logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Alpina B7 xDrive: Když chcete M7, ale BMW vám ho nevyrobí

Zatímco jeho největší rivalové, Mercedes a Audi, už svůj supersedan mají, od BMW jsme se velké limuzíny s absurdním výkonem nikdy nedočkali. Naštěstí je tu výrobce/úpravce Alpina, aby zjednal kvalitní nápravu v podobě monstrózní B7 xDrive.

Podíváme-li se do historie, ladí Alpina BMW k lepším výkonům už celé půlstoletí. V případě největšího sedanu řady 7 trvá tato tradice už od druhé generace, označené kódem podvozku E32. Skrze desetiletí nabral vůz s názvem B7 na mocném výkonu 540 koní a nyní se konečně představuje i v nejnovější generaci, kterou nalezneme u BMW pod kódem G11. A jaká by měla nová největší Alpina být? Inu opět o dost silnější, o dost rychlejší a o dost lepší v každém myslitelném ohledu.

Základem je samozřejmě nejsilnější varianta 750i, pod jejíž kapotou se ukrývá osmiválec 4.4 litru, dopovaný dvojicí turbodmychadel. Standardní výkon 445 koní není zlý, ale nesmíme zapomínat, že Mercedes-Benz nabízí u S63 AMG 577 koní a Audi v S8 Plus dokonce 605 koní. S tím se prostě muselo něco udělat a Alpina tak z původního motoru vydolovala krásně kulaťoučkých 600 koní, spojených s točivým momentem 800 Nm. Díky turbodmychadlům a mezichladičům přímo od Alpiny, nabízí motor 670 Nm ještě před tím, než vůbec dosáhne dvou tisíc otáček. Vzhledem k tomu, že se jedná o xDrive, putují tyto hodnoty na všechna kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku, které Alpina ušila software na míru.

Všechen tento tuning vyústil v to, že rozměrný komfortní sedan peláší z nuly na sto za neskutečné 3.6 sekundy, což jej staví do přímého srovnání i s moderními supersporty. Zcela důstojná je i maximálka, která se vyšplhala na 310 km/h. Aby se to celé dalo uřídit, má řidič k dispozici vzduchový podvozek s nastavitelnou tuhostí a světlou výškou, spojený se zatáčením všech čtyř kol. Oba systémy už do standardní sedmičky nabízí BMW, Alpina tak opět dodala jen svůj software, kterým je trochu usměrnila k obrazu svému. O zastavení se starají velké brzdy o průměru 394 mm vpředu, do kterých se zakusují modré čtyřpístkové brzdiče.

Aby byla Alpina jasnou Alpinou na první pohled, je každý vůz doplněný aerodynamickým paketem, charakteristickými a jednoduše překrásnými koly, případně i decentními zlatými liniemi. Vše se však zásadně nese v mezích dobrého vkusu a B7 samozřejmě není výjimkou. Spoiler pod předním nárazníkem vypadá jednoduše skvěle, odtrhová hrana na kufru také a pro jednadvacetipalcová kola s dvaceti paprsky prostě nemám slov.

Uvnitř vozu nebudete ochuzeni o žádnou z technologických vychytávek, které BMW nabízí. K dispozici je mimo jiné head-up displej, ovládání gesty, digitální palubka a tak dále a tak dále. Nechybí řada elegantně rozmístěných znaků, které připomínají, od koho že vůz vlastně pochází.

A cena? Ta bude oznámena až s příchodem na trh, který by měl proběhnout někdy v druhé půlce roku. Něco mi však říká, že pokud se na ní musíte ptát, jednoduše na ní nemáte…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Nezn.uživatel
9. 2. 2016, 18:25

600 koni a zrychleni z nuly na sto za 3,6 s v superluxusni limuzine? A k cemu proboha? Mam pocit, ze vykony aut se uz vazne vysplhaly do naprosto nesmyslnych vysin, kde uz je stejne vetsina lidi stejne nedokaze vyuzit. Internetovy diskuze jsou sice vsechny plny druhych Schumacheru nebo Alonsu, ale realita na silnici je o dost drsnejsi. Pro image znacky asi dobry. V BMW se poplacaji po ramenou, ze to taky umi, ale myslim, ze polovicni vykon by byl vice nez dostacujici.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte