Prvním počinem divize schované pod zkratkou AMR je starší model Vantage, k mání buď jako kupé, nebo jako roadster. Celkem se vyrobí 300 aut a pouze 100 z nich si ponese výsadu v podobě atmosférického dvanáctiválce o objemu 6 litrů, podávajícího výkon 595 koní (o 30 více než normálně). Zbytek aut dostane „plebejský“ osmiválec o výkonu 430 koní.
Tak či tak se jedná o jednu z posledních příležitostí koupit si nefalšovaný atmosférický V12, spojený s manuální převodovkou. K mání budou šesti- i sedmikvalty a svět automatů zastoupí robotizovaná jednospojková převodovka. Za nás máme poměrně jasno, co bychom si zvolili.
Motory však nejsou výsadou speciální edice. Tady jde totiž zejména o exteriér, který dostal hromadu karbonových doplňků a je inspirován závodními Astony v seriálu World Endurance Cup. Jedno zbarvení – zelené Stirling Green, doplněné o svítivě zelené dekory, je potom přímým odkazem na vítězný Vantage GTE #95. Komu se zelená se zelenou nelíbí, může sáhnout po jednom z několika dalších dvoubarevných provedení. A kdo chce víc karbonu, může si připlatit za přídavné aerodynamické prvky. Z další příplatkové výbavy se nám líbí ještě třeba kovaná hliníková kola a titanový výfukový systém.
Interiér se nese v duchu exteriéru, takže se tu objevují fešná karbonová sedadla, čalouněná do kombinace kůže a Alcantary, dále nějaké to speciální prošívání, plaketa a nechybí ani zabudovaná kamera pro nahrávání traťových radovánek. Zvolíte-li paket Halo Pack, jehož součástí je i zmiňovaná zelená barva nebo znaky Aston Martinu, probarvené britskou vlajkou, dostanete do interiéru celou řadu decentně rozložených zelenkavých doplňků.
Vypadá to tedy všechno naprosto skvěle a rozhodně po tom toužíme, bohužel však – jak už to u podobných edic bývá – opět na to nemáme. Aston Martin Vantage AMR startuje v Německu na částce 126 995 eur (3 330 000 korun). I ten základní by nám ale stačil.