Lancia Delta HF 4WDŽe byla skupina B tou nejúžasnější érou v Rally a v možná historii motosportu vůbec, netřeba zmiňovat. Na rychlostních zkouškách se objevovaly speciály s nevídaným množstvím koní, chytrým pohonem všech kol a především neskutečným charisma. Každý speciál se stal legendou a zajistil tak svým civilním derivátům doživotní slávu. Jeden z nich, dvoulitrová Lancia Delta HF 4WD, v součastnosti hledá nového jezdce. Co na tom, že má jen 8 ventilů a chybí jí kompresor, úprav na ní proběhlo nemálo a nechybí jí ani tradiční červenomodré válečné zbarvení s logy Martini. Že nebude tak rychlá jako drsná sestřička, co se pyšlina označením S4, je zřejmé, ale to byste museli být řidičský polobůh, abyste s tím dokázali adekvátně naložit. Podle informací v inzerátu má ke třem stům koním, váhu těsně nad jednu tunu a cenou se pohybuje v teritoriu nového Citroenu C1, takže proč ne?
EDIT: V návalu nadšení pro kus italského závodního plechu jsme přehlédli, že se jedná o přestavbu z Prismy. Sypeme si popel na hlavu, holt i internetoví raraši co sedí v inzerátech hodiny denně se občas utnou (ale stejně je nám sympatická).Greenyhttp://www.ewrc.cz/ewrc/inzerce.php?advert=24963 AerocarPořád se nemůžete rozhodnout, jestli byste dali přednost klasickému automobilu a nebo malému letadlu? Potom vám přinášíme zprávu, která vás dozajista velmi potěší – můžete si koupit hned obojí najednou v podobě vehiklu zvaného Aerocar. Jasně, má to pár nevýhod. Třeba tu, že za něj zaplatíte jeden a čtvrt milionu. Dolarů. Což je dost peněz na to, abyste si mohli koupit
tuhle naprosto překrásnou Art Déco Cessnu,
tuhle klasickou Bugattku, ještě přidat Morgan Aeromax na každodenní ježdění a možná by vám ještě zbylo na stylovou vilu nebo pár desítek let provozu… A nebo můžete mít jeden z pěti dochovaných exemplářů patrně nejúspěšnějšího (nebo spíše nejméně neúspěšného) létajícího automobilu v historii. Podivnou věc se čtyřválcovým leteckým motorem Lycoming nad zadní nápravou, který může pohánět buďto kola nebo vrtuli na konci odnímatelného zadního kuželu, se skládacími křídly a vzhledem vyplašeného vesmírného brouka. Po silnici dokáže upalovat stovkou, ve vzduchu až závratných 176 km/h. Prodávaný kus je v plně pojízdném a letuschopném stavu, najeto má 15 056 mil (necelých 25 tisíc kilometrů) a nalétáno751,3 letové hodiny.Ano, je to jedna z těch největších pitomostí, jaké si můžete za 1,25 milionu dolarů pořídit. Ale mám takový nejasný pocit, že je to pořád mnohem víc cool než koupě Bugatti Veyron…
BobAshhttp://www.courtesyaircraft.com/Current%20Inventory -/N101D%201954%20AEROCAR.htm Renault Clio RS Francouzské splašené hatchbacky se nám v naší rubrice začínají nebývale zabydlovat. Jenže co naplat, když jsou zrovna na prodej tak zajímavé kousky. Stříbrné Clio RS na fotce začínalo s cenou poněkud výš, ale nyní spadlo na velmi zajímavou hodnotu činící 219.000 Kč, což je za 3. Generaci Clia v provedení RS částka vysoce příjemná. Původní Clio RS 197 sice bylo v konfrontaci se svými staršími brášky 172, 182 nebo verzí Williams hodnoceno jako to nejméně zábavné, přesto to však bohatě stačilo na hravé udržení prvenství mezi malými hot hatchi. Atmosférický dvoulitr sice nedisponuje výbušnou extází konkurenční jednotky od Hondy a je to spíš nezáživný středněotáčkový silák, než vysokootáčkový atlet, ale na nic jiného si v Cliu RS 197 – vyráběném v sídle RenaultSportu v Dieppe – snad ani nejde stěžovat. Čtyřletý komplexní sporťák s poddajným „rallyovým“ podvozkem za něco málo přes 200 tisíc peněz se nám jeví jako dobrá nabídka.
Vavrishttp://www.sportovnivozy.cz/22310-renault-clio-sport-vsetin BMW 330i TouringNěkterá vozidla se stanou vysoce ceněným artiklem a de facto „předběžným klasikem“ ještě v době své sériové výroby. A jedním z takových aut je bezesporu Trojkové BMW generace E46, skrývající pod kapotou řadovou dokonalost s označením M54B30. Vyjmenovávat klady BMW 330i E46 by pro naše pravidelné čtenáře bylo určitě nošením baterek do Priusu, takže vás s dovolením odkážu na náš roadtest z minulého roku. Konkrétní kousek z našeho inzerátu se pohybuje v cenovém spektru, ve kterém se vyskytují třistatřicítky týrané, ztuzené anebo složené tři v jednu. Jenže modrý kombík prodávaný soukromým majitelem je v M-Paketu a vypadá nádherně. Háček není ani ve výbavě, protože holátko se sporákem (čtěte manuální klimou) na vykradeném středovém panelu to rozhodně není. Vzhledem k tomu, že se na fotkách objevují i dvoje klíče a přehršel brožůr, dá se očekávat i dohledatelná historie. A jen připomínám, že tato dohledatelná historie je za cenu nedohledatelného mnichovského puzzle z italských vrakovišť dovezeného maďarským slovákem…
Vavrishttp://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/bmw/rada-3/9603298 Cadillac Fleetwood 75 Superior Hearse Je spousta nesmyslů, které by správný petrolhead měl mít doma. Třeba létající auto nebo rallyový speciál. Spousta obyvatel Údolí benzínových hlav však zapomíná na jednu zcela zásadní nezbytnost, která patří do vysněné garáže každého skutečného šílence. Pohřebák. Tedy, černá Škoda 1203 se nepočítá, stejně jako moderní černá dodávka. Ale americké pohřební vozy jsou pro Slušného člověka svým nezaměnitelným způsobem vkusné. Tak například jsou obrovské. Pokud jste někdy viděli staré Volvo v kombíku a měli jste pocit, že vypadá jako pohřebák, tak máte pravdu jen částečně. Abyste dosáhli správného efektu, musíte milé Volvo prohnat 3D kopírkou nastavenou na zvětšení zhruba 150 %. Což je dost podobný poměr, jaký byste potřebovali ke zvětšení Daewoo Tico do velikosti onoho Volva. Druhou nespornou výhodou je, že obvykle mívají motor velmi civilizovaných rozměrů (v tomto případě 8,2 litru), který velkou měrou přispívá k tomu, aby bylo na zemi příjemně teplo a šejkům už brzy zbyl zase jen písek a velbloudi. Třetím lákadlem je, že jako majitele pohřebního auta vás budou všichni považovat za nebezpečného šílence a tedy se vás bát. Takže vás nechají na pokoji. A čtvrtý důvod, proč tohle auto koupit? Protože je praktické! Šest a půl metru dlouhý kombík je věc, která se prostě může hodit. I když je vzadu výsuvný stůl na rakev…
BobAshhttp://www.rajveteranu.cz/1752-cadillac-fleetwood-75-superior-hearse-ostrava
17. ledna 2012, 20:06
0
Pánové, nechci rýpat, ale ta Delta kterou opěvujete je přestavba z Dedry,... Uříznutý a domodelovaný zadek, atd.,...
Možná by to stálo za zmínku. (Zdroj : Italiancars.org)
17. ledna 2012, 20:08
0
Timur: Díky za informaci, holt co se z vytipovaného auta doopravdy vyklube už jen tak nezjistíme :)
17. ledna 2012, 20:10
0
Kluci promiňte, bylo to vypálený od boku, nakonec to není Dedra, ale Prisma. ;-)
Možno ověřit hýr: http://www.italiancars.org/fiat/diskuze/index.php?msg_group=2&action=show&id=224161
17. ledna 2012, 20:26
0
Co se dá dělat, tohle se nám holt nepovedlo :D
18. ledna 2012, 07:51
0
I tak je to super :-))) a alespoň víme, že jsi jeden z nás se všemi chybami co máme :-)))
Dnes "beru" jen pohřebák :-D zbytek je pro mne nezajímavý :_))
Jednou jsem se v podobném Cadillacu vezl - tedy jako spolujezdec, a bylo dost dobré svezení :-)) už jen proto, že se otočil téměř každý :-)) Docela mne překvapilo, že se zadek sveřepně držel silnice, žádné odskakování, ale ani přehnané pohupování. Sám jsem ještě papíry neměl, takže jsem za volant nemohl :-(, a ani si po těch letech nepamatuji, jak rychle jsme jeli, ale bylo to jedno z mých prních setkání z amerikou jinak, než jen na obrázku a bylo to úžasné :-)) takže sem s pohřebákem :-))
Aerocar - nedávno jsem někde viděl na prodej jiný typ, a kupodivu tam nevisel moc dlouho :-)) asi jsou lidi praštěný vrtulí i výfukem dohromady :-))
18. ledna 2012, 08:17
0
Jako vždy příjemné čtení, ale tentokrát už celkem úlet (chvílemi doslova). Já bych bral BMW (i když sedan je asi lepší) a Clio.
18. ledna 2012, 15:04
0
Nedy: Pravda, tentokrát jsme se dosti odlepili od země :D
18. ledna 2012, 18:18
0
Dvoulitr Delta HF Integrale nikdy nebyla Béčková....ta vládla jen sk. A
V grupě Bé jezdily 037 a S4, který mají svoje silniční(civilní) verze (mimochodem, nádherný auta).
A beru Aerocar... ikdyž to bude asi mizerný auto a špatný letadlo...je to fakt "úlet" :-)
18. ledna 2012, 19:12
0
Raději se šťourejte v Lancii než v pohřebáku, kde by odkazy minulosti mohly být morbidnější než nepůvodní kastle..
dodatek: Je vůbec pohřebák povinen vozit autolékárničku??
18. ledna 2012, 20:43
0
Colombo: Ne, pokud místo ní vozí lopatu, případně kanystr benzínu, sirky a plechovku.
18. ledna 2012, 20:44
0
Tady je video o tom Aerocaru ze série James May's Big Ideas. Z neznámých důvodů tahle část na youtube chyběla, tak jsem ji tam nahrál. Snad mi to nesmáznou :-)
18. ledna 2012, 21:05
0
Já možná o Aerocaru neb o lítacích autech obecně napíšu samostatnej článek...
18. ledna 2012, 21:36
0
BobAsh: Takže proto je nedělaj v TDI?
Pro další masochisty jsou zajímavé odkazy pohřebáků na fordeveru (např.Capri)
19. ledna 2012, 07:26
0
BobAsh: Tak na aerocary si rád počkám :-))) a nezapomeň na tryskový citroen od Fantomase :-)))
Colombo: a svezl jsi se v tom někdy :-D nemyslím tedy 1203, Vito a spol, ale opravdový, nefalšovaný americký pohřebák :-))
19. ledna 2012, 17:28
0
Martin: Dopusud mi jej nikdo nepůjčil k řízení, a na svezení si doufám ještě dlooouho počkám. Taky nezapomenu na jistou mladou paní, která vozila pohřební Granadou svá dítka do školy.
20. ledna 2012, 13:34
0
Colombo : v září bude zase sraz amerik v Luštěnicích :-)) myslím, že Tě rád někdo povozí :-)) tedy ve předu :-))) Pohřební Granada? Tak to jsem neviděl :-)) ale proč ne, kombi byly víc než prostorná :-))