Základní verzi desetiválcové Audi R8, můžete nyní obdržet i jako Spyder se stahovatelnou plátěnou střechou. Co se výkonů týče, prakticky o nic nepřijdete. 5.2 litru objemný desetiválec je z kupé přenesen bez dalších změn, stejně jako sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol Quattro. Dostanete tedy 540 koní výkonu, 540 Nm točivého momentu a zrychlení z nuly na sto za 3.6 sekundy, které je jen o desetinku pomalejší, než v případě kupé. Maximálka se šplhá až na 318 km/h.
Aby se zachovala nízká hmotnost, sáhli v Audi místo hardtopu po zmíněné plátěné střeše. O její ovládání se stará elektro-hydraulický mechanismus, který jí stáhne/nasadí za rozumně dlouhých 20 sekund a to i za jízdy při rychlosti do 50 km/h. I přes nutné výztuhy v karoserii, udržela se hmotnost na pěkných 1612 kilogramech. Tuhost celého auta by měla i v porovnání s kupé dosahovat slušných hodnot a oproti předchozí generaci je vůz pevnější o 50 %.
Otázkou zůstává cena a také to, zda se R8 Spyder objeví i v silnější verzi Plus o výkonu 610 koní. Ne snad, že by bylo 540 koní v kabrioletu málo, ale tak víte, jak to někteří lidé mají…





















