Přijde-li na sérii malých modelů Vantage, manuál vám v současné době Aston naservíruje pouze v kombinaci s osmiválcem. Dvanáctiválcový Vantage, což je vlastně největší motor v nejmenším autě, byl s manuálem od roku 2011, ovšem loni z něj klasická převodovka s ručním řazením definitivně zmizela a nechala místo pouze sedmistupňové převodovce robotizované.
Nyní to ovšem podle zatím nepotvrzených dohad vypadá, že se V12 Vantage S s manuálem vrátí a to s takovou parádou, jakou nikdo nečekal. Ona robotizovaná převodovka Sportshift III by totiž mohla přijít o automatizované ovládání, které by nahradil starý dobrý lidský faktor. Koneckonců mechanicky se nebude muset měnit příliš věcí, stačí jen odebrat hydraulické ovládání, přidat pedál spojky a řadicí kulisu.
A právě v té kulise spočívá celý fór, neboť se nebude jednat o standardní uspořádání, tzn. s jedničkou vlevo nahoře, ale o téměř zapomenuté schéma, známé pod názvem „dog leg“. To se využívalo zejména u historických závodních aut a sporťáků a jednička se u něj nachází vlevo dole, aby mohla být dvojka a trojkou, jakožto nejpoužívanější kvalty při rychlé jízdě, proti sobě. Co moje paměť sahá, nevyužívá se toto uspořádání kulisy v současné automobilové produkci prakticky nikde.
Celá tato zpráva zní sice naprosto skvěle, ale má to i svá úskalí. Podle uniklého obrázku, který odhalil mimo jiné právě i netradiční řazení, vypadá to zatím, že se V12 Vantage S vyrobí jen velmi omezená, stokusová série pro USA a Kanadu. Musíme tedy doufat, že u ní Aston nezůstane a přinese manuál i na další trhy.





