V tuto chvíli existuje jen jeden jediný kus, ale jak se píše v tiskové zprávě, další vyrobené na individuální zakázky rozhodně nejsou zapovězeny. Audi každopádně vývoj tohoto velmi speciálního vozu trval necelý rok. Vzala se klasická A8 s prodlouženým rozvorem a hodně lidově řečeno se „přeřízla vejpůl“, aby se její prostorový, hliníkový rám Audi Space Frame natáhl přesně o 109 centimetrů. Celková délka tedy činí úctyhodných 636 centimetrů, rozvor 422 centimetrů, přibyl další pár dveří a mocné střešní okno o délce bezmála 2.5 metru.
Audi navíc tvrdí, že i přes značný zásah do konstrukce se vozu podařilo vysvětlit, že se nemá kroutit. Zesílený středový tunel z lisovaných profilů a výztuhy ve střeše a prazích zajistily, že má Extended verze prakticky stejnou tuhost, jako standardní A8 L. Prostor pro pasažéry a zavazadelník navíc odděluje dvojitá stěna.
Ačkoliv by člověk tak nějak automaticky předpokládal, že bude čtveřice zadních pasažérů sedět proti sobě, paradoxně tomu tak není. Všech šest plnohodnotných, elektricky nastavitelných sedadel totiž směřuje stejným směrem a dalo by se říci, že čím dál dozadu se posouváte, tím větší luxus nalézáte. Ta úplně zadní místa mají k dispozici velký displej infotainmentu, ledničku a samozřejmě i hromadu místa pro nohy.
Pod kapotou změny prakticky nenastaly. Zde se pořád ukrývá šestiválec 3.0 TFSI, který disponuje výkonem 310 koní, točivým momentem 440 Nm a tyto hodnoty přenáší na všechna kola skrze osmistupňový automat. 2418 kilogramů hmotný vůz umí zrychlit z nuly na sto za 7.1 sekundy, vytlačit elektronicky omezenou maximálku 250 km/h a brzdí pomocí brzd ze silného modelu S8.
















Joska
12. 4. 2016, 16:23Jeden by se při pohled na fotky mohl ptát, jestli už Audi produkci A8 trochu nenatahuje :-D
JLK
12. 4. 2016, 16:47Kdyz uz, tak tam mohli dat aspon nejakou tu W12...
BoBR
14. 4. 2016, 20:16Ta audina je nové auto norského krále. V odkazu lze vidět předešlé auto, stejně upravený mercedes E http://www.tv2.no/a/3953481