načítám data...

Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Podzimní přírůstek v redakčnní garáži si odkroutil již bezmála 7000 kilometrů, takže je čas na první report.

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž, Recenze & testy: Autíčkářova garáž: Mazda MX-5 2.0 Sports Line - Proč ji nikdo nemá rád?

Mezi komunitou majitelů Mazdy MX-5 se generace NC těší zvláštnímu postavení. Pro velkou část příznivců tohoto roadsteru třetí generace Miaty vůbec nezapadá do linie nastolené generacemi NA a NB (a znovuobjevené u ND) - je velká, tlustá, nudná, špatně zatáčí a co je nejhorší, vleze se do ní průměrně rostlý Evropan, aniž by v některé ose z auta přečuhoval. Katastrofa. Nechtěný bastard. Velryba. Pak je tu druhá, menší skupina, která právě na generaci NC nedá dopustit a vyzdvihuje zejména prostor a posez za volantem, cestovní schopnosti, tuhost karoserie anebo celoroční použitelnost varianty PRHT s pevnou skládací střechou.

Z těchto dvou názorových skupin by se dal udělat docela jednoduchý objektivní závěr. MX-5 NC je nejtěžší a největší člen Miatí smečky, který jízdní vlastnosti a zážitek obětoval podružným věcem jako je praktičnost a každodenní použitelnost, a těch máme dneska kolem sebe tolik, že si NC skutečně nezaslouží stoupat na společný stupínek s ostatními generacemi. A víte co? Buď se ze mě už opravdu stal vyměklý senilní dědek, nebo je to strašný bullshit. První podrobnější povídání o MX-5 2.0 Sports line bych proto rád zasvětil právě vyvrácení mýtů o tom, že NC je nejméně řidičská generace. Toto je jistě velice specifická oblast, kterou každý soudruh bude vnímat trochu jinak, ale pokusím se tady napsat několik důvodů, které budou mou myšlenku obhajovat.

Důvod 1: Je nejtěžší, ale není těžká 

Co ty seniore s velrybou?” dělá si ze mě pravidelně srandu kamarád sedlající krásnou NB 10 th  Anniversary. Že je NC hmotnější je vidět na první pohled. Už nedisponuje tím krásným štíhlým profilem prvních dvou generací. A vyšší hmotnost byla ostatně často zmiňována už při jejím uvedení na trh. Poslední ranou byly titulky, že současná ND je lehčí až o 150 kg. To už je pořádná porce tuku…  Až mě to naštvalo a vzal jsem bělobu do kovošrotu…

…samozřejmě zvážit…  A vlastně jsem byl docela potěšen. Prázdné auto s plnou nádrží ukázalo na váze 1140 kg. Jasně, do 950 kil prvního NA to má daleko, ale pořád to je malá hmotnost, která je asi tím úplně posledním, co by mělo majitele trápit. Tím spíš, když moje bývalá 10  th  Anniversary Edition ukázala na stejném místě 1065 kg a 1.8 NBFL s kompresorem, kterou jsem vážil předloni, dokonce 1090 a to už není velký rozdíl.

Důvod 2: Motor má říz

Nevím, zda to je omezovačem otáček zasashujícím až u cifry 7500 anebo zvukovým projevem, ale čtyřválec LF-VE jsem si za 7000 společně strávených kilometrů opravdu oblíbil. Na rovinu, není to žádný trhač. Dojem odpovídá předpokladu, který si člověk udělá při přečtení hodnoty akcelerace z  nuly na 100 km/h za 7,6s. V prudším kopci ho marně budete pobízet k výraznějšímu zrychlení a otáčkoměrem nepropeláší jako tarbík se střevními problémy, avšak odvažuji se říct, že disponuje tím, co jsme si zvykli nazývat jako charakter. Nejlíp mu je nahoře nad 5000 otáček, jak se na podčtvercový motor sluší, na plyn reauje s radostí Jack Russel teriéra a, jednoduše, jde si jej užít. Od sání se dovnitř dere mechanický hrčivý ryk podobný těm slavným atmosférám od Hondy, ze kterých polovina puberťáků učůrává. Zezadu se pak o slovo hlásí výfuk – mému autu bývalý majitel pořídil koncový tlumič Sebring z originálního příslušenství Mazdy a jeho nepřehnaný bas doplněný o znatelné poblafávání je jednak boží, druhak přiměřený výkonu auta. Neskromně budu tvrdit, že NCFL se Sebringem má jeden z nejhezčích zvuků řadového čtyřválce, který jsem zažil. A to nemá být eufemismus, jeho projev mi přijde vkusný tak nějak obecně a je mi milejší než zvuky mnoha V6.

Zmínit bych v tomto odstavci měl i konstrukci motoru. Dvoulitr v NC se při uvedení na trh dočkal spíše vlažnějšího přijetí a byl mu vytýkan méně nadšený projev než u slabší jednotky 1.8. Také rád konzumoval olej a měl tendence při větším zatížení přehřívat olej. Osobně si myslím, že zejména zkazky o nadšenosti jsou trochu přifouknuté. Nicméně, jednotka s hliníkovým blokem doznala v rámci faceliftu řady změn. Mezi nejvýznamnější patří kovaná kliková hřídel a nová ojniční ložiska, písty a pružinky ventilů. Přibyl jednoduchý výměník olej – voda, fungující co by chladič oleje. Říká se, že faceliftované motory LF-VE jsou oproti předchůdic LF-DE znatelně odolnější a lepší.

Důvod 3: Nezatáčí? Ale jděte

Přiznám se. Nikdy v životě jsem neřídil sériovou NC prvních ročníků na tom vysokém kozím podvozku, který prý Mazda na poslední chvíli přizvedla kvůli ochraně chodců. A tedy nemám nejmenší tušení, jestli je pilotování prvních NC skutečně podobné ovládání pouťové labutě jak se všude říká. Řídil jsem NC s kratšími pružinami Eibach a řídil jsem svou NCFL s revidovaným podvozkem, tužšími pružinami a sportovními tlumiči Bilstein a obojí bylo fajn. Abych byl fér, při nájezdu do zatáčky je NC trochu tupější než první dvě generace, je cítit maličko nerozhodnosti a snad i trocha váhy a tímto znatelně zaostává zejména za nejnovější ND. Pořád se ale bavíme o “tuposti” v rámci lehkonohé kategorie, což znamená, že auto čenichá zatáčky jako lačný ohař a můžete se rochnit v agilitě malého zadokolkového roadsteru. Nicméně jakási malá setrvačnost a vyšší porce nedotáčivosti mi přišla oproti jiným generacím znatelná. Ale po pravdě, ani si nepamatuju, kdy jsem naposledy řídil sériovou MX-5, takže to je vůči NCFL v továrním setupu trochu nefér. A proto stačí navštívt schopný pneuservis a zvolat tramtararáááá. Správná geometrie umí léčit skoro všechny podvozkové bolesti světa a každá MX-5 má v každém rohu dvojici excentrických šroubů, se kterými lze provádět kouzla. 

Já byl provést kouzlo minulý týden a výsledek byl znatelný okamžitě, ačkoli na jeho zevrubné zkoumání ještě nebylo dodst prostoru a navíc toto provádím u podvozku, který se od prvních dvou generací značně liší, poprvé. Vpředu sice stále jsou známe dvojité lichoběžníky, zadek je však protkán bludištěm ramen zavěšení multilink. Sériová geometrie je nastavena tradičně kompromisně – tak aby byla bezpečná pro nezkušené řidiče, ale také třeba neobtěžující ve vyjetých kolejích. Přední odklony byly na pomezí pozitivních a negativních hodnot a nastavení sbíhavosti bylo u auta řekněme velmi kozervativní. Po přidání negativu vpředu a nastavení sbíhavosti na nulu je auto najednou přesnější, stáčivější a ona drobná hystereze při zatáčení téměř vymizela. Na větší hodnocení je ale zatím ještě brzo – vzhledem k chystané účasti na Miata Cupu a dalším chystaným úpravám však nejspíš vznikne povídání o nastavení auta jako samostatný článek. 

Důvod 4: Tuhost karoserie

Karoserie kroutící se jak had z žužu byla věcí, která mě ke konci vlastnictví generace NB štvala opravdu velmi. Dokud se jede po hezké silnici, je to fajn. Ale jakmile povrch začne připomínat typickou českou trojku, je zle. Nejhůř je na vícenásobných příčných nerovnostech – typicky nějaká nabržděná roleta před zatáčkou. To se pak všecko rozdrnčí, sloupek řízení začně žít vlastním životem a uložení tlumičů se nemá pořádně do čeho opřít, takže se celé auto s tím drnčícím záchvěvem prokroutí onou posáží a řidič jen soucitně zaskřípe zuby. Nijak příjemné to není, nehledě k tomu, že měkká karoserie značně kompllikovala použití tužších tlumičů a pružin – právě proto, že na rozbitých úsecích vyústila chybějící tuhost v rázy a odskoky. MX-5 NC je mnohem dál. Pořád se bavíme o otevřeném autě, ale jeho tuhost je v jiné dimenzi.

Rozbitá okreska neznamená rozvibrované auto a přejezd rolety je sice stále znatelný, ale auto už se neošívá jako by jej napadl roj divokých včel. To vše samozřejmě ústí v lepší vedení kol a větší jistotu. A pro mě to znamená větší zábavu. Ač mám plechový projev starých aut rád, od jisté míry (ne)tuhosti karoserie už může být k zlosti a mnohem více ocením přesnost a solidní chování.

A není to jen chválení vlastní garáže?

Na to nedokážu odpovědět. Jen vím, že běloba je to nejlepší auto, které jsem doposud vlastnil. A že mě baví víc, než obě dvě NB. Nepociťuji úbytek zábavnosti ani sportovnosti. Ba naopak. Podzimní a zimní oslizlo jsem si výhledem z bočního okénka užil do sytosti. A navíc využívám benefity v podobě luxusní sportovní pozice za volantem (aniž by moje nohy šikanoval jeho spodní okraj) a výstřelků moderní techniky, jakými jsou například tempomat nebo AUX vstup. Vtipným detailem je palubní počítač, který se podceňuje a pravidelně ukazuje zhruba o 0,4l/100 km horší spotřebu než jaká je pak vypočtena při dotankování.

A protože už za okny konečně začíná jaro, nastávají MX-5 konečně krušné časy. V garáži čeká na své obutí druhá sada kol – disky Sparco Asetto Corsa obuté do semislicků Federal FZ-01, silnější stavitelné stabilizátory H&R a přes oceán už putují svody od RacingBeat a vyhížený doping brzd v podobě sportovních destiček Hawk HP+.

Technické údaje

Motor: zážehový řadový čtyřválec 1 999 cm³
Výkon: 160 koní (118 kW) v 6 700 ot./min.
Točivý moment: 188 Nm v 5 000 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 213 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,6 s
Provozní hmotnost udávaná (naměřená): 1212 (1215) kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 7,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (dlouhodobá skutečná): 8,6 l/100 km
 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
19. března 2019, 13:00
0

OT: Co je to za rozhlednu na fotografiích? :)

reagovat
Tomáš Vavrečka
19. března 2019, 13:32
0

Výškovice, MS kraj, stojí jen pár měsíců

custom1
19. března 2019, 13:34
0

Zajedu se tam kouknout. Díky.

th
thomopulus
19. března 2019, 13:19
1

Kvůli článku jsem konečně provedl registraci a musím souhlasit. Pro mě NC HT po faceliftu byla jediná volba =).
A velmi rád počkám na článek o nastavení podvozku, protože se mi zdá, že na své mám velké odklony zadních kol a velmi velmi nízký podvozek k tomu =) - a nejlépe i s informací, kdo by byl ochotný podvozek nastavit.

reagovat
PanPetr
19. března 2019, 22:17
0

Jezdil jsem s NC do Hostivice u Prahy do http://www.pneumalik.cz/. Mají hodně kladné reference na MX klubu a nebrání se nastavit hodnoty, co si sebou dovezeš, plus si s tím opravdu pohrajou.

th
thomopulus
20. března 2019, 12:06
0

Díky moc, já jen že se spíš stále rozkoukávám, ale jakýkoliv dlouhý výlet mi v NC nevadí =)

PanPetr
20. března 2019, 20:57
1

Já jel třeba na otočku do Linz, koupit bráchovi hlavy na golfové hole. Byly o cca 2% levnější, což se samozřejmě s tou cestou "vyplatilo" :-), ale i cesta je cíl. :-)

Leo29
19. března 2019, 13:46
0

Áno a ešte raz áno, článoček o nastavení si prosím čo najskôr. Poprípade ak môžem poprosiť hodnoty odklonov do správy bolo by fajn. Aktuálne prebieha na mojom NC kompletná obnova podvozku vrátane vymeny všetkych gummennych častí a geometria sa bude nastavovať nanovo.

reagovat
Tomáš Vavrečka
19. března 2019, 13:55
0

To bude ještě na dlouho. Jednak opravdu nejsem odborník a nastavuju "pocitově", druhak se osvědčená geo z NB chová na NC trochu jinak - zadek se mi zdá nějak moc hrrr (ale byl to velmi rychlý první dojem po pár km, u NB jsem navíc mohl významně určovat pravidla hry nastavováním tuhosti tlumičů). Hlavně nejvíce napoví okruhy, přidají se k tomu stabilizátory... takže bych to viděl spíš až na podzim.
-
Komentář upraven 19. 3. 2019, 13:56:33

Safa
19. března 2019, 16:50
0

Leo29: Přeji pevné nervy - já něco podobného podstoupil vloni... Víc kdyžtak na MX-5 fóru včetně spousty fotek u mě ve vláknu...

Leo29
19. března 2019, 17:09
0

Safa: ďakujem odkážem svojmu mechanikovi ja si musím pripraviť len poriadne hlboku peňaženku :-D

Leo29
19. března 2019, 17:13
0

Tomáš: tie stabilizátori veľmi uvažujem či dať silnejšie alebo nie. Auto sa snažim ,ladiť skôr na okresky a na slovensku tie okresky stoja za ..... takže potrebujem vysokú variabilitu dobre/zle cesty, preto idem na seriových pružinách a iba tlmiče su od Koni ktoré viem nasledne tuhostne nastaviť. Silneším stabilizátorom odoberiem ale niečo s nezavislosti zavesenia kolies takže stále váham či do toho ísť.

sumy
19. března 2019, 14:08
0

Váha v kovosrotu není zrovna přesné měřítko. Tuhlenc jsem vezl bordel na smeták a váha ukázala 3420kg. Vyházel jsem 10 pytlů s bordelem a váha ukázala 3380... přičemž každý z těch pytlů byl v rozmezí 20-30kg... tedy mě to netrapilo, zaplatil jsem spokojeně 30kc a odjel, ale ta přesnost je hodně špatná. Chce to zkusit na váhu najet víckrát a na různá místa, ale i tak bude vysledek jen orientační.
Neříkám, že někde nemuze byt presna váha, ale přeci jen chtít od něčeho, co ati cca do 30t přesnost v řádu desítek kg je asi moc.

reagovat
Tomáš Vavrečka
19. března 2019, 16:52
0

Je váha a váha. A vzhledem k tomu, že na oné váze běžně vykupují spoře naložené vozíky, troufal bych si její odchylku tipnout maximálně na nízké jednotky kil :-)

Pólin
19. března 2019, 14:32
0

Parádní auto i článek... chtěl jsem se zeptat, jak je to u tohohle auta s izolací od nepřízně počasí prosím? Docela by mě zajímalo, jestli se to dá používat jako celoroční auto...jestli do toho neprší, jaký je akustický komfort na dálnici atd...

reagovat
Safa
19. března 2019, 16:47
0

Mám NC před FL s PRHT a jezdím D1 přes republiku se střechou dole - hlukově i komfortně pohoda. Respektive, je to o zvyku, ale fakt nemám problém. Od cca 40-50 km/h, pokud není průtrž, tak do auta neprší, důležité je ale mít windshot. V kombinaci se vzduchovým prodem a předním sklem to funguje. Jediné, kudy jdou kapky čas od času dovnitř, jsou vytažená boční okna, jak to po nich stéká - většina toho jde za auto, ale za ramenem se občas pár kapek objeví. A ano, NC lze bez problémů pužívat celoročně. Jediné, kdy ho nechávám doma, je rozsolený sníh. Ne proto, že bych nemohl, ale vloni jsem nechal zrenovovat celý podvozek a je mi fakt líto vyjet do té slané kejdy po takové (nemalé) investici. Úplně na závěr - vloni jsem nechal střechu nahoře do konce listopadu a letos ji dal poprvé dolů v půlce února. Zimou fakt netrpíš - Miaty topí jako prase. Ale chce to kulicha, no. :o)

Tomáš Vavrečka
19. března 2019, 16:54
0

jen bych doplnil, že akustický komfort na dálnici - jako u všeho, co má na sobě hadr - není z nejlepších.

ReVolte
20. března 2019, 16:42
0

Přesně tak. S hadrem a ještě s ijným tlumičem od Cobaltu mám vcelku slušné rezonance. Pomohlo mi vytlumení dveří a prostoru pod střechou + kufru.

Sedrik
21. března 2019, 08:06
0

Před koupí prvního kabria jsem řešil to stejné :)

Jezdil jsem NB Miatu s plátěnou střechou 4 zimy, jako jediné auto - pokud je střecha v pořádku, tak do auta neteče, ani když je průtrž mračen. S tou pevnou skládací střechou to bude ještě větší pohoda, protože se střecha "nekazí".

Ev
Evlo
19. března 2019, 15:27
-4

1. hrb u spolujezdce, ale jeste akceptovatelny
2. tuhost ano, ale kdyz se NA nedojebe super tuhym podvozkem co jezdi na dorazech, tak to jde i kolem Karlovy studanky treba, hrkat to bude, ale nebude to davat zadny razy do auta. Ano, NCcko by ani nehrkalo
3. taky me prijde NC jako nejrozumnejsi - akorat trochu nevidim duvod proc si koupit NC a ne boxstr, teda vyjma tech situaci kdy clovek vyuzije samosvor, nadruhou stranu zas boxster klima je daleko vykonejsi
4. nekoupil bych si dneska tak nizke auto proste

reagovat
Bavoraczech
21. března 2019, 07:26
2

Je několik důvodů proč si nekoupit Boxstera
1) Za stejnou cenu máš mnohem novější Miatu
2) Novější Miata bude spolehlivější
3) Cena a dostupnost servisu
Prostě starej Boxster neuservisuje "chudý", kdežto novější Miatu (když si nevymýšlíš blbosti) bez problému.

beastar
19. března 2019, 15:40
8

Paráda. Článek i autíčko. Ten popis sedí. Možná je to asi jediná miata která mi přijde jako dospělý auto. S kterým bych i rád jel dál, než 10 km za les a zpět. A věřím, že pár základních úprav to posune úplně jinam. Nejsem miatář takže předsudek k tomu, že je to neohrabaná věc atd. nemám. 1140 kg fakt neni katastrofa.... V dnešní době otesánkovství je to krásná hodnota.

A mimochodem skvělá barva....pro velký kluky...

reagovat
Kuře
19. března 2019, 16:37
0

I ty Brute?;)

beastar
19. března 2019, 16:44
2

Jj i foto s korporátní modrou obludou mě potěšilo...

Safa
19. března 2019, 16:51
0

Dávat Bístovi lajk za chválení článku o Miatě? No ty voe, jako jo. Ale - kdo by to byl řekl? :o)

krab
19. března 2019, 20:49
0

Když i Beastar chválí, musím přeci taky! NC je dobrý a ať se Vavrisovi vydaří sezóna s moderním "těžkotonážním" roadsterem :)

A s tím nastavením podvozku : no mě teď jeden mechanik společně s panem Trojanem co jezdí rallye nastavovali coilovery + pak geometrii na Poršákovi. A bohužel z knowhow si ponechali vše pro sebe, tak co s tím dělali fakt nevím, i když by mě to zajímalo. Každopádně to teď jezdí líp než předtím, ani ne dramaticky když jedu pomalu, to je to pořád relativně tvrdý a nepoddajný, ale jak trochu začnu jet, začíná to fungovat. Sice ten můj setup není špičkový podvozek ( už jsem ho s autem dostal) , je to D2 racing street , což jsou takové "budget" varianty německých KW dalo by se říct. Ale umožňují alespoň kompletní rozsah celkovýho nastavení.

Až to jednou zestárne a já si uškudlím zas nějakou kačku co do toho auta budu chtít do budoucna dát, zkusím to Porsche nechat postavit na nějakým profi podvozku, který se pro asfaltové rallye používají, třeba se něco extra kvalitního, ale pro ty silniční či hobby účely dá vymyslet s Protlumem.

A jsem zvědavej na další díl, až Vavrisovi přijdou nějaké ty další díly a odjede s NC první hobby závody :)

ToMyx
01. dubna 2019, 15:40
0

Bíst sbírá lajky, založí si množírnu, svět se zbláznil :-)

beastar
01. dubna 2019, 15:45
1

Tak lajky to bude ten fanklub co mi někdo kdysi psal. Začnu prodávat escorty v cabriu. Koupim si vlastní ostrov a rozjedu vlastní módní značku pro motoristy. Pak už se budu jenom opalovat na jachtě s dvaceti modelkama jako svýho času Briatore.

Safa
19. března 2019, 16:52
0

Super článek, Vavrisi. Btw. to je Peetrsova bejvalka? Jestli jo, tak ta je fakt top - včetně barvy...

reagovat
Beny
19. března 2019, 18:11
0

"Nejhůř je na vícenásobných příčných nerovnostech – typicky nějaká nabržděná roleta před zatáčkou. To se pak všecko rozdrnčí, sloupek řízení začně žít vlastním životem a uložení tlumičů se nemá pořádně do čeho opřít, takže se celé auto s tím drnčícím záchvěvem prokroutí onou posáží a řidič jen soucitně zaskřípe zuby"

Jo, tady je vidět že víš přesně o čem píšeš. :-) Tohle je to co nejvíc nenávidím na NAčku. Zadek se sice pocitově hodně zpevnil rollbarem, ale ten předek se pořád klepe jako sulc. Ale radši tam naházím metrák výztuh než si koupit NC. :-P

reagovat
Romus
19. března 2019, 18:21
0

Černý NC je jediná Miata ve které si dokážu sám sebe představit. Každopádně díky, že konečně vím proč sériová NC vypadá jak kdyby to někdo úmyslně zvyšoval.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
19. března 2019, 18:32
4

To je off-road upgrade stage 1. Stage two je o 20 čísel vyšší a pneu drapáky. Stage 3 přidává lístky na Steven'n'Seagulls a bečku piva na víko kufru.

motion
19. března 2019, 20:22
0

Moc pěkně napsané, krátké videjko super, i když doufám, že někdo ukazoval, že je volno:):):) NCčko mi tak trochu připomíná nynější Fiat 124 spider, není tak "ultimativní" jako ND, ale pro mnoho lidí je právě proto lepší, napadla mě kacířská otázka, kdyby sis měl vybrat bělobu nebo ND?

reagovat
Tomáš Vavrečka
20. března 2019, 08:39
0

I když t tak nevypadá, tak v době kdy to jede bokem už je do zatáčky vidět. Popravdě nevím, kterou z nich bych si vybral, ale třeba to zjistíme v rámci srovnávacího testu :-)

riderhenry
19. března 2019, 23:17
0

Vypadá moc dobře, jakkoliv mi nikde tenhle designový jazyk Mazdy nikdy moc neseděl (hlavně soudobé modely 3 a 6 mi připadají vyloženě baculaté a "rychlestárnoucí"). Jel jsem v sériové NC (před FL) s dvoulitrem, klasicky výbava sport (Bilstein podvozek a asi další věci - už jsem z toho trochu vypadl :) ) a můžu říct, že i když jsem přesedl bezprostředně z NB a do té se i pak hned vrátil, tak jsem z auta měl dobrý dojem. Z mého pohledu to byl velmi dobrý obchod, kdy se objetovalo strašně málo zábavy za spoustu dospělosti navíc. Interiér s NB srovnat nejde absolutně, i když mi taky designově až tak nesedl. Strašně by mě zajímal ten motor a výfuk, protože té chvále se až nechce věřit (hlavně to srovnání s V6 mě nalomilo). Osobně se vždycky těším právě na motor, když přesedám z docela poladěného NB 1.8 s krásným zvukem do civilní R6 BMW...

K tuhosti auta a podvozku celkově - jelikož se i v článku zmiňují úpravy, úplně bych zrovna skrz tohle starší MX-5 nezatracoval. Dnes už je na trhu dost velmi prověřených řešení. Zrovna na tohle jsem se hodně zaměřil a i když auto přibralo možná i přes 50 kg, je to neskutečný rozdíl. Hlavně "polorám" za zády udělá strašně moc, ale těch efektivních řešení je víc. Sám jsem s nájezdem 200 000 km u NB poprvé zažil funkční zadní tlumiče až právě s rámem, do té doby šlo všechno snad do karoserie. NC každopádně fandím, mohlo by to být auto s trochu větším potenciálem déle vydržet.

reagovat
Beny
20. března 2019, 06:57
0

U mě se projevily nefunkční zadní tlumiče právě až s rámem. :-)

GanGreen
20. března 2019, 08:30
0

Pěkný čtení, pěkný auto. Narozdíl od té NA to aspoň nevypadá jako angličák :D (ale zrovna tahle NA vypadá taky moc hezky)
Sem zvědavej na článek o nastavení podvozku :)

reagovat
beastar
20. března 2019, 13:58
2

Nastavení podvozku... Ani ne... To bude klasika...

Ček maj ósm rejs setap bró....cmon čekidaut...puditdáůn...and dats it

GanGreen
20. března 2019, 14:07
0

miluju tvojí ehm ingliš :D
jinak teda doufám že se Vavris rozepíše, určitě to v jeho podání bude trochu sofistikovanější proces :D
...

beastar
20. března 2019, 14:23
0

Myslíš že každej kdo používá výrazy jako kojlour a odklon to rozvede sofistikovaně:D jů nau mén... Tak není nad to si z toho jejich esperanta udělat bžundu.

GanGreen
20. března 2019, 18:14
0

no to si přesně hele myslim, když používá odborný termíny, musí to mít vejšku... :D

Če
Černá Vivce
21. března 2019, 12:47
0

Houbelec, ať si každý říká co chce, NC je velká tlustá neohrabaná velryba :D

reagovat
PB
31. března 2019, 12:11
0

Zasadni otazka: mam dva metry. Vejdu se tam?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem