logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Autíčkář se ptá

Autíčkář se ptá: benzínová hlava na mateřské

I v životě nadšených řidičů občas nastanou chvíle, kdy aspekty jako schopnost co nejrychleji projet zatáčku nebo vyplavit co nejvíce adrenalinu, jaksi nestojí na nejvyšší příčce požadavků na nový automobil. Jenže co pak vlastně dělat?

Možná se vám to už stalo, možná se vám to teprve stane, možná toho budete ušetřeni, ale stejně se na to zeptáme…  Mluvím o tom okamžiku, kdy se ve vašem příbytku náhle začne vyskytovat jakýsi malý člověk s velkou hlavou a už nic není jako dřív. Řečeno automobilovou terminologií je onen nový předmět dosti specifický. Unikají z něj samovolně nejrůznější provozní kapaliny a přetěsnění pomůže pouze dočasně. Jeho sání je někdy otevřené natolik, že (i přes nevelký objem celé jednotky) hravě překřičí lecjaký osmiválec a ke všemu trpí celou řadou „závad“ či „vrtochů“ jejichž odstranění je stejně nereálné, jako hledat příčinu nepravidelného chodu motoru u Maserati Biturbo…  No a pak k němu potřebujete obrovskou hromadu nejrůznějších aftermarket dílů, nástavců, cinkrlátek, hejblátek a dalších věcí, které je nutno neustále tahat s sebou.


Z výše zmíněného pak tak nějak vyplyne, že malý člověk s velkou hlavou je jaksi nekompatibilní s tou čtyřkolovou věcí, jež se vám doposud zdála pro váš nespoutaný život naprosto ideální. Do roadsteru jen těžko naskládáte onu masu předmětů, o jejichž existenci jste doposud spíše jen tušili a váš hot hatch postavený na coiloverech a zbavený tlumících hmot zase toho malého človíčka děsí natolik, že z něj provozní kapaliny unikají neustále a škrtící klapku má permanentně otevřenou naplno. Zkrátka, takhle to dál nejde. Je nutno hledat vozidlo vhodnějších rozměrů, hlukových parametrů i komfortu podvozku. Jenže vy se nechcete vzdát a máte v plánu si uchovat alespoň část své vášně pro řízení. Potřebujete schopné vozidlo, které z vás neučiní profesionálního rodiče či čekatele na důchod. Chcete si pořád dopřávat rychlé pasáže na okreskách aniž byste měli pocit, že je z toho váš rodinný přepravník na větvi.

Takže otázka zní – co si má koupit tatík, kterého baví řízení? Stačí některý z talentovaných plebejských kombíků, liftbacků či hatchbacků? Nebo je nutno pořídit minimálně überpřepravník se znakem RS či AMG? Anebo existuje nějaké talentované kupé, jež oplývá nečekanou praktičností a přebytkem prostoru?

Teď je to na vás. Co byste doporučili petrolheadovi na mateřské?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Caddy
30. 3. 2015, 11:02

Coupe urcite ne, nakaldani decka dozadu je pak opravdu opruz. Pokud tedy rodic neni samozivitel a nevozi potomka vepredu :) Jinak vesmes cokoliv, vzdy mi stacily normlani sedany :)

0 reagovat
Marty
30. 3. 2015, 12:05

Pokud jde o combi, buď klasická rodinná volba Octavia (RS), což nevím, zda je uplně ideál.
BMW E61 (min.V8) už by mohlo stačit :) Z nových aut se mi moc líbí Leon ST Cupra, něco takového si umím představit.
Ze sedanů je nepřeberné množství - ale můj favorit je Chevrolet SS

0
Woyta
31. 3. 2015, 16:17

Od rodineho auta cekam pohodli. To neplni u Octavie ani zaklad, natoz pritvrzene RS. Nemluve o tom, ze pro nas petrolheady neni vetsinou VWG zrovna prijemne svezeni. Dobre ohlasy jsou zatim na Maydu 6 ale jeste jsem nemel prilezitost si ji vyzkouset.
kazdopadne nejake RWD kombi ma potencial kdyz je naklad slozen. :)

0 reagovat
Shackall
30. 3. 2015, 13:46

Například Jeep Grand Cherokee

0 reagovat
rwalker
30. 3. 2015, 14:12

Subaru Forester XT, Impreza WRX, Mazda CX-7, BMW 3 E91, Audi A4 Sline 2.0T, Ford Mondeo MKIII, S-Max (2.5), Mazda 3 nebo 6 2.0, Renault Megane Grandtour 2.0...

0 reagovat
rosiniCZ
30. 3. 2015, 14:59

Před pár týdny jsme to řešili na FB a už je to tady :-). Můj ST170 Turnier už se začíná osvědčovat, 170 koní v pohodě utáhne kočárek, 2 postýlky a spoustu harampádí, nicméně, už je přeci jen trochu starší a výměna mě časem nemine, i když se budu loučit těžce. Koukal jsem po Subaru, Outback by se mi líbil víc, ale nabízí pouze atmosféra 2.5 (175k), takže spíš Forester Turbo (240k a hlavně parádně fungujícíc AWD). Nikdy jsem neměl BMW, ale trojka Touring, nejlépe 335i by mě asi bavila. Ale ta cena bude asi mimo můj rozpočet. Ale pokud by se víc než milion našel, tak s ohledem na rodinu bych možná zvolil spíš Volvo V60, ideálně T6 od Polestaru, jedinečnost zaručena :-).

0
Pavel
6. 4. 2015, 09:22

Přesně tak, ST170 Turnier je ideální kompromis, auto s kterym může člověk lítat po okruhu a bavit se a zároveň odveze třeba 2 pračky nebo 3 sady kol :D To auto má jen dvě chyby, je starý a dost žere (na dnešní poměry), ale jinak taky maximální spokojenost!

0 reagovat
Pietro
30. 3. 2015, 19:39

CH 300C Hemi f kombíku. Co tam máte dál?

0
BobAsh
30. 3. 2015, 19:46

300C Hemi v kombíku je fajn, ale co jsem řídil obratnějšího oranžovýho dvoudveřovýho bratříčka, tak ani ten moc nezatáčí. Takže Hemi je jen pro určitej druh benzínový hlavy, který to nevadí.

Když už emerickej kombík, co gumuje a řve, tak by byl asi univerzálně přijatelnější CTS-V Wagon.

0 reagovat
Redguy
30. 3. 2015, 22:31

Ja cekam na treti dite, abych si obhajil Dodge Durango :)

0 reagovat
Bufik
30. 3. 2015, 23:01

Charger/Challenger/?

0 reagovat
Tomáš
31. 3. 2015, 09:26

Legacy Spec.B v kombajnu... ale pohledej takové...

0 reagovat
Nawi2203
31. 3. 2015, 10:36

Volvo V70R

0 reagovat
Martin
31. 3. 2015, 13:48

Když jsem řešil tenhle " problém ", stačilo zakoupit sedan - tedy v mém případě Peugeot 505 GTi - obří kufr bez problémů pojmul postýlku, hluboký kočárek , nočník , ............ a to za slušného svezení :-D a na rozdíl od manželky, malej při driftu v zatáčce nevyváděl :-D

0 reagovat
Nedy
31. 3. 2015, 15:15

Do předchozích modelů bych řekl BMW buď 3, nebo 5 (dle potřeby prostoru - trojka zevnitř moc velká není) f kombíku. Model si dosaďte dle finančních možností. Pokud by to mělo být nové auto, tak by asi byla dobrá volba Mazda 6, nebo lépe Jaguar obé opět f kombíku... V případě potřeby tahat víkendové auto na podvalu mi celkem dává smysl i Range Rover, nebo Cayenne. Ojeté jsou teď již za směšně nízké ceny.

0 reagovat
riprex
1. 4. 2015, 20:47

Pokud rozměrově postačí a půjde o ojetinu, tak třeba AR159 v kombíku je rozumná volba, nicméně vzhledem k tomu, že neexistuje s dobrým benzínem, nic pro petrolheda. To spíš 166ka s 3.2 V6 Bussem pod kapotou. Prostorný a zajímavý je taky Civic, kde v případě nového auta by šel i Tourer. Nicméně 1.8 je taková nevýrazná a přichcíplá a eRko je zas jen třídvířko. Trojka nebo pětka tu už padly, tak abysme měli ty němce pohromadě, tak ještě řada C nebo E. Od VAGu si neumím představit nic, snad z těch novějších by mohl být zajímavý ten nový Leon. Z amerik se mi vždycky líbily spíš takové ty typické kombíky. Třeba Buick Roadmaster/Chevrolet Caprice wagon... nicméně je to spíš plavba než jízda.

0
KS
2. 4. 2015, 15:04

Rozumné je C350 CGI (ánebo 350 "mpi" v LPG, ale prý zlobí rozvody), méně rozumná volba C63 AMG. Z běžnějších vod 159 1,8 TBi, možnost chipu zaručuje dynamiku 3,2 JTS.

0 reagovat
Speedy_Gonzales
10. 4. 2015, 03:11

Sice je to fantazmagoria, ale hned ma napadlo toto :-) http://www.autotrader.co.uk/used-cars/vauxhall/vxr8/used-vauxhall-vxr8-6-2-i-v8-4dr-derby-fpa-201503221957365?logcode=p

0
BobAsh
10. 4. 2015, 04:41

Nápad super. Jen bych dal přednost Pontiaku G8 GXP, což je úplně ta samá věc, jen má jiné znáčky a volant tam, kde má být ;)

0 reagovat
Lubomir
21. 12. 2015, 00:06

300C Hemi kombik tu uz zaznelo, pro taťku. A to len preto lebo SRT sa tazko zhanaju tak sa treba uskromnit.
pre mamku Voyágr 3.6i, 211kW, nejakych vosum na stovku, to by este mala zvladnut ked sa silnejsie podrzi volantu.

Nech uz to maju z jednej stajne.

Mrnouska nezapomenout vzadu pri odchadzani od vehykla. Clovek sice bude hviezda v TV (krimi reportaz TV Novin), ale tych sest rokov natvrdo za to nestoji.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte