Vzhledem k tomu, že příští neděli touhle dobou budeme všichni, jak pevně doufám, na trackdayi v Sosnové, je myslím ideální čas ulovit nějaký ten Plechcupový speciál, co říkáte? Inzerce byla dnes trochu slabší, ale přesto se nám podařilo vybrat pár kousků, které by mohly stát za úvahu. Pokud se vám něco z našeho výběru zalíbilo, neztrácejte čas a hurá na nákup. Uvidíme se přesně za týden.
Honda Civic
Co by to bylo za přehled, kdyby v něm chyběl japonský hatchback. Většinou při výběru auta na Plechcup míříme do Hirošimy pro třidvatrojku. Dnes se ovšem podařilo ulovit snad ještě zajímavější kousek. Ano, mluvím tu o legendární Hondě Civic šesté generace. Vlhký sen všech tunerů z počátku nového tisíciletí. No vida a tahle japonská modla se dá v dnešní době sehnat za mrzkých patnáct tisíc. To je velmi lákavá nabídka, ne? Co vás tedy vůbec čeká výměnou za patnáct fialových papírků? V první řadě to vypadá na speciální lakování "SilverFox metallic". Stříbrná metalíza je vkusně doplněná oranžovým žíháním. Obzvláště je to vidět na víku kufru a prazích. Jednu výhodu to ovšem má, tahle úprava snižuje hmotnost a to se na Plechcupu bude velmi hodit. Pohled pod kapotu už vám udělá víc radosti. Malá jednapětka doluje ze svých atmosférických útrob plných 114 koní. Jak je u Hondy zvykem, všechny koně najdete až v pravém segmentu otáčkoměru, nedaleko červeného pole. Civic vám dovolí výlety za hranici sedmi tisíc otáček a to už se dneska tak často nevidí. V kombinaci s nepříliš vysokou hmotností by se mohlo jednat velmi nadějný závodní speciál.
Mitsubishi Carisma
V dávných dobách, kdy Mitsubishi vládlo světové rallye, bojoval o místo na výsluní model Carisma. Pokud tajně doufáte, že Carisma pochytila něco málo talentu od svého známějšího bratříčka Lanceru Evo, pak vás asi dost zklamu. Carisma je sourozencem první generace Volva S40, takže jízdního nadšení tam moc nehledejte. Čekáte jiné kvality, když vidíte spolupráci s Volvem? Ani tady vás nepotěším, protože S40 bývá často označována za nejhorší Volvo vůbec. Co je tedy na Carismě tak zajímavého, že vám ji doporučuji na Plechcup? Je to tím motorem. O pohon tohoto Mitsubishi se stará benzinová jednaosmička s přímým vstřikem. Jeden z prvních přímo vstřikových benzínů vůbec. Svých 125 koní nabídne ve výrazně nižších otáčkách než výše zmíněná Honda. Maximum točivého momentu pak leží ve vyloženě středních 3,5 tisících. První GDi nebyly zrovna vyhlášené svou spolehlivostí, ale pokud to funguje do dnešních dnů, asi bych už strach o živostnost neměl. Carisma nebude nejzábavnější auto na Plechcup a pravděpodobně to nebude ani adept na vítězství, rozhodně to však je jistá alternativa pro individualisty. Myslím, že druhou Carismu v Sosnové asi nepotkáte.
Renault Mégane Coupé
Prvním zástupcem ze starého kontinentu je Renault Mégane. Jediné kupé našeho dnešního výběru. Sportovní auto v něm ale nehledejte. Nejsportovnější je na něm asi ta kanárkově žlutá barva. Mégane Coupé ani nikdy neměl ambice být ostrým až skoro závodním náčiním. Je to stylovější varianta obyčejného hatchbacku nižší střední třídy pro masy. To ale neznamená, že by byl pro naše účely nevhodný. Jasně, 90 koní z jednašestky vám krev asi nerozproudí. Rychlostní rekordy trhat nebude. Poměrně veselým naladěním však disponuje zadní náprava, kterou není problém rozhodit dle potřeby, takže se dá s Méganem užít i trocha té pubertální zábavy. Jako bonus netrpí prý inzerovaný kousek korozí. A celkově vypadá i podle fotek jakž takž zachovale. Tohle by nemusela být vůbec špatná volba pro milovníky francouzských aut.
Fiat Punto
Stejně jako nesmí ve výběru na Plechcup chybět japonský hatchback, tak nemůžeme opomenout ani auto z Itálie. Výjimečně to však nebude Alfa Romeo. Pro dnešek jsem ulovil malého Fiata. Punto první generace, ve verzi Sporting. Opět tu máme jako v předchozím případě žlutou barvu. Přední kolečka roztáčí jednadvojka FIRE, o výkonu masivních 86 koní. Ono to na první pohled nezní příliš oslnivě, ale nezapomeňte, že Punto váží jako průměrně rostlý Žralok bílý. Nějakých 900 kilogramů váhy není pro téměř devadesát koní žádný velký problém. Navíc mám vcelku dobrou představu o tom, jak slabší a Euro normami udušená 1,2 funguje v nové pětistovce, takže o rychlost Punta opravdu nemám obavy. Výhodou je, že k inzerovanému autu dostanete kusů 6 hliníkových disků a to se na okruh vždycky hodí. Jsem přesvědčen, že tohle Punto Sporting by mohlo být žlutým koněm plechcupového šampionátu.


















Andre
4. 9. 2016, 16:24Tady je Dodge/Chrysler Neon za 10 000 Kč. Viz jeden z minulých článků o okruhových vozech. :)
https://auto.bazos.cz/inzerat/64580120/Chrysler-Neon-20-16-V-nova-STK-EKO-zaplaceno.php
MARA
4. 9. 2016, 16:57Nechce někdo můj monopost? https://auto.bazos.cz/inzerat/64786680/Almera-N15-16.php
Andre
4. 9. 2016, 18:28Možná už chudince dopřej poslední cestu na vrakoviště. Vypadá to už v dost zbědovaném stavu a těžko říct, zda to projde technickou přejímkou na Plechcupu.
M P
4. 9. 2016, 20:27No, už tam byly i odvážnější pokusy o účast :) Tohle by mohlo klidně závodit