V dnešní době, kdy samonosné karosérie prakticky znemožnily stavby karosérií zakázkových, působí produkt italské karosárny Carrozzeria Touring Superleggera jako zjevení. Jejich Disco Volante, které staví na retro sporťáku Alfa Romeo 8C je důkazem toho, že když se Italové pustí do něčeho ručně, mohou z toho vzniknout krásné věci. A tak se po originálním kupé Disco Volante, představeném v roce 2013, nyní objevuje i druhá verze Spyder, postrádající pevnou střechu.
I tentokrát vzniká Disco Volante tím způsobem, že se Alfa Romeo 8C přiveze do dílny v Miláně, kde přijde o svou karoserii. Během procesu, který dohromady zabere nějakých 4000 hodin ruční práce, se původní mechanický základ obleče do nového, celokarbonového těla. Mechanickým základem se mimochodem myslí atmosférický osmiválec o objemu 4.7 litru a výkonu 444 koní, napojený na robotizovanou převodovku.
Trochu mrzuté na tom celém je, že s každým vyrobeným Discem Volante, zmizí ze světa jedna originální Alfa Romeo 8C. A těch nemá svět zrovna nazbyt, protože jich mezi roky 2007 a 2010, vyjelo z továrny pouhých 1000 kusů. 500 z toho mělo karoserii kupé, druhých 500 byly roadstery. Rozhodně se však netřeba bát, že by se postupně staly ze všech aut „Disca“, Carrozzeria Touring Superleggera vyrobí pouhopouhých sedm Spyderů, každý v jiné barvě. Přestavování originálních 8C probíhá navíc se svolením samotné automobilky. Než italská karosárna odmontovala první karoserii, dovolila se nejprve přímo u Alfy Romeo.
Morální stránku s překopanými ojedinělými Alfami ponechme tedy nyní stranou a zaměřme se čistě na vzhled obou aut. Jak originální Alfa Romeo 8C, tak i verze Disco Volante s ručně vyráběnou kastlí, obě to jsou překrásná auta vytvořená italskými mistry řemesla. Jenže alespoň já osobně mám pocit, že je 8C přece jenom o kus hezčím autem, které působí tak nějak emotivněji a italštěji než Disco Volante. A to ani nemluvím o ceně. Zatímco původní Alfu Romeo seženete vcelku uspokojivě za nějakých 6 milionů korun (a tato částka už nikdy nepadne ani o píď), cena Disco Volante (zahrnující dárcovské auto) je na dotaz a mluví se o cenovce kolem 500 tisíc dolarů (12.3 milionu korun). A za dvojnásobek ceny toho Disco Volante dle mého zase tolik nenabízí.
A jak to máte vy? Spokojili byste se se standardní 8C (v galerii bílé), nebo vás Disco Volante (v galerii modré) a jeho aura zakázkové karoserie uhranula natolik, že byste obětovali ještě jednou tolik peněz jen proto, aby mohlo být vaše?




























Caddy
29. 2. 2016, 08:13Vzhledem k tomu, ze 8C je desne oskliva, tak to svatokradez neni a DV vypada urcite o dost lepe...tedy aspon zepredu, ty aerodynamicke boule za sedadly jsou taky dost des :)
Chosé
29. 2. 2016, 08:14Mě se náhodou futuristický vzhled Disco Volante líbí, panely za opěrkami mají něco do sebe a agresivně tvarovaná přední část vypadá skvěle. Velmi se mi líbí smýšlení karosárny, kdy se nejprve zeptala AR než "zničila" 8C. Na druhou stranu 8C se svými harmonickými liniemi a jakousi jednoduchostí v tvarovani působí na oko lepším dojmem a tudíž se přikláním k názoru volit 8C. Ačkoliv bude Disco Volante raritnější, tak bych si zadek vozil v 8C, za kterým se otočí rozhodně více lidí a bude kouzlit úsměv na tváři lépe.
Pólin
29. 2. 2016, 08:48Mě se teda více líbí 8C- je taková harmoničtější. Nejsou ty přední světla na DV z 599GTB Fiorano? A BTW Disco Volante se jmenovala jedna jachta v jedné z prvních Bondovek... nevíte, zda li to je nějaký odkaz na ten film, nebo třeba na tu jachtu?
Goldies
29. 2. 2016, 09:44Vzhledem k tomu, že to znamená létající talíř, tak to může být odkaz na cokoliv :-)
Nedy
29. 2. 2016, 10:41Stačí takhle? :-)
http://jamesbond.wikia.com/wiki/Disco_Volante
riprex
29. 2. 2016, 14:06Ono hlavně Alfa Romeo Disco Volante vznikla dřív než ta Bondovka a ta jachta ;)
Nedy
29. 2. 2016, 10:44Já bych bral jednoznačně Disco. Už kvůli historickému odkazu. Navíc originál byl spyder. Takže pro mě 8C cupé a Disco spyder. :-)
Mně se po představení 8C fakt strašně líbila. Nicméně teď jak jsem koukal na galerku, tak mi přijde už trochu okoukaná...
Milan
29. 2. 2016, 12:03Podle mě se jedná o zničení krásného auta. 8c je asi o 10 levelu hezci auto a tohle mi přijde jak design garážového tunera. Moc nerozumím tomu, kdo si za to ještě zaplatí...
JP
29. 2. 2016, 16:06Souhlasím do puntíku... Nechápu proč takhle ničit 8c
Beaumont
29. 2. 2016, 12:23Já bych si s dovolením vzal původní auto, na jehož mechanice to vše stojí, tedy Maserati. A to jsem Alfista srdcem i duší...
bobo23
29. 2. 2016, 12:34Za mě původní. Je taková vyváženější. Čistější linie. Takže 8C.
Skipper
29. 2. 2016, 17:25Coupe bych brali originál a kabrio Disco Volante... Ideálné obojí.
LukePerry
29. 2. 2016, 19:32Stále by som prijal radšej 8C v červenej,než toto.. Ale ja tomu nerozumiem, Alfy sa mi začínajú lúbiť len krátko :)
Nezn.uživatel
29. 2. 2016, 19:40Disco Volante vypada hodne zvlastne a svym zpusobem i exkluzivne, ale Alfa je opravdu mistrovsky kousek. Nadherne, nadcasove auto, takze pro mne volba jasna.
Jose85
29. 2. 2016, 22:07Ty obrovský aerodynamický kryty to zabily... (jasně bezpečnost, dneska by to jinak nešlo, navíc to není kompletně navržené auto, ale jen "převlek") V profilu to vypadá jako CRX Delsol, a pohled zezadu je mimořádně nelichotivý...
jk
29. 2. 2016, 22:57Za mě 8C. Líbí se mi, ale určitě nevypadá jako auto za 6 mega. DV se mi nelíbí. Mohli byste udělat hlasovací anketu.
Petr
1. 3. 2016, 20:32Za me a dva kolegy v praci urcite disco volante po designove strance. Jestli to ma smysl po financni strance? Z nynejsiho pohledu asi ne, ale za takovych i 10 nebo 20 let a vice? Urcite :-)
AspidMan
4. 3. 2016, 15:29Disco Volante sa vám nemôže páčiť, musíte vedieť pochopiť jeho hodnotu tak ako pri vzácnom umeleckom diele. Preto je 8C menej, pretože sa mi len páči. DV by som však miloval.