Nově představená Giulia Veloce je variantou, která stojí mezi klasickými Giuliemi s běžnými motory a vrcholnou Quadrifoglio Verde s výkonem 510 koní. Aby si na své přišel opravdu každý, nabízí Alfa na výběr hned ze dvou hliníkových motorů.
Ti, kteří chtějí Giulii sportovní, ale zase ne tak moc, sáhnou po dieselovém čtyřválci o objemu 2.2 litru, disponujícím výkonem 210 koní a točivým momentem 470 Nm. Pro nás je ovšem zajímavější benzínový dvoulitr, jenž má hezkých 280 koní a 400 Nm točivého momentu. Ať už zvolíte jeden nebo druhý motor, vždy se každopádně dočkáte výhradně osmistupňového automatu. Za příplatek můžete dostat také systém pohonu všech kol, preferující zadní nápravu.
Giulia Veloce dostane kromě vyššího výkonu také černé lišty okolo oken, jiný přední nárazník nebo devatenáctipalcová kola se specifickým designem. Co se dynamiky týče, ta zůstala zatím nezveřejněna a musíme si počkat do pařížského autosalonu, abychom se dozvěděli všechny detaily.
Ale počkat! Je toho víc.
Kromě sportovně laděné verze Veloce, má pro nás Alfa ještě jednu novinku na téma Giulia. Tentokrát se od sportování přesuneme ke spoření, neboť verze Advanced Efficiency je zaměřena na ty, kteří bedlivě koukají na hodnoty z palubního počítače. Základem úsporné Giulie je taktéž diesel 2.2 litru, ale tentokrát o výkonu 180 koní. Osmistupňový automat má delší rychlosti, celý vůz sedí o půl centimetru níž kvůli aerodynamice a nechybí mu šestnáctipalcová kola s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Motor dostal navíc mezichladič vzduch-voda, nízkotlaký EGR ventil a pozměněný chladicí systém.
Výsledkem je normovaná spotřeba 4.2 litru na sto kilometrů (takže reálně zase o něco víc), ale pořád důstojné jízdní vlastnosti. Z nuly na sto to Giulii Advanced Efficiency trvá 7.2 sekundy a maximálka činí 230 km/h.









