Za pár hodin se nám zase přehoupne jakási nehmatatelná hranice a následujících 365 dní našeho životního kreditu bude mít dodatek 2011. A přesně toto období je typické pro bilancování, hodnocení a takové nějaké zevrubné shrnutí těch 365 dní předchozích. Činí tak skoro všichni, a jelikož je autíčkář webem, který zásadně nedělá to, co ostatní, budeme samozřejmě hodnotit taky :)
A začnem výčtem pěti novinek roku 2010, jejichž zvuk nás uchvátil ze všech nejvíce.
Lexus LF-A
Šok! První dojem z výkladní skříně koncernu Toyota se asi nedá vyjádřit jiným slovem. Člověk by očekával od výrobce hybridů a konformních spotřebičů automobilů pro masy cokoliv, jen ne působivý supersport s jedinečnými tvary a točivou V10 na způsob ikonické Carrery GT. Takže jen pro připomenutí – z objemu 4.8 litru ze sebe jednotka vysouká nějakých 560k při nebeských 8.700 ot./min. Rychlost s jakou motoru rostou a padají otáčky bere dech a konec konců, poslechněte si repertoár veškerého toho stěkání, huhlání a šíleného vytí sami na videu.
Zdroj:
Ferrari 599 GTO
Král je mrtev, ať žije král. Tohle si mohli říct letos v dubnu v Maranellu, když jejich 599 GTO vymazalo na testovacím okruhu Fiorano 7 let starý rekord stanovený Enzem. Nejrychlejší silniční Ferrari všech dob žene kupředu splašená šestilitrová V12 (670k při 8.250 ot./min.), která už na první poslech jasně nese nezaměnitelné zvukové DNA Ferrari. A jestli s Vámi necukne ten jekot v omezovači nebo krásně mechanický štěk pokaždé, když tam převodovka práskne nižší stupeň, tak snad nejste autíčkář :) PS: užívejme si tu atmosférickou nirvánu, než se nám Ferrari komplexně oturbí.
Zdroj:
Mercedes SLS AMG
Vysokootáčkového jekotu už bylo dost, což takhle nefalšovaný osmiválcový brumlák? Znovuzrozený Gullwing přinesl nejen melancholické vzpomínky na svůj pravzor a schopnosti, kterými Mercedes překvapil širokou veřejnost, ale také typický V8 AMG. V současné době nejsilnější atmosférický osmiválec byl pečlivě vypiplán z osvědčené jednotky M156, pyšní se 571 koňmi, 650Nm a pořádně naštvaným chraplákem. Až by jeden řekl, že to auto jí děti a je zdrojem světového zla…
Zdroj:
Ford Mustang BOSS 302
A ještě jedna reminiscence, tentokrát z nejnovějšího kontinentu – bez tohoto zástupce by Bobash naši TOP5 nikdy neschválil :) Poslední dvě generace Mustangu jsou ztělesněním slova "retro" a letos v srpnu nám dal Ford opět vzpomenout na přelom let 60. a 70., kdy písmenka BOSS vyvolávaly v amerických teenagerech nutkavé touhy. BOSS 302 modelového roku 2010 používá pětilitr z verze GT popohnaný na 440k. A aby bylo jasno, tohle auto není žádný houpavý knedlík, nýbrž kladivo již z továrny vyladěné na sportovní použití. Zvuk tomu rozhodně odpovídá.
Zdroj:
;feature=relatedFord Focus RS500
Finišujem. Poslední kousek, který se dostal do naší pětky je kontroverzní a velmi diskutovaný Focus v provedení RS500, vůz který se mermomocí snaží dokázat, že 350k jde přenést pouze pomocí přední nápravy, i kdyby se měl RevoKnuckle přetrhnout. Jakkoli jeho přeplňovaný pětiválec nemá ryze sportovní podání výkonů a exceluje hlavně ve středních otáčkách, jeho zvuková produkce je pořádné divadlo. Dá se říct, že skvěle sedí k největšímu extrovertovi v kategorii hothatch. Dám krk za to, že v nové generaci nám po chrchlání volváckého pětiválce bude sakra smutno!
Zdroj:
Takový je tedy náš výběr za uplynulý rok. Pokud však máte pocit, že místo zvukového vkusu disponujeme spíše hlukovým nevkusem a opoměli jsme do pětky zařadit Vašeho favorita, budeme jedině rádi, když nám to sdělíte v diskuzi.
Redakce
01. ledna 2011, 15:15
0
parádní výběr =) ale škoda, že to video Focusu už je asi mázlý... docela brzo...
01. ledna 2011, 16:18
0
Odkaz na youtube by měl fungovat :)
03. ledna 2011, 21:58
0
U mě na plné čáře vyhrává Mercedes, ten brumlavý zvuk je šílený! Ovšem nejlepší zvuk motoru, který jsem za poslední dobu slyšel (ne-li úplně nejlepší) byl zvuk BMW M5 Evosport (
), určitě ho znáte. Sice se jedná o kousek, který nebyl vyroben minulý rok, čili to k tomuto článku asi nepatří, ale nemůžu si pomoct, ten zvuk je super.03. ledna 2011, 22:13
0
Šimi: M5? Ano, prosím. Krásný zvuk. Já bych ho chtěl s výfukovým systémem One and only. :)
06. ledna 2011, 16:44
0
Ondra: One and only se hodně povedl, o tom žádná :-) i když jak i můj výběr nejlepšího zvuku z článku naznačil, jsem spíš na ty brumláky. Pravdou ale je, že M5 bych bral klidně i se sériovým výfukovým systémem :-)
27. ledna 2011, 23:47
0
clanek paradni, jeden z nejlepsich clanku o autech za posledni dobu vubec :) ale kdyz uz zminujete nejlepsi zvuky vsech dob, tak muj kun je jednoznacne Alfa Romeo 8C, viz tady: