logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Autíčkářův týden: Francouzská vlajková loď, nový rodinný sen a okénko do budoucnosti

Renault představil novou vlajkovou loď. Mercedes ukázal nový nejlepší kombík. Ukážeme vám hypersporty budoucnosti

Renault Rafale

Musím říct, že pro francouzské vlajkové lodě mám jistou slabost a platí to obecně pro všechny značky. Když se zaměříme konkrétně na Renault, tak v jeho historii najdeme výjimečný model 25, pokrokový Safrane, či třeba úplně jiný Vel Satis. Prostě co auto, to pojem. No a právě Renault se rozhodl navázat na tuto tradici a připravit zbrusu novou vlajkovou loď. Ta dostala honosné jméno Rafale, stejně jako víceúčelový stíhací letoun od společnosti Dassault. Nečekejme v tomto případě nějaký klasický velký sedan, na to už se dneska nehraje. Renault samozřejmě následuje trendy, a proto Rafale dopřál do vínku karoserii SUV se splývavou zádí, alias SUV kupé. Tento krok určitě dává smysl, stačí se podívat na to, jaký úspěch má menší Arkana. Rafale však bude cílit na docela jinou kategorii zákazníků.

Technický základ novinky poskytl Austral, respektive jeho větší verze zvaná Espace. Rafale nabídne stejný rozvor jako právě Espace (2,74 m) a přidá 4 cm v rámci rozchodu kol. Na délku měří 4,71 m, široký je 1,86 m. Nebude to tedy žádný drobek. Celkovou mohutnost podtrhuje i samotné vzezření Rafale. Jeho design je sebevědomý a poměrně výrazný, přesně tak, jak se na vlajkovou loď sluší a patří. Co se pohonu týče, tak tam můžete čekat dva hybridní tříválce. Prvním je běžný full, který kombinuje přeplňovanou 1,2 se 130 koňmi a 70 koňový elektromotor se startér generátorem o výkonu 25 koní. Systémový výkon v tomto případě činí rovných 200 koní, putující na silnici skrze multimódovou převodovku na přední kola. Vrcholem pak bude plug-in hybrid téhož, který bude mít celých 300 koní a pohon všech kol, zajištěný elektromotorem na zadní nápravě. Bude zajímavé sledovat, jak trh přijme vrcholný model značky s relativně malým motorem a vcelku odlišný designový jazyk, který odpovídá spíše té druhé francouzské značce se lvíčkem ve znaku. Tak či onak, na Rafale se osobně celkem těším a budu zvědav na jeho fungování.

Mercedes-Benz třídy E Combi

Nový Mercedes třídy měl premiéru již před několika týdny. Dalo se očekávat, že praktičtější varianta kombi na sebe nenechá dlouho čekat, což se stalo skutečností v tuto chvíli. Mercedes klasickým kombíkům stále věří a nové éčko je toho důkazem. Byť to může na fotkách působit trochu jinak, novinka je pořádným kusem auta a mezigeneračně ještě větší. Rozvor má bez 4 cm rovné tři metry. Na šířku Mercedes přidal skoro 3 cm. Pod kapotou budete mít zpočátku na výběr mezi základním benzínem E 200 (205 koní), vstupní naftou E 220d (197 koní) a PHEV verzí E 300e (312 koní). Všechny motory jsou čtyřválce a pomáhají si elektrifikací. Časem dorazí i vznětový šestiválec, plug-in hybrid postavený na dieselu a vrcholné AMG, které by se svým výkonem mohlo podívat až na hranici 700 koní. Nový Mercedes třídy E jistě nezklame a můžete tak očekávat jen to nejlepší.

Hypersporty budoucnosti

Na závěr pojďme nahlédnout též pod pokličku budoucnosti. Říká vám něco označení C111? Že ne? Oranžová barva, Wankelův motor? No jasně. C111 byl experimentální supersport od Mercedesu, který v 70.letech ukazoval možnosti, kterých jsou němečtí inženýři schopni a zároveň pomáhal formovat cesty, kterými se pak automobilka vydávala. Bylo vyrobeno celkem 16 kusů, z toho 13 se čtyřrotorovým Wankelem, dva diesely, které překonaly hned něklik rychlostních rekordů a jeden přeplňovaný osmiválec, který dokonce překročil hranici 400 km/h. Ano, již v roce 1979. No a právě na tento úžasný vůz chce Mercedes navázat konceptem Vision One-Eleven. Zatím se jedná pouze o technologické cvičení. Je to samozřejmě elektromobil, který chce ukázat světu především nové možnosti. Mercedes zde ukazuje spolupráci s firmou YASA, která vyvinula axiální elektromotor, který posouvá laťku účinnosti ještě o kus výš. Hračičky pak potěší možnost rozšířené reality, která spolupracuje s celým systémem vozu, takže například díky tomu uvidíte skrze A sloupky. Inu, jak říkám, je to jen cvičení, ale kdo ví, co se může stát v budoucnu.

Druhým konceptem, který se v posledních dnech ukázal, je Porsche Mision X. Ten má k produkci mnohem blíže, než výše zmíněný Mercedes. Jde o plně funkční automobil, který bude mít jediný cíl. Stát se nejrychlejším vozem na Severní smyčce a zašlapat do země současného rekordmana AMG-One. Opět se jedná o elektromobil. O výkonových parametrech nepadla řeč, nicméně druhou metou pro Porsche je pokoření hranice 1:1  v poměru váhy a výkonu. Dá se tedy odvodit, že se bude moct počítat tak aspoň s 1500 koňmi. Až se značce Porsche podaří stanovit onen kýžený rekord, teprve pak se několik málo produkčních kousků může dostat do soukromých garáží vybraných sběratelů. Tohle bude rozhodně stát za to.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte