načítám data...

Aston Martin V12 Speedster je typický sbírkový závoďák

09. března 2020, 13:50 0 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Působí sice jako kdyby měl zajíždět skvělé časy na okruzích, cena a "investiční potenciál" ho ale odsuzují k pobytu v halách pod plachtou.

zobrazit celou galeriiNovinky: Aston Martin V12 Speedster je typický sbírkový závoďák

Sportovní divize britské automobilky (nazvaná Q, což je docela vtipný detail) představila minulý týden nový Aston Martin V12 Speedster. Ačkoli by k tomu mohl letmý pohled svádět, nejde jen o DBS bez střechy a předního skla, ale ryze svébytný model. O pohon se tu stará (překvapivě) vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,2 litru, který jde proti moderním zvyklostem a pohání pouze zadní kola. 

Více než dostatečných 690 koní dávkuje automatická osmistupňová převodovka od ZF, z nuly na stovku zrychlí za tři a půl vteřiny a maximální rychlost je omezená na 300 km/h. Narozdíl od konejšivého luxusu, kvalitního dřeva a lánů jemné kůže, které známe z interiéru sportovních kupé značky tu hraje prim účelnost a snaha o úsporu hmotnosti. Z luxusních prvků výbavy tu nenajdete opravdu skoro nic. Dokonce i schránka u spolujezdce je jen brašna připevněná k palubní desce dvěma popruhy. 

Celé auto dává jasně najevo, že tady je vzhled zkrátka podřízen funkci. Co na tom, že se ve Speedsteru musí jezdit v helmě, která je zároveň jedinou bariérou mezi řidičovým uchem a řevem nerezových výfuků, tohle auto přeci vzniklo pro závodní tratě. Anebo ne?

V12 Speedster vznikne celkem jen v 88 exemplářích, které jsou navíc již vyprodané. A to i přes fakt, že cena vozu je přes 22 milionů korun. Paradoxně se i v oficiální tiskové zprávě objevuje fráze, že jde o “lukrativní investici” a “vůz, jehož cena jen poroste”. Skvělý a vycizelovaný kus techniky je tak degradován na úroveň jakési komodity, položky v investičním plánu. Zkrátka je dost pravděpodobné, že některé z prodaných Speedsterů se v následujících letech ani nedotknou pneumatikami asfaltu, ale hned skončí dobře schované někde v hlídaných skladech. A to je možná trochu škoda.

Napadá mě taková kacířská myšlenka – co takhle pro příště vyrobit jen omezený počet nějakých fakt hezkých plaketek a ty prodávat jako investici? A s těmi speciálními závodními auty by se mohlo, já nevím, třeba závodit?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem