načítám data...

Autíčkář bilancuje: 5 zásadních "epic fail" 2010

03. ledna 2011, 21:29 3 komentářů Vavris Vavrisovic

V předchozích dvou bilančních článcích jsme chválili a oblažovali své smysly zvuky motorů linoucích se z útrob krásných vozů. Je čas si trochu rýpnout, protože, buďme upřímní, zas tak skvělý...

V předchozích dvou bilančních článcích jsme chválili a oblažovali své smysly zvuky motorů linoucích se z útrob krásných vozů. Je čas si trochu rýpnout, protože, buďme upřímní, zas tak skvělý ten rok nebyl. :) Jsme zvědaví, jestli s našim výběrem budete souhlasit, možná si vzpomenete ještě na jiný totální průšvih, který nám unikl.

Toyota

Nejen jeden průšvih, Toyota stihla za uplynulý rok vyprodukovat celou ekipu. Začněme třeba zasekávajícím se pedálem plynu. Jakkoli nesou velký podíl na této kauze aftermarketové koberečky nevhodných rozměrů a nezměrná tupost amerických řidičů zralých na Darwinovu cenu, Toyota z toho vybruslit nedokázala a její image utrpěla monstrózní zásah. Dále máme pocit, že Toyota už není primárně automobilkou, ale spíš celosvětovou servisní síťí. Posuďte sami – 7,4 milionu vyrobených vozů, ale 10 milionů opravených jen v rámci svolávacích akcí. Dokonce musela jmenovat i viceprezidenta pro recally. No a pak tady máme průtahy ve vývoji a hybridizaci chystaného FT-86 (bůh ví jak chudák dopadne) – jediné Toyoty na kterou jsme se těšili. A nakonec prostý fakt, že Toyota neprodukuje z převážné většiny auta, nýbrž spíše spotřebiče. Vlastně by šel celý článek vytvořit jen z průšvihů Toyoty a to hovoří za vše.

toyota_fail_by_zero

Nissan Leaf autem roku

Nemáme nic proti novým a alternativním technologiím.  Ale proč proboha pomalý, předražený a celkově průměrný vůz, hodící se sotva na pojížďky po městě, vyhraje auto roku? Politická angažovanost, lepší zelené zítřky a vyfabulvaná společenská poptávka, pardon, zapomněli jsme.  Možná se za chvilku dozvíme, že nejlepší hovězí steak je ze soji,  a nejlepší nábytek z lisovaných kozích bobků. Funkčnost je přežitek, hlavně že jsme "ekologičtí"! PS: Jsme zvědaví, zda-li v následujících letech nebude aféra "zaseklý plynový pedál" zastíněná aférou "Jak neumrznout v Leafu při první zimní zácpě?".

nissan-leaf_001

Nové technické regule WRC

Vzpomínáte nostalgicky na přemotorované bestie skupiny B? Nebo snad na technicky nedokonalé zadokolkové speciály ze 70. let? Tak od následující sezony pravděpodobně budeme všichni nostalgicky vzpomínat i na poslední WRC s dvoulitrovým turbem. Těm je totiž konec a budou nahrazeny speciály s jednotkou 1,6 litru a tím pádem citelně menší silou. Ve výsledku nám tedy FIA vzala poslední ostrůvek nespoutané divokosti a hrubé síly ve světové rally. Očekávat od nových WRC výkonové přebytky a divoké souboje s přenosem výkonu by bylo poněkud naivní. Zbytek startovního pole už nic nezachrání – speciály S2000 jsou sice maximálně efektivní, za to minimálně efektní a produkční "eNka" to nezachrání.

Opět více biopaliv

V červnu bylo rozhodnuto, že jich budem mít zase o něco víc. 4,1% v benzínu, 6,1% v naftě. Větší spotřeba, nižší výkon a zhuntovaný motor možná není snem každého řidiče. Majitele řepkového pole ale určitě. Vůbec nevadí, že BIO je jen v názvu, že na Zemi bude opět větší hlad (místo řepky se na poli mohlo pěstovat něco poživatelného), najednou se nikdo nepozastavuje nadzabijákem CO2, nebo nad tím, že k výrobě každého litru biopaliva je tak jako tak zapotřebí spálit 0,7 litru toho klasického, zlého, fosilního. Ve středověku se vrchnost házela z oken, dnes by se, v rámci pokroku, mohla třeba topit v bionaftě nebo vařit v řepkovém oleji.

Redakce autíčkáře

Dostáváme se k poslednímu "failu", a ten si nezaslouží nikdo jiný, než my sami, autoři tohoto pochybného webu! Přestože nás čtete a snad i chcete dál číst, jsme lemry líné a vytvoření pár řádků chabého textu pro nás často představuje nepřekonatelný problém. A to je neomuvitelné. Možná bychom taky měli skončit na řepkovém oleji. :)

lazy_people

Dali jsme si však do nového roku předsevzetí, že kreativita zvítezí nad flákačstvím a v roce 2011 se do toho opravdu opřeme. 3 články ve 3 uplynulých dnech, budiž toho důkazem.

Redakce

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dr
drafi
03. ledna 2011, 22:59
0

Souhlasím se všemi :)
Vedle rally mně přijde ještě horší Formule 1 s 1,6 Turbo - to by samo o sobě nebyl takový problém, už tu jednou něco podobného bylo. Ale vadí mně omezení na spojitost s produkčními motory. Nemělo by to být naopak a technologie ze závodů by měly s odstupem pronikat do běžné produkce? (jako dřív kotouče, 4x4, kontrola trakce a vím já co ještě...) Aby nakonec "královna motorsportu" nedopadla jako kategorie GT, kdy po silnici jezdí vlastně technicky pokročilejší auta než jejích závodní verze.
A pak je ještě dost zásadní průser (možná i větší než číslo 5 :D) je upřímnost Sergia Marchionne. Napřed veřejně označil vlastní zaměstnance za flákače (co si pak mají zákazníci myslet o výrobcích těchto flákačů?) a pak označil Alfu 159 za velkou chybu (to je ten model, co se bude ještě dva roky vyrábět - doufá šéf Fiatu, že takový výrok zlepší jeho prodeje?)

reagovat
zd
zde.
03. ledna 2011, 23:23
0

Díky za takovéhle články. Babiš to holt umí pošéfovat..všichni vědí že to ničemu neprospívá, ba naopak, a nikdo s tím nehne.
O tom rallye to někdo někde psal, zajímavější pohled na avii supící do kopce než S2000 jak sterilně jede jednu zatáčku za druhou.

reagovat
Va
Vavris
04. ledna 2011, 08:31
0

Hehe, no průser větší než číslo 5 snad nejde stvořit, ale pravda, Sergio si pěkně odhodil exkrement do vlastního hnízda :D Třeba je to ale nějaká promyšlená strategie před návratem transaxlu (no dobře, to asi ne :) ).
F1 je velmi podobný případ, někdy jsou rozhodnutí FIA prapodivné.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem