logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Audi A5 a S5 konečně i jako kabriolety

A5 a S5 jako kupé a Sportback jsou dávno představené, jen na kabriolet jsme si museli počkat do zimy.

Pokud namítáte, že je nová A5 kabriolet až zbytečně podobná předchozí generaci, musíme s vámi souhlasit. U Audi šlo vždycky tak trochu o „korporátní“ vzhled a nikoliv o ten „kulervoucí“. Ačkoliv ale nová A5 vypadá hodně stejně, pod vnější slupkou je spousta nového. Díky rozsáhlému použití hliníku a vysokopevnostní oceli zhublo kábro oproti minulému modelu nějakých 40 kilogramů a dokonce má o 40 % vyšší tuhost karoserie. Nové je i pětiprvkové zavěšení na přední a zadní nápravě, které může být pochopitelně doprovázeno adaptivními tlumiči a dynamickým řízením. A ano, jsou to všechno prvky, které kabriolet sdílí 1:1 se zmíněným kupé.

Co kupé ale rozhodně nemá, to je elektricky ovládaná plátěná střecha. Její složení za záda posádky trvá 15 sekund, opětovné nandání 18 sekund. Jedno i druhé lze provozovat také za jízdy a to do 50 kilometrů v hodině. Střecha má mít perfektní izolační vlastnosti, a aby se posádka navzájem slyšela, i když má nad hlavou volné nebe, disponuje A5 kabriolet vestavěnými mikrofony, zesilujícími řeč mezi řidičem a spolujezdcem.

Co se motorizací týče, tady zase pokračuje podobnost s ostatními karoseriemi. U A5 jsou benzínové motorizace zastoupeny čtyřválci 2.0 TFSI, nabízenými s výkony 190 a 252 koní. Nabídka naftových motorů je početnější. Je tu čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 190 koní a následně šestiválec 3.0 TDI o výkonu 218 a 286 koní. Podle výběru lze motory spárovat buď se šestistupňovým manuálem, se sedmistupňovým dvouspojkovým DSG nebo s osmistupňovým automatem. A samozřejmě buď s předním náhonem, nebo s pohonem všech kol.

Že vás nic z toho nezaujalo? Zkuste to tedy s Audi S5 kabriolet. To je vybaveno o kus zajímavějším turbo-benzínovým šestiválcem 3.0 TSFI, který nabízí důstojných 354 koní. Zrychlení z nuly na sto se koná za 5.1 sekundy a maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h.

V úvodu jsem říkal, že A5/S5 kabriolet přichází před zimou, ovšem to není zase tak úplně pravda. Vůz se sice představí na autosalonu v Los Angeles tento měsíc, ale v Evropě i Americe jde do prodeje až na jaře, konkrétně v březnu příštího roku. Jaká bude cena u nás, zatím nevíme. Musíme se držet jen té německé, která začíná na 49 350 eur (1.3 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Komentáře

0 reagovat
Liqid
5. 11. 2016, 18:02

Hmm, dal bych si říct :)

0 reagovat
Jenyk
6. 11. 2016, 10:36

Audiny nemusím, ale jejich kabria celkem ujdou. Ten benzínový šestihrnek bych jako DD také snesl. Na druhou stranu nafta v kabriu??? S pár naftovými víceválci jsem to potěšení měl. V limuzíně je to ještě přijatelné, ale se střechou dole....

0
Unnamed
7. 11. 2016, 12:29

Skus si dat na youtube "a5 coupe 3.0 tdi exhaust sound" a najdi nejake video kde ma to auto ladeny vyfuk alebo straitpipe a zmenis nazor... Ja osobne som benzinovy, no 2,4 jtd od alfy a 3.0 tdi od audi osobne povazujem za adekvatnu nahradu pre cloveka co nema rad naftu :)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte