načítám data...

Autíčkář na lovu 5/2012

Po delší odmlce jsme zpět s nášlapem pěti inzerátů, které nás v záplavě stovek vozů na prodej nějak zaujaly. A vy máte opět ten jednoduchý úkol - zhodnotit náš výběr a napsat nám,...

Zobrazit galerii

Po delší odmlce jsme zpět s nášlapem pěti inzerátů, které nás v záplavě stovek vozů na prodej nějak zaujaly. A vy máte opět ten jednoduchý úkol – zhodnotit náš výběr a napsat nám, jestli jsme se trefili do vašeho vkusu.

Isuzu Piazza 2.0 Turbo

Pravda, tohle není mezi inzeráty žádná novinka, auto je na prodej již nějaký ten pátek, ale přesto je natolik zajímavé, že jsme jej museli do tohoto výběru zahrnout. Možná si říkáte, že to je sice rarita, ale celkově jde o věc zajímavou asi jako facebookové statusy čtrnáctiletých holek. V tom vás může utvrdit navíc i vzhled. Hranatá přední část totiž minimálně v mých očích vůbec neladí se zádí kulatou jako pozadí Sereny Williams. Naštěstí tato paralela s americkou tenistkou neplatí i co do rozměrů karoserie, Piazza je tak docela lehká, konkrétně 1250kg.

Pojďme však k tomu zajímavému. Mít v 80. letech na autě nápis turbo znamenalo, že jste úplně nejstylovější týpci pod sluncem. Čtyřválcový dvoulitr v Piazze právě díky dopingu turba dával až 180 koní, které má i ona verze, jež je nyní na prodej v okrese Nymburk. Tyto koně pak putují k zadním kolům skrz samosvorný diferenciál. Ano, tahle japonská rarita je přeplňovaná zadokolka se samosvorem, a to vše za cenu polomrtvého Nissanu 200SX. Dobré zprávy však nekončí, jak naznačuje malý štítek "handling by Lotus." Podvozek opravdu ladili mágové z Hethelu. Všechny díly skládačky do sebe zapadají, před námi stojí lehká a docela silná zadokolka z osmdesátých let neokoukaného vzhledu a patrně velmi příjemné obratnosti za vpravdě lidovou cenu. Nevím jak vy, ale já ji chci.

Ondra

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/isuzu/piazza/9166820

Nissan Primera eGT

Když Greeny dopisoval svůj článek o motoru SR, doufali jsme, že se co nejdřív objeví na prodej i zajímavý obal na něj (na ten motor, ne na Greenyho). Naštěstí nás internetové nabídky nezklamaly. Voilá, představujeme vám Nissan Primera P10 eGT za mrzkých 22 tisíc Kč! Na fotkách vypadá zachovale, dokonce se zdá, že netrpí ani přehnanou korozí. Přesto je mi jasné, že vzhledově bude většině lidí připadat atraktivní asi jako jídlo ve školní jídelně. O to větší bude pro mnohé překvapení, jak lahodně chutná jezdí. Na rodinný sedan je neskutečně hravá, miluje zatáčky a apexy by chtěla dokonale trefovat do konce života. K tomu si přidejte nadšený a silný dvoulitr, světoznámou spolehlivost a získáte ideální nízkonákladový vůz jak na každodenní ježdění do práce, tak na vychutnání si oblíbené okresky. O kolika jiných autech tohle můžete říct?

Ondra

http://auto.bazos.cz/inzerat/14135665/Nissan-Primera-P10-GT.php

VW Passat W8 

Cože? Volkswagen Passat? Nejspíše si teď myslíte, že jsme se příliš nadýchali výfukových zplodin a úplně jsme se zbláznili. Někdejší modla neúspěšných manažerů, mýty opředený Passat B5,5 se však v tomto seznamu objevuje hlavně díky jedné věci – svému motoru. Za 80 tisíc korun totiž můžete mít nenápadný sedan s nádherně znějícím osmiválcem. Ano, tohle auto je excelentní sleeper. V karoserii, kde nejčastěji sídlilo čtyřválcové TDičko je najednou umístěno 8 válců produkujících 275 koní, aniž by to bylo na první pohled poznat. Teprve při bližším zkoumání objevíte čtyři koncovky výfuku, znáčky W8 a litá kola speciálně pro tento model. Nečekejte sportovní auto, můžete si však být jisti, že tuctový a nudný Passat s touto strojovnou získává něco víc než rychlost, získává charakter. Všechny přednosti osmiválce, stálý pohon všech kol, famózní zvuk a slušně postavené rodinné auto. Tato kombinace za několik desítek tisíc je jednoduše neodolatelná.

Ondra

http://www.sportovnivozy.cz/25043-volkswagen-passat-40-w8 

Mini 40th Anniversary

Většinu starých aut si lidé pořizují z nostalgie, případně občas kvůli tomu, aby vypadali stejně stylově, jako cool týpci ve všech těch slavných filmech. Jen málokdy se vyskytne auto, které i po desítkách let od svého vzniku nabízí něco, co jeho moderní následovníci nabídnout nedokážou. A původní Mini je přesně takové. No schválně – zkuste si najít moderní auto, které by na délce pouhých 3,05 metrů nabídlo sezení pro čtyři dospělé a alespoň skromný prostor pro zavazadla a ve kterém byste se přitom necítili jako na kozlíku. Když zaparkujete staré Mini vedle jakéhokoliv současného městského vozu, nové Mini nevyjímaje, vypadá jako modýlek ve tříčtvrtečním měřítku. A navíc svou obratnost a nepatrné rozměry mísí se sportovními geny, takže si s ním užijete i pořádnou porci zábavy – aniž byste museli dosahovat závratných rychlostí. A kromě toho budete pořád vypadat jako ti hustí týpci z filmů… Zvlášť s tímhle kouskem v tradiční britské závodní zelené, s elektricky shrnovací plátěnou střechou a relativně svižnou třináctistovkou z jednoho z posledních let výroby.

BobAsh

http://www.sportovnivozy.cz/24727-mini-40th-edition-podebrady

Oldsmobile 98 Regency

A když si pořídíte něco tak malého, hravého a obratného jako je Mini, potřebujete to něčím vyrovnat. Něčím velkým, komfortním, neohrabaným, ale zato majestátním. Něčím, co nebude zuřivě ňafat po ulicích jako rozjívené štěně buldoka, ale propluje jimi s majestátností ošuntělého newyorského trajektu. Jen těžko byste hledali dvě odlišnější auta. A přesto jsou si svým kouzlem zvláštně podobná – i klasické americké fullsize sedany, jako je tento Oldsmobile, se vymykají běžným zvyklostem velikostí i využitím prostoru. Tedy, spíše jeho nevyužitím – jak jinak nazvat situaci, kdy máte před motorem metr volného prostoru a na délce o půl metru přesahující prodlouženou S-klasse zadní sedadla s prostorem na nohy zvícím Octavie. Ze v podstatě jakéhokoliv hlediska je to naprosto nesmyslné auto – veliký ale slabý motor, podvozek beze stop jakékoliv ovladatelnosti, řízení, které nikdy ani neslyšelo o citu, nesmyslné rozměry. Ale také úžasně hladký a kultivovaný chod motoru, návykové osmiválcové bublání, možnost otáčet volantem pomocí jediného prstu, rejd, díky kterému se otočíte na místech, kde by se o tom modernímu hatchbacku mohlo jen zdát a interiér, který vypadá jako obývací pokoj americké babičky, která tohle auto nejspíš původně vlastnila. A díky absurdní předimenzovanosti toho všeho a příbuznosti veškerých dílů s polovinou modelové řady GM v rozmezí minimálně čtvrt století budete servis navštěvovat velmi zřídka a velmi levně…

BobAsh

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/oldsmobile/ostatni/9537756

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ti
Timur
06. února 2012, 20:36
0

Líbí se mi, že se dnes držíte s cenami "relativně při zemi" ;-)

reagovat
ja
jagy
06. února 2012, 21:00
0

Jsem rad, ze si vybral i lidove auto - Primeru, ne VW. :)

Mimochodem auto ma jiz nerezove svody a otevreny vyfuk, takze velice zajimava koupe a idealni adept na swap SR20VE (200+HP) nebo upravu puvodniho SR20DE (za cca 12tis. z toho je cca 190HP).

reagovat
Ha
Haselzde
06. února 2012, 21:00
0

Jestli si smim dovolit radit, mluvil jsem 3-4roky zpet s majitelem motorove stejneho auta. Povidal ze maji v rodine on i syn oba tyhle auta a oba od noveho. Strasne mi to nedoporucoval kvuli automatu kterej je schopnej se vysypat nekolikrat do roka. Ze pry neumeli v tech letech udelat jeste asi u VW poradnou AT prevodovku co zvladne ten vykon. Nevim co je tam pouzity jestli getrag nebo zf ale zrejme neco poddimenzovanyho. To stejny pry s pohonem 4x4, neustale problemy.

reagovat
Va
Vavris
06. února 2012, 21:09
0

Já teda nechci rýpat do svých kolegů redaktorů, ale s křížkem po funuse jsem jim taky omlátil W8 o hlavu, jakožto líný a těžkopádný výměšek koitu bez jediného důvodu proč ho chtít :D

reagovat
On
Ondra
06. února 2012, 21:10
0

Haselzde: Nevím, možná to je pravda, ale pohon všech kol by podle mě měl být robustní, je tam hodně podobnosti s Audi A6...a W8 se dá koupit i v manuálu, což je mnohem lepší volba než automat.

reagovat
On
Ondra
06. února 2012, 21:11
0

Vavris: Jsi zapšklý a zlý...a vůbec, nám se to líbí, jsme úchylové :D

reagovat
An
Andy
06. února 2012, 21:38
0

i kdyby ten Passat byl 10ti válec, tak bych se v něm styděl jezdit :-D

reagovat
Ve
Vencos
06. února 2012, 21:58
0

Hmm,ten Passat by ještě potřeboval obyčejný plecháče :)

reagovat
Bo
BobAsh
06. února 2012, 22:47
0

Passat W8 je úplná blbost a je v tom osmiválec. Je to stejná kravina jako třeba Thema 8.32, v podstatě je to nahovno, ale je rodinnej sedan s osmiválcem nikdo jinej nemá, tkže je to cool.

reagovat
or
oreille
07. února 2012, 05:47
0

Miniiii rules, ostatne (az na to Isuzu) su obycajne tuctovky. Mini je cool, a nove mini tejto verzii nesiaha ani po paty. Pocivna motokara na spletite okresky i do mesta, sem tam na okruh, alebo pohodove jazdenie. dobra nalada je zarucena

reagovat
Ne
Nedy
07. února 2012, 08:24
0

Tentokrát chci opravdu všechny! To Isuzu je tak šeredný, až je krásný. Jen si u takto raritního auta nejsem jist případnou dostupností dílů...

Primera zajímavá zvláště vzhledem k ceně.

No a ten Passat. Před pár dny jsem na ně taky koukal. Že se občas něco vysype. To vem čert, proti Alfám a jiným podobným, to bude jistě v pohodě. Jen si nejsem jist, jestli by mě opravdu bavilo s ním jezdit. Co o tom soudí třeba autoři?

Mini - nádhera! Stále si myslím, že je to jedno z nejlepších aut na denní ježdění po městě. A navíc v téhle podobě... I když už není úplně levný.

Ten Olds je taky boží a hlavně za směšnou cenu. Z fotek mi nepřišlo, že by to s tím vnitřním prostorem byla taková tragedie.

reagovat
Bu
Bubák2
07. února 2012, 08:31
0

Mini a Olds sou skvělá dvojka.

reagovat
On
Ondra
07. února 2012, 08:41
0

Nedy: Tenhle Passat obecně je docela tupé auto s prkenným podvozkem, z tohoto pohledu to zábava moc nebude. Jenže má stálý pohon všech kol, takže na horších površích rozhodně ví co je to přetáčivost, a k tomu ten krásně znějící osmiválec. Jak už napsal Bobeš - je to nesmysl, ale krásný a na VW nebývale charismatický.

reagovat
Bu
Bubák2
07. února 2012, 08:54
0

Full size auta od GM z let 77 - 90, mají trochu stísněnější prostor pro nohy pasažérů na zadním sedadle. Když se ty auta zmenšovali, tak radši ubrali trochu místa v kabině, ale zachovali co nejvíc rozlehlosti přední kapoty a víka kufru. A mě se to tak líbí:)
Jinak vpředu je místa dost...

reagovat
Bo
BobAsh
07. února 2012, 09:33
0

Nedy: Jak říká Bubák - ono tam nějaký místo je, jen ho tam jaksi není tolik, kolik by člověk čekal při pohledu na věc, která má na dýlku 5,5m (a je tedy asi o stejnej kus větší než 7er BMW jako 7er než 3er :)).

reagovat
Va
Vavris
07. února 2012, 10:43
0

Nedy: Mi osobně ten W8 Passat nedává žádný smysl a byly by to z mého pohledu vyhozené peníze. Bobash sice zmiňoval Themu 8.32, jenže ta má srdce rovnou z Ferrari a fungující podvozek.

Piech měl při představování Passatu velké oči a nebál se ho srovnávat s 540i. Přitom W8 je obzvláště s tiptronicem tak pomalá, že každá 530i nemá problém. Ba co víc, W8 vlastně neujede ani Passatu V6, který má ovšem mnohem rozumnější provozní náklady a 250kg hmotnosti méně.

Z velkého nárůstu hmoty pak samozřejmě nestíhal i podvozek - už základní Passat není zrovna etalon jízdních vlastností a W8 je prý přímo hrůza. Aplikoval se totiž "Audirecept" když to nestíhá, přitvrdíme. Takže ve výsledku z toho vznikl kočkopes, který nezatáčí ani netlumí.

Jen moc žere, stojí na nákadech, jezdí hůř než obyčejný passat a nevypadá líp a jedinou plusovou položkou je možná tak ten zvuk. Já bych si za 80 rači koupil nějaké pořádné domácí kino než Passat W8 :-D

reagovat
On
Ondra
07. února 2012, 10:59
0

Vavris vidíš to moc černě, to auto určitě nebude pomalejší než šestiválcový Passat, to je nesmysl, hmotnostně nebude horší než jakýkoliv jiný Passat 2.5 TDI 4 motion a na rozdíl třeba od té Themy dokáže výkon přenést i na cestu.

reagovat
On
Ondra
07. února 2012, 11:07
0

Abych to podpořil i nějakými čísly: http://fastestlaps.com/cars/vw_passat_w8_b5.html hmotnost 1730kg, zrychlení na stovku za 6,5 - měřeno Motortrendem

reagovat
Tw
Twinsen
07. února 2012, 12:43
0

Uaaa, to Isuzu je neodolatelný, ovšem jak už bylo řečeno - netušíte někdo, jak to může vypadat s dostupností dílů, případně jakejkoliv budoucí servis? Google mlčí, respektive se mi nepodařilo dohledat žádný relevantní informace.

reagovat
Gr
Greeny
07. února 2012, 13:28
0

Twinsen: nebude toho moc, ale např. český e-cat něco málo nabízí (http://www.e-cat.cz/c-93_159187_315153/isuzu/piazza-jr-06-81-12-90/2-0-turbo-1994ccm-110kw-150hp-09-85-02-89.html), ostatní katalogy jsem moc nestudoval, asi by se taky něco našlo.
pak ještě relativně zajímavě vypadají tyhle stránky : http://www.iptoc.com/3.html
ale ideálně si poslechnout zkušenosti od nějakého majitele :)

no a když už se tady tak rozjela redakční diskuze na téma Passat W8, tak můj názor je takový, že ať už to bude jezdit a znít jakkoli, furt je to VW Passat, tedy jedno z mých nejméně oblíbených aut, takže, ne děkuji :)

reagovat
Tw
Twinsen
07. února 2012, 14:07
0

Díky, tohle info jsem právě našel taky a moc nadějně nevypadá :) Nevím, jak moc je to důležitý, ale těch 180 koní měla jenom japonská verze, takže předpokládám, že se některý díly budou ještě navíc lišit... a pokec s majitelem je dobrej nápad, jenže kde ho vzít, žejo :)

reagovat
Bu
Bubák2
07. února 2012, 14:32
0

O tom Passatu si nemyslím že je to excelentní sleeper. Lidi mají tuhle truhlu zažitou s načipovaným motorem 2,5 TDI. Což je sice motor krajně nesympatickej, ale sílu má. Proto zrychlení W8 u něj nikoho nepřekvapí.

reagovat
Va
Vajtus
07. února 2012, 14:45
0

Bral bych pašíka :D . V8 z roku 2001 za 80t ? To je sen...

Škoda, že jste ho tak zdrbli a je to vlastně krám, co stojí víc v servisu než jezdí, jinak bych seriozně uvažoval, že si takovou blbost někdy koupim a to VW od srdce nenávidim :D .

reagovat
85
850R
07. února 2012, 15:47
0

Twinsen: no, to že mlčí i google dost o dostupnosti dílů vypovídá. Pátral jsem po tom samém, a když mi vyběhlo, že v téhle konfiguraci jich třeba v UK bylo k roku tuším 2006 registrováno 6 posledních..tak tady jich moc nebude..a tak se domnívám, že ten epesní provázek s molitanem provlečený skrz otvor po jednom šroubu na levém zadním skle asi taky nebude jen tak. Výfuk ála DTM bych taky přičítal spíš faktu, že originál bude jistě velmi sehnatelný..protože pokud mám auto komplet v originálu, evidentně opečovávané, nebudu ho přece takhle viditelně prznit..bych teda řekl..

reagovat
On
Ondra
07. února 2012, 16:15
0

Internet je všemocný a Piazza všeobecně není zase tak obrovská rarita, takže podle mě díly sehnat půjdou, ideální je nejspíše zeptat se někoho, kdo má se sháněním dílů na starší japonská auta zkušenosti

reagovat
Ne
Nedy
08. února 2012, 08:58
0

Koukám, že na téma Passat nakonec velká debata. Nicméně v zásadě potvrzuje mé obavy, a sice že je spíše zajímavý jako statický objekt zvráceného zájmu nás autošílenců, než něco s čím bych chtěl vyloženě jezdit.

Jinak k tomu Isuzu. Ono ve chvíli, kdy google mlčí a musím hledat odborníka, který by mohl díly umět sehnat, si nejsme zcela jist, jestli bych chtěl řešit větší opravu. Jak z hlediska sehnatelnosti, tak hlavně ceny dílů. Ono auto je to skvělý, ale člověk by ho musel brát jako zábavu do doby, než něco většího odejde a pak koupit jiné auto...

reagovat
Co
Colombo
08. února 2012, 20:24
0

Nemilovat původní mini by bylo jako kopnout králíčka do nosu-a to se prostě nedělá

reagovat
Ma
Martin
09. února 2012, 08:34
0

Dnešní volba je téměř jednoznačná : Oldsmobil jednak odpovídá mému naturelu , a jednak jsem ho kdysi řídil :-)) umí tak nějak člověka úplně odpoutat od okolí - klidně si to houpe krajinou při 70, hudba navozuje atmosféru jiného časového údobí, a budete se divit, při sešlápnutí plynu řízený exemplář sice nezahučel tak, jak by obsah motoru napovídal, ale zrychlení se konalo, a určitě jste po několika zatáčkách museli zastavit kvůli nauzee pasažérů, ale auto celkem sedělo, byť náklony byly mohutné, horší bylo, že se zadek smýkal baz jakéhokoli náznaku opory. Minusem byla spotřeba :-( ale srovnáme-li ji s dnešními mastodonty, tak to zas nebylo tak hrozné :-)

Mini je sice legenda, ale já se do něj špatně skládám, takže zůstává mimo můj rank, byť vzhledově jej mám celkem rád :-)

Isuzu je divnej pták se zadkem s Coltu a podvozkem Starrionu - o úpravách bohů od Lotusu jsem nic neslyšel, takže nemohu posoudit, ale vím, co udělali z Cortiny :-), takže asi i tady odvedli svou práci víc než dobře :-)

Passat nemám rád, takže jej pomíjím a primera v téhle verzi je mi známá pouze na oko, takže rovněž nezájem :-))

reagovat
Pe
Peter
09. února 2012, 12:20
0

Uz to tak vyzera, ze som jediny koho vo vasom vybere potesil Passat W8. Pre mna je to perfektny sleaper a ultimativne daily car. Nenapadne auto akych su statisice a predsa s vynimocnym klenotom pod kapotou, s ktorym sa da jazdit po cely rok bez toho, aby vam ho bolo luto a bez problemov vas vyvezie az pod zjazdovku. K tomu pridava pekny design (na pomery strednej triedy) a skutocne kvalitny interier. A najväcsim bonusom je ten neskutocny zvuk motoru.
Uznavam ze su tu iste problemy so spolahlivostou, ale to zalezi najme na tom ako sa k nemu spraval predchadzajuci majitel. Dalsim minusom je podla mna neadekvatna spotreba vzhladom k vykonom.

Po tomto aute uz poskulujem dlhsiu dobu a tie ceby zacinaju byt naozaj zaujimave

reagovat
Co
Colombo
09. února 2012, 12:42
0

Martin: takže levej loket z okna, funky kazetu, volič na D a pomalý cruising. Tiše závidím. Palubka mi těžce připomíná tu granadí, takže tuším, o čem byly 70sátý- a co máš s Cortinou??

reagovat
Ma
Martin
09. února 2012, 14:29
0

Colombo: áno, to je ono :-)) takové auto Ti ukáže, " že všelijaké honění toliko pro hovado dobré jest " :-)

S Cortinou? Teď už bohužel nic, a bohužel ani nic, co by stálo pořádně za to :-(, ale vezl jsem se svého času v pravěku jak obyčejnou Cortinou MK1, tak i Lotus Cortinou se zelenými pruhy - bylo to zatraceně znát - a to nejen na zátahu motoru, ale i na kvalitě jízdy - to byl skutečně sedan v rouše beránčím :-)) měl jsem i čest se svézt v Lotus Omega, ale ten rozdíl mi u MK1 přišel větší :-) možná i tím, že měl volant na "nesprávné "straně, a přiznám se, že to není můj šálek kávy - levačka mi na řazení nepřijde nejvhodnější ( jasně, otázka zvyku), a vnímání předku auta z druhé strany - no prostě jsem toho s druhou stranou nenajel tolik, abych to mohl považovat za samozřejmost :-)

reagovat
Co
Colombo
09. února 2012, 15:12
0

Martin: Colombo krotil Peugeot 304 který se od MKI výrazně liší,ale vysvětluj to přátelům. Já tušil, že nejsme jedné krve pouze coby pražáci na tomhle fóru. O cruisingu se netřeba rozepisovat, moje Modřina loni dala 20tis.km z toho 15 po Pze a okolí. Peace&funky youngtimerům..C

reagovat
Ma
Martin
10. února 2012, 15:00
0

No chvilku jsem musel přemýšlet, než mi došlo, že jsi myslel detektiva Colomba a jeho otřískaný 304 Cabrio v barvě podivnosti a ne svou maličkost :-) Tohle auto se ale snad nedá s ničím splést :-), natož s Cortinou MK1. Mimochodem, tohohle detektiva mám celkem rád , hlavně pro jeho hloubavý způsob vyšetřování :-) a mám v paměti hluboce zarytou scénu, kdy v autosalonu prodejce Rolls Royce zkouší přeštípnout hadičku ( nebo namontovat nálož ) aby zjistil, kdy vzniknou takové a takové šmouhy :-)))

Bo
BobAsh
10. února 2012, 16:35
0

Nicméně máme-li se bavit o filmových strážcích zákona a vhodných yougtimerech, tak bych dal přednost pánům Cowleymu a (to ještě radši) Bodiemu a Doylovi...

Co
Colombo
11. února 2012, 20:54
0

Martin: na srazu jedna dívka koukala na fiat 650 se slovy: Jé to řídila ta jeptiška v četníkovi. S Cortinou jsem několik let denně jezdil do práce a byli to báječný léta.
BobAsh: Raději Bullita, nic proti Capri mk3, ale říkáme jim auta pro teplouše. To už raději escort cabrio Makepeasové..

reagovat
Bo
BobAsh
12. února 2012, 14:52
0

Kdo proboha říká Capri auto pro teplouše? A dát před ním přednost mrdkoidní XR3i v hadru??? :)

Co
Colombo
12. února 2012, 17:08
0

Do Capristů musíš rejt, aby nebyli namyšlený, a pak taky přirozenej vývoj-v 18 Capri, ve 30 Cortinu, ve 40 obytný transit v 50 T, ale to jsou jen takové šarvátky, např. mkII capr s essexem ve vinylu by mi doma rozhodně nepřekážel..

Ma
Martin
13. února 2012, 07:23
0

Ale pánové :-)) když Ford, tak přeci jedině Eskort MK 2 Mexiko :-D

Bo
BobAsh
13. února 2012, 18:02
0

Nějak nechápu, proč bych si měl pořizovat low-cost rodinnej sedan a platit za něj víc peněz než za GT/pony car/sportovní kupé/nebocotovlastněbylo postavený na stejný platformě, s mnohem víc cool designem... ;)

Ma
Martin
13. února 2012, 07:27
0

No nazdar :-D kam to , u zavřené benzínky, chodíš na srazy?

No tak to Ti celkem závidím :-) Cortina byla úžasná, kouzelná zadní světla jak znak mercedesu :-) Kdepak, to bylo úžasné autíčko :_))

Co
Colombo
13. února 2012, 16:41
0

Martin: např KHV Křenovice, v červnu chystaj 3.křenovickou jízdu. A námitka Mexico čili psí kost je mkI a zrovna ten je u mě Ford č.1, jenže těch je jako šafránu z toho 2dvířek s čtvrtkovými nárazníky ještě míň..

Ma
Martin
14. února 2012, 08:35
0

Jasně, máš pravdu, Mk 2 byl ten hranatější potom :-) upsal jsem se :-)) A jedno Mk 1 bylo kdysi v černé barvě a se sáním vyvedeným po vzoru amerik na kapotu na prodej asi za 50 litrů - to bylo " zlé auto "
a k tomu srazu : no někdo se prostě jde jen kouknout na zajímavá auta :-)))

Ma
Martin
14. února 2012, 08:38
0

BobAsh: jsem nějak mimo :-) vůbec jsem nepochopil, k čemu jsi to vzathoval, nebo jsi reagoval na to , že jsem se upsal a napsal Mk2 místo Mk 1?

reagovat
Co
Colombo
14. února 2012, 17:14
0

Martin: Celé je to o pohodě a dotazy ohledně Simcy(mkI Cortina) a Barkase(mkI Transit) člověk bere s úsměvem. Escort mkII měl verzi RS s laminátovou špičatou čtyřokou maskou(nadneseně ala superbird) takže je z čeho vybírat jenže každý chce Capri..

reagovat
Ma
Martin
15. února 2012, 07:48
0

No nejsem si tím tak úplně jistý, první Escort Mk2 byl značně užší, než ten, o kterém píšeš Ty, příď byla plechová a měla 2 téměř čtvercová světla :-) To, co máš na mysli Ty, přišlo o nějaký ten rok později. Jestli si najdu o víkendu chvilku, zkouknu data a doplním, přítel Alzheimer my to bohužel neumožní vypotit z místa :_))

A já Capri nechci :-D

Co
Colombo
14. února 2012, 17:42
0

BobAsh: třeba proto, že Escort vyráběli dřív??

reagovat
Bo
BobAsh
14. února 2012, 21:01
0

Což je sice hezký, ale furt to nevysvětluje, proč by měl bejt Escort dražší. Respektive chápu, proč je dražší (dvoudveřovejch Escortů se možná vyrobilo víc než Capri, ale zezačátku se je nikdo nesnažil zachovat, takže jich už je míň), ale nedokážu si představit, že bych PŘIPLÁCEL za to, že budu mít Escorta a ne Capri.

To je jako platit za Ford Falcon víc než za Ford Mustang, nebo za Golfa víc než za Scirocco ;)

Co
Colombo
14. února 2012, 23:47
0

BobAsh: před 10lety jsme kupovali BMW e21 v rozmezí 3-12tisíc Kč, byly všude, za hubičku a nikdo je nechtěl, nejlevnější e23(řada6) byla shnilotina za 80.tis. Dnes seženeš slušnou e23 za 80 a 6válcovou e21/1(chrom do roku78) nekoupíš pod 100tis. Paradoxně se z přebytku stal zoufalý nedostatek. Počkej co bude za pár let stát netuněná e30 oproti e46M(zdravím Greenyho). Na peníze se nesmíš ohlížet, proč například někdo investuje 150tis do eMBéčka, které má cenu 60tis??

Bo
BobAsh
15. února 2012, 02:57
0

Já samozřejmě rozumím tomu, proč to tak je, vím docela dobře, jak funguje trh se starejma autama. Ale pro mě nemá Escort žádnou přidanou hodnotu proti Capri, ba právě naopak - je míň hezkej zvenku, sociální zevnitř, nedávaly se do něj zajímavý motory, v podstatě to bylo zajímavý auto jen v top verzích, který stojej už úplně absurdní peníze.

Kdyby se dala slušná MkI 2door 1300 koupit za řádově 50kkč a postavit z ní hračku, tak by mě to zajímalo. Vzhledem k tomu, že bude stát spíš 2-3x tolik, dám vždycky přednost Capri.

A nebo Cortině Mk3/Taunusu TC1, což jsou mnohem přitažlivější, zajímavější a technicky dokonalejší auta než Escort.

Escort Mk1 je drahej kvůli módě, ne kvůli tomu, že by to bylo něčím skutečně výjimečný auto.

P.S.:
E23 je sedmička, šestka je E24 ;)

Ma
Martin
15. února 2012, 07:58
0

Takhle to neposuzuju :-)) vzhledem k tomu, že na ani jedno nebudu mít v dohledné ceně peníze, může mi to být jedno, ale ať dělám co dělám, Escort Mk1, konkrétně Mexico ( mám na dveřích skříně červenokrémovou verzi s chromovanými koly) se mi líbí podstatně víc, než Capri, Cortina Mk3/Taunus TC1 ( musel jsem si najít fotku, abych věděl, kterej to je :-)- to už raději Granadu Mk1 z 1974 ) a pak ještě Triumph Dolomite Sprint ze 73 roku - myslím, že na tom by jsme se mohli schodnout - úžasný, potenciálem nabitý sedan v rouše beránčím :-)) ale cena je holt zase někde jinde :-(

Gr
Greeny
15. února 2012, 18:55
0

že jde cena pěkných e30 nahoru je jasné. Je to krásně vidět na srovnání cen rozumné e30 325i a rozumné e36 325i, jednoduše e36 dává dneska daleko větší smysl. Je to jak říkáš, cena e30 začíná mít určitým způsobem historickou a společenskou hodnotu.

Nicméně stále platí, že investované peníze se nikdy nevrátí, zvlášť pokud jsou investovány do nepůvodních uprav, nemyslím tuzing (tím cena naopak klesá) ale třeba jiný podvozek.

Co
Colombo
15. února 2012, 10:43
0

BobAsh: máš recht, byl valentýn a tak se mi ty éčka nějak pletly(šlo o řady 3a6). MkIIICortina(Labuť) je hezčí než Taunus(Knudsen), jenže u 2dvířka tolik nevynikne vlna, a Taunus měl i V6. Věčné dilema, proto raději Psí kost, tam je to bez debat..
Martin: Labuť vs. Knudsen, v podstatě se jedná o totožné modely, Taunus má užší špičatější(ošklivější)nos a jiné zadní lampy.Další generace Cortina mkIV/Taunus se lišily již jen nápisem na kufru a názvem v techničáku..

reagovat
Bo
BobAsh
15. února 2012, 11:05
0

Pokud jde o dilema Knudsen vs. Labuť, tak u mě asi designově vede Knudsen fastback, v těsným závěsu Labuť čtyřdvéř, Knudsen dvoudvéř, potom kombíky a potom zbytek. Dvoudveřová Cortina se mi vyloženě nelíbí, má divný proporce - možná kvůli tomu kratšímu zadnímu oknu.

A jakejkoliv oldford beru jen jako základ pro další kutění, takže stávající motory jsou docela jedno. Stejně bych měl v tuhle chvíli sklony narvat do čehokoliv 2.3 Turbo :)

... s výjimkou Granady I fastback, ze který by byla Perana :)

Co
Colombo
15. února 2012, 15:29
0

BobAsh: tak jsme se přeci shodli. Perana(capri mkI) je kus z mokrého snu a nedávno ji nějaký synátor vykoupal v moři. Měl ji půjčenou od otce k rally tuším Madagaskar..

reagovat
Bo
BobAsh
15. února 2012, 16:39
0

No a vezmi si, že Perana vyjde ve výsledku nejspíš na míň peněz než jakákoliv zajímavá Psí kost...

Co
Colombo
15. února 2012, 19:25
0

BobAsh: tak jsem dnes telefonoval s kamarádem, který mi doporučil jistý časopis kvůli Bugatti Atlantic a ejhle-na straně 29 šok-článek o frajerovi Halickim!! DÍÍÍKYYY.
...jinak psí kost mi jednou postačí i 1300..

Ma
Martin
16. února 2012, 07:55
0

No myslím, že teď by mi radost udělalo i 1100 MBX :-) nebo i jen 1100 MB :-)) i těch se ceny šplhají k nebeským výšinám :-( těch pár koníků na cruizink bohatě stačí a v dnešním provozu by kotoučovky stejně na víc nestačily, i když motor by zvládl víc :-) měl jsem tuzexovou verzi 1100 MB a udělala tachometrových 150, podle kamaráda v 1500 Ladě to skoro mohlo být i skutečných, ale jeho tachometr byl taky ukecanej :-) základem bylo jí dát co potřebovala, takže benzin super a ne speciál :-)) těch pár haléřu rozdílu se vrátilo v živější jízdě a kupodivu i v menší spotřebě :-)) Benzin za 8 Kčs, ach jo, kde jsou ty časy :-))

reagovat
Co
Colombo
16. února 2012, 17:51
0

Martin: vzpomínám na citelnou akceleraci ve svém žiguli 21011(1300) oproti kamarádově 2101(1200), když jsem kočíroval polski fiat 1500 nárůst výkonu byl brutální, ale vyprávěj to dnešním 18letým fastfurrious jezdcům v 200+HP s abs,asr,esp,srpš,atd..

Ma
Martin
17. února 2012, 08:09
0

Ani mi nemluv, synovec teď udělal řidičák a klukovi od něj z kurzu koupil táta jetou Corvettu. Synovec teď otravuje, abych mu půjčil mazlíka, že táta mu fabii klidně půjčuje a vzteká se, když mu vysvětluju, že na zimu zadokolka je o něčem úplně jiném :-)

Ti
Timur
23. února 2012, 23:06
0

Jsem sice 20letý, ale jezdím v 38 let starém 55HP autě. :-D

Co
Colombo
21. března 2012, 16:52
0

to je poměrně široké spektrum veteránů, bližší info??

So
Sova
21. března 2012, 20:19
0

Zastava 1100 pokud se nemýlím.

Me
Meďák
16. února 2012, 12:02
0

No jestli můžu názor, tak:

Isuzu - krásný auto. Jak někdo psal je tak hnusný, až je krásný, ale podle toho výkonu a zadku se obávám, že kdo s tim jel, jel jak idiot! A dostupnost dílů bude špatná.

Primera - nevim, osobně bych to nechtěl, ale musim říct, že svezení dobrý, a co vím já, tak jsou opravdu spolehlivé. Japonec.

Passat - nechci VW ani vidět, opravdu Das Auto. Je to sice lákavé, mít V8 pod kapotou, a už jsem ho i viděl, ale servisovat bych to nechtěl. Jen ty kosti vpředu, a s tímhle těžkým motorem? to budeš mněnit každej půl rok. Za další to auto na nic jinýho není, než jen na to, hrrr sešlápnout plyn a letět jak idiot. :-D Kasička no

Mini - bral bych ho , ale s rokem výroby 2000. Jinak Mini nemusíme vůbec komentovat :-)

Olds - krása!!!

reagovat
Co
Colombo
17. února 2012, 17:04
0

Martin: ???jetou Corvette? Nejde o závist(můj první vůz byl šlapací moskvič) ale o zdravý rozum. Takovou synovraždu by nedal ani Herodes..

reagovat
Ma
Martin
18. února 2012, 20:24
0

Zdravej rozum dnes chybí lidem normálně, synkovi se vetta líbí, tatínek je úspěšný, ale byl si vědom toho, že z řidičáku ještě kape inkoust, tak koupil ojetou :-) nicméně si myslím, že pokud se synek nezabije, bude letos nová vetta, patrně ZR1 nebo tak něco :-( co na tom, že kluk má houby zkuzšenosti a že jediné, kde se s tím seznámil byla zaplacená půlhodina od společnosti na sny :-( Ale třeba se pletu, a tatíček zaplatí i schopnou školu jízdy na nějakém okruhu, peněz má vícneždost :-)
Já začínal s 403 bez papírů :-D pak s řadou škodovek ( kdo tady taky ne ) a přes volhu a dodge polaru se pak dostal ke spoustě volantů zkušebních aut, ale nikdy ne nadlouho :-((( oficiálně mám teprve druhé auto :-)) dřív se na to tak nekoukalo

Bo
BobAsh
20. února 2012, 22:10
0

Znám kluka, kterej začínal na otcově 911, na ježdění měl potom M3 E46, k ní potom Caterhama Roadsport a půjčoval si otcovo Cayenne GTS a 997 GT2. Pak ještě pořídili Caterhama CSR, teď mají k tomu CSR dva Radicaly a na cestě GT3RS 4.0.

Honzovi je teď tuším dvacet a dokáže zvládat (jako doopravdy zvládat) Radicala při okruhovým ježdění...

P.S.: Já jsem měl Škodovku jen jednu, 1959 Octavii jako moje první auto, případně 2, pokud bych počítal zděděnýho Favorita. A na to, že jsem si nikdy žádnou Schade 1xx nekoupil jsem patřičně hrdej :)

Ma
Martin
21. února 2012, 07:40
0

Dobře, ale kolik takovejch je a kolik je těch, co si v jen trošičku silnějším golfu rozbili ústa ( v lepším případě), navíc je to evidentně člověk, kterej šel v otcových šlépějích a měl asi podstatně více možností, než někdo, kdo párkrát odřídil rodinné přepravovadlo na nedělním výletě :-)

No nevím, nač jsi hrdej :-) pokud já se pamatuji, probíhaly v té době různé srovnávací testy stejně jako teď, a nepletu-li se, pak škodovky srovnávané se srovnatelnými auty rozhodně nebyly v rolích outsiderů - zkus si někde najít test R8 a Š1000MB. Byla to prostě taková doba a taková auta, měla třeba tu výhodu, že jsi si všechno, ale úplně všechno dokázal udělat sám :-) opravil Ti ho kde kdo. Koneckonců, o tom, jaká to byla auta svědčí třeba cesta 40 let starého MB okolo světa :-) A řada 105, 120, 130 - no nebyly nejkrásnější, ale spousta z nás se jen díky nim podívala s rodiči k moři, a tam, kam se dostala 120 -tka v zimě, tam jen málocovyjelo :-))

Bo
BobAsh
21. února 2012, 14:47
0

Hehe, zrovna ten srovnávací test s R8 jsem zmiňoval o vlákno vedle. A 1000MB je auto, který bych si klidně i koupil, bylo fakt hezký a na svoji dobu dobrý a kvalitní. Ale potom už to šlo z kopce...

A k tvým argumentům:

Na Cortině nebo Rekordu sis taky všechno udělal sám, s tím rozdílem, že ti každej druhej šroub při pokusu o povolení nezůstal v ruce a nezačalo to vařit, když ses na to jen blbě podíval.

Objet svět se dá s kde čím, to je spíš důkaz odhodlání než kvalit auta - a navíc mám pocit, že 1000MB je na to podstatně vhodnější auto než stodvacítka.

A že se s tím spousta lidí podívala k moři - nebejt komunistů, podívali by se ty lidi k moři moderní, technicky pokročilou Škodovkou, schopnou konkurovat tý Cortině nebo Rekordu...

A přečti si dobový srovnávací testy třeba stodvacítky a čehokoliv západního...

Co
Colombo
19. února 2012, 18:37
0

Ono celkově by to byla zajímavá diskuze, jaké první auto. Každý elév by chtěl nejostřejší verzi, neb má najeto miliony km na playstationu, ale za mě platilo nejdřív se nauč se škodovkou(105,120) a pak odřídíš vše..

reagovat
Ma
Martin
20. února 2012, 07:24
0

Já bych souhlasil s nějakým omezením, jako je na motorky :-) do 21 třeba jen do 50 kW, nebo tak něco :-)) ale tady? tady je to jedno každému, kdo by s tím mohl něco udělat a ostatním jakbysmet :-(

Bo
BobAsh
20. února 2012, 22:13
0

Částečně souhlasím, i když slušný hry na kompu nebo PS (ideálně třeba LFS, Gran Turismo nebo tak něco) skutečně pomáhaj naučit se řídit. A Škodovku bych nedoporučil nikomu, naučit se řídit na starým autě ano, ale musí to bejt auto, ne odpad. A stodvacítka je odpad.

Vlastně při pohledu na stodvacítku docela chápu vztah moderátorů TopGearu k Morrisu Marina. Přemýšlím, že bychom mohli možná začít natáčet videa a občas nějakou zničit, jako službu lidstvu :))

Ma
Martin
21. února 2012, 08:09
0

No asi žádná hra Tě nepřipraví na 160 cm vysokou blondýnu s 10 cm jehlami za volantem Q7 :-(

A na základě čeho tvrdíš, že to je odpad? Pokud jsem dobře četl Tvé příspěvky, nikdy jsi žádnou neřídil. Vycházíš jen z toho, co jsi se doslechl a dočetl. Půjč si někde nějakou ve slušném stavu, pořádně se svez a pak napiš. A svez se někde třeba Renaultem 8, nebo 10, nebo zrovna tou Marinou ( no taky jsem žádnou neřídil ), nebo Austinem Alegro, nebo Mini Metro - prostě taková byla doba, a přes to, co se všude o škodovkách dočteš, nebyla to tak špatná auta. Ano, budeš-li je srovnávat s tím, co jezdí po silnicích dnes, pak ano, ale co by obstálo? V podstatě jen auta vyšších tříd, nebo supersporty - měřítka se posunují, v 60 letech byla klimatizace v Rolls Roycech, dnes ji má kdejaká korejská popelnice, A sedl by jsi si do indické Tato? Po tom všem, co jsi o nich četl? Vidíš, a spousta lidí si do ní sedá ( a v indii, když se řekne spousta, tak to spousta je :-).
Nejsem žádnej jejich zarputilý zastánce, ale štve mne, když někdo odsoudí něco, aniž by o tom sám něco věděl. A pokud by byl na živu můj otec, věřím, že by jsi mu v jeho 105 SP (neměla vzadu sedačky) se zabudovanou rychlejší vačkou ( jediná úprava, o které vím ) neujel ani s tolik vychvalovaným BMW 3. Tedy samozřejmě na správných silnicích, protože na dálnici umí sešlápnout plyn každý.
Vzpoměň si na Johna Haughlanda ( jestli to správně píšu ) a přečti si, co řekl o 130 on.

Bo
BobAsh
21. února 2012, 14:29
0

Ne, četl jsi špatně. Já jsem nikdy žádnou nevlastnil, ale samozřejmě jsem stodvacítku řídil. Stejně jako jsem řídil R8 (mimochodem skvělý auto), vlastnil jsem Simku 1301, spoustu starších Fordů, Fiata 600D, starý ameriky a starýho Opela, a řídil jsem další spoustu věcí, který jsem nevlastnil... ještě než jsem začal pracovat jako motoristickej novinář, prošlo mi rukama něco kolem stovky aut, většina z toho starších než 1980...

Ale zpátky ke škůdkám... Neodsuzuju je proto, že bych od auta čekal, že bude jezdit a mít výbavu jako nový BMW. Uznávám jakýkoliv auto, který bylo ve svojí době dobrý - a který bylo prostě dobře navržený, což na době nezávisí.

A stodvacítka není ani jedno z toho. Poslední dobrá Škodovka byla 1000MB (četl jsem někde srovnávací test právě s R8 a vycházelo to docela vyrovnaně, čemuž mám tendenci věřit, i když litra jsem tuším v ruce neměl), všechno po ní jsou jen facelifty. A prodávat v 80. letech facelift auta, který bylo moderní v roce 1965, už bylo trochu mimo. Nehledě na to, že čím novější škodovka, tím víc zahovno to stálo kvalitou zpracování, emka už byly hnusný, mizerně vyrobený sračky, který dávno neměly právo na existenci a nebejt zkurvenýho komunismu, nikdy by je nikdo nevyrobil. O tom autě se nelze vyjadřovat slušně, protože ztělesňuje všechno, co s touhle zemí bylo 40 let špatně.

Proto veřejně prohlašuju, že jestli někdy koupím stodvacítku, tak jí potom taky veřejně zničím.

Co
Colombo
20. února 2012, 19:26
0

Martin: ono je to v lidech, u nás se cruising nenosí. Když si vezmeš, že v éře ponnycars šestnáctiletí vlastnili Mustangy, Camara aj. jak by to asi vypadalo tady?? Místo rychle a zběsile by se měly točit filmy jako Easy ride či Jízda..

reagovat
Bo
BobAsh
20. února 2012, 22:15
0

A jak myslíš, že to vypadalo tam? Zajdi si na nějaký americký fórum, kde jsou lidi, co tu dobu zažili. Většinou se divěj, že jí přežili :)

Ma
Martin
21. února 2012, 08:29
0

Ono má vše něco do sebe :-)) žili tam jinak, měli jiné možnosti, tady se zas jezdilo na " fichtlech", "pařezech" a pod , do konzumní společnosti se dostáváme až v posledních 20 letech :-(

Co
Colombo
21. února 2012, 17:21
0

BobAsh, Martin: myslel jsem to tak, že jsme národ nerváků za volantem.
Každý honem někam spěchá a chová se jak píp. Neříkám, že 18letý člověk nemůže být řidičsky vyspělý k řízení supersportu, ale jak takové auto působí na psychický vývoj jedince ve společnosti? Být na místě jeho otce, prostě bych pár let počkal.
Co se týče české legendy škody 120-naprosto ošklivé zastaralé rádobyauto, ALE jednoduché, spolehlivé, nezničitelné. Polovinu domů a chat v československu postavili za pomocí škodovek. Je úsměvné poslouchat historky o transportu cihel, cementu traverz a v létě čtyřčlené rodiny k moři. Škoda 120 je prostě česká jako knedlozelo, takže by si zasloužila pomník za všechny ty Božky,Žabky,Pampelišky...které motorizovaly většinu národa, jež se dnes za volanty Superbů chová, jak se ve stodvácách nemoh..

reagovat
On
Ondra
21. února 2012, 18:50
0

No na psychický vývoj toho kluka to má podle mě jen a jen dobrý vliv. Běžně jezdí klidně v Golfu 1.4, není nevylítaný jako zbytek lidí v jeho věku. A jako bonus dokáže perfektně ovládat auta.

Co
Colombo
21. února 2012, 19:50
0

Myslel jsem toho s Corvettou coby 1 autem..

Bo
BobAsh
21. února 2012, 22:33
0

Stodvacítka a spolehlivá? Ve srovnání s čím - s Lagondou? S XJ40 první série? :))

Nemíchej dohromady jednoduchost a odhodlání majitelů udržet ten sráč naživu za každou cenu, protože jinak by museli jít pěšky, se "spolehlivostí".

Ma
Martin
22. února 2012, 07:55
0

No tak třeba s De Lorean :-)

Právě ta jednoduchost spolu s nedostatkem jiného podpořila to odhodlání majitelů udržet ji funkční a zároveň dokázala vytvořit z lidí národ kutilů :-)

Chápu, že se Ti nelíbí, že ji nemáš rád, ale co chceš potom tvrdit o 1203 :-) Ber to prostě tak, že tohle auto, spolu s výrobky socislismu z NDR, dokázalo lidem přiblížit svět okolo :-) a spolehlivost? To je relativní pojem :-D

A Ty jsi mne, pokud jsi svá písmena myslel vážně a stojíš si za nimi, jen utvrdil v tom, co jsem si o motoristických novinářích myslel doteď :-(
Chybí vám nadhled a schopnost se odpoutat od sebe samého a myslet jen na to, co mám zrovna v ruce.

Jo a jentak mimochodem, Škoda 120 byla nedávno označena jako typ na zajímavého youngtimera, byť jen v lokálních podmínkách, protože ve světě moc známá není :-)

Bo
BobAsh
22. února 2012, 13:30
0

Ne, můj názor na 120 nemá nic společného s tím, co dělám. Stodvacítky jsem nenáviděl už předtím a budu je nenávidět i dál. A velká část toho odporu je daná tím, že neustále potkávám lidi, snažící se tvrdit, že to auto může být k něčemu dobrý a dokonce někomu radit pořízení takovýho verglu. Pořídit si zachovalou 1xx jako relikt socialismu, veterána a trochu recesi chápu. Pořídit si na hraní Rapida, protože je to nejdostupnější auto s motorem vzadu a pohonem zadních kol, chápu. Radit někomu, kdo se chce autem přepravovat, aby si v době, kdy se dá za téměř nula peněz pořídit spousta aut, pořídil tady ten střep, bych klasifikoval jako pokus o vraždu...

A k dalším argumentům:
- národ kutilů z Čechů udělal komunismus obecně. kdyby se místo sráčů jako 120 a 1203 vyráběly auta, na kutilství by se nic nezměnilo
- škodovky a východoněmecký hrůzy nepřiblížily nikomu nic, protože jejich alternativou nebylo, že budou všichni chodit pěšky. jejich alternativou bylo to, že by komunisti nezabili českej průmysl a v 70. letech by se tu už třeba vyráběla alternativa ke Golfu nebo třeba k Asconě.

Kdyby stodvacítku vyrobili v 80. letech ve Vietnamu, tak to bude úspěch, protože tam předtím auta nevyráběli. Ona jí ale vyrobila automobilka, která ještě na začátku 60. let dokázala produkovat auta na úrovni doby a za 20 let se dostala na úroveň třetího světa.

A názor, že stodvacítky jsou nespolehlivý, mizerně navržený, mizerně vyrobený a odporný sráče, z nichž by se mělo pár kousků uchovat v muzeu pro výstrahu příštím generacím a zbytek zapálit, si stojím.

Bo
BobAsh
22. února 2012, 13:31
0

A to, že to je budoucí zajímavej youngtimer, nic nezmění na tom, že je to sráč. Hodnota auta jako youngtimera není odvislá od kvalit auta, ale od vzpomínek lidí.

Co
Colombo
22. února 2012, 12:05
0

Prostě byly spolehlivé v rámci možností, to že kamarádovi upadlo kolo když jel na závěrečky coby automechanik, je věc jiná. Další známí jeli vypůjčenou stodvácou na týden k přehradě, cestou díky powerslidu(dobře,tedy kinetické vyosení směru) očesal svodidla a zničil zadní blatník. Po příjezdu se vrhli na opravu, zatímco se zbytek party vesele rekreoval. Domů jeli opraveným vozem a otec řidiče to snad dodnes neví. Které jiné auto se dá s pomocí kladiva spravit na pláži??

reagovat
Ma
Martin
22. února 2012, 13:21
0

Máti upadlo kolo u 205 :-d a nedávno jsem viděl Mondeo bez předního kola - to je dost běžná věc :-D:-D:-D na to se spolehlivost nevztahuje :-)

Bo
BobAsh
22. února 2012, 13:37
0

Jakékoliv přiměřeně staré. Nějak mě nenapadá, čím by se měla oprava blatníku na 120 a čemkoliv jiným lišit.

A zkus si srovnat opravy 120 třeba s opravama Brouka, kterej je podobně jednoduchej, ale navíc vymyšlenej hlavou a ne prdelí.

Co
Colombo
22. února 2012, 19:36
0

Martin: to ano, ale jemu se ukroutila zadní poloosa (standarní závada) když to auto dával 2 roky předtím na učilišti dohromady v rámci praxe. Další vlastnost škody-nepředvídatelnost.
BobAsh: vždy jsem škody nenáviděl, ale tak nějak vymizely a s odstupem času mi ty potvory připomínající sladké dětství chybí. A to vyklepání zadního čela včetně běžného spreje shodného s lakem koupeného kdesi v zapadlé drogerii jen vypovídá o nevalném dílenském zpracování, ale cítil jsem se bezpečněji, když někteři 18tiletí rádobyzávodníci kočírovali tyhle tříkolky místo zmiňované Corvette..

reagovat
Ma
Martin
24. února 2012, 08:45
0

BobAsh: Nikdy jsem netvrdil, že bych 120 a její deriváty doporučil ke koupi někomu jinému, než zarytému fandovi, nebo člověku, který si potřebuje procvičit svou zručnost a přitom se naučit funkci jednotlivých věcí, protože tady bude ještě nejméně 10 let na vrakovištích spousty dílů. Poslední 120 od r, 1980 se u mne objevila, když jsem ji dostal zadar pro manželku, aby se naučila řídit.
Řešit tady , co by bylo, kdyby měli konstruktéři volnou ruku a nesvazovali je komanči je asi stejné, jako řešit, kde jsem mohl být já, kdyby mi dali doporučení na vysokou školu. Nedostal jsem je, a myslím, ža ani máma pořádně nevěděla, čeho se tenkrát dopustila a proč jsem to odnesl já.
Ber to prostě tak, jak to je a myslím, že pokud se pořádně, ale opravdu pořádně zamyslíš, najdeš určitě alespoň jednu dobrou věc ve spojení se 120 :-D
Colombo: nojo, byla to doba " kvalitních materiálů " :-D a faktem je, že kdyby si každý čerstvý řidičák napřed projel pár kiláků v něčem pomalejším, i třeba jen proto, aby se rozkoukal po okolí, byl by asi lépe připravený, než když půjde od zkoušek rovnou do 400 kW na zadní nápravě.

reagovat
So
Sova
20. března 2012, 01:25
0

ad. BobAsh 120ka, komunismus a kutilství...také to tak vidím, moc hezky napsané.

Ta Piazza je parádní...lanařím do toho kamaráda, ačkoliv vůbec nevím jestli je to jen "leštěnej prd" v tom smyslu, že krásnej obal a vnitřek průser:-) Měl by to někdo omrknout a poreferovat
Taky by mě zajímal ten výkon, jak to ve skutečnosti je...jestli 132 nebo spíš 110Kw

reagovat
So
Sova
20. března 2012, 22:59
0

A co ten Rover 200 BRM co je v česku na prodej? To Vám nepřijde jako zajímavá koupě?

reagovat
Bo
BobAsh
20. března 2012, 23:55
0

Co? Kde?

So
Sova
21. března 2012, 00:15
0

http://www.tipcars.com/rover-200/brm-18-16v-
480254.html#
Je na prodej hodně dlouho...když sem zhruba před 5 lety kupoval 306 GTI6 tak za to chtěl tuším 280 tisíc korun.
Před časem sem inzerát znovu objevil a řekl sem si že tam zavolám, jelikož mě zajímala cena (v inz. dohodou)
Ve zkratce:Chce za to 140.000,- dovoz CH, serviska a najeto 7900tkm.
To sem se dozvěděl...cena není nejnižší, ale zas raritní HH limitka s Torsen diff kterej nikdo nemá...
A ten oranžovej grill alá BRM...mmmm:-)

So
Sova
21. března 2012, 00:20
0

* kterou nikdo nemá

Bo
BobAsh
22. března 2012, 17:25
0

Ale jo, smysl pro humor se mu musí nechat...

So
Sova
22. března 2012, 22:37
0

V čem vidíš ten smysl pro humor?

So
Sova
22. března 2012, 23:52
0

Proč je ten Rover špatnej Vojto?

reagovat
Bo
BobAsh
23. března 2012, 09:57
0

Nejde o to, že by ten Rover byl špatnej. Ale chtít za něj na současným trhu s ojetinama 140 tisíc je dobrý jako fór, ale ne jako vážně míněná nabídka k obchodní transakci. Za dvojnásobek ceny průměrnýho Roveru 200 by to mohlo dávat smysl, za čtyřnásobek rozhodně ne.

A jestli za to před 5 lety chtěl 280 tisíc, tak to o lecčems vypovídá. Zejména fakt, že to po 5 letech ještě neprodal :)

So
Sova
23. března 2012, 15:36
0

Tak neprodal...kdo by taky tady chtěl obecně Rover...to je minimum lidí. Navic v tomhle případě HH (HH od Roveru to nejde moc k sobě že)za nemalou částku tuplem ne.
Navíc, když to tuším žoviální Clarkson vcelku zhodil jeho prohlášením, že to má sedačky jak z bordelu.(jo jsou výstřední ok, beru to)
Prostě si ale myslím, že je to dobré auto. Mimojiné váží jen 1030 kilo a je to auto stejného rázu jako 306 GTI, kterou sem měl a právě její váha kolem 1200 kilo mi přišla vcelku znevýhodňující oproti autům jako je třeba Clio Williams...ta mrštná lehkost prostě u 306 GTI6 není...HH podle mě hodně ztrácí ze své ikonické podstaty zvyšující se váhou.
Dále to má pak kratší převodovku třeba, což je taky rozhodně plus.
Tenhle konkrétní kus mi nepřijde špatnej i za cenu kolem 100 tis. Už jen z toho důvodu, že to má najeto 7900km a má servisku. Navíc je to dělané na konci devadesátých let, a jsem toho názoru, že tehdy se auta dělala více poctivě než dnes.
Já bych ho prostě bral...normálně bych to zkusil ukecat na o něco nižší cenu.
Toť můj názor



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem