načítám data...

Autíčkář bilancuje: 5 nejlepších premiér 2010

01. ledna 2011, 20:36 2 komentářů Vavris Vavrisovic

Říká se "jak na Nový rok, tak po celý rok", takže dnes přinášíme další pětku, tentorát s rekapitulací 5 premiér, které nás v uplynulém roce nejvíce zaujaly, a co my víme, třeba se v roce...

Říká se "jak na Nový rok, tak po celý rok", takže dnes přinášíme další pětku, tentorát s rekapitulací 5 premiér, které nás v uplynulém roce nejvíce zaujaly, a co my víme, třeba se v roce 2011 urodí jen samé podobně povedené plody. Nuže…

Dacia Duster

Jedni ho odsuzují, druzí oslavují. Duster svou technickou "sofistikovaností" a "inovátorstvím" na někoho může působit, že se objevil jako novinka omylem poté, co se časoprostorovu smyčkou vynořil odněkad z pravěku, jenže… Jenže Duster funguje. Je prostorný, praktický, jednoduchý, v terénu zahanbí mnohem dražší SUV, je zábava ho řídit, je levný a zkrátka celý jako komplet dává smysl. Což je velmi milé zjištění v dnešní době třítunových kabrioletů, zmutovaných crossoverů, pětidvéřových kupé a jiných bastardů, kteří kombinují 5 druhů karoserii, 3 systémy pohonu a 53 nastavení podvozku, ale v konečném důsledku neumí pořádně ani jednu věc.

Duster

Bentley Mulsanne

Skloubit tradici a moderní techniku je věc strašně těžká a často je výsledkem tragický hybrid bez identity. Bentley Mulsanne je však přesně opačný případ a pánové z Crewe se můžou hrdě poplácat po ramenech, protože vzali z obou světů to nejlepší a spojili to do harmonického celku. Vzniklo majestátní a zároveň nenuceně elegantní auto, kterému tepe pod kapotou osvědčených a tradičních 6 a třičtvrtě litru v osmi válcích. Tak jako již 50 let. Stále je ručně montováno po dobu stovek hodin a disponuje klasickým designem interiéru, ale zároveň je vyráběno pomocí nejnovějších technologických postupů. Smekáme.

bentley-mulsanne-2010-3

Porsche 911 GT3 RS 

911 snů je zase blíže dokonalosti a verze GT3 RS je pro nás vrcholem (možná nejen) řady 997. Syrový plochý šestiválec, bezedný talent pro sportovní jízdu, ještě bezednější jezera adrenalinu, které dokáže řidiči vyplavovat. Celá novinářská obec se z GT3 RS svorně a jednotně posadila na zadek a zahrnuje ji nekončícími přísuny superlativů. A jako bonbónek se jedna testovací GT3 jen tak , bez jakýchkoliv úprav, vydá na 24hodinovku Nürburgringu, obsadí snové 13. místo celkově a po skončení závodu se zase piánko dopraví po vlastní ose do Weissachu. Nemáme slov.

911GT3 RS

New Stratos

Kontrolní otázka. Jaký je nejlepší důvod k rozřezání Vaši 430 Scuderia na kusy? Stratos! Ještě není vše jisté, ale pokud to vyjde, jsme si jistí, že všech plánovaných 25 kusů Scudérií, potřebných k vytvoření 25 kusů nových Stratosů, zemře velmi rychle. Dlouhodobý dětský sen pánů Hrabalka a Stoscheka se letos splnil. Stratos existuje, Stratos jezdí, Stratos dokonce jezdí pekelně rychle, ale bohužel je zatím jen jeden. Asi můžeme mluvit i za Vás, když řeknem, že těch 25 obětovaných Scuderií nám vůbec nebude vadit. Znovuzrozená legenda se totiž povedla mimořádně.

new-lancia-stratos-2010-7

Obrozený Lotus

Asi ani nejzarytější fanda Lotusu po té nejhustější dávce LSD by ve své halucinaci nevytvořil stánek v Paříži, na kterém by nová Evora S byla málem to nejnudnější. Nejen dopředu avizovaný Eclat, ale ještě Elise, Esprit, Elite a Eterne. Vše utajeno, publikum šokováno. Tak jako si naši dědečkové pamatují 7 kulí v Sarajevu, my si budeme pamatovat 5 Lotusů v Paříži. Nezbývá než doufat, aby se záměr podařilo realizovat. A i když zaznívají nářky nad ústupem od filosofie Colina Chapmana a "poitalštění" designového jazyka značky, asi si v konečném důsledku nemůžeme stěžovat. Pokud tedy všecko vyjde…

lt23_4d12fca8a08d8lt45_4d12fcab240c3

Pokud jsme právě tu Vaši zásadní premiéru opomenuli, neváhejte nám ji připomenout v diskuzi pod článkem.

Redakce

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

dr
drafi
01. ledna 2011, 22:26
0

Ano, z tohoto seznamu se mělo volit auto roku! Já přidávám návrh pěti "nejhorších" premiér:
AUDI A1 - jiné logo a imitace stylového designu rozhodně nezvedá hodnotu auta na dvojnásobek. Zákazníci asi souhlasí, četl jsem, že prý odbyt A1 zatím zaostává za "plánem" o desítky procent.
HONDA CR-Z - nemám rád, když se auto tváří drsnější, než jaké ve skutečnosti je, a CR-Z se tváří asi 4x sportovněji, než na co stačí jeho motor. Ale Honda tím nijak nepřekvapila, umí totiž tunelovat svoji identitu líp než všichni ostatní.
HYUNDAI EQUUS - když to myslí vážně, tak měli udělat auto, co vypadá líp než parodie na 10 let starý Lexus.
MINI COUNTRYMAN - vlastně dost podobný případ jako A1. Někdo dostal nápad přenést úspěšný obchodní model do úplně jiného segmentu a očekává, že se to bude dobře prodávat a lidi za to ještě budou proti konkurenci připlácet statisíce navíc.
NISSAN MURANO CABRIOLET - takové auto zatím nikdo jiný nevyrobil. Asi proto, že to ještě nikomu jinému nepřišlo jako dobrý nápad... A Nissan se loni vůbec nějak předvedl, tolik novinek a co kus to opravdová perla :D

Ale abych nezaséval jen negativní nálady - přidám ještě pár osobních doporučení velice vydařených aut roku 2010: Jaguar XJ, Mercedes CLS, Fisker Karma a nemůžu se zbavit nutkání přidat i Kiu Sportage, i když se mně nechce věřit, že si takové uznání zaslouží :)

reagovat
zd
zde.
03. ledna 2011, 23:28
0

Drafi naprostý souhlas. I tu Kiu jsem nedávno očumoval :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem