Po kratší pauze jsme se rozhodli vás zase nakrmit nějakou tou dávkou plnotučné inzerce. Dnes se bude náš výběr nést v silně sportovním duchu, neb obsahuje pět potentních kupátek.
BMW M3 E30 3.5 Turbo
Není tomu tak dávno, co jsem na Autíčkáři básnil o zástavbě motoru M30 do BMW E30 pro její proveditelnost, dostupnost a smysluplnost. Obzvláště pekelných výsledků se dá dosáhnout zástavbou motoru původem ze soudobé 745i, tedy turbem přeplňovaného šestiválce s označením M106. A právě v minulých dnech se na fóru českého BMW klubu jedna taková zástavba objevila na prodej. V první chvíli se může cena 280 tisíc korun za čtvrtstoletí staré auto zdát jako špatný vtip. Jenže když přihlédneme k tomu, že ceny originálních M3 E30 jsou z pravidla vyšší a to i víc než dvojnásobně, a k tomu, že tahle foukaná M3 bude pravděpodobně v přímce o notný kus rychlejší a zběsilejší než ta původní, přestávají docházet argumenty proti. Jedinci, kteří mají sebevražedné sklony a 250 koní v kombinaci s téměř 400 Nm by jim náhodou nestačilo, nesmí zapomínat na další potenciál k navyšování výkonu. Můžete sice namítat, že tohle není originál, že je to skládačka a nemá historickou hodnotu. A máte pravdu, jenže je to opravdu škoda?
Greeny
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=111022
Capri Turbo May
Bývá pravidlem, nebo alespoň zažitým klišé, že zajímavá auta se lépe shánějí na západ od našich hranic, a jsou tam také levnější. Ale neplatí to vždycky – občas se stane, že se u nás objeví na prodej rarita, kterou prostě náš trh není schopen ocenit. A protože Němci neradi nakupují "na východě", často nezbývá, než jít s cenou dolů, dolů a nakonec ještě níž. Sám jsem takovou situaci zažil s hotrodovým Opelem a dnes se s ní očividně potýká Zaza z fóra brněnského klubu Fordever.
Už jen fakt, že za 100 tisíc nabízí (podle komentářů ostatních uživatelů fóra) krásně zrenovované Capri Mk III, by byl hodný pozoru. Časy, kdy se slušné trojkové Capri dalo koupit za 30 tisíc, už jsou bohužel dávno pryč, a opravdu hezké kusy už mají svoji cenu. A s příplatkovými Recaro sedačkami, volantem z řady příslušenství RS a širokou variantou litých 13" disků RS (známých jako "kříže") by za tyhle peníze stála i obyčejná, atmosféricky plněná "dvatrojka". Jenomže ona pod kapotou není obyčejná 2.3 V6, ale její přeplňovaná varianta od německého úpravce Turbo May. Z inzerátu ani diskuse není jasně patrné, jestli jde o auto u Maye originálně upravené nebo o dodatečnou montáž kitu, ale tak či tak byste za srovnatelné auto v Německu nebo kdekoliv jinde, kde je dostatek znalých a solventních kupujících, zaplatili dvojnásobek. Takže před sebou máte skvělou investici, skvělý přírůstek do sbírky a navíc jedno z nejcharakternějších a nejstylovějších evropských aut své doby. S tuhou zadní nápravou na listových perech a prodlevou prehistorického turba se vás sice nejspíš pokusí zabít, ale to k legendám také patří…
BobAsh
http://auto.bazos.cz/inzerat/14764413/Ford-Capri-23-S-Turbo-May.php
Nissan 300 ZX Z32 TwinTurbo
Začínám mít dojem, že jsme článek mohli pojmenovat "Autíčkář na turbolovu", jelikož i další kousek ve výběru má šneka na výfuku. Tedy vlastně rovnou dva šneky. Nissan 300ZX je oblíbeným náčiním sprinterů na čtvrt míle, protože ve schovaných stájích třilitrového TwinTurba se dají najít nechutně velká stáda koní, ale to není případ našeho pečlivě udržovaného kousku, který se žádných výkonových dostihů neúčastnil. Bílé 300ZX je v té nejlepší myslitelné kombinaci. Není to dýchavičná atmosféra, není to americká verze na zkráceném rozvoru a přítomen není ani obstarožní automat, který byl schopen zatajit značnou část síly motoru. Největší bolest auta – slabé brzdy, je v tomto konkrétním kousku už vyřešena kitem od Bremba.
300ZX je většinou typickým příkladem auta-kasičky. Ale v tomto případě bych i věřil tomu, že budoucí majitel bude těžit ze starostlivostí majitelů předchozích a nepotká ho v blízké době ani výměna turbodmychadel, ani repase systému super HICAS, který se staral o natáčení zadních kol. U fotek interiéru pak dostávám vyloženě slintací reflex. Tuto 300ZX by bylo škoda hnát někam do superdragrace výkonových stratosfér, protože z ní časem bude úžasný youngtimer a zároveň pohodlné GT s intenzivním zátahem. A věřte, že 300ZX nedrží na cestě nějaké procesí elektronických trpaslíků – na počátku 90. let pomáhalo jen ABS. Závěrem říkam jen… ŇAM!
Vavris
http://www.sportovnivozy.cz/27436-nissan-300-zx-twin-turbo-z32-zlin
Dodge Viper R/T-10
Mít jednoho koně za 875 Kč je fajn. Mít 400 koní za 350.000 Kč je moc fajn. A mít za danou cenu 400 koní v jedné zmiji, to je epic win! Řekněme si rovnou, že za tuto cenu asi nelze očekávat vypiplané bezproblémové háďátko – leda že by se majitel zbláznil. AAA sice píšou, že mechanicky je vše v pořádku, interiér je po renovaci a lak je dokonce nový, jenže toto vede v první řadě k úvahám o nějakém (prohraném) zápasu zmije se stromem, popřípadě k něčí snaze učit zmiji plavat…
Nicméně, nezapomínejme na fakta. 350 tisíc za Vipera je cena z říše kulervoucích. Nezapomínejme na to, že si kupujete auto s největším motorem, který se od počátku 90. let montuje do osobních aut, a vedle něhož působí všechny 3 předchozí jednotky jako dětské píšťalky. A nezapomínejme ani na to, že wow effect červeného Viperu, do jehož rozchodu se hravě schová parkovací místo pro kvadruplegika, bude podobný, jako u aut s cenovku 10x vyšší.
No a pak tu máme ještě další typicky zmijácké devizy jako permanentní a nezvladatelnou přetáčivost, výfuky v prazích, které po několika spálených holeních nebohých majitelů donutily Chrysler k vylepení dalších bezpečnostních cedulek a zapomenout nesmíme ani na zvuk trhající bubínky. Soukromý ropný vrt na zahradě, popřípadě blízké styky s vedením Čepra, by také byly velmi užitečné. Není Viper jednou z nejlepších ukázek známé pravdy, že nedokonalá auta dokáží chytit za srdce nejvíce?
Vavris
http://www.sportovnivozy.cz/27460-dodge-viper-80-i-v10
Honda Integra Type-R
Tak teď to uděláme trochu jinak. Nebudu vám tady mazat líbezné věty kolem úst – hezky si rozklikněte odkaz, přečtěte si "parts list" a pak se tu vraťte…
Řeknu jen tři slova – tohle bude fungovat! Pokud mé zdroje neklamou, pochází tahle Integra z jihu Čech, kde už vzniklo podobně ostrých japonek více a všechny byly velice rychlé. A teď začněte počítat. Kolik že stojí obyčejná Integra v sériovém stavu? Kolik jste napočítali upgradů? Jaká je celková cena provedných úprav? A kolik ve výsledku ušětříte, kdybyste se rozhodli přesně tohle provést s tou sériovou Integrou pořízenou bratru o 40.000 levněji?
Samosvor, označení za jednu z nejlepších předokolek všech dob, čtyřválec, jaký už nikdo nikdy nevyrobí. A vůbec, tohle nemá cenu nijak komentovat! Když si vzpomenu jak brutálně působilo 220 koní bíle Integry, která kroužila ve Vysokém Mýtě, mám až chuť prodat Miatu a rozbít prasátko…
Vavris
http://www.sportovnivozy.cz/27375-honda-integra-18-type-r-dc2
A samozřejmě, pokud jste narazili na něco dalšího zajímavého v kybernetické inzerci, rozhodně se o to s námi podělte v diskuzi pod článkem.








Woyta
18. 4. 2012, 17:09Rozestavena S13.5 muze byt take zajimavou hrackou.
http://www.200sx.cz/forum/viewtopic.php?f=158&t=19869&start=0
Sakul
18. 4. 2012, 17:11Jo integra to je jiny kafe, proste surovy sportak ktery nejde nijak komentovat ;)
honza
19. 4. 2012, 10:37viper dobry ale .............. http://www.car.cz/default.asp?exe=5&id=14&pl=4
a na capri bacha ma hodne sileny jizdni vlastnosti uz v 2.8i s turbem to asi bude fakt humor ale neznam jiny auto ktery by dokazalo driftovat v rychlosti chuze
Trinom
23. 4. 2012, 09:03Koukám, typická áčkovina. Vůz po renovaci. Haha.
Rezavec
24. 4. 2012, 10:24po renovaci asi bude,pac mu chybi znak na predku
honza
19. 4. 2012, 10:48a kdyz teda ty turba
http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9000/10182089?goFrom=list
jenom bude krapet tahat za volent
Vajtek
19. 4. 2012, 13:03Rekneme si uprimne, nejhur tam vypada ten Viper... vsechno ostatni jsou proste udelanihodna auta. :-)
Matěj
19. 4. 2012, 15:48Honzo souhlas, všema deseti bych ho bral))
honza
19. 4. 2012, 21:41kteryho Mateji?
Matěj
20. 4. 2012, 07:35Myslím toho soba, sice se mi nelíběj ty aftermarket kola, ale i tak je super.....Ale tohle by bylo ještě lepší:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9-3/10187949?goFrom=list
(sice rád trhá převodovky, ale stejně bych ho chtěl=))
honza
20. 4. 2012, 10:47jo viggen jeste aby byl v modry a mel nejaky rakety jako jeho rychlejsi jmenovec
skoda ze motor ma trosku problem s tvarovou stalosti
Matěj
20. 4. 2012, 13:08)))...Myslíš kroucení bloku kvůli úspornejm opatřením GM a rozdílu teplot mezi přední a zadní stranou bloku?
Peter
20. 4. 2012, 09:11Tak to tu trosicku zneuzijem na sukromnu inzerciu. Nie je to sice celkom petrolhead car, ale do tematiky "turbo" zapada, tak mozno niekoho zaujme ako everyday car http://alfa-romeo-gt.autobazar.eu/19-jtd-novitec-id3261559.html
honza
20. 4. 2012, 13:58to je presne ono proto mam soba 9000 2,0i s neznicitelnou kovarskou strojovnou B202 a casem bude jeste jeden se snekem:)
Matěj
20. 4. 2012, 14:38Zdravím kolegu=) O kroucení se ví, ale asi to není tak moc dramatický. Jasně že jsou ty motory před GM robustnější, ale i tyhle vydržej dost. Myslím že je to hlavně o tom, jak se k tomu majitel chová. Když se k tomu autu dostane nějakej buran, kterej lítá na plnej 10km cesty za studena, leje castrol a překračuje intervaly, tak jdou tyhle motory holt do prdele no)) Já mám B235R v 9-5ce, skoro 250t nalítáno, motor původní a vše v pohodě......íčko je fajn, plánuju si ho koupit na denní ježdění:)
honza
20. 4. 2012, 14:57rikal jsem si ze se nejak vyznas :) 9000 je fajn takovy pohodlny poklidny auto kdyby te to nahodou zajimalo tak jezdim v prumeru za 7,5 na 100
driv jsem mel 900NG turbo a az na to gumove rizeni uzasny auto nenapadny rychly pohodlny v zatackach na limitu mozna trosku poblazneny ale to jsem pronasledoval zx vulcan
takze kdyz to vezmu kolem a kolem nebyla to nejhorsi stihacka
honza
20. 4. 2012, 15:3990% lidi netusi jak se k auto chovat jak ho ridit a jak se o nej starat jenze kde se to maji dozvedet
dneska se vetsina automobilek snazi tvrdit ze jejich auto je uzasny a bezudrzbovy viz vw 1,4 tsi a jejich problem s rozvodakem ktery se trhal uz na 40000 km,zadnej prodejce vam nerekne ze turbo se musi nechat ohrat a vychladnout ze v prevodovce je nejakej olej a ten se musi taky menit viz "servisni plan" ochcavku kde po 150t km zacne kvicet prevodvka
no a pak si takhle procitate navod k 1,2 htp a tam je psano ze motor reklamuji az kdyz zere 3L oleje na 1000km no to at si strcej nekam zlata alfa a jeji "vecne" rozbitej twin spark ( timto se omlouvam vsem alfafilum ale ruku na srdce .......)
Sova
21. 4. 2012, 14:00za vytuněnou M3 E30 s turbem bych nedal ani 200 tis.
takový auta se netuní
Flying smoker
21. 4. 2012, 19:43Je pravda, že je to divne a nad original neni.. ale pokud je to kvalitně postavene, tak PROČ NE?! To že si to ceni na danou sumu je jeho věc, a určitě to neni nadnesena cena.
Colombo
24. 4. 2012, 16:25Greeny: Ne škoda to fakt není, myslím že je to bavorák. Pokud někomu přebývala m3 kastle a scházel motor je zvolená jednotka důstojnější než 2.5i 24v a za tenhle hotrod dávám palec nahoru..
Martin
11. 5. 2012, 13:31Tenhle bavorák vypadá na slušnou předělávku, tak proč ne :-) asi si pak plně zaslouží přezdívku " bavík " :-D
Už jsem párkrát narazil na názor, kterej autor vypisuje ohledně zápaďáků, že auta z východu nestojí zanic ( tedy mám na mysli upravovaná ) , ale občas by asi sami nechápali :-) Viděl jsem v polsku dělanou Cupru a nechápal jsem. Taky byla na prodej a koupil jí pak nějakej holanďan, další osud neznám :-( výkonově slabší, opticky téměř shodná byla v Mnichově téměř za trojnásobek :-(
Dejv
9. 8. 2012, 07:25ten viper me dostal majitel Aček prodava svy auto, ale vyhoda je leta jen stalo takze mimoradne popis sedi
MatejV
25. 6. 2013, 18:06Zdravim. Zajimalo by me, jestli budou dalsi clanky "Autíčkář na lovu". Velmi dobre se to cte a je to zabavne, diky, Matej.