načítám data...

Autíčkář na lovu 03/2014: R4 + R6 + V8

Už skoro dva týdny jsme nebrousili skrze tuzemskou inzerci. Je čas to napravit...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Předem se omlouvám za (pro někoho možná) nudnou squadru, která se v tomto článku objeví. Nejsou to žádné raritní perly či neodolatelné nabídky. Prostě jen trojice aut, která mě zaujala. Tentokrát hezky odstupňovaná podle počtu válců…

Alfa 159 1.75 TBi

159, ach 159. Kolikrát jsem tady na ní plival zlo a reprodukoval Marchionneho slova o tom, že model 159 byl omyl. Možná se trochu zpětně stydím, protože ojeté Alfy jsou typické poklesem ceny, jehož graf je nápadně podobný profilu propasti Macocha a 159 najednou dává spoustu smyslu a nabízí nemalé množství muziky za malé množství peněz. A k tomu ten úchvatný design, s pohledem černé vdovy, který se ani po deseti letech vůbec neokoukal. Jenže italské sudičky zapomněly dát 159-ce do vínku obstojné benzínové motorizace a pokud naftu považujete za sliz, který nemá v autě co dělat, je situace téměř tragická.  Atmosférické čtyřválce jsou slabé, šestiválec je v reálu motor pro masochisty, kteří jsou ochotni za dynamiku slabšího hot hatche platit spotřebou 911 Turbo. Naštěstí se s faceliftem dostal pod kapotu Alfy tento přeplňovaný čtyřválec, který konečně byl tím pravým benzínovým motorem pro 159. V záplavě turbodieselů aby jej ale člověk pohledal. Takže kupujte, čtyři roky starý skoro-prémiový sedan se šarmatním vzhledem, za cenu nového holátka s nápisem Fabia na zádi, za to určitě stojí.

BMW M3 E36

M3 byla je a patrně na věky bude pojem. Generace E36 je však (neprávem) trochu opomíjená, jakožto obéznější a méně ultimativní následník legendární E30. Pořád to je však M3 - nejčastěji vyskytující se auto na Nordschleife se sportovním šestiválcem S50 jehož zvuk se zarývá pod kůži až z toho mrazí. V Ostravě je na prodej krásné žluté kupé z prvního roku výroby za neodolatelnou cenu. Já jsem neodolal také, avšak od koupě mě na poslední chvíli odradilo náhodné setkání se zájemcem, který byl o něco rychlejší než já. Z jeho slov vyplývalo, že zachovalou karoserii bez špetky rzi devalvuje motor bez síly ve vysokých otáčkách a podvozek patrně v ne zcela ideálním stavu. Tahle M3 je tedy takový zajíc v pytli. Já se do loterie s potenciálně velmi drahou opravou nechtěl pouštět. Na druhou stranu to může být jen nějaké zmatené čidlo a oprava za pár korun…  Abych nezapomněl, link na inzerát je zde.

Jaguar XKR

Tohle bych vážně chtěl. Je to obyčejné XKR, kterých je na prodej spousta. Není ani za rucervoucí cenu. Ale je krásné. Moc. Hnědá je má silně neoblíbená barva, elegantním liniím anglického kupé však nesmírně svědčí. Jako kdyby pro něj byla stvořena. Kůže na volantu mi voní i přes fotky. Ach…

4.0 V8 přeplňovaná kompresorem je dostačující motorizací i ve slabší předfaceliftové verzi a jsem si jist, že v kombinaci s laděným výfukem dokáže prskat jako pravá naštvaná šelma. Proměna zadních gum v kouř mu také určitě nebude činit potíže. XKR generace X100 je prý ještě spolehlivější, než XJ X300 a 308, které jsou brány na poměry starších Jagů jako bezproblémové vozy. Nechcete si to někdo koupit, vyzkoušet osobně a dát nám vědět? :)

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bu
Bubák2
28. února 2014, 08:59
0

Být ve 159 tenhle motor hned od začátku, tak se prodává dodnes a Alfa by nemusela čelit posměškům že má 1,5 modelu a značku koupí kdoví kdo. A že je 159 těžká a nedotáčivá, to je stejně 90% zákazníkům co kupujou nový auta uplně jedno. Ani nevý který kola jsou poháněný.

reagovat
Ji
Jirka
28. února 2014, 14:11
0

Už je to tu zase - 159 a omyl? Marketingově možná, ale jinak to po dlouhé době bylo zase slušně postavené auto od Alfy, za které se stydět nemusí. JeToSráče sice byly nic moc a měly značné potíže a Ecotec byl moc slabý, ale JTDčka od začátku byly až na DPF bezproblémové. Sám na jednom mám už přes 500k a funguje dobře. Budeme-li se ale bavit o předchozích Alfách, byl to furt větší či menší průser. Třeba 156, to byl šrot od začátku a i kusy z posledních let (2005) už maj dneska podlahu skrz na skrz. Každou chvíli něco upadlo, pak problém s 16V Twin Sparky. 166 byla sice dobrá, ale oproti "poslední pravé Alfě" 164 to byl krok zpět. Snad jen 147 by se dala hodnotit jako povedená, pokud se zrovna nezadřel motor, ale to byla výsada dvoulitrů a těch moc není.

reagovat
Ne
Nedy
28. února 2014, 14:33
0

Obávám se, že i s Tvým názorem by se dalo polemizovat. Ono přijde na to, co od auta člověk chce. Já měl 156 1,8 TS. To auto mě neuvěřitelně bavilo a je podle mě nádherné. A ano uznávám, že za úplně bezporuchovou bych ji neoznačil, i když katastrofa to taky rozhodně nebyla a právě vzhled a jízda mi to vždycky víc než vynahradila.
Nicméně o 159 jde sice pověst, že když člověk zvolí vhodnou kombinaci, tak to může být poměrně bezproblémové auto. Nicméně opravdu bude člověka bavit tak, jako ta 156? Já se bojím, že ne...

Ji
Jirka
28. února 2014, 17:21
0

Tak pokud si koupím nové auto s cenou skoro milión, tak tak něják očekávám, že bude fungovat. 156 nefungovala. Nikdy nefungovala. Jízdně to není špatné auto a rozhodně je obratnější a dynamičtější než 159, ale ona taky 159 je spíš nástupcem 166. Nic to ale nemění na tom, že 159 mě baví. Zůstal jí cit v řízení, zůstal jí propracovaný a rafinovaný podvozek, který ale těch dvestě tisíc zvládne i na našich cestách a zůstal jí pěkný design. Jinak ano, je to těžký tank, ale to mi nevadí. Svými vnějšími rozměry je 159 předurčena k tomu, že to nebude motokára.

Pi
Pivrnec911
03. března 2014, 16:46
0

Jako bych zahlídnul část diskuze o 159 z Alfisti.cz:-) 159 je fajn kára... Ale na můj vkus je to Alfa jen na pohled-co na tom... 156 taky už není Alfa,ale aspoň se tak chová se vším všudy:-).

reagovat
E3
E36
23. dubna 2016, 21:33
0

Zajímavé, taky jsem tu M3 projížděl a táhlo to jak mělo pokud vím, ale je fakt, že to bylo v červnu takže problém byl možná již vyrěšen :-D Jinak myslím, že v té době stála 169 000 Kč :-D. Celkově se mi dost zamlouvala, byla si ce na předek minimallně ťuklá, ale jinak OK v té době kdy jsem ji viděl :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem