logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Audi vyjíždí s A5 a S5 Sportback druhé generace

Kupé Audi A5 už je nějakou chvíli představené a nezbývá tak nic jiného, než mrknout i na čtyřdveřovou variantu.

Už na první pohled je jasné, že nová A5 Sportback nenabízí v oblasti vzhledu žádnou revoluci, ale pouze evoluci. Komu se tak předchozí první generace nelíbila – a takových jedinců je opravdu hodně – zalíbení docela určitě nenajde ani v nadcházejícím modelu. Sportback má pořád ono charakteristické uspořádání zadních partií, které mnoha lidem přijde nevyvážené (čti hnusné).

Nicméně přestože se navenek zase tolik nezměnilo, pod slupkou se ukrývá nadělení nových technologií. Základ v platformě MLB znamená, že je karoserie poskládána z lehčích materiálů. Jen samotná kastle je tak o 15 kilogramů lehčí, a pokud hodíme na váhu celé auto, zhubla novinka oproti předchozí generaci až 85 kilogramů.

Podvozek byl kompletně přepracován, obě nápravy jsou pětiprvkové a jinak nastavené jsou příplatkové adaptivní tlumiče. Novinkou je i elektromechanické řízení, které může být za příplatek dynamické a měnit tak převod v závislosti na jízdním stylu. K dispozici je pochopitelně hromada jízdních asistentů, takže i když jste naprostá zelenina, je pořád velmi pravděpodobné, že s A5 dojedete na místo určení a zaparkujete bez ztráty kytičky.

Co do motorizací, u základního modelu bude při uvedení na trh k dispozici pět různých motorů – dva benzínové a tři naftové. Zatímco nejslabší dvoulitr z rodiny TDI nabídne 190 koní, nejsilnější třílitr má 286 koní a standardně pohon všech kol. Horkou novinkou je verze A5 Sportback G-Tron, která má sice skromných 170 koní, ale spalovat umí jak benzín, tak zemní plyn.

No a konečně je tu i vrchol celé řady v podobě S5 Sportback. Benzínové třílitrové véčko je přeplňováno turbodmychadlem, nabídne hezkých 354 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu. Z nuly na sto mu to trvá 4,7 sekundy a o přenos síly na všechna kola se stará osmistupňový automat.

Příchod A5 a S5 Sportback na trh je plánován na začátek příštího roku. Otázkou zatím zůstávají české ceny, které budou odhaleny v dohledné době.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Adam
9. 9. 2016, 07:59

Proč do všech těch sportovních verzí serou jenom ty idiotsky automaty?!! :'(

1
M P
9. 9. 2016, 08:18

Protože to tak lidé chtějí, to je snadné. Málokdo chce v S5 kvedlat řadičkou, navíc vem v potaz, že si takový model většinou nekupují nadšení řidiči z věkové kategorie 20-25...

0
Adam
15. 9. 2016, 08:20

V předchozí generaci S5 pro USA tam eště manuál byl. Opravdu by stálo tolik úsilí (ho předtím dovést sem) ho poupravit tak, aby seděl i sem? Manuál je u sportovních aut čím dál neobvyklejší a tím pádem se ta nijak extrémně početná skupina, co manuál chce, stáhne ke značce, co si ho udrží. Porsche už to pochopilo a k manuálu se vrací a BMW si ho stále drží. (aspoň u M2, 3, 4) M5 je stejný problém jako S5.

0
M P
15. 9. 2016, 09:15

M5 měla manuál taky jen pro US, navíc automaty jsou v Evropě čím dál populárnější. Položme si ovšem otázku, zda pouhá instalace manuálu udělá z S5 řidičsky atraktivní auto, po kterém se budou moci nadšení řidiči utlouct (ne petrolheadi, ti si to nekoupí protože peníze), nebo to prostě zůstane rychlým, relativně nesportovním autem, navíc ještě s otravným manuálem? Já bych do auta podobné kategorie volil rozhodně automat...

0
Adam
15. 9. 2016, 10:25

S tou M5 sem to myslel, jako že je to stejnej případ jako u min. S5. E60 i F10.
Nevim jestli čteš/četl si SPEED, ale cca před rokem (eště za Červa) vyšel článek, jak jel přes Cali v S5 s manuálem a hrozně si jí chválil. Že je to prej ideální GT, který se díky manuálu umí proměnit v docela dobrej "sporťák".

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte