logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Autíčkářův novinkový balík - 05/2011

Pravděpodobně mne znásilnil duch moderní doby. Mám totiž pocit, že na Autíčkáři přes stromy nevidíme les, tedy, ehm, přes pachtění se motoristickým pravěkem zcela zapomínáme na to, že žijeme…

Pravděpodobně mne znásilnil duch moderní doby. Mám totiž pocit, že na Autíčkáři přes stromy nevidíme les, tedy, ehm, přes pachtění se motoristickým pravěkem zcela zapomínáme na to, že žijeme ve 21. století a zajímavé věci se dějí i nyní. Tak si říkám, že by určitě nebylo zlé si sem tam připomenout nějaké ty současné novoty, a tímto tedy zakládám pravidelný nepravidelník, jež bude komentovat produkty právě narozené a události právě aktuální. Určitě se nebudeme snažit přinášet informace jako první, spíš to pojmeme jako subjektivní výcuc objektivních tiskových zpráv. A vzhledem k tomu, že mí kolegové o mém náměru zatím netuší, přečtete si nyní vlastně jen pár mých egoistických keců.

VW Beetle

Nemohu začít ničím jiným. Automobilka z Vlkohradu s velkou pompou (a na třech místech současně) představila světu Brouka "třetího". První pokus o retro se v roce 1998 příliš nezdařil. Auto sice disponovalo originální vázičkou v interiéru, leč překabátěný Golf zrovna neoplýval aurou schopného auta a model skončil svou životní pouť s cejchem "nepovedený". Přestože se jej za 12 let prodalo téměř 1,5 milionu kusů. A nyní je zde Beetle nový, prý lepší, kvalitnější, schopnější…  a taky větší. Nebudu předjímat kvality, které beztak ještě nikdo neměl šanci zhodnotit a vrhnu se rovnou na design. Já vám nevím, ale tohle je "EUROauto" jak z učebnice. Po pravdě jsem vážně překvapen, že Beetle zatím sklízí docela pozitivní ohlasy. Mně totiž přijde jako modelový příklad toho, jak rozhodně nedělat stylové retro auto. Jakoby tvůrci byli něčím svázaní. Jakoby si v polovině práce řekli: "Hele Helmute, jsme přece Volkswagen, máme konzervativní klientelu, musíme ubrat…. Tuhle rozpustilou linii vypustíme, tady tenhle oblouk je moc ulítlý, a Gertrudo, tam nad nárazník dej ještě kousek Golfa, ať nevypadáme jako ty rozpustilé makaróny." Beetle ve mě vůbec nevyvolává přihlouplý výraz, který u Mini nebo Pětistovky naskakuje automaticky. Vrcholem je pro mne interiér, který bude jistě kvalitní, ale působí stejně originálně, jako ošoupané džíny. Kdybych měl podle něj odhadnout, jakému autu patří, tipl bych nějaký sportovněji zaměřený hatchback. Beetle nemá šmrnc, není odvázaný, nedisponuje ani roztomilostí Pětistovky, ani extrovertními detaily Mini, ani expresivním exhibicionismem DS3. Pravděpodoně se budu mýlit, ale pro mě je to stejný krok do hnoje (a prakticky do stejného místa), jako v případě prvního New Beetlu a říkám jednoznačné NE.

DB2011AU00497

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Tohle není chabý marketingový pšouk do větru jako Škoda Fabia Monte Carlo nebo Peugeot 207 LeMans Limited Edition. Tady jméno Nurburgring v názvu nejenže nevadí, dokonce bych řekl, že se do něj hodí. Už výchozí Corsa OPC rozhodně nebyla špatné auto – někteří tvrdí, že to je nejzdařilejší plod inženýrů z Opel Performance Center. A co teprv Nürburgring, který to vzal za správný konec. Motor posílil ze 192 na 203 k při 5750 ot./min., brzdy jsou účinnější a zároveň lehčí o 30% (a uspořené neodpružené hmoty není nikdy dost), k větší euforii určitě přispěje i podvozek od Bilstein a přeprogramované ESP s ABS a především, především se mezi předními koly nalézá kouzelná skříňka s kolečky – samosvorný diferenciál – a ten jak známo s předokolkami umí divy. Je škoda, že se jich vyrobí pouze 500 kusů. Každopádně je jen málo aut, která by na mne při představení vychrlila tolik pozitivních informací jako Corsa OPC Nürburgring Edition. Věřím, že po oněch pětistech kouscích se zapráší stejně mohutně, jako při akceleraci z 0 na 100 za 6,5s.

Corsa

Toyobaru Coupé

Informace o patrně nejvíce očekávaném sportovním coupé, respektive dvojici sportovních coupé, jsou opět o trochu zřetelnější. Můžeme jen doufat, že se korporaci Fuji Heavy Industries dá věřit, neboť jsou to informace vskutku zavazující. Cena okolo 700.000Kč, samosvorný diferenciál v základu, atmosférický plochý dvoulitr o výkonu 204k, popřípadě jeho přeplňovaná verze s 265k, váha okolo 1.100 kg. To všechno dohromady zní až děsivě optimisticky. No a poté, co se na internetu objevil níže zobrazený render budoucího Subaru mám jasno – tohle musím mít! Takže prohlašuji, co už jsem v diskuzích párkrát prohlásil. Pokud se to Japoncům podaří dotáhnout do konce, nezabijí to elektrickým posilovačem, baterkama, či galuskama pro EKOfriendly jízdu a pokud budu v době prodeje dostatečně solventní, koupím si to! Protože takovýto počin si v dnešní době zaslouží ocenění.

STI

Konec BestMotoringu

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, ale to je tak vše, co s tím můžeme dělat.  Bohužel, po 24 letech končí kutlovní série BestMotoring a její alter ego Hot Version. Neumím číst rozsypaný čaj, nepoznám rozdíl mezi japonským monologem a epileptickým záchvatem, ale BM mi bude safra chybět, protože přesto dokázal sdělit spoustu informací a hlavně bylo velmi zábavné sledovat šílené Japonce při blbnutí na okruhu. Nezbývá než nostalgicky vzpomenout na legendrání Touge, kde si Keichi s AE86 dával k snídani 3x výkonnější auta, závody a Time Attacky na Tsukubě a Fuji Speedway, souboje tuněných verzí jednotlivých aut nebo JDM legend proti evropským supersportům. V tomto byl BM jedinečný, ačkoliv hodnotit auta dle výsledků závodů je nesmysl. Paradoxem je, že za jeho úpadkem z části stojí šíření pirátských kopií na youtube. Přitom by jeden řekl, že správným postupem by BM mohl touto cestou šířit svou popularitu. No, uvidíme co bude dál, věřím totiž, že Driftking a spol. dlouho bez téhle "práce" nevydrží a BM vstane z mrtvých v nějaké reinkarnované podobě.

BM

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
laufecek
23. 5. 2011, 20:11

Vavris, Vavris...... :) no já smekám...se vším musím jen souhlasit....uplně se mi zdálo, jako bych to psal já (samozřejmě až na ty originální hlášky) :-D vše jsem odkýval s tím, že přecijen lidi se stejnými názory na tyhle věci ještě tak uplně nevymřeli ;-)

...k tomu beattlu, tam není o čem spekulovat, ani se bavit :-D jasné NE je hodně trefné :)

...o Corse, která se zčuchla se severní smyčkou jsme se bavili vzpomínám si na AF a a já musím říct, že tohle mě oslovilo jako opravdu jedno z mála nových aut a jejich limitek ;-) prostě super....jen pokud jich bude jen 500, asi se mi do ruky nedostane :( :-D

...o Subaru STi coupé (zatím bych mu tak klidně říkal :-D ) mám také stejný názor :) ....já už teď počítám s tím, že mě určitě osloví víc, než "derivát" od Toyoty....a pokud se povede to řízení, věřím, že koupi litovat nebudeš :) ...ještě kdyby mě ty finance tak nebrzdily, tak bych snad s klidem mohl říct totéž, co Ty, že si ho prostě koupím :)

...a o Best Motoringu...no co k tomu tak říct noooo...taky mě ta zpráva ranila, když obletěla svět a na to se dá říct snad jen............................
...R.I.P...Děkujeme a nezapomeneme :'))))

0 reagovat
Nedy
24. 5. 2011, 17:19

Nechci nějak kritizovat, naopak! Nicméně s hodnocením Corsy bych souhlasil až po bod zvaný cena. Četl jsem, že má stát cca 700 000 Kč. Což je cena Toyobaru (asi), nebo zcela určitě aspoň o 150 000 Kč víc, než Clio RS, které má srovnatelné papírové parametry a dle novinářů se asi i líp řídí...

0 reagovat
Ondra
24. 5. 2011, 18:05

Nedy: To je dobrá připomínka, 700 tisíc je opravdu moc, nicméně limitované edice si asi své majitele najde na cenu nehledě :)

0 reagovat
Vavris
25. 5. 2011, 07:26

Nedy: Ano, vzhledem k Toyobaru by to bylo asi těžko obhajitelné :) Nicméně, 500ks limitka se za tu cenu jistě prodá: viz. DS3 Racing, které je ještě dražší a místo plánované jedné tisícovky už vyrábějí i druhou.

A na srovnání OPC Nurburgring s Cliem se docela těším, protože mi něco říká, že tentokrát to bude mít RenaultSport setsafra těžké.

0 reagovat
Nedy
25. 5. 2011, 09:57

Já nepochybuju o tom, že se celá serie rychle prodá. Stejně jako např M3 GTS (kdy např. GT3 je prý výrazně lepší). Navíc zaplať pán Bůh za každé zábavné auto, ale ta cena mi zkrátka přijde moc vysoká... Viz zmíněné Clio, které je s komplet příplatky za cca 650 000 Kč (nevím to úplně přesně). Nicméně obávám se, že je to obecně cenovou politikou Opelu, kdy mám pocit, že ceny (snad až na Insignii) poněkud neodpovídají nabízenému.

0 reagovat
Ondra
25. 5. 2011, 10:07

Souhlasím, ono to Clio začíná na nějakém půl milionu, kdyby člověk hodně škemral, tak mu za ty peníze možná dají i Recara...a to je velmi pěkná cena

0 reagovat
Vajtus
25. 5. 2011, 13:30

Já jen k tý ceně Toyobaru, myslíte si, že je reálná? Vzpomínám si, jakou revoluci mělo přinést Genesis, měl jsem pocit, že ho snad budou dávat k deseti rohlíkům a nakonec cenu V6 napálili hodně blízko Zetku...

Tady to bude podobné, ale cena je mi konec konců ukradená, protože neslibuju jako Vavris, že si ho koupím :D , jen doufám, že to dopadne a nebude z toho konkurent pro CR-Z...

0 reagovat
Ondra
25. 5. 2011, 13:55

Vajtus: Tady je problém s českým zastoupením Hyundaie, ti napálili cenou Genesisu o 100 tisíc větší než v okolních zemích. Ale i za těch 830 tisíc je to výborná nabídka... jen se za ty prachy dá u šedých dovozců koupit i 300hp V6 Mustang no.

0 reagovat
Vajtus
25. 5. 2011, 15:56

Ondra: No vždyť, auta kupujem v ČR né? ;)

Teda až na pár psychopatů, co kupují Oktávky ve Švédsku, aby ušetřili 50 tis. :D . Né každý si představuje nákup nového auta, jako pohodlnou záležitost :D.

0 reagovat
Vajtus
25. 5. 2011, 16:02

Jinak s tím Broukem naprostej souhlas...

A vůbec napadá mě, že když ten epochálněbiblickofenomenální Golf půjčí něčemu platformu, dopadne to hrozně. Čím to? :D

0 reagovat
riderhenry
25. 5. 2011, 22:56

No jestli se Toyote a Subaru opravdu podari tu cenu udrzet na 700 000, tak ma Genesis velky problem a MX-5 hadam taky. Na druhou stranu, i tak je to auto, ktere by me provoznimi naklady dostalo asi uplne jinam, nez jsem ted zvykly (coz tim padem plati 100% i pro Vavrise ;) ).

0 reagovat
Vajtus
25. 5. 2011, 23:04

Henry: Vavris měl Escorta, ten je zvyklý bezpochyby na ledasco :D .

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte