Google připravuje platformu pro automobily

Každá automobilka má svoje vlastní řešení palubní elektroniky, na míru ušité pro potřeby svých modelů. Jak se od sebe jednotlivé systémy liší a v čem mají oproti sobě výhody, by vydalo na samostatný článek. Skutečnou otázkou je, jak moc by se od sebe lišit měly. Požadavky kladené na infotainment v automobilu jsou stejné pro francouzské supermini i pro nadřazené SUV prémiové značky. S rozvojem elektroniky se všechny současné palubní desky stále více podobají tabletům, především díky stěhování se ovládání funkcí z jednotlivých tlačítek na dotykové displeje. Posledním krůčkem v rozjeté evoluci je nasazení operačních systémů známých právě z mobilních zařízení. Apple již své želízko v ohni má a od loňského roku se snaží uvést systém CarPlay do masového nasazení. Hlavní konkurent Google samozřejmě nezůstává pozadu. Novinka v podobě platformy M by se měla stát odrazovým můstkem pro automobilové ambice internetového giganta. Důležitým rozdílem oproti řešení Applu je naprostá nezávislost připravovaného systému na mobilním telefonu. Zatímco většina funkcí CarPlay se probere až po spárování s iPhone, novinka by se měla připojit k internetu, GPS a všem možným funkcím i v případě, že je řidič majitelem klasického „hloupého“ telefonu. Google tak chce nově dodávat kompletní balíček služeb, softwaru a pravděpodobně i hardwaru pro využití v automobilovém průmyslu. Prozatím je největší překážkou doba, za kterou se stihne operační systém načíst. Přeci jen řidič nechce čekat až (a jestli) se palubní software probudí a dovolí mu zapnout vyhřívání sedadel, nebo v praném létě klimatizaci. Ať už Google situaci vyřeší jakkoliv, snad zapracuje i na ostatních typických neduzích oblíbeného operačního systému. Rychlá odezva uživatelského prostředí, celková přehlednost a především intuitivnost ovládání budou klíčovými předpoklady využití v automobilech. Zatímco chytrý telefon si pořídí člověk, který s ovládáním pokročilé elektroniky předem počítá, automobil je nezbytnou potřebou milionů lidí po celém světě. Méně technicky zdatní řidiči mohou mít problém proklikat se plejádou nabídek a podnastavení. V této souvislosti se mi vybavují nehezké vzpomínky na systémy iDrive od BMW, které začaly být srozumitelné až v poslední generaci mnichovských vozů. Nezbývá než doufat, že si vývojáři se všemi problémy poradí. Bylo by příjemné přesednout ze služebního auta do soukromého a pokračovat v přerušené písničce ve shodném uživatelském prostředí. Odpadla by konečně nutnost zdlouhavě se seznamovat s ovládáním každého dalšího vozu, znovu nastavovat sedačku a teplotu kabiny.
Audi úspěšně vytvořilo první várku syntetického benzínu

Audi se o trvale udržitelný rozvoj automobilové dopravy snaží různými způsoby. Od systému vypínání válců, přes optimalizaci aerodynamiky až po elektromobily, dosavadní změny se ubíraly především optimalizací automobilů samotných. S pomocí bioinženýrů se daří dělat pokroky i na poli syntetických paliv. Alternativu k elektromobilitě představuje možnost vyrábět konvenční pohonné hmoty z jiných zdrojů, než je pomalu docházející ropa. Důležitým požadavkem na palivo budoucnosti je možnost zapojit alternativní zdroje energie pro jeho výrobu. Nakonec je nezbytné, aby bylo šetrnější k životnímu prostředí už jen svým samotným složením. Všechny tyto aspekty byly zohledněny při výrobě toho, co Audi nazývá e-benzin. Oktanové číslo 100 (oproti běžně používané 91 a 95) zvyšuje účinnost spalování a absence benzenu a síry pomáhá snížit škodlivé emise. Testování první vyrobené várky začne již brzy a spolu s úpravami výrobního procesu má šanci stát se alternativou k těžkým bateriím hybridů. Časem by měl být celý proces vypilován tak, aby potřeboval jen vodu, vodík, oxid uhličitý a sluneční světlo. Pokud by se takové cíle podařilo naplnit, budoucnost automobilismu by se mohla vydat poněkud odlišnou cestou, než kterou nám vytyčují plány elektromobility diktované normami Evropské Unie.
Fiat Aegea se postaví proti levným sedanům

Levných sedanů jak se zdá není nikdy dost. Trhy v rozvojových zemích po nich přímo prahnou a úspěch slaví i v Turecku, Indii a především Číně. Období očesaných zastaralých Renaultů s logem Dacia naštěstí zmizelo v propadlišti dějin a na výsluní se derou svěží kompaktní sedany jako například Peugeot 301 a Škoda Rapid. Nyní by se k nim měl připojit konkurent z dílny Fiatu. Tříprostorové vozy italské automobilky mají bohatou historii. Jistě si mnozí vzpomenou na sportovní model 124 z šedesátých let (který byl časem v SSSR vylepšen o střední pancéřování, beton v převodu řízení a hliníkové brzdy), případně na charizmatickou Tempru z let devadesátých. Turínské sedany byly v minulosti sportovní, komfortní a zajímavé. Představená novinka však má být především levná. Design jako by z oka vypadl zmíněné 301 a příplatková politika půjde naopak ve stopách konkurenta z Mladé Boleslavi. Na výběr bude, jak je obvyklé, z benzínové i naftové varianty. Malý vůz od Fiatu je pojem vytvořený generacemi lidových legend. Jestliže bude novinka levná, rozumně praktická a především zábavná, půjde o naprostou špičku segmentu levných sedanů. My se bohužel obáváme nespolehlivosti, mizerného dílenského zpracování a motorů udušených normami EU. Nezbývá než doufat, že se ve chmurných předpokladech naprosto mýlíme a malý Fiat vrátí Italskou značku ve velkém na světové silnice.
Jeep Grand Cherokee s Hellcat motorem a 707 koňmi

Rychlé Jeepy jsou zaměřeny na velmi specifickou skupinu zákazníků. Vlastně tak moc specifickou, že si nikoho, kdo by po takovém voze prahl, nedokážeme rychle vybavit. Legendární logo na kapotě vyžadují především příznivci jízdy v terénu, jeho skloubení se zkratkou SRT však dává bahnu a šotolině okamžité sbohem. Pohon všech kol z běžného modelu by měl být zachován a pod kapotou běžného SRT ročníku 2017 zůstane dosavadní 6.4 litrový Hemi-V8 s podupávajícím stádem 475 amerických mustangů. Takto konzervativní hodnoty na odlišení od mnohem vyspělejší německé konkurence nestačí. Tam kde Američan postrádá sofistikovanost, inteligenci a takt, nahrazuje vše hrubou silou. K osvědčenému receptu na vítězství má dopomoci bůh přeplňovaný 707 koňový osmiválec o objemu 6.2 litů, známý z vrcholného Challengeru Hellcat. Dynamické parametry budou oproti legendárnímu kupé o něco horší. Nejen že musí stejná strojovna překonat mnohem větší jízdní odpory, nakonec bude motor i elektronicky omezen, aby se splašenému Jeepu nezamotaly kardany a křížové spojky, zajišťující pohon všech kol. Doufáme, že se k nám alespoň jeden vrcholný náčelník kmene Cherokeeů dostane. Už jen proto, abychom si doplnili mezery ve znalostech cílových zákazníků takto výjimečných bestií.
Driftující Passat podporuje cyklisty
Co mají společného cyklisté a driftující Volkswageny? Ne, nejde o začátek hloupého vtipu, nýbrž o zcela legitimní otázku. Vlastně nemají společného vůbec nic. Americká pobočka VW využila možnosti předvést jednu z hraček Rockstaru (energy drink, nikoliv legenda spojená s GTA pozn. red.), která kdysi měla něco společného se známým modelem Passat. Původní zůstaly snad jen některé šroubky a odznáčky. O pohon se stará 900 koní nitro žeroucího osmiválce o objemu 7.4 litrů. Netřeba rychle listovat telefonním seznamem příplatkové výbavy Volkswagenu. Zcela jistě se v něm zmíněný motor nenachází. Tento speciál vznikl pro pobavení diváků Formula Drift a krátce se projel i po trati, na které by se měla odehrát jedna z etap USA Cycling Time Trials. Nezbývá, než obdivovat čirou perverzi nápadu propagovat cyklistický závod v nitrem poháněné driftující mašině, jenž vznikla konverzí jednoho z nejnudnějších současných automobilů.








VoFi
24. 5. 2015, 14:59Jsem odpůrce chytrých aut (raději mám klasický analog-pár tlačítek a páček úplně stačí) Ačkoliv k tomu všechno pomalu ale jistě směřuje..stejně dokud auta nebudou plně automatizovaná, podobné ovládání bude vždy jen odvádět pozornost od řízení. Je sice hezké, že je zakázáno telefonování za volantem, ale není hrabání se v nastavení auta na displeji kdesi na středovém panelu ještě horší? Uvidíme co ještě bude..
Syntetický benzín je zajímavá věc.. a doufám, že se ujme. Třeba už jen kvůli možnosti pohánět stará auta. Kroky Audi jsou celkově relativně sympatické :)
Hellcat Cherokee je bláznivina která ukazuje, kam se aktuálně hrneme - k zbytečně velkým autům se zbytečně velkými motory. Každopádně jsem zvědav na výslednou cenovku. Jednu výhodu to ale má - sehnat dárce Hellcat srdce bude zase o něco jednodušší.
Ta driftující věc je stejně tak Passat, jako ta věc s náhonem 4x4 co se objevila v posledním videu Kena Blocka Mustang :D
Panda
24. 5. 2015, 17:11Synteticky benzin zni krasne, ovsem do te doby, nez se toho nejaky statni kokot, cti urednik, chopi a poradne to zdani, nebot to nezapada do evropske politiky slunickove mobility. I kdyby nakrasne chybely emise, tak se najde cokoli jineho, proc to nebude zapadat. Nicmene v nedeli odpoledne obvykle vsecko vidim moc cerne, takze se modleme, at u Horcha tuto technologii vymazli a dotahnou do prodeje co nejdrive:)
A az to budu moct vyrabet doma z komunalniho odpadu a ruznych dalsich lahudek, tak to bude vorsprung durch technik jako remen!
Mimochodem, napadlo vas nekdy, ze benzin je, vzhledem k faktu, ze do svych aut cerpame zkapalnene dinosaury, docela levny?:D
VoFi
24. 5. 2015, 18:01100% souhlas :)
Ronoath
24. 5. 2015, 16:19Chlapi, ale s tím levným sedanem od Fiatu jste to nedali - až letos se u nás přestal prodávat Fiat Linea, což byl odvozený sedan od Grande Punto, navíc nezastižen změnami designu oproti svému "dárci orgánů" a přestal se prodávat zejména proto, že (nepochopitelně) podražil. Jeden kousek si pořídil známý - dal za něj cca 200 t jako skladovku, s obyčejným, ale příjemným 1.4 atmosférou, a je velmi spokojen. A já se nedivím - je to příjemný vůz, jen trochu chybí výbava (má totiž jediný příplatkový prvek - dálkový centrál). Ale i cesta do Itálie a zpět v něm byla v pohodě.
bobo23
24. 5. 2015, 19:06Řekl bych, že s auty to brzo dopadne, jak s mobily. Budou skvěle zvládat vše ostatní, krom primárního účelu, ke kterému byly stvořeny.
Zkuste si s moderním "chytrým" telefonem telefonovat. Co nejdéle, bez nabíječky. :-)
Panda
24. 5. 2015, 17:01Ja to cele nejak nechapu. To je dneska opravdu tolik zakazniku, co si preji, aby auto fungovalo jako mobilni telefon? Nebo o co automobilkam jde? Do aut se montuji uz napriklad touchpady pro ovladani infosystemu, navigace, atd, dokonce se daji posilat i sms. Takze se clovek nezabije pri posilani sms z mobilu, ale primo z auta. Jiste, pripojeni na internet muze mit urcite vyhody, ale vsechno zalezi na mire soudnosti konkretniho uzivatele, o ktere si moc iluze nedelam. Cim vice veci cloveka za jizdy rozptyluje, tim hure, a dnesni auta se pomalu ubiraji smerem k odpoutavani pozornosti od rizeni.
Udelal jsem si nedavno na sobe maly pokus, takovy maly experiment z oblasti human factors, zamereny na porovnani klasickych analogovych ukazatelu vs digitalnich displeju. Nebylo ti sice v aute, ale v kokpitu letadla. Predstavte si dve srovnatelna, vlastne velmi podobna letadla stejneho vyrobce, stejne vykonna, z hlediska pilotaze, vlastnostii a letovych vykonu az na nejake podrobnosti rovnocenna. Avionika jednoho stroje sestavala z klasickych "rucickovych" budiku, jak ukazatele letovych udaju - rychlomer, vyskomer, vario, zatackomer, HSI, umely horizont atd, tak pristroju motorovych - teploty a tlaky oleje, tlaky a mnozstvi paliva, teploty hlav valcu, otackomer. Cele toto dopleno jeste navigacnim displejem.
Druhy stroj byl osazen dvema obrazovkami, jedna pro zobrazeni letovych dat - primary flight display, druha jako MFD - multifunkcni, s vystupem jak od navigace, tak onech motorovych hodnot.
Vysledek byl zajimavy. Digitalni zobrazeni dat slibuje snizeni workloadu pilota, snazsi pristup k informacim a take moznost zobrazit vice informaci na mensi plose. Nicmene v prubehu letu, za provadeni srovnavaci navigace, komunikace s vezi, apod. se ukazalo, ze analogove budiky slouzi pro kontrolu motorovych hodnot mnohem lepe, nez ciselne hodnoty uvedene nekde v horni casti MFD na dvou radcich, zkratka proto, ze staci pohled na budiky, rucicky jsou v "zelenem", ok, motor pracuje spravne. Toto samozrejme plati jen pri urcite kombinaci udaju zobrazenych na MFD, nicmene muze poukazovat na fakt, ze k vyhodnoceni sledovanych udaju nekdy misto proste zobrazene cislice lepe poslouzi kombinace barevneho, polohoveho ci jinak vyznaceno indikatoru. A to same plati pro mechanicke ovladace vs. dotykove displeje. Muze mi nekdo, kurva, rict, koho napadlo delat ovladace klimy a vetrani na dotykovy displej?
Sorry za dlouhy prispevek.
PepaSFI
24. 5. 2015, 17:58on se někdo ptá zákazníků co by chtěli? Platí to co se zpívá v jedné písničce od XindlaX, "nabídka určuje poptávku". Navíc oni by to ti lidi asi skutečně chtěli. Lidi mají občas divný nápady. Já to pamatuju z dávných časů když se objevily videopřehrávače. To byly takový DVD co se do nich nestrkaly lesklý kolečka ale takový rachtající krabičky. Já byl vždycky divnej, měl jsem video Mitsubischi co mělo na ovladači 16 tlačítek zatímco všichni normální měli Panasonic který měly tlačítek 30 až 60. Fakt nekecám, jeden typ měl dokonce ovladač otvírací aby se to tam všecko vešlo. Dokonce některý měly čtečku čárkových kódů na programování nahrávání, jen v novinách ty kódy do programu netiskli a taky programování přes záhadnou řadu čísel která byla delší než zadat rovnou čas začátku a konce nahrávání. Nikdo to nepoužíval ale muselo to být a všichni to chtěli. Takže věřím tomu že minimálně půlka uživatelů bude jásat nad barevnýma omalovánkama. Navíc displej je výrobně mnohem výhodnější než spousty plastových čudlíků, pružinek a kontaktů.
VoFi
24. 5. 2015, 18:04Panda: to je přesně to, co jsem chtěl tak nějak prvním odstavcem vyjádřit.. :)
PepaSFI: I ty máš, bohužel, pravdu..Každopádně z tvého popisu VHS přehrávače umírám :D ale je to trefné.. občas mi chybí zvuk přetáčející se kazety.. A stejně tak to bude i s tlačítky klimatizace apod.
Panda
24. 5. 2015, 18:09No tak nejaky zakladni obraz o tom, co lidi budou kupovat, asi automobilky maji. Navic vetsinu lidi stejne nezajima, jake revolucni reseni bylo pouzito na napravach, aby auto lepe zatacelo, jak konstrukteri dosahli nizke spotreby a kultivovaneho chodu atd, ale chteji videt veci, za ktere si zaplatili, coz tyto "televize" splnuji beze zbytku.
Dalsi vyhoda pro automobilku je v tom, ze tento system bude nabizet za priplatek, bud samostatne, nebo v "akcnim paketu", servisovat se bude vymenou. Oboji je win, nebot v dnesni dobe se vydelava zejmena na priplatkove vybave a servisu. Jako bonus je mozno pravidelne aktualizace systemu po urcite dobe - skonceni zaruky - zpoplatnit.
A s temi orakuly, co se provadely s videoprehavaci, nahravanim poradu pomoci showview a takovych ruznych ficur, to mas pravdu, to byla moda:D Podobne absurdni mi dneska pripadaji lide fotici tabletem.
bobo23
24. 5. 2015, 19:07Řekl bych, že s auty to brzo dopadne, jak s mobily. Budou skvěle zvládat vše ostatní, krom primárního účelu, ke kterému byly stvořeny.
Zkuste si s moderním "chytrým" telefonem telefonovat. Co nejdéle, bez nabíječky. :-)
Sorry, že je to tu dvakrát. Nějak sem se uklikl.
Panda
24. 5. 2015, 19:37Jo, vybije se to brzo a predtim ti to jeste usmazi ucho, protoze se to zahriva jako svine a jako bonus ziskas displej zapatlany a upoceny od ucha:)
Nastesti se zatim vyrabeji telefony, ktere jsou na telefonovani, sms, nerozbiji se pri prvnim padu na zem a sms se daji psat i poslepu. Tydenni vydrz me 5 let stare nokie mi naprosto vyhovuje, navic je to jediny telefon, ktery se mi nepodarilo zlikvidovat svym vybiravym zachazenim. I kdyz pad do zachodove misy by s nejvetsi pravdepodobnosti taky neprezil, za to ty dva predchozi fakt nemohly...
bobo23
24. 5. 2015, 19:48Tak můj starý Siemens vydržel i tu záchodovou mísu. Zabilo ho až deset sms najednou :-D
Jinak souhlas. Do práce, kde je telefon ve velké pernamenci mám postarší Nokii a vydrží i 4 - 5 dní bez nabití. Pro soukromé účely používám ještě starší Nokii.
A ano, psát sms poslepu je velká výhoda. Taky často využívaná. :-)
VoFi
24. 5. 2015, 20:42Když už je tu zmínka o mobilech...já používám Sony Ericson Xperia Pro. Je to takový hybrid mezi starými kvalitními telefony a moderními chytrými. Na té výsuvné klávesnici se dá i poslepu psát rychleji než na PC.. Přežil několik pádů z cca 2m, sprchu od deště, pád do výkopu (to jsem z něj asi dva dny vydělával hlínu) a spoustu dalšího.. Ale asi se brzy rozloučíme, částečně odešel hlavní reproduktor.. ale to už je téma na jiné servery :D každopádně pokud byste měli možnost ho za pár korun koupit, klidně berte..akorát interní paměť je třeba rozšířit SDčkem a RMm 512 se občas zahltí..
bobo23
24. 5. 2015, 21:02Tak mě tak napadá. Nebudou všechny ty systémy v autě taky velká zátěž pro baterii? Opravdu se vše s vytáhnutím klíče vypne nebo to jen přejde do nějakého spánku? Co potom na to řekne baterie po několika mrazivých nocí?
Adam Forman
24. 5. 2015, 21:14Nepřehlednost digitálních ukazatelů není problém vrozený technologii, ale problém nastavení konkrétní technologie. Multifunkční palubní desky, které lze rozumě přizpůsobit podle požadavků uživatele, jsou skvělým nápadem. Stačí, když indikovaná hodnota bude zobrazovaná barevně. Zeleně - OK, červeně - řešit. Hlavním důvodem pro masové nasazení dotykových displejů jsou nízké výrobní náklady. Starou palubku museli čínské děti vyrobit z plastu a Němci ji potiskli a sestavili. Dnes už z Číny přijde rovnou hotový panel, který usadí robot. Nakonec je vše obaleno do PR žvástu a naúčtováno extra. Že jsou dotykové ovladače blbost zjistíte při prvním přejetí tramvajových kolejí, když místo zeslabení klimatizace vypnete navigaci a pustíte rádio na plné kule (bohužel se mi to již párkrát stalo).
Panda
24. 5. 2015, 21:39Teda cimpak to jezdis, kdyz to pri prejeti tramvajovych koleji tak brutalne haze?:D
Samozrejme ano, na silnicich je spousta takovych mist a uz fakt, ze abych si zmenil teplotu o jeden dva stupne, musim se podivat, kam presne kladu svuj neohrabany paratek, je naprosto sileny.
Kolikrat mam dost prace abych se nevyboural kvuli tomu, ze za volantem kourim, jim, piju (samozrejme nealko), telefonuju, rozptyluji me blikajici kontrolky a varovne hlasky a ne este abych tak abych se musel divat na dalsi extra obrazovku... ok, prehanim, ale princip je jasny:D
Mimochodem tedka nedavno mi nejaka fetka vytahla z auta radio a to je prosim fantasticke. Zadne ladeni stanic, kde stejne nic poradneho nechytim, v aute klid, jenom se na me z palubky sklebi rozervane klubko dratu. Jedina nevyhoda je, ze jsem nikdy netusil, kolik nepeknych a podezrelych zvuku muj povoz vydava.
Trinom
24. 5. 2015, 21:40Tak u infotainmentu je mi dotykáč většinou fuk, vzhledem k tomu, že na něj nehrabu a ovládám ho přímo z volantu, nebo páky pod ním. Co se týče ovladačů topení, je to už horší.
Trinom
24. 5. 2015, 21:44Pando, máš mít rádio s kazeťákem, to by ti nikdo nekradl :)
Ostatně to mi připomíná ty pomalu se rozpadající felicie s pákou na volantu, aby je někdo náhodou neukradl :-D
Jinak ještě k tématu, použití displeje místo rafičkových ukazatelů (v případě přístrojovky) beru, pokud na nich ty ukazatele jdou analogově zobrazit. Čili že se jen nahradí mechanické prvky obrazovkou.
Panda
24. 5. 2015, 21:55To mas pravdu, velice trefna poznamka, takove obrazovky dela tedka Audi, VW apod., s tim, ze je mozne si zobrazit treba mapu a analogove budiky se zmensi po krajich.
To sice nebylo kazetove radio, ale 12 let stary blaupunkt v 25 let stare E34. Nepochopim. Evidentne stala moc dlouho na jednom miste. Aspon, ze rozbili to nejmensi okynko, aby se dostali dovnitr. Tak tam holt dam originalni 25let stare radio BMW business. Retro jak remen!
riprex
25. 5. 2015, 00:10Krásnou ukázkou toho, jak to dopadne, když se do auta začnou cpát dotykáče je Tesla S. Na fotkách to vypadá úžasně a na první seznámení taky. Nicméně... za jízdy se v tom hrabat kolikrát stojí za to a když se celej ten systém zakousne a nebo prostě jen nemá svůj den (a Tesla podle všeho nemá svůj den velmi často), tak drtivá většina palubních systémů auta nefunguje a člověk by nejraději do toho velkého displaye bouchnul pěstí. Měl jsem s tímhle inženýrským počinem tu čest několikrát a ani jednou se to neobešlo bez nějakých komplikací. Do auta bych dotykáč rozhodně nechtěl, protože to je akorát k zlosti. Tlačítka se dají ovládat po hmatu a když už se podělá rádio, tak ovládání klimatizace, podvozku, naklápění zrcátek, polohování a výhřev sedaček... funguje pořád bezchybně. Dokonce bych do auta ani nechtěl a nikdy nepřiplácel navigaci. V 99% případů to je naprostej krám, kterej strašně rychle zastará a nikdy pořádně nefunguje. Bohatě stačí mít USB pro přehrávání hudby, bluetooth handsfree pro mobil a v případě potřeby si třeba pustit na mobilu Waze nebo jinou navigaci a jet podle toho. A když se to podělá, tak kvůli tomu nemusím v chladném prosincovém dni mít klimatizaci zapnutou na plno, jako v Tesle...
BobAsh
25. 5. 2015, 01:20Dotykáč je fajn a vestavná navigace je většinou výrazně příjemnější než někam přidělávat telefon. Ale musí to bejt dobře vymyšlený a udělaný - dobře navržený auto s kombinací dotykáč + tlačítka/kroutítka na věc, který je potřeba ovládat poslepu (teplota, hlasitost, ztlumení rádia) plus s dotykáčem na ten zbytek je v pořádku. Jakmile je dotykáč navrženej špatně nebo se používá na věci, na který se nehodí (viz to ovládání klimatizace), je to prostě špatně.
VoFi
25. 5. 2015, 10:49BobAsh: to je pravda..ale kolik aut to tak dobře má?
VoFi
25. 5. 2015, 10:49BobAsh: to je pravda..ale kolik aut to tak dobře má?
BobAsh
25. 5. 2015, 11:58Docela dost. Třeba Volkwagen Group to umí hezky, a u většiny "prémiovějších" aut je vidět, že nad tím někdo přemýšlel.
Daniel Borský
25. 5. 2015, 12:03Ja mam v tomhle ohledu slova chvaly pro nove Mazdy a jejich system. Extremne jednoduchy, rychly, kombinace dotyku a ovladaciho kolecka (okolo ktereho jsou tlacitka rychlych pritupu k nejpouzivanejsim vecem). hezky prostredi toho systemu a jako tresnicka je naprosto smesna cena za navigaci.
BobAsh
25. 5. 2015, 12:10Novou Mazdou s navigací jsem jel dohromady asi 20 minut a neměl jsem vůbec čas se zabývat infotainmentem, ale taky to na mě působilo velmi sympaticky.
Daniel Borský
25. 5. 2015, 12:13Tak az zase budou nejaky Coffee&Cars nekde pobliz Prahy, tak privezu trojku na prime posouzeni. :)
BobAsh
25. 5. 2015, 12:15Kafe&Káry budou samozřejmě tuhle neděli, je poslední v měsíci. Jdu o tom napsat článek.