logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář se ptá

Autíčkářova hádanka: Co je to za graf?

Tentokrát pojmeme rubriku "Autíčkář se ptá" trochu netradičně. Ukážu vám obrázek, a vy do komentářů napíšete, co na něm vidíte… Ne, nebojte, nebude to psychotest, namísto Rorschachovy…

Tentokrát pojmeme rubriku "Autíčkář se ptá" trochu netradičně. Ukážu vám obrázek, a vy do komentářů napíšete, co na něm vidíte… Ne, nebojte, nebude to psychotest, namísto Rorschachovy skvrny tu pro vás mám jen neškodný graf. Tedy, konkrétně graf z dynamometru alias motorové brzdy.

I při letmém zkoumání si asi všimnete, že na něm jsou hodnoty nikoliv z jednoho, ale hned ze dvou měření. Jako jedinou nápovědu vám tedy řeknu, že měření vlevo jsou hodnoty sériového motoru, respektive jeho repliky, kdežto druhé měření s poněkud vyššími čísly je verze "zlehka upravená".

A já se ptám: Co je to za motor a z jakého je auta?

EDIT:

Osa Y je pro modré čáry (výkon) v koních, pro červené (točivý moment) v librostopách, vynásobením 1,36 dostanete Nm.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Bambus
14. 2. 2012, 13:25

Podle otáček benzín, podle průběhu točivého momentu bych řekl přeplňovaný benzín (po úpravě).
360 koní v základu nemá (spíš asi nemělo podle té repliky) zase tolik aut. Bude to nějaká velkoobjemová potvora ;) Asi nějaká amerika, ve kterých se nevyznám.

0 reagovat
BobAsh
14. 2. 2012, 13:26

Ne, je to atmosféra. Jinak uvažuješ docela správným směrem.

A ještě nápověda: věnujte pozornost otáčkám ;)

0
BigTwin Jirka
15. 2. 2012, 20:19

Bob Ash (20109): Já nevím, jenom jsem se kouknul na ten graf a vypadá to, že si z vás někdo udělal prdel.Ten totální skok ve 4750 ot/min je teoreticky možnej jenom s nitrem, ale jenom teoreticky, nebylo by to tak okamžitý, dneska přímej kopanec používá jenom šílenec (používá se plynulej nástup pomocí "klapajících" elektromagnetických ventilů s plynulým nástupem) nehledě k tomu, že na tak velkej motor by se nitro dělalo minimálně na 150PS a né ubohejch 50PS.

Můj upocenej názor je ten, že jde o slepeninu dvou grafů, z čehož ten slabej je celej a ten lepčejší je dole uříznutej, aby nebyl vidět ubohej spodek, jakej to podle všeho má, to bych se já vsadil třebas o kilo.

Jde tedy jenom o skvěle upravenej atmosférickej motor, kterej jede nahoře a nemá spodek. Naprosto logicky. A jestli by to snad nestálo za to, kdyby novinářskej pánovi napsal, jestli náhodou nemám pravdu.

0
BobAsh
15. 2. 2012, 20:35

Jak už správně našel kolega Adam Bernau, graf je z tady toho článku - nečetl jsem to celý a podrobně, šlo mi o ten původní graf sériovýho motoru, ten upravenej mě zajímá jen okrajově, resp. fascinuje mě možnost postavit starou OHV V8, která točí skoro 8000rpm, ale podrobnsoti jsem zatím nezkoumal.

http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/completebuilds_testing/sucp_1004_high_rpm_302_engine_build/index.html

0 reagovat
Ondra
14. 2. 2012, 13:27

Já bych řekl atmosferická benzinová V8, ale dál babo raď...

0 reagovat
MartinML
14. 2. 2012, 13:36

Nemá ten maximální výkon (360HP) v sérii při těchto otáčkách náhodou Audi TT RS, ale to je zase v turbu.

0 reagovat
Honza
14. 2. 2012, 13:38

Ford 460..je to tak?....ten to má takhle, že začíná fungovat až nahoře.. :)

0 reagovat
Bambus
14. 2. 2012, 13:39

Mimochodem, jak dostanu obrázek do avataru?

0
Vavris
14. 2. 2012, 15:05

skrz gravatar.com, postupovat dle instrukcí a pak chvilku počkat :)

0 reagovat
Adam Bernau
14. 2. 2012, 13:40

Ford to není Honzo.. spíš jeho "hlavní nepřítel" ;)

0
Honza
14. 2. 2012, 13:45

Takže Chevy? :) LS2 z Vetty?

0 reagovat
Skalik
14. 2. 2012, 13:42

Motor 302cui (5.0l) V8 Camaro

0 reagovat
BobAsh
14. 2. 2012, 13:46

Tak máme i na FB i na webu výherce, je to 1967 Camaro Z/28 s 302 cu. i. small blockem.

0 reagovat
ease
14. 2. 2012, 13:50

ono je i pod tím grafem napsané DZ 302 :-)

0 reagovat
Colombo
14. 2. 2012, 17:00

Připomíná mi to růst ceny pohoných hmot před a po zvýšení DPH. Jak moc upravený je druhý motor,předpokládám že se nejedná pouze o karburátor a rychlé pruhy..

0 reagovat
haselzde
14. 2. 2012, 17:03

m3 CSL by odpovidala prubehem origo vykonu.
Ovsem tohle byla nejaka foukacka uz zakladne! Co treba Focus RS500?

0
BobAsh
14. 2. 2012, 21:04

Jak už jsem psal, je to 302cu.i. (5.0 litru) V8 z Chevroletu Camaro Z/28, ročník 1967-1969. První graf je sériovej motor, mám pocit že specifikace z '67, druhej graf je motor s jinejma hlavama, sáním, vačkou, karburátorem a svodama, a určitě ještě pár drobnostma - nicméně v podstatě celý je to postavený z běžně dostupnejch aftermarket dílů, není to žádná laboratorně laděná šílenost... a přesto to točí skoro 8000 :)

Jo a opravdu to je OHV :))

0
hazos
20. 2. 2012, 09:21

ouuuu, díky :-D Luxusní křivka teda no to uznávám.
8tis, pamatuju jak z toho byli vycákaní moderátoři když vyšla M3 E92 že to točí tolik....a Ameriky to uměli už 40let zpět :-D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte