Napadlo vás někdy, že hlavním nedostatkem Arielu Atom jsou nedostatečné terénní schopnosti? Ne? Nás taky ne. Ale automobilku Ariel ano. Proto jako letošní vánoční dárek představila model Nomad. V podstatě jde o Ariel se zvýšeným podvozkem, velkými koly a ochrannými prvky, díky kterým bude méně zranitelný v terénu. Nová konstrukce také nabízí ochranu posádky při převržení.
I když se však Nomad navenek tváří jako drsný off-road, má stále poháněnou jen zadní nápravu. Roztáčí jí 200 koňských sil čtyřválce 2,4 litru od Hondy – narozdíl od Atomu nemá Nomad motor z ostrého Civicu Type-R, ale z jeho standardní verze.
Nomad je vlastně taková moderní beach buggy. Stevu McQueenovi by se moc líbil
Terénní úpravy zvýšily hmotnost oproti Atomu o 150 kg na přibližně tři čtvrtě tuny. Bude tak patrně o něco pomalejší než Atom, ale jak říká šéf Arielu Simon Saunders, "Bude umět spoustu věcí, které Atom neumí". Automobilka již provádí testy na lesních cestách a rallye trasách a lidé z Arielu se prý těší, jak si novinka povede v těším terénu, třeba v bahně a na kamení.
Zdá se vám to celé až moc šílené? Nemusí být. Před nějakými padesáti lety zažily obrovský boom plážové bugyny, postavené na základě Volkswagenu Brouk. A jejich kombinace schopností byla vlastně docela podobná, zvlášť když mluvíme o těch silnějších, s motory z Porsche nebo Chevroletu Corvair. A Nomad se zdá být vlastně takovou plážovou buggy pro 21. století. O něco víc hi-tech, o hodně rychlejší a prodávaný v "hotové" podobě.
Kdyby byl Steve McQueen naživu, určitě by si jeden kousek objednal!
25. prosince 2014, 23:34
0
Na slovenskom vidieku boom týchto buggy stále pretrváva :D ved ako lepšie využiť hrdzavú škodovicu 120 :D ale minule som videl aj nejakú postavenú z malucha a to už vyzeralo že to nerobil nejaký opitý jano v stodole...zrejme to niekto robil v poľsku v menšej sérii