvních vyráběných kusů Fiatu Toro, pořízené v brazilské továrně spolkového státu Pernambuco. Užitkový pick-up stojí na základech koncernově příbuzného Jeepu Renegade a pod nafouknutou kapotou ukrývá jednu ze dvou nabízených pohonných jednotek. Zákazník může vybírat mezi benzínovou osmnáctistovkou s výkonem 138 koní a naftovým dvoulitrem s o něco potentnějším stádem 170 koňských sil. První kusy se prozatím montují s manuální převodovkou spojenou pouze s předními koly, ale v plánu je i automat a možnost objednání pohonu obou náprav.  Zajímavostí jsou zadní dvířka korby. Tam, kde se obyčejně nachází dolů sklopná zadní stěna, má Fiat dvojici dvířek, podobně jako Lincoln Blackwood. Řešení je to přinejmenším zajímavé a snad se časem ukáže, nakolik je praktické. Co je na autě skutečně překvapivé, je jeho design. Toro vypadá nad očekávání dobře a to nejen na poměry užitkových vozů. Velice snadno si dokážu představit lifestylovou verzi, která by evropského, případně amerického zákazníka oslovila jak příznivou cenou, tak zajímavým vzhledem. Prozatím se zdá, že představený pick-up bude nabízen pouze na rozvojových trzích, kde se pustí do boje s Renaultem Duster Ororch. Za sebe však mohu říct, že bych zajímavý model od Fiatu na evropském trhu viděl rád.

Toyota RAV4 psí hračkou

Život v Rumunsku snad ani domorodci nepovažují za přehnaně snadný, a kdyby je to přeci jen napadlo, místní folklor je promptně vrátí do reality. Když si neznámý Rumun konečně našetřil na zánovní Toyotu RAV4, jistě z ní měl oprávněnou radost. Tu mu záhy zkazila ranní podívaná na zdevastovaný přední nárazník povalující se ve formě střepin na asfaltu. Hlavní město Bukurešť již dlouho bojuje se smečkami hladových psů, které se volně pohybují po ulicích a napadají lidi i neživé objekty. Opakovaně došlo k pokousání občanů, z nichž někteří svým zraněním podlehli. Tentokráte to odnesl nebohý nárazník a majitel má pouze zkažený den. Nakonec může být rád, že divé šelmy nepřišly, když z vozu zrovna vystupoval. Tak mě napadá, zda havarijní pojištění kryje škodu způsobenou hladovými psy. Za tímto účelem jsem rychle prostudoval svoji smlouvu a obávám se, že budu muset v nejbližší době pojištění rozšířit. Majiteli nezbývá, než o škodu žalovat město, což zní stejně nadějně jako jít s prosíkem za pojišťovnou. Nakonec to budou majitelova leu, která škodu zaplatí.

Porsche komentuje žalobu Lučního Deště

O nehodě slavného herce slyšel každý, kdo jeho jméno zná, a v médiích se v uplynulém týdnu mihla informace o tom, že Walkerova dcera podala žalobu na automobilku Porsche v souvislosti se smrtí svého otce. Jen pro pořádek tedy připomenu, že herec zemřel na sedadle spolujezdce ve voze Porsche Carrera GT poté, co řidič Roger Rodas nezvládl řízení v rychlosti 150 km/h. Právník Walkerovy dcery, která má nezvyklé jméno Meadow Rain (doslovný překlad: luční déšť – pozn. aut.), připojil k žalobě následující řádky: „Automobil postrádal bezpečnostní opatření, která se běžně nacházejí v dobře navržených závodních vozech, případně v nejnovějších modelech značky Porsche. Taková opatření mohla nehodě zabránit, nebo alespoň pomoci Paulu Walkerovi přežít.“ Z vyšetřování, do kterého se pustili přímo lidé od Porsche, vyplynulo že „vůz měl pozměněnou konstrukci a nebyl řádně udržován“. Podstatnou roli sehrály i devět let staré pneumatiky, které již byly za hranicí rozumné použitelnosti. „Je nám líto pokaždé, když dojde ke zranění ve vozidle značky Porsche, avšak v tomto případě věříme závěrům oficiálního vyšetřování, které prokázalo příčinu nehody v extrémně rychlé jízdě a nebezpečném stylu řízení,“ uzavřelo oficiální zastoupení mediálně vděčnou slovní přestřelku. Zmiňovaná žaloba se připojila k té, kterou před rokem podala manželka řidiče Rogera Rodase. Tehdy se německý výrobce vyjádřil obdobně. Faktem je, že závěry vyšetřování amerických úřadů jasně prokazují veškerou vinu na straně řidiče, a obě žaloby i přes mediální ohlas s velkou pravděpodobností neuspějí.

Suzuki Mighty Deck

Suzuki předčasně odhalilo svůj koncept pro nadcházející tokijský autosalon. Malé vozítko z kategorie kei-car dává vzpomenout na miniaturní pickup prodávaný v osmdesátých letech na japonském trhu. Koncept by měl předznamenat vývoj lifestylového nástupce, určeného spíše k městskému naparování než k tvrdé práci. O pohon se dle místních regulí stará tříválcová šestistovka s turbem, doplněná o elektrické hybridní ústrojí. Nápadité vozítko je oděno do dvoubarevného provedení s dřevěnými dekory na nárazníku. Od podobných konceptů se odlišuje variabilitou nákladového prostoru. Dno zadní části se umí automaticky zvednout a z malého pick-upu vytvořit něco mezi kupé a sedanem. Jestli se taková vychytávka dostane i do produkční verze, prozatím není jasné, stejně jako v této třídě neobvyklý head-up displej či skládací sedadlo spolujezdce, usnadňující přepravu dlouhých předmětů.

Fiat 124 Spider shodil maskování

Mazda MX-5 generace ND se již vesele prohání po světových silnicích, zatímco na jejího sourozence od koncernu FCA se stále ještě čeká. Nástupce starého Fiatu 124 se stejným jménem se světu poprvé ukázal díky fotografiím, které byly pořízeny při sestavování oficiálních prodejních podkladů. Poprvé si tak můžeme italsko-japonský roadster prohlédnout bez maskovací fólie. Oproti Mazdě má Fiat o něco elegantnější vzhled přední i zadní části, jinak jde o takřka identické vozy. V interiéru se italové podepsali pouze na volant, což je vzhledem k rozdílům italské a japonské výrobní kvality jedině dobře. Na trh se nejdříve dostane slabší verze s přeplňovanou čtrnáctistovkou produkující 180 koní. Zákazníci mohou vybírat mezi automatickou a manuální šestistupňovou převodovkou. Později se světu představí verze Abarth s motorem i převodovkou z Alfy Romeo 4C. Svoji premiéru by měl model 124 odbýt na podzimním autosalonu v Los Angeles. Kdy se dostane do Čech, prozatím nevíme, ale zimní premiéra by byla přesně v duchu italské nápaditosti.

LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 v kohoutím zápase

Top Gear je mrtev a všechna superauta se nemají kde vybít. Natěšené závodní stroje pravidelně vodila po závodním okruhu trojice britských moderátorů, jenže když jsou najednou pryč, plnokrevníci nemají dostatek ppohybu. Naštěstí se na světě najde pár lidí, kteří neváhají obětovat nemalé finanční zdroje k pobavení okolí. Na startovní čáru se bok po boku postaví nejrychlejší a nejdražší supersporty současné automobilové produkce. Po britském okruhu Silverstone je provede jezdec z britského šampionátu cestovních vozů Mat Jackson a v jediný den za identických klimatických podmínek spolehlivě porovná výkony toho nejlepšího, co se v současnosti vyrábí. Jistě by to byla o mnoho větší zábava, kdyby celý jinak seriózní test doprovázela legendární estráda rozhlasového moderátora, užvaněného orangutanavystudovaného klavíristy, jenže na život po TG si prostě musíme zvyknout.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem